@משה-ברוורמן נכון ביותר, מסכים עם כל מילה!
אגב, גם לסיום הש"ס של תשע"ב הוא הלחין את אבינו אב הרחמן, אבל זה יותר בקטנה.
(אגב, הייתי אז במתחם בקונטרול של ההפקה, והיה עם זה סיפור מעניין, קבל סקופ מאחורי הקלעים:
כל השירים בסיום הש"ס של תשע"ב היו בפלייבק על מלא, היות שמונה היה יום קודם בסיום של דרשו, ואת כל השירים ששרו בדרשו שרו גם שם.
שיר אחד בלבד לא הושר בדרשו והולחן במיוחד לסיום של אגו"י, הלא הוא 'אבינו' הנ"ל. אך דא עקא, שמונה והמקהלה היו גמורים וצרודים מאמש, ולא היו מסוגלים להוציא תו נורמלי מפיהם...
מה עשה הקדוש ברוך הוא? כארבע שעות לפני תחילת הארוע, הביא מונה מקהלה אחרת (!!), והקליט במקום את כל השיר בשביל הפלייבק שידלק באירוע עצמו...
ואני הגעתי אז עם ההפקה- בסביבות 4:00 אחה"צ (האירוע התחיל כמדומני בסביבות 7:00), ועד היום לא יוצאים לי מהראש עשרות הפעמים שמונה הקליט אותם בהכפלות ע"ג הכפלות...).
איש אחד מאיזה מקום
-
-
@number-1 אמר בהרשי וויינברגר:
מוסיא אסירים.mp4
הנה הסרטון של הסקופ.
מקווה שזה עובד...עכשיו יצא לי לראות את זה.
מסכן הרשי, זה לא יפה, החבר'ה שם שוכבים מצחוק... הוא לא יודע מה לעשות עם עצמו ממבוכה... -
@מוישי-2 אמר בזאנוויל ויינברגר | תוכן ודיון:
@השקדן אמר בזאנוויל ויינברגר | תוכן ודיון:
אם עוד חצי שנה - שנה יצא אלבום של זאנוויל נדע מיד שזה לא מתקרב לאלבום הראשון [מן השמים]
אם זה יצא עוד שנתיים שלוש נדע שמגיע דיסק פצצה...
בקיצור לדיסק טוב לוקח זמן והרבה זמן... אז סבלנות....
תשובה נצחת...לא מחייב. יואלי חשף בלילה מנצח של לפני שלושה שבועות שאת הדיסק של זאנוויל הקליטו פעמיים- כבר בשלב שהחוברת היתה מוכנה! (בגלל כל מיני דברים שלא הסתדרו להם ולא נשמעו טוב).מי שעסק בזה היה יואלי, ומכיון שהחוברת היתה מוכנה כבר- אין לו קרדיט שם על זה.
זאנוויל עצמו סיפר לוועלוול שמעלצער בקול מבשר שאת השיר הראשון- הללוקה- הוא הקליט שירה 5 פעמים (!) כיון שהרגיש בכל פעם שעכשיו הוא יכול לתת את זה יותר טוב מהפעם הקודמת... -
@אדם-חכם-וישר אמר ביוני זילברגג חדש!!! ערוץ יוטיוב לסטים מטורפים!! פתוח בנטפרי!!:
@יונמיוזיק נראלי שהוא התכוון לשלי לא?
האזנתי לסטים של שניכם (לפחות חלקית), מדהים! ניכרת השקעה בכל שניה מהסטים!
אגב, לא הבנתי- אתם עובדים ביחד? כי הסט של @אדם-חכם-וישר נמצא בדרייב של @יונמיוזיק !||אגב, אם אתם מעוניינים בהארות/הערות; אולי כדאי שתשימו דגש על חיבור הרמטי בין השירים- גם בבאלאנס ביניהם, וגם בחיבורי הפייד אין/אאוט. ובלי קשר, למשל בתחילת הסט של @אדם-חכם-וישר -קצת חפר ה"לכבוד התנא" וכו' (כמעט 10 דקות רק זה!! מילא בלייב זה נחמד ועושה מצב, אבל בתור לשמוע הקלטה זה צריך להיות בגבול, לדעתי).
