בס אקורד
-
@מקצועיות תותח! אבל המקצבים שלי לא מי יודע מה, אבל אני מתאמן בשיטה של הקצב, ועוד קצת משחק עם הרמוניות בצלילים של האקורד, רוב העבודה בשבילי זה לתרגל את הקוארדינציה בין הבס לפסנתר, הבראסים או הכינורות, הכל עניין של השקעה, אבל בכל אופן, תודה על הטיפים, עזרת לי מאוד
-
@המאסטרו-הנסתר לי יש כמה טכניקות מעשיות בנגינת בס תראה אם זה עוזר לך,
יש את הבס של מקצבים חסידיים כמו פריילאך וקצת ברוק וגם של שירים שקטים יותר כמו ועתה בנים וכד' שהנגינה הבסיסית שלהם היא כך: רבע ראשון - צליל הבסיס באקורד, רבע שני דמימה, רבע שלישי צליל הקוינטה של האקורד היינו הצליל החמישי ביחס לצליל הבס אבל באוקטבה שמתחת האוקטבה בה ניגנת את צליל הבסיס.
שים לב שבנגינת פסנתר אתה מוסיף ביד ימין ברבעים השני והרביעי את שלשת צלילי האקורד בהיפוך שני לדוג' באקורד C הסדר הוא סול דו מי, תנסה את זה זה נשמע מליון דולר.
אם אתה רוצה טיפה לשדרג את זה אתה מוסיף ברבע הרביעי של התיבה צליל נוסף, הצליל הזה לא צריך להיות חלק מצלילי התצליל אלא יש כמה אפשרויות:- הולכת בסים. אם אתה עובר מתיבה 1 שהיא בAM לתיבה 2 שהיא C אז כיון שבצליל הבס אתה עובר מלה לדו אתה פשוט מוסיף בשמינית הראשונה של הרבע הרביעי את הצליל סי.
אם אתה עובר לDM אתה מוסיף שתי שמיניות -סי ודו וכן אם אתה עושה את זה בכיוון של ירידה.
טיפ חשוב בכל הולכת בסים של יותר מצליל אחד הוא לשנות אוקטבה ביניהם, כלומר בדוגמא של מעבר מAM לDM נניח אתה מנגן לה באוקטבה 2, משם תמשיך לסי 2 ואז דו 1 רה 1 זה יוצר משחק מענין מאד.
יש לי עוד הרבה מה לכתוב בעניין, השאלה היא אם יש ביקוש אז פשוט תכתבו לי ואל תשכחו לכסח את הלייק...
שימו לב!!!!!
אם נהניתם מהפוסט, פתחתי לא מזמן אשכול חדש בפורום המקצועי בשם 'בניית קו בס יצירתי', פתחו ותיהנו מתוכן מסודר בנושא...
- הולכת בסים. אם אתה עובר מתיבה 1 שהיא בAM לתיבה 2 שהיא C אז כיון שבצליל הבס אתה עובר מלה לדו אתה פשוט מוסיף בשמינית הראשונה של הרבע הרביעי את הצליל סי.
-
@סתם-איש-פשוט אמר בבס אקורד:
רבע ראשון - צליל הבסיס באקורד, רבע שני דמימה, רבע שלישי צליל הקוינטה של האקורד היינו הצליל החמישי ביחס לצליל הבס אבל באוקטבה שמתחת האוקטבה בה ניגנת את צליל הבסיס.
נכון לגמרי אבל החלפת בטעות שמיניות ברבעים, כלומר כשכתבת רבע הכוונה לשמינית, וכשכתבת שמינית הכוונה שש-עשרית
@סתם-איש-פשוט אמר בבס אקורד:
בדוגמא של מעבר מAM לDM נניח אתה מנגן לה באוקטבה 2, משם תמשיך לסי 2 ואז דו 1 רה 1
הכוונה דו 2 ורה 2, כי בדוגמא שכתבת זה יורד 2 אוקטבות...
-
@אהרן-נחום צדקת בענין האוקטבה של דו ורה,
בענין הרבעים אני עדיין מתכוון לרבעים ולא מצליח להבין איך אתה ממלא תיבה שלמה עם שתי שמיניות?! -
@המאסטרו-הנסתר לבקשתך אני מעלה לפה דגימת בס לאורגן 61 קלידים עם סלייד מובנה בדו הראשון.
להורדת התיקייהיצויין שיש לי דגימות הרבה יותר מושקעות שבניתי הכוללים סלאפ כשלוחצים חזק יותר, וגם סלייד בלופ, הם דגימות בסטריאו והרבה יותר מקצועיות, ואותם אני מוכר, ואפשר בנקל להתאימם לאורגן שלך.
כמה מילים על הדגימה:
אני דגמתי אותה על קורג pa4x ככה שהסאונד לא אמור לעלות לך על האורגן בדרך הרגילה של תיקיית aaaa.set, לכן אני לא שולח את הסאונד עצמו (מה שרואים ברשימה של כל הסאונדים באורגן) אלא את התיקיית מולטי סמפל. אישית בדקתי על קורג pa600 אם זה עובד, וזה עובד פצצה, אז.. להלן הוראות:תעתיק את התיקייה bass (מחולצת כמובן..) כמות שהיא לדיסק און קי ותחבר לאורגן.
