ביקורת עריכת קליפים | עונה א | פרק 1
-
שלום וברכה לכולם.
ברוכים הבאים לסדרת הביקורת שלי על קליפים.שימו לב! ביקורת קליפים הזאת תהיה על הצד של עריכת קליפ ולא כמו שהיה על ידי @אילנית ו @תהילוש הנפלאים,
-הביקורת אושרה על ידי @אייצ-ית -טוב בלי הרבה דיבורים בואו נתחיל.
והפעם בחרתי לבקר את הקליפ המדהים של מרדכי שפירא "אחת"
שימו לב לתמונה הזאת, השניה ה-17 בקליפ.
אם שמתם לב בקליפ, בשוט הזה יש סלומושן מרהיב, שמוסיף... מוסיף המון לקליפ,
הלאה.
ב2:02 יש מעבר בין השוטים השונים בקליפ, המעבר הוא לפי הקצב, אפילו שאין תופים, שבדרך כלל מעברים בין השוטים השונים עושים בהתאם לתופים, מאוד יפה.
נמשיך..
הקליפ בכללי נבנה עם המון חשיבה. שימו לב שבתחילת הקליפ המצלמה זזה לאט, רגוע, ובהמשך הקליפ המצלמה מתחילה יותר לזוז. בהתאם לשיר שעולה ומקבל יותר תזוזה,
תבנית צבע. אחד הדברים החשובים בקליפ זה התבנית צבע - עריכת צבע. במקרה הזה, מאוד יפה רגועה, משרה שלווה ורוגע על הצופה. מאוד מתאים לשיר.הדבר הבא שמאוד התרשמתי ממנו. הוא ... הביטו בתמונה!
הדבר שלדעתי עושה את הקליפ\סרטון שלך למגניב זה מעברים. אם אתה רוצה לעניין את הצופה שיצפה בקליפ שלך זה מאוד תלוי במעברים שתעשה בקליפ.
המעברים היפים ביותר הם 'שימוש באובייקטים מתוך הפריים כמעבר' וזה מה שיש כאן, הידיים של מרדכי משמשים כמעבר יצירתי מאוד.
בקיצור קליפ יפה, [את הסיכום נעשה בסוף]ועכשיו נעבור לביקורת, חייב להדגיש שהביקורת לא באה לפגוע באף אחד ח"ו. אלא רק כדי ללמוד מה לא לעשות בכדי שהקליפ שלנו יצא יותר מרשים ויפה.
הדבר הראשון, והכי חשוב בקליפים. זה.. לוקיישין, מאוד חשוב שבקליפים יהיו לוקיישנים שונים לא קורבים זה לזה, ולא אותו לוקיישן בכמה וריאציות כי גם אם זה לא משפיע במודע אז בתת מודע זה משפיע גם משפיע.
בקליפ הזה. יש שני לוקיישנים וארבע וריאציות,
לוקיישן 1 מרדכי הנגנים והרכב, וריאציה 1 ברקע יש בית ישן, וריאציה 2 על הרכב נוסע, וריאציה 3 משה והרכב לבד.
לוקיישן 2 מרדכי שר בשדה קוצים.
בטוח... שתי לוקיישנים... לא! ולא 'כנראה שלא', אלא לא! ודאי.
שימו לה לתמונה הזאת, [1:15]
זה שוט במהלך לוקיישן 1 וריאציה 1, שבה מרדכי שר ברכב על רקע הבית, המצלמה זזה ורואים את הקוצים שמופיעים בלוקיישן 2.נמשיך לתמונה הבאה, [2:27]
ברקע, בין הקוצים צץ הבית של לוקיישן מספר 1. [בתמונה לא רואים טוב, לא הכי איכות. מומלץ לצפות בקליפ בדקה 2:27]
טוב, יש כאלה שיגידו. מה זה משנה העיקר קליפ יפה יוצר עניין. מאי נפק"מ לכמה לוקיישנים, התשובה פשוטה, כשמשקיעים בקליפ שמים לב. וכשלא משקיעים גם שמים לב. אם לא במודע אז התת מודע שם לב. וזה משפיע על חווית הצפיה בקליפ.
כנראה שבהפקה של הקליפ רצו לחסוך בכסף, או לא יודע מה. אחרת מה הסיבה לחסוך בלוקיישנים.נמשיך..
נחזור לתחילת הקליפ, השם של מרדכי כתוב בעברית ובאנגלית וגם את שם השיר.
עמוס מאוד. היה צריך להקטין את השם באנגלית או השם שבעברית.
או להחליף את הצבע לאחד הטקסטים, ולעצב בצורה שונה. על מנת לתת חווית צפיה רגוע ולא עמוסה.
הלאה..
כאן המצלמה עוברת מהגיטריסט למרדכי. לכאורה מושלם אבל פספוס קטן המצלמה מגיעה למרדכי ב'אחת' השני. לא כבר בהתחלה שמרדכי שר. לא הכי קריטי אבל עדיף היה לדייק. [מומלץ לצפות שוב בקליפ, בכדי להבין את מה שאמרתי]עד כאן להפעם.
ואם נסכם. הקליפ מאוד איכותי ויפה יוצר עניין למרות מיעוט הלוקיישנים. אבל יש שיעדיפו פחות לוקיישנים בשיר שקט, שיתאים לרוגע של השיר.חייב לצין שההבדל בין הקליפ הזה לקליפים הקודמים של מרדכי [-אבא - תמיד יש סיבה- ועוד -] איירי [למי שלא זכה ללמוד גמרא, תרגום: 'מדובר'] בהידרדרות, הידרדרות חמורה.
שימו לב שכל הביקורת הייתה על פרטים קטנים בקליפ בסך בכללי קליפ מושלם.
כולי תקווה שבקליפים הבאים מרדכי התעלה על עצמו ויביא לנו קליפ 'בשרי' וטוב יותר מהקודמים שגם הם היו פשוט מושלמים 'עוברים כל ביקורת'.
תודה שהייתם איתי, אני הייתי @מומחה-לקליפים נתראה בביקורת הבאה. פסח כשר ושמח. -
-
שלחתי
איך אתם יוצרים איתי קשר? -
@מומחה-לקליפים העניין בטיפול.