כמו כן, אולי כדאי להעביר את הסאונד של הסטים פיניש קטן קודם, היה חסר לי בו קצת.
ובכל מקרה- כמו שכבר כתבתי, שניהם מדהימים! מקווה שלא חפרתי עם ההערות שלי...|| -
@חצי-הכוס-המלאה אמר בללמוד קיובייס בחינם - אחת ולתמיד !!!:
מישהו מוכן להסביר לי מה זה בכלל קיובייס?
אחת מתוכנות ההקלטה הרציניות ביותר בשוק.
ישנם המצדדים בעדה וישנם שאינם אוהבים אותה. -
@יענקל-לוי מדובר בשני סגנונות שונים והפוכים.
ביכלר עושה יותר רעש וממלא מכל הכיוונים (ולכן 3 חברי מקהלה נשמעים 5 ולא ההיפך!!),
ולעומתו יואלי הורוביץ הולך יותר על הכיוון להיצמד למלודיה (היינו לקול הראשון) ועליו לעשות את ההרמוניה.
שים לב שבמלכות יכול לפעמים להיווצר מצב שרק יוסי ויינברגר (שהוא בריטון ובס חזקים ומהווה בסיס יציב)- עושה את המלודיה וכל השאר ממלאים ומהרמנים, שואלים שאלות ועונים תשובות. (ראה ערך "אין כאלוקינו" הנ"ל, שכבר בקטע השני של הפעם הראשונה יוסי ויינברגר עובר למלודיה, ורק בהמשך הוא חוזר לבס!)
לכן מובן שאני בתור ישראלי יאהב יותר את מלכות!
[להרחבה בעניין ראה בספוילר. (העברתי את זה לשם כדי לא להכביד יותר מידי).]
דבר נוסף, גם בעניין צבע הקול- שים לב שהדוגמא היחידה שהייתה לך לתת בתור השוואה- זה רק לשירה...
בכל מקרה בצוות הכללי של שירה והקונספט שבו הם מופיעים- זה כמעט ולא יהיה.||כן גם לגבי קלידנים ישראליים וחוצניקים, אותו ההבדל:
תשווה למשל את יענקי לנדאו (תפשתי דוגמא מצד ההרכב) ואברומי ברקו-
למרות שאברומי נקרא תותח בקטעים של דאנס ודי ג'יי, יענקי ממלא ועושה רעש הרבה יותר ממנו- כי הישראליים מחפשים אקשן והאמריקאים רגועים הרבה יותר.
ודוגמא נוספת- (ואל תרגמו אותי אם אתם חובבים קורג)- זה ההבדל גם בין הקלידנים הישראלים לעמיתיהם החוצניקים-
בחו"ל כמעט ולא תראה אורגני יאמהה, ולעומתם בארץ כמעט ולא תראה קורג. ולמה?
כי קורג מתמקדים מאוד בקטע של הסאונד החד והבולט שמפריד כל כלי ונותן לו את הבמה.
לעומתם יאמהה ממלאים בהמון ריוורב ובלגן, הכל מקומפרס שם ורועש מאוד.= כמו שהישראלים אוהבים,
והקורג החד יותר והרועש פחות- הולך בעיקר בקרב הציבור האמריקאי. (אגב, זה דבר שבדקתי, העניין של הסאונד).
(ועוד יותר, שים לב שאפילו בקרב הקלידנים שבארץ שמחזיקים קורג- כמעט תמיד הם בעלי אופי רגוע יותר או שזה קהל היעד שאליו הם פונים! ולא אסביר יותר מזה מחשש לפגיעה וד"ל).|| -
@אילן-פ הוא בעצם אורגן האפקטים (הישן) של יאמהה.
כיום כבר לא מייצרים אותו, ובמקומו הם מייצרים דגם חדש ומשופר יותר (כך בכל אופן לטענתם) עם מסך מגע וכו' (משהו בסגנון ה-GENOS וסדרת ה-SX שלהם).
