סקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?
-
@ntz אמר בסקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?:
@רבקה אמר בסקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?:
השיר 'היונה הלבנה' של נהוראי אריאלי ואבי פודולונסקי
השיר הזה במקור של יעקב שוואקי
אני יודעת...
אני יותר אוהבת את הדוואט של אריאלי ופודולינסקי. -
@צור אמר בסקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?:
@ntz למרות שכאן זה לא פורום הלכתי אני רוצה לומר משהו
מי שלמד את ההלכה יודע שדעץ השו"ע שאסור לשמוע שירים כל השנה
כל ההיתר לשמוע מוזיקה הוא היתר שאם אכתוב אותו תהיו בטוחים שאני צוחק עליכם (לת"ח שביננו עיינו ביחווה דעת ח"א תשובה מ"ד או מ"ה כמדומני)
אבל לומר על וואקלי שהוא נוגד את הלכה זה נובע קצת מחוסר הבנת ההלכה שאסור לשמוע שירים (ואני לא תוקף אף אחד זה חוסר הבנה בכללי הפסיקה)
למעשה אני שומע רק בשישי אחרי חצות וואקלינכון מאוד.
כבר אמרו לגבי מוזיקה שקטה שזה כן מותר-שירי נשמה שמביאים קירוב לה'.
ווקאלי בתכלס זה נחמד-כי זה מה יש כרגע.... -
יש וואקאלים שהם ממש בסדר, אבל 'חיבור חזק', לדוגמא, כבר עובר את הגבול הדק.
הרמוניות זה אוקי, קול שני ושלישי - בסדר, משחקים בקול - עובר. אבל עיבודים עד שנשמע כמו מוזיקה? את מי באנו לרמות כאן, את אלוקים?!
ועוד דבר, שימו לב שיש וואקאלים שהם בעצם נגינת אורגן (!) עם דגימות קול אנושי, בכדי ליצור דיוק. נכון שזה מותר לשמיעה?! חה.אני אישית, בחרתי את האופציה השניה (הווקאלי של היום, זה ממש רמאות נגד ההלכה!! אבל הווקאלי של פעם).
-
@ריינבואו אמר בסקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?:
יש וואקאלים שהם ממש בסדר, אבל 'חיבור חזק', לדוגמא, כבר עובר את הגבול הדק.
הרמוניות זה אוקי, קול שני ושלישי - בסדר, משחקים בקול - עובר. אבל עיבודים עד שנשמע כמו מוזיקה? את מי באנו לרמות כאן, את אלוקים?!
ועוד דבר, שימו לב שיש וואקאלים שהם בעצם נגינת אורגן (!) עם דגימות קול אנושי, בכדי ליצור דיוק. נכון שזה מותר לשמיעה?! חה.אני אישית, בחרתי את האופציה השניה (הווקאלי של היום, זה ממש רמאות נגד ההלכה!! אבל הווקאלי של פעם).
עם כל הטכנולוגיה של היום הכל יכול להישמע אחרת.
-
שאני יבין, מה שמפריע לכם בווקאלי זה - זה שהוא נשמע רגיל??
@ריינבואו אמר בסקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?:
אבל עיבודים עד שנשמע כמו מוזיקה?
לכאורה, זה באמת לא אמורה להיות בעיה,
זה לא עם כלי נגינה - מצוין, רק אל תרקדו וזהו.לא הלכתית, אבל זה מה שמפריעה לכם?
-
@פסנתר-כנף לא תמיד צריך ללכת על הגבול הדק של ה "הלכה"...
אצלי אישית- זה בעיקר ההרגשה...כשזה ממש כמו לשמוע שיר רגיל- אז מה ההבדל??
את לא באמת מקיימת את ה"צער" על חורבן הבית...
אל תשכחו שכל האיסור של לשמוע שירים- נובע מהמקום של העבר שלנו....לאבא שלך אין בית- ואת מחפשת היתרים איך "לשמוח" ולשמוע שירים בכל אופן???.....
לא נכנסת לצדדים של הלכה...
אבל זו דעתי...
כי היום לכל דבר אפשר למצוא היתרים..מי שמחפש הקלות- ימצא אותם... -
@אייצ-ית אמר בסקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?:
את מחפשת היתרים איך "לשמוח" ולשמוע שירים בכל אופן???.....
אולי כי זה לא ממש לשמוח, אני לא שומעת את כל השירים שהייתי רגילה לשמוע בשגרה וזה יותר להרגיע את החלק שבי שצריך לשמוע שירים.
@אייצ-ית אמר בסקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?:
כשזה ממש כמו לשמוע שיר רגיל
אבל זה לא ממש.....
בכל מצב, בהחלט קבלתי והפנמתי
@אייצ-ית אמר בסקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?:
לאבא שלך אין בית- ואת מחפשת היתרים איך "לשמוח" ולשמוע שירים בכל אופן???.....
-
@אייצ-ית חותם על כל מילה!
זה בהחלט נכון! גם בלי ההלכה, המצפון האישי לא מרגיש בנוח לשמוע מוזיקה ווקאלית בימים כאלו, אגב, חשוב לזכור שזה זמן יותר חמור מספירת העומר...
לכן לדעתי גם אם ההלכה מאפשרת לשמוע מוזיקה ווקאלית שנשמעת רגילה צריך להימנע! כי העניין שנמנע משמחה ושנרגיש בצער החורבן. איך מרגישים בצער החורבן? יש כאלו שזוכים להגיע לרמות של בכיה וכו' ואנחנו נמנע מלשמוע מוזיקה שמשמחת אותנו. דווקא בגלל שחלקנו נושמים מוזיקה ולא יכולים יום בלי זה. זאת ההשתתפות הקטנה שלנו. -
בחרתי "אחר"
@צור אמר בסקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?:
@ntz למרות שכאן זה לא פורום הלכתי אני רוצה לומר משהו
מי שלמד את ההלכה יודע שדעץ השו"ע שאסור לשמוע שירים כל השנהאמת.
@צור אמר בסקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?:לומר על וואקלי שהוא נוגד את הלכה זה נובע קצת מחוסר הבנת ההלכה שאסור לשמוע שירים
האיסור הוא על שמיעת "כלי שיר", כלומר כל מוזיקה שמושמעת בכלי שאינו פה אנושי.
לכן יש דעות שגם שמיעת הקלטה של סולן בלבד (אפילו זייפן כרוני...) נכנסת להגדרה של כלי שיר (כי מושמע על ידי רמקול/אוזניות וכו'..) ואסורה כמו כל מוזיקה אחרת.
(בדיוק כמו שמישהו ציין פה, על קול אנושי שמנוגן בקלידים)
ככה שמבחינה הלכתית אם אינני טועה אין הבדל בין עיבוד של הרמוניות קוליות לעיבוד שמחקה כלי נגינה, כי העיקרון הוא אותו עיקרון - האם השמעת שירה ווקאלית באמצעים לא ישירים נחשב ככלי שיר ונאסר, או לא.
אצל מי שמתיר את זה -
הנקודה של עיבוד שנשמע כלים אמיתיים, מנוגן באורגן וכו - היא כבר נקודה של רגישות או השקפה, לא הלכה. -
בחרתי באחר ואני אסביר:
יש סוג של יופי ואמנות בווקאלי
אבל אני אישית ממש לא אוהבת ולא מתחברת לזה
תמיד זה קצת חופר לי
הסוג היחיד שאני אוהבת בווקאלי
זה ששמים רק את האקפלה בלי קולות רקע
ומטפלים בסיגנל בצורה מושלמת עם אפקטים עדינים. -
@צור אמר בסקר פרשת מטות מסעי | מה דעתך על מוזיקה ווקאלית?:
אבל לומר על וואקלי שהוא נוגד את הלכה זה נובע קצת מחוסר הבנת ההלכה שאסור לשמוע שירים
זה היחווה דעת
א http://www.fridmanbooks.co.il/ProductInfo.asp?ProdId=4030&catId=320
ב אכן זה חוסר הבנה, אך ברור שלשמוע את הווקאלי של היום זה בעיה וזה ההדגשה שצריכה להיות@ntz סליחה שאני צריך להגיד אבל תעשה את הסקר יותר מסודר
א מצויין אין שום בעיה
ב הווקאלי של היום זו רמאות נגד ההלכה, אבל הווקאלי של פעם תקין
ג יש בעיה הלכתית לשמוע מוזיקה וקאלית וגם של פעם בעייתי
ד יש בעיה אם עצם המוזיקה עצמו לא לדבר על ווקאלי
ה אחר -
@השקדן
נכון!
אין על הוואקלים של מלכות!
אני בוואקלי רוצה לשמוע את ההרמוניה של כל הקולות, הם לא מנסים לחקות חצוצרה או גיטרה חשמלית כי הם יודעים (כאילו פנחס) שזה לא באמת נשמע אמיתי ..... הם עושים את הקולות בלי שום עיבוד.....
אז אולי זה לא נשמע שיר אמיתי ואין את כל התגובות של "יאאאאאאאאאאאאאאאאא זה נשמע אמיתיייייי איזה מטורףףףףףף" וכו'..... אבל מבחינת מקצועיות ומבחינת ההלכה בשבילי זה 100 אחוז! -
הצבעתי ל'אחר'.
למה?
אז ככה;
מבחינה מוזיקלית הווקאלי הינו חיקוי תופים ובסים בלבד!
היום מנסים לחקות גם כלים אמיתיים - ובגלל שזה נשמע יותר גרוע מלא כלום - מעבירים את זה עיבוד ממוחשב באולפן ע"מ שזה ישמע אמיתי.
חיקוי תיפוף בפה הינו שירה בפה לכו"ע - העולם המוזיקלי והתורני.
חיקוי הכלים שהתחלתו בפה ועיבודו הינו ע"י כלי המחשב - כמוהו כמוזיקה אלקטרונית שהינה עיבוד מחשב למה שהיה פעם משהו שונה - ועוד לא קם חכם שהתיר מוזיקה אלקטרונית בטענה שאין זה כלי שיר.
כעת לשלב הבא;
הלכתית בספירת העומר אסורים ריקודים והמחולות (עיין משנ"ב תצ"ג ס"ק ג') המילה מוזיקה לא מוזכרת.
ז"א מוזיקה אמיתית, ווקאלית, בפה - אין הבדל. החילוק הינו האם זה ריקודים ומחולות או רוגע.
לעומת זאת בשלושת השבועות ההלכה היא שצריך לנהוג מנהגי אבילות שזה כולל תספורת חתונות ו... 'ריקודים' ו'כלי שיר'.
אסור לרקוד גם בשירה בפה כמו בימי העומר.
ואסור לשמוע כלי שיר אפילו רגועים כמו אבל ל"ע.
לגבי שירה רגועה בפה (כי רקידה אסורה בכל אופן וכנ"ל) נחלקו הפוסקים.
לסיכום:
אנשים רבים לא מודעים לחילוק שבין ימי העומר שם האיסור תלוי ברקידה בין ווקאלי ובין אמיתי - ומותר רגוע מכל סוג לכו"ע.
ובבין המצרים קיים איסור רקידה מכל סוג כנ"ל - ואיסור כלי שיר.
וכל המחלוקת הינה על ווקאלי שקט - בבין המצרים.