האקורד מתאים?
-
@RACHELY-0
האקורד המתאים הוא G/Am7 כי הבס מתחיל לרדת מבס של A לבס של G, אבל האקורד G עצמו לא ממש מתאים, לכן אותו לא עושים, אלא שלהשאיר את ה-Am גם לא מי יודע מה, לכן עושים Am7 שזה כולל את התו סול בסופו שזה בעצם הבס של G, וככה הכל מתמזג ביחד.
(ואז בתיבה הבאה במקום לנגן סתם D, עדיף לנגן F#/D, ככה יוצא בסוף ירידת בסים מושלמת, ובתיבה הבאה לחזור ל-G אורגינל כמו שכתוב לך.)בפסנתר זה מאד פשוט לביצוע, ובאורגן אפשר לשחק עם זה בכמה צורות תלוי לפי הגדרות האקורד ואיזה דגם של אורגן, אבל בסופו של דבר לחתור להגיע לאקורד ההוא..
בגיטרה לעומת זאת האקורד הנ"ל טכנית בר ביצוע - צריך לנגן Am רגיל, ובו זמנית להחזיק את שני מיתרי E הראשון והאחרון בשריג 3 ככה שינגנו G, וככה מתקבל G/Am7,
אלא שזה יהיה קצת קשה למי שאינו מיומן דיו, (זה אומר להחזיק 5 מיתרים, כאשר גם האגודל בתפקיד ומגיע למיתרים מהצד השני של הצוואר...)
על כן בדיעבד אפשר לוותר על ה-E הגבוה ולשחרר את הזרת מפעולה.... ירידת הבס חשובה יותר מה-Am7 -
@מקצועיות אמר בהאקורד מתאים?:
בגיטרה לעומת זאת האקורד הנ"ל טכנית בר ביצוע - צריך לנגן Am רגיל, ובו זמנית להחזיק את שני מיתרי E הראשון והאחרון בשריג 3 ככה שינגנו G, וככה מתקבל G/Am7,
זה רק למי שיש יד מאוד גדולה
אני לא משל אין לי אפשרות להגיע עם האגודל למיתר העליוןאני הייתי עושה את זה ככה:
קמיצה- במיתר ראשון שריג שלישי
אמה- מיתרים 3-4 שריג שני, ללחוץ איתה על שני המיתרים
אצבע- מיתר שני שריג ראשון -
@חכם_בלילה אמר בהאקורד מתאים?:
@מקצועיות אם אני מבין נכון זה לא בסולם המקורי של השיר נכון
ואם אני צודק באיזה סולם השיר?נכון
הסולם המקורי הוא סי מינור, או רה מז'ור איך שתרצה...