בעצם יש בו את כל הקולות המעניינים שכיום אין חתונה בלעדיהם וכולם מנסים לדגום את הצלילים של זה.
לדוגמא- משם הגיע צליל הזבוב המוכר (מה שמכונה THE TUNE), וכן הגיטרה החשמלית החזקה (לא זוכר את הכינו כרגע), ועוד רבים וטובים. -
האמת שאני די מסכים עם הקביעה שיש לקאפלה מה למכור, אבל אני אוחז שיש להם הרבה מה להתקדם.
[אתפוש דוגמא ממש קטנה: בקליפ הווקאלי "מיכאל'ס פלאם" שהם הוציאו לפני כשבועיים, הם עשו עיבוד מאוד מושקע.
אבל זה ווקאלי, וכאן צריכה להיכנס היצירתיות וההירמון, למלא מכל הכיוונים את מקום המוזיקה שחסרה.
אפשר לומר שהם עשו את זה, אבל מה צרם לי-
אחרי הפעם הראשונה של הפתיח, (אותו הם שרים רק בקול ראשון ממולא באוקטבות), מגיע הקטע בו צריכים להתחיל למלא ולהכניס גם את תפקיד הבס, והם אכן ממלאים שם, ובתור כניסה שמים סלייד של הבס (אפילו רואים בקליפ מי עושה את זה)-
וזהו!
הבס חוזר למאחורה (כמובן בסאונד, לא בקליפ...) ואין לו במה יותר כמעט.
זה מאוד צרם לי. אם אתה כבר עושה התפתחות בעיבוד- תמשיך! למה לכבות?! תן לבס לגמור תפקיד!]
עד כאן, זו דעתי.
ייתכן שבהמשך הם יפתיעו אותנו, לך תדע? גם נשמה התחילו בקטן והיום הם כבר התחליף למלכות בארץ! -
כבר פתוח.
-
@פרה-אדומה, @אלומה, אסביר מה הקליפ הזה בא לבטא:
דבר ראשון- המלים שלו הן דו משמעיות וזה סוג של פרסומת בשבילם (כתב את זה ליפא).
דבר שני, ההבדל בין זה לאין כאלוקינו- למרות שזה בעצם אותו קונספט (היינו להוציא את המרב מהרכב מינימלי- שם מופיעים שבעה חברים ללא הכפלות, וגם מלכות הלכו על משהו דומה- אך עם 12 חברים, כיון שאי אפשר להוציא הרמוניה ווקאלית שכזו עם פחות מסך החברים הנ"ל), ששירה הם אמריקאיים והם פחות מרעישים בסגנון העיבוד- מאשר הישראלים שאוהבים הרבה רעש ובלגן (להרחבה בעניין, ראה מה שכתבתי כאן- https://miktzav.com/topic/7461/מקהלת-קאפלה/83?_=1684146769881 ).
דבר נוסף, וכאן מגיעה ההדגשה: למרות שאין כאן הרמוניה מפוצצת כמו במלכות, יש כאן אקורדים שבחיי לא שמעתי משום מקהלה ברחבי העולם. הטיות וספטאקורדים שיש בהם דגש אפילו על מי יבצע אותם בתוך המקהלה (-הפאלסט/ הבס/ הבריטון וכדו').
מלבד זאת, המלודיה שהם בחרו כאן לשיר הינה אחת מהמסובכות ביותר ששמעתי אי-פעם. והם עומדים בזה בכבוד רב עם דיקציה (הבעת וחיתוך מילה) מושלמת.
לבעלי הבנה מוזיקלית עמוקה- ההאזנה לקליפ הזה אמורה להסב עונג רב (ואני אומר את זה בתור אחד שקצת הבין מה הם עושים שם..).
מה שכן הייתי אומר, שכאן בעצם ראינו מה ההבדל בין שירה למלכות- שירה במקצועיות (ואת זה גם מלכות אומרים), ומלכות בהרמוניה (ואת זה גם שירה אומרים...).
לשירה יש דגש בעיקר על המלודיה- שתשמע נקיה ככל האפשר בצורה המקסימלית- אך בלי להוריד מהפרשנות שלה, לעומת מלכות ששמים דגש חזק מאוד על גרוב מלא שישמע עשיר ומגוון ככל האפשר.
