שיר משותף | פרויקט מקצב
-
@רבקה נראה מעולה,
אבל אם אני לא טועה תראי-
הבתים הראשונים שונים בסדר החריזה משלך-
כלומר הכל אותה סיומ חוץ מהשורה האחרונה-
אצלך זה אחרת,@רבקה אמר בשיר | פרויקט מקצב:
נזכר ביום אתמול, הכל כל כך בנאלי,
כבר אינך כח לחשבן מחדש ולנתח.
נותר בעולמות של 'זהו', ו'לא באלי',
משבית את עