-
עכשיו: יאיר אלייצור בשיר : "אנ' לא חוזר לרחובות" זוכה למליון צפיות: מזל טוב לא חוזר לרחובות הגיע למיליון צפיות.mp4
לצפייה בסרטון הזכיה בגמבו מיל להוריד כוכביות:https://www.jumbomail.me/l/he/gallery/746A39767366586***1646544464B3342347436653838673D3D
-
-
פוסט זה נמחק!
-
יאיר אלייצור מספר על החיים שלו מתוך מגזין תווים מכינים לכם את הפסח
יאיר אליצור, הידוע יותר בשם
(הבמה אליי-צור) והוא אחד
המוזיקאים שזוכים לחיבוק חם בשנים
האחרונות במגזר הדתי ו החרדי
בישראל. דווקא על רקע קביעה זו
הדברים שהוא בוחר לספר לראשונה
ובגילוי לב נדיר על שנות ילדותו
מפתיעים פי כמה. ערב חג החירות
ישבנו לעשות סדר בין שלל ראינותיו בין
ה כ ת ו ב י ם ו ב י ן ה מ צ ו ל מ י ם ו ב י ן
המשודרים, וניסינו לצייר מעט מאוד את
דמותו , ולהתחקות מע ט מהסגנו ן
המיוחד שהביא איתו לעולם.
"נולדתי למשפחה מסורתית
ברחובות. הייתי תלמיד גרוע, וגם אחד
שלא היה כל כך אהוב על המורים. אבל
מה שבעיקר הקשה עליי באותן שנים
היה העניין החברתי. אני לא באמת יודע
להסביר את זה, אבל החברים לא אהבו
אותי. וזה בלשון המעטה. היו לי אולי
שני חברים, וגם הם לא היו חברים
באמת אלא יותר כאלה שעשו לי טובה.
"הייתי ילד דחוי, וזה מאוד כאב
לי. החברים מבית הספר היו מארגנים
מפגשים ואירועים, אבל אף פעם לא
הוזמנתי אליהם. אני כמובן זוכר המון
מקרים בהקשר הזה, אבל אספר על
פעם אחת שבה שמעתי שיש מסיבה
בבית של אחד החברים, ולמרות שלא
הוזמנתי - בחרתי להגיע. דפקתי על
הדלת, הם הבינו מי זה, ואז שמעתי
אותם אומרים אחד לשני להיות בשקט
כי הבינו שזה אני. הם רצו שאחשוב
שאין אף אחד בבית. הסתובבתי וחזרתי
הביתה, כמובן בצער גדול. במשך
תקופות ארוכות גם ממש עשו עליי חרם.
לא באתי לחברים שלי בטוב. הרבה
פעמים גם היו מרביצים לי וכמובן
צוחקים עליי".
"השפעה נוספת בעניין הזה היא
שאני לא מאמין לאהבת הקהל. במובן
מסוים אני אפילו בז לה. החוויות
שעברתי בילדותי הותירו בי צלקות. אני
יודע שאף אחד לא אוהב אותי באמת.
אנשים אוהבים את המוזיקה שאני
עושה, אבל הם לא באמת אוהבים אותי.
הם גם לא מכירים אותי באמת. יש
אנשים שאוהבים אותי באמת, בני
משפחה וחברים, אבל לאהבת הקהל
אני לא מאמין".
החוויות הקשות שחווה בילדותו
המשיכו להשפיע גם שנים רבות קדימה
על אליצור ) 22 ,)כיום נשוי ואב לארבע
ילדים כ"י, תושב שכונת בית ישראל
בירושלים, מוזיקאי ועורך ספריו של
הרב שלום ארוש. "כשהתחלתי לעשות
מוזיקה, בכיתה ט', חברים שלי ראו שזה
מגניב ומצליח ואז פתאום התחילו
לאהוב אותי - מה שכמובן גרם לי עוד
יותר לשנוא אותם. ראיתי אילו שקרנים
הם. אנשים שהתעללו בי במשך שנים
פתאום נהיו נחמדים אליי ושאלו אם
אפשר לבוא להופעה שלי. לא הבנתי
איך הם לא מתביישים פתאום לנסות
להתקרב אליי".
"אין לי שום רצון אישי להצליח.
ההצלחה הזאת לא עושה לי כלום.
כשבאים אליי אנשים ברחוב ואומרים לי
'אהלן אלייצור', הרבה פעמים אני אומר
להם 'כן, כולם אומרים לי שאני דומה לו'
וממשיך הלאה. ברור שגם אני זקוק
לחום ואהבה, כמו כולם, אבל אני יודע
שהאהבה הזאת שקרית, אז אני מראש
ל א מ ח פ ש א ו ת ה ש ם . י ש א נ ש י ם
שצועקים לי 'אוהבים אותך אלייצור',
אבל אני יודע שאני לא יותר מחתיכת
סמרטוט בשבילם. לא באמת מעניין
אותם מי אני ומה עובר עליי. אגב, אני
רואה את זה גם כשאני מדבר בהופעות.
הש ד ר ש א נ י מ ק ב ל ה ר ב ה פ ע מ י ם
מהקהל הוא 'יאללה תשיר, לא מעניין
אותנו לשמוע מה שיש לך לומר'. אנשים
רוצים את ההצלחה כי הם חושבים שיש
בה אהבה אמיתית, אבל זה שקר אחד
גדול.
כמה הענווה יש בבנאדם הזה
-
שִׁירָה חֲדָשָׁה • היפ הופ ורוק חרדי? "חזרתי למוזיקה בהוראת הרב שלי"
'חדשות JDN' במסע מיוחד אחרי השינויים הגדולים במוזיקה החסידית • בפרק השני: יאיר אלייצור שהפך לתופעה עם הופעות בהשתתפות בחורי ישיבות רבים; ברק גרוסברג שעושה רוק חרדי ומדבר על מתיסיהו – ותופעת הישראליזציה במוזיקה
יאיר אלייצור בראיון: מה הקשר בין אבטיח למשיח?
צילום: עלי ינקו
שלושים יום קודם החג, ליל שושן פורים.שעות ספורות לפני ששמחת היום השתנתה לאווירת תפילה דאגה עם הגעת הבשורות המרות מרחוב רשב"ם, עד לאבל הכבד שירד על העולם היהודי כולו עם הסתלקות מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, רקדו יחדיו עשרות רבות של בחורי ישיבות בטשולנטיה מפורסמת בשכונת גבעת שאול בירושלים.
"ויאללה
תביא כבר תמשיח
ה' אני לא מצליח
ואין לי שום מושג
בא תביא כבר תמשיח
נפרוס לו תשטיח
נאכל גם אבטיח יהיה לנו יום חג".אם אתם לא מכירים את המילים ששרו אותם בחורים לאורך שעות ארוכות, כנראה שעדיין לא נחשפתם לתופעה הכי מרתקת במוזיקה היהודית החדשה. הכירו את יאיר אלייצור.
בתור נער שגדל למשפחה דתית-לאומית, החל לבצע שירי ראפ, עד אשר התרחק לחלוטין – ואז חזר בתשובה היישר לחסידות ברסלב, בקהילה של הרב שלום ארוש. בשיחה לפרוייקט החג של 'חדשות JDN' מספר אלייצור: "הייתי עושה מוזיקה בצעירותי, והייתי ממש מפורסם בסצנת הראפ וההיפ הופ".
"אחרי שחזרתי בתשובה, ועזבתי את עולם המוזיקה, פגש אותי דמות מוכרת בעולמות אלו והציע לי לחזור ליצור חומרים מקוריים, תוך שהוא מציע לממן אותי. תחילה סירבתי, אך הרב שלום ארוש הורה לי לשוב ליצור מוזיקת ראפ והיפ הופ. ניסיתי להתנגד, אך הרב ממש חייב אותי והסביר כי זה מה שאני צריך לעשות בעולם הזה, לקרב יהודים באמצעות המוזיקה".
בימוי צילום ועריכה: יוסף בראומן
ואכן, בכל השירים של אלייצור, שבחלקם מילים שלא מתאימות להוויה החרדית, ישנם מסרים על אהבת חינם, דיבור ישיר עם הקדוש ברוך הוא כבן המתרפק בפני אביו כנהוג בחסידות ברסלב, תפילה למשיח, רצון להיות צדיק, וכו'.
את הקטעים בשיריו, בהם הוא יכול לדבר על תופעות מחייו הקודמים לפני שחזר בתשובה והתקרב לקהילתו של הגר"ש ארוש, הוא מסביר כך: "אני שר על מה שעובר עלי", העובדה שהשירים שלו כה פופולאריים, מגיעים למאות אלפי צפיות והאזנות ומוכרים גם בקרב בחורי ישיבות, הוא מסביר בפשטות: "כנראה מה שעובר עלי, עובר בצורה כזאת או אחרת על כולם".
"אין לי סגנון מוזיקאלי מיוחד. אני לא מתמקד דווקא בראפ או היפ הופ. אלו לחנים שה' נותן לי ואין לי דרך להסביר אותם". עם זאת, לדבריו, השירים שלו הם לא על החיים הקודמים – אלא דווקא על ההתמודדויות שיש לו בחיים החדשים. "קשה לי, אני מתמודד, ואני שר על זה. על הרצון להיות צדיק ולא ליפול חלילה".
תוך כדי השיחה, כאשר מספרי הצפיות בשירים של אלייצור ברשתות השונות ובשירותי הזרמת הסטרימינג עולה לדיון, הוא מופתע לשמוע את המספרים הגבוהים, בחלקם נושקים למספר מיליון, המעידים על הפופולאריות הרבה של המוזיקה שהוא מייצר.
"לא התחלתי לייצר את המוזיקה מחדש מתוך מחשבה שזה יתפוס, חזרתי למוזיקה כי הרב אמר לי. בהתחלה השמעתי את השירים שלי לחברים, אחד מהם תפס יוזמה והתחיל לעלות אותם ליוטיוב, ספוטיפיי וכו', ומשם זה תפס. מאוד הופתעתי שהצלחתי ככה ואני שמח מאוד שאני זוכה לחזק אנשים, וה' יעזור שאני יוכל להמשיך בזה".
לפני מעט יותר משנה, החל אלייצור להופיע. לצאת מהדמות ששומעים ברכב בעת נסיעה או בבית, ולפתוח בסבבי הופעות – שגם הם זכו להצלחה אדירה שהפתיעו אפילו את יאיר אלייצור עצמו. לא רק בגלל מספר המשתתפים, אלא גם ובעיקר בגלל אופי המגיעים להופעות. המוני בחורי ישיבות, מכל הגוונים בציבור החרדי, שמגיעים וניכר עליהם כי הם מכירים היטיב את השירים של אלייצור.
"לא חשבתי שזה מה שיקרה", משתף אותנו יאיר בתחושות שלו אחרי הצלחת המופע הראשון. "ראיתי את זה מתחיל לקרות, והמשכנו". מדובר אכן במחזה מדהים. בחורים רבים עומדים ושרים מילים כמו: "אני רוצה להיות צדיק אחי יסוד עולם, רבנו רבנו תראה לי. אמרת שת'ה יכול לעשות אותי כמוך אז, רבנו בוא תעשה אותי כמוך ממש ובלי ייסורים אני רוצה להיות צדיק תמיד עד מאה עשרים. אני ממשיך להתפלל וממשיך לחכות פה, נשאר בירושלים לא חוזר לרחובות".
קרדיטים: בימוי צילום ועריכה: יוסף בראומן. תסריט: יאיר אלייצור
עניין אותנו לשמוע על המילים בשירים שלו. מילים מקוריות כמובן, לא עוד שירים מבוססי פסוקים שלעיתים הקשר בין פירוש המילות לבין העובדה שעשו מהם שיר אינו ברור כלל. אך אצל אלייצור, לפעמים ישנם קטעים מובנים פחות.
כך לדוגמה בשיר "אבטיח", שמדבר בכלל על ביאת המשיח, אך אחד מהחרוזים הוא "תביא כבר ת'משיח, נפרוס לו ת'שטיח, נאכל גם אבטיח, יהיה לנו יום חג". וכאן עולה השאלה: מה הקשר אבטיח למשיח? אלייצור מצידו, לא מבין את השאלה בכלל. "אני רוצה להעביר מסר וצורה של דיבור לה' מקרוב, אז אני משלב גם קצת הומור. הרב ארוש אמר שכדי להביא את הגאולה צריכים להתפלל למשיח שרוצים אהבת חינם, ועל זה אני שר".
יש משהו בשירים של אלייצור שמצביעים על ניתוק מסוים מהוויות העולם וחיבור פנימי לעולם רוחני, כפי שמשתקף בספריו של מורו ורבו, הגר"ש ארוש שליט"א מחשובי משפיעי חסידות ברסלב. קשר ישיר אל הקב"ה תוך שימוש במילים אישיות, תיאור המצב וההתמודדות עם שמות פרטיים וסיפורים על בני משפחה; "סבתא סליחה, את נתת לי המון אבל זה קשה לי מידיי, אני לא חוזר לשכונה"; "אח של דוד תבדוק לבד אתה מאושר? תמשיך לחיות כמו עד עכשיו כי זה מותר אבל אם הרגשת שחסר לך אולי תבדוק כי יש מקום יותר מתוק הוא לא רחוק. עבדו עליך אח של דוד יש מקום יותר וורוד", ועוד שלל דוגמאות בשירים שלו.
מעבר לזה, מדגיש אלייצור נקודה נוספת: "אני משתדל בשכל שיר תהיה תפילה, אני רוצה שאנשים ישמעו את השירים שלי, ישירו אותם ויתפללו ביחד. 'אני רוצה להיות צדיק יסוד עולם', שיתפללו כל היהודים שהם רוצים להיות צדיקים, רוצים אהבת חינם ורוצים את המשיח, ומשמיים ירחמו עלינו וישמעו את התפילות שלנו".
"אנשים צריכים לדעת שבסוף, העיקר והתכלית זה לחזור בתשובה כל אחד מהמקום שהוא נמצא בו עכשיו. כל אחד צריך להתרומם מהמצב הנוכחי שלו ולבקש מה' שיציל אותו. אנחנו צריכים לדעת בכל חסרון שיש לנו שה' מנסה אותנו ומצפה מאיתנו שלא נשלים עם החסרון שיש לנו אלא נבקש ונתפלל שנזכה להשתנות".
"צריכים לבקש על זה כל יום, להתפלל ולמחות על החיסרון שיש לנו, כל יום לבקש על זה. אני מקווה שהמוזיקה שלי תביא אנשים להתפלל על זה, 'אני רוצה להיות צדיק יסוד עולם', שאנשים לא ישלימו עם המצב שלהם", הוא מסכם את השליחות המוזיקאלית שקיבל ממורו ורבו הגר"ש ארוש.
כאשר מבינים את הכוונה מאחורי השירים הישירים של אלייצור, ניגשים להאזין אליהם שוב בצורה אחרת. לפתע מבינים כי לא מדובר באוסף סיסמאות, אלא בשיר העשוי מעשה חושב של תפילה ישיבה בסגנון של התבודדות ברסלבאית. אולי את מה שהבנתי רק אחרי השיחה עם אלייצור, הבינו הבחורים הרוקדים בהופעות שלו הרבה לפני – ובעצם זה מה שהם עושים: מתבודדים יחדיו, בשירה משותפת.
JDN
-
-
שירים שאני לא יודע אם הם כאן
יאיר אלייצור בן יקר שלי
המקורי 09-יאיר-אלייצור-בן-יקר-שלי.mp3
בווקאלי 09-יאיר-אלייצור-בן-יקר-שלי.mp3_vocals.mp3
אבא המקורי להוריד כוכביות https://www.jumbomail.me/j***/QzPY6JQ2X0q37tS
אבא ווקאלי אבאx1.0.mp3_vocals.mp3 -
@חיה-במקרנצ-יק-0 בתוכנה!
-
@חיה-במקרנצ-יק-0 שומעים לבד לא?!
-
#anchor(קיץ אש אוטוטו ...)
|--|
-
@חיימקה אמר ביאיר אלייצור!:
@טיטו אמר ביאיר אלייצור!:
חמש חדשים
לא יותר ? 🤫🤫
לפי מה שידוע לי זה רק חמש אבל יכול להיות שהוא יקליט עוד...
-
חדדשש!!!!!
יאיר אלייצור בביצוע ווקאלי לשירו - אבטיח!!!!!
https://www.2424.co.il/music/5908
בינתיים זה רק באתר הזה.... -
קישור ליוטיוב פתוח בנטפרי
-
@מוח-שליט-על-הלב זה בכלל לא הערוץ שלו זה של moshe nerya