מקווה שהסברתי טוב. -
@יענקל-לוי אמר במקהלת שירה:
@איש-אחד-מאיזה-מקום של מי השיר המקורי איפה הוא מבוצע?
השיר המקורי (על פי הקרדיטים) הינו של שלמה גרוניך (אין לי מושג מי זה אבל לפי מה שהבנתי הוא לא דתי).
אני לא יודע איפה הוא ביצע אותו במקור.
(אגב, אם אתה מבין אידיש- תקשיב לראיון בקול מבשר שוועלוול שמעלצער עשה השבוע עם שלוימי וועכטער ב-'א שפאציר אין עולם הנגינה'. זה יסביר לך מעט מה הם עשו שם ולמה זה יצא כ"כ מאוחר (כמעט בסוף ימי הספירה). -
@אולפניסט-ברמה אמר ביואלי דיקמן:
הוא עשה את זה באורגנית, וזה רעש ''חשמלי''........
תסמכו על טיירוס 5..באמת, זה כל מה שיש לך לפרגן ליואלי- שהוא עשה את זה על אורגנית?
זה מחשב טהור 100%!!!@חלום-לגדול אמר ביואלי דיקמן:
@אולפניסט-ברמה רק לי הפתיח מזכיר את נופל וקם?
זה נכון, ולא רק שם.
יואלי משתמש עם אותם הסאונדים האלקטרוניים כמעט בכל השירים שהוא מוציא.
מה שכן, המוטיב הזה בהחלט דומה לנופל וקם, והוא אפילו אותו הסאונד- כנ"ל. -
@משה-0527 חסום לי. אבל אני מבין שהתכוונת לשיר מהדיסק של זאנוויל.
אגב, ההקלטה של ה"מן השמים" שיצא היום בביצוע של זאנוויל עם מלכות ויואלי דיקמן במגבית של קופת עזר לנצרכים של גור, היתה תקועה זמן רב ללא מיקס אצל מנהלי הקופה- שלא כ"כ הבינו מה יש תחת ידם, ורק עכשיו הצליח מאן דהוא (כנראה המפיק, בל"נ אנסה לברר זאת) לשים את ידיו עליה וכך קיבלנו אותה. -
אני לא מאמין למה ששמעתי!!!!!
זו בעצם היצירה שכונתה במקור "אתה נגלית", וכנראה כדי להבדיל את זה ממן השמים קראו לזה בקולות וברקים.
ככל הידוע לי, זו הפעם הראשונה שזה מבוצע בלייב 'על אמת', הפעם הקודמת שזה בוצע היתה בסיום התלמוד בבלי של מכון עוז והדר (לשם היא הולחנה) בשנת תשס"ח (לפני 15 שנה), אך אז זה היה פלייבק על מלא. כאן זה נשמע לייב 100%.
אכן, ישנם אלמנטים רבים ואפילו פירשוני וויברציות של הכלים שהיו בעיבוד המקורי וכאן הושמטו או פורשנו אחרת, ככל הנראה מפני המורכבות לבצע יצירה שכזו בלייב.
כך או כך, הביצוע מדהים!! החזיר אותי לנוסטלגיה של הסימפוניה המדהימה הזו!! -
@מיוזיקפון בתחילת הקליפ.
הנה צילום מסך-
זאנוויל ויינברגר | תוכן ודיון
הרשי וויינברגר
זאנוויל ויינברגר | תוכן ודיון
יוני זילברגג חדש!!! ערוץ יוטיוב לסטים מטורפים!! פתוח בנטפרי!!
ללמוד קיובייס בחינם - אחת ולתמיד !!!
מקהלת קאפלה
מוטיף ES6 קנייה יד שנייה
מקהלת קאפלה
ההדלקה דישיבת אורייתא באלבום חינמי מושקע עם סאונד מצויין
מקהלת שירה
מקהלת שירה
יואלי דיקמן
זאנוויל ויינברגר | תוכן ודיון
זאנוויל ויינברגר | תוכן ודיון
ארי היל