למה המוזיקה הישראלית מעניינת יותר?
-
@מישהי-מאמי אמר בלמה המוזיקה הישראלית מעניינת יותר?:
וחסידי מוזר בישבילנו כי כשמישהו לא חסידי שומע שיר חסידי הוא בהרבה מקרים (!!) לא מבין את המילים
ותחשבי שככה אנחנו מתפללים 🤭
יש לי דודה שהיא ספרדיה והיא כל פעם אומרת לי שהיא לא מבינה איך אנחנו מבינים בכלל מה שאנחנו אומרים בתפילה...
אבל תכל'ס מי שרגיל - רגיל. -
@ב-ב
המוזיקה הישראלית היא בגובה העינים לדעתי..
היא לא מתוחכמת, היא פשוטה וישירה
בעיקר במילים, אבל גם בלחן ובעיבוד(נקי ועדין בד"כ...)
ובכלל אני חושבת שהיום גם זמרים שפעם הוציאו רק חסידי מבינים שהיום זה השפה..
כולם מתחברים לזה..ובגדול-זו המוזיקה השולטת היום..
מי שרוצה להיות עכשווי-מיישר קו
תסתכלו על כל זמרי החתונות, כל הסינגלים שהם מוציאים הם ישראלי לחלוטין -
מהי מוזיקה ישראלית? מוזיקה שעולם האסוציאציות שלה נטוע בתולדות הארץ
במאה השנים האחרונות – שירי הזמר של המלחינים הראשונים )קרצ’בסקי, אדמון,
זעירא, שלם, סמבורסקי(, מוזיקה של עדות ישראל שנקבצו – יהודי תימן, מרוקו,
רוסיה, מוזיקה שיונקת מן הזיכרון המוזיקלי של שירי סשה ארגוב, הלהקות הצבאיות,
להקת התרנגולים, מוזיקה שחיה את היום־יום של כל רשתות הרדיו הישראלי – מ’קול
ישראל’ ועד גלגל"ץ, מוזיקה שיונקת מעבודתם של חלוצי המוזיקה האמנותית־
ישראלית: לברי ונרדי, בן־חיים, סתר ובוסקוביץ’. מוזיקה שיונקת מצליליה של
ה ש פ ה ה ע ב ר י ת , מ ה ט ע מ ו ת י ה ו ה מ ו ז י ק ה ה פ נ י מ י ת ש ב ת ו כ ה . כל
אלה הם נדבכי העומק, התשתית, עמם מתחיל מלחין ישראלי את עבודתו, ועליה
הוא בונה את עולמו העכשווי, עולם הפתוח אל צלילים מכל ארבע רוחות השמים –
ג’אז אמריקאי, פופ ורוק כלל עולמי, אוונגרד אירופאי, צלילי המזרח הרחוק, צלילי
המחשב והסינטסייזר.
מצאתי הגדרה.... -
@שרת-הרוק
זה רק הרעיון..זה בא לומר שמוזיקה ישראלית היא כמו עם ישראל..
מורכב ממגוון חוגים, עדות, מגזרים וכו...וביחד נוצר עמ"י
כך גם המוזיקה הישראלית.
היא נשענת על מוטיבים ממוזיקה אירופאית, ומזרחית, ושירי א"י הטובה והישנה והכל יחד...
והיא מתכתבת עם המציאות העכשווית... -
אני חושבת שמוזיקה ישראלית זו מוזיקה שהיא לא מזרחית ולא חסידית אלא סגנון כמו חנן בן ארי, ישי ריבו
ועד למשה קליין (בחלק מהשירים). בעצם כל שיר שאין לו סגנון/הגדרה ברורה, הוא ישראלי... -
-
@שרי-0
אני גם במחשבה כזו שמשה קליין אינו זמר ישראלי כלל וכלל; ולא רק שאינו זמר ישראלי אלא אינו כ"כ זמר, ומשום שאני סבור שמי שאינו שר שירים בעצם הקול המתאים להם אזי אפילו שהוא רב-טון ויודע ל'צעוק' מה מעלה היא זו.
ולא רק זה אלא חושבני יותר שבשיריו עצמם לו הי' שר אותם לא תמיד בטוני-צרחות אלא בטון המתאים, הרי שכך הי' יותר טוב.הלא כן.
ואין לזה שום קשר להערכה אליו, ושללא ספק אכן שינוי מבורך נשא בכפיו עם הגיעו למוזיקתינו - ותעיד על כך בראש ובראשונה ההצלחה הגדולה שלו.
-
@אדוני-המשורר אכן כן,חושבני שיש חלק מסוים בדבריך שנכון
אולם,לעניות דעתי זמר שהוא רב טון ויודע לצעוק יש ויש מעלה במתנת שמיים זו ובוודאי שראוי לתואר זמר.
