יוסף שטרן | פסנתר
-
@חכם_בלילה אמר בנגינה על פסנתר:
@מקצועיות מודה על האמת שגם לי זה הביא כמה טיפים כנגן (וגם פרשת שבוע )
כאחד שמנגן באורגן משמיעה לא כל כך הבנתי מה התכוונת במשפט "קצת יותר למתוח פה ושם..."אני הייתי מדגיש גם את זה שאתה מנגן באורגן.. זה חשוב לא פחות..
כי אם היית מנגן בפסנתר היית נתקל בזה יותר.
ארחיב על זה אולי בהזדמנות, אבל נגינה בפסנתר אינה דומה לנגינה באורגן כמו שלהטיס מטוס אינו דומה לנהיגה במשאית... זה ששניהם כלי תחבורה זה לא מספיק דמיון, וכנ"ל קלידים אינם מכנה משותף דיו כדי לקחת דוגמא מפסנתר לאורגן, והפסנתרנים הנוספים שבינינו יעידו....לגופו של עניין - באורגן אתה מקובע למקצב שמכתיב לך את הקצב המדוייק ואין לאיפה לשחק, ואילו בפסנתר אתה זה ששולט על הקצב, ויש בהחלט מקומות ששם צריך קצת יותר למתוח ולנגן קצת יותר לאט, מקומות שצריך לנגן קצת יותר מהר ועוד ועוד כפי פרשנות היצירה.
ואת המשפט "ממליץ לך מאד לעבוד על דינמיקה במהלך הנגינה, לתת ביטוי לקטעים מסויימים בדגש יותר מאחרים, זה בתכלס המקום של הפסנתרן להכניס את הפרשנות שלו ליצירה, שכך הוא בוחר איך להנגיש אותה למאזין."
זה השינוי בעוצמת הנגינה המתחזקת ומתחלשת חליפות בהתאם למהלך היצירה.
בשפה מקצועית זה "פיאנו" ו"פורטה" וכמובן ה"מצו.." "פורטסימו" ועוד, וכן על ידי ה"קרישנדו" - התחזקות בהדרגה, ו"דימניואנדו" - התחלשות בהדרגה. -
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
@יוסף-9
כתבתי לך כבר תגובה מפורטת בנושא נגינה על פסנתר, מצרף לך כעת ביצוע של היצירה הזו בקונצ'רטו לפסנתר עם רבעיית כלי קשת שעיבד מאסטרו ישראל אדלסון (פחות מוכר בארץ, הוא עובד בעיקר בארה"ב), לטעמי זה העיבוד הכי מטורף שאי פעם שמעתי ליצירה הזו, ויש הרבה מה ללמוד משם....
האזנה עריבה.. -
-
@יוסף-9 כתבתי לך למעלה - זה פסנתר עם רבעיית כלי קשת, לא מדובר בתיזמור מלא.
איך שלא יהיה, מאחר וזה קונצ'רטו, הסולו של הפסנתר ברור מספיק בשביל לעקוב אחריו.ועוד משהו - "קונצ'רטו" פירושו - יצירה שנכתבה לסולו של כלי מסויים, כאשר הכלים האחרים מנגנים ליווי בלבד.
-
@המחבל-המחופש
איך עושים את זה ? -
@המחבל-המחופש וכל פעם שאני ירצה להעלות משהו חדש אני יעלה אותו בתור תגובה?
-
פוסט זה נמחק!