תלחץ SOUND ואז RECORD ואז MENU ואז MULTISAMPLE.
בלשונית הנפתחת תבחר IMPORT תנווט לדיסק און קי שלך ותכנס לתיקייה bass ותבחר את הקובץ bass_61_slide.KMP, ותאשר את שני החלונות שיפתחו, ואז תראה כמה שורות פרוגרס מתמלאות, ויופיע לך הדגימה על המסך עם ציור של מקלדת לפי הפריסה של הסמפלים.
זהו.. כרגע הדגימה כבר על האורגן, ואתה יכול לראות שזה עובד, ובשלב הזה אפשר לנתק את הדיסק און קי, אלא שצריך לכוון את הסאונד שלו ולשמור את זה כצליל באורגן כדי שיהיה אפשר להשתמש איתו.אז ככה.. בלשונית הנפתחת תבחר EXIT FROM SAMPLING ותאשר, ואז במסך הראשי של תפריט SOUND תלחץ על המסך כדי לבחור צליל, בכרטיסיה USER תבחר משבצת ריקה (אם תלחץ EXIT תראה שזה כותב לך בכותרת NEW PROGRAM).
תלחץ MENU ואז BASIC, בכרטיסיות למטה תבחר OCS.
למעלה בצד שמאל איפה שכתוב HIGH תשנה מ-ROM לRAM (כדי לעבור בין הסאונדים של האורגן לבין הסאונדים המיובאים), ואז את המספר שיש שם תגלול עד לסוף הרשימה (זה יביא לך את הדגימה האחרונה שנטענה על האורגן), ושים לב שזה יכתוב לך ליד המספר bass_61_slide.
תלחץ שוב MENU ותבחר AMP, בכרטיסיה MODULATION (שנקרא AMP MOD בדגמים ישנים יותר) לכוון את ה-VELOCITY ל+80.
אח"כ בכרטיסיה EG לכוון ATTACK, DECAY, SLOPE, RELEASE כולם ל-20.
ואם נשמע לך שמשהו צריך טיפה שונה תשחק עם זה עד שתגיע לסאונד המבוקש.
(זאת למודעי שההוראות שאני כותב פה הם רק בגלל שזה צליל בס, בצלילים אחרים צריך לכוון את הסאונד אחרת).זהו, כרגע הסאונד מכוון וכדי לשמור אותו - בלשונית הנפתחת תבחר WRITE SOUND, בחר לו מקום וקרא לו שם בישראל, ותתחיל להרים ת'אוירה...
בהצלחה...
-
-
@סתם-איש-פשוט ודאי שיש ביקוש
מענין לנסות את מה שאתה אומר אבל בכל זאת ספירת העומר
מחכה ליישם את זה -
@המאסטרו-הנסתר אמר בבס אקורד:
תעתיק את התיקייה bass (מחולצת כמובן..) כמות שהיא לדיסק און קי ותחבר לאורגן.
אפשר גם להעתיק רק את הקובץ שיש בתוך התיקייה? פשוט אין לי במחשב שום תוכנת חילוץ
לא ניתן, הקובץ הזה הוא רק ההגדרת מולטי סמפל ואינו מכיל את הדגימות עצמן המרכיבות את רצף המולטי.
אלא שבכל אופן תדע שמווינדוס 10 ומעלה (ולהערכתי גם בווינדוס 8 ) יש כלי חילוץ מובנה של המערכת עצמה, פשוט תלחץ על הקובץ במקש ימין ותבחר "חילוץ הכל".
ואם אתה משתמש בווינדוס 7 או שמכל סיבה שהיא אתה לא מצליח לחלץ ואתה רוצה תוכנת חילוץ תוכל להוריד מכאן, תבחר את האפשרות הכי למעלה ותתקין.
אח"כ במקש ימני אתה תראה גם אפשרות חילוץ של תוכנת 7zip.אלא, אם הבנת אותי לא נכון ואתה מנסה לחלץ את הקובץ bass_61_slide.KMP, וזה לא העניין... את זה לא תצליח לחלץ גם אם אני מאד ירצה לעזור....
מה שאתה צריך זה להיות במצב שהתיקייה bass מחולצת ואינה בתצורת קובץ zip, והיא מכילה תיקייה בשם bass_61_slide ואת הקובץ bass_61_slide.KMP, וככה לחבר לאורגן ולפעול לפי ההוראות שכתבתי.
בהצלחה!
-
שימו לב!!!
פתחתי אשכול חדש ובו התחלתו של מדריך שלי מפורט ומסודר לבניית קו בס כאן בדיונים המקצועיים
ספרו לי אם נהניתם.... -
@סתם-איש-פשוט אמר בבס אקורד:
בענין הרבעים אני עדיין מתכוון לרבעים ולא מצליח להבין איך אתה ממלא תיבה שלמה עם שתי שמיניות?!
זה באמת ממלא רק חצי תיבה, וזה לא 2 שמיניות אלא- שמינית ודמימה שמינית ודמימה
-
-