אי לכך ובהתאם לזאת הפרכתי את הטענה הזו אולם אני מסכימה עם יתר הדברים -
@שרי-0 אמר בלמה המוזיקה הישראלית מעניינת יותר?:
@מישהי-מאמי אמר בלמה המוזיקה הישראלית מעניינת יותר?:
ועד למשה קליין
בכלל לא מוזיקה ישראלית!!!
@אדוני-המשורר לא להאמין כמה שדעות של בני אדם שונות...
משה קליין לדעת זמר על, אבל המוזיקה שלו לא מתחילה להיות ישראלית.
המוזיקה שלו הרבה יותר חסידי מלטאי אפילו. -
@שרי-0
תביני. זהו אינו ענין של שוני בדעה, ומשום שאין ביכולת אפילו על כך וכפי שחוות דעתך הלומדת לכ' ושל עוד רבים לאין מספר - הסבורים שהוא זמר מאוד טוב ודי לכך בהבטה ולו חפוזה מידי לנסיקתו מחצי זמר חתונות עלום [ על אף שהי' בקול הבא וכו' למעשה ... ] לזמר אשר אם לא מהשורה הראשונה מהשורה השני' כלומר כן זמר על כפי שהגדרת.אכן מתוך כך הרי שלו הי' עושה את שיריו בצורה שלכ' היתה הבמת הכי מתאימה להם אזי הרבה יותר מוצלח הי'.
וכדוגמא לזה קחי את האולטרה-מוצלח חנן בן ארי ( עם כל זה שאני איני מחובי ז'אנרו כלל )
שעם היות לו קול כעין הקול של מיודעינו - כוונתי ברמת הטונים - כי בענין אחר לא קרב בכלל -
מ"מ כל שיר מתאימו במדויק ממש לענינו ואף כל שיר שמוציא הרי מקום ממש ממש חדש לו כמין תת-ז'אנר שבכל פעם מפתיע מהקודם לו.סליחה על האריכות - אשמח לשמוע חוות דעתך.
-
@ברוריה
אני לכשעצמי סבור מאוד אפילו שאת יותר מצודקת אך הסיבה לדעתי מפני שאין זה שום ז'אנר אלא מקבץ כ"ש של צריחות במקרה הרע שלעיתים אכן יפות ומה בכך.תעיד על כך לדעתי העובדא ששיריו מתייחדים בגרימתם לשמיעה בלופ רחב מיד עם ההתוודעות להם, ואחר כך - אחר כך כבר אי אפשר לשומעם ולו פעם א' = כך אני לפחות בענין.
-
@נעמי16 אמר בלמה המוזיקה הישראלית מעניינת יותר?:
@אדוני-המשורר אכן כן,חושבני שיש חלק מסוים בדבריך שנכון
אולם,לעניות דעתי זמר שהוא רב טון ויודע לצעוק יש ויש מעלה במתנת שמיים זו ובוודאי שראוי לתואר זמר.
אי לכך ובהתאם לזאת הפרכתי את הטענה הזו אולם אני מסכימה עם יתר הדבריםתמיהני; הזאת - נעמי - ר"ל וכי כך אנו תופסים המוזיקה לבובת-היותינו ככמין ענין כזה שבו רוב-גובה הקול הוא יתרון המעלה.
איני יודע אם ועד כמה אך לו מכירה את הרי שבזמרי העולם וביחוד בגדולים [ והגדולות... ] שבהם אין יתרון לקול צורח כי אי לקול אורח [ רצוני - כזה המתפרץ לך ללב ואת מעמקי היותך מותח.
בתודה.
-
לכל המגיבים, דבר ראשון איזו התקפה(!)
דבר שני אני ציינתי את זה! שרק בחלק מהשירים שלו!!
דבר שלישי קחו לדוגמא את 'שיר פשוט' צר לי לאכזב אותכם אבל זה שיר ישראלי לגמרייי!!!
ולא יעזור לכם!
כמובן שיש עוד, רוצים דוגמאות? או שאתם מכירים? -
@אדוני-המשורר איישב את תמיהתך על ידי שאומר שאלו ואלו רצויים וחביבין.
ואכן כן,גובה הקול הוא יתרון המעלה.
שהרי קול אורח-כבודו במקומו מונח,אולם הוא כשלעצמו אינו שווה כלום,בלעדי הטון הגבוה (ויש שמגדירים הטון הצרחני).
ולא רק זאת ועוד,ששירים מסוימים ניתן לשיר אותם אך ורק בטון הנ"ל ולכן זמר שאינו יודע לשיר בטונים לא נעמי יקרא לשיריו-אלא מרה.
ואקווה שיישבתי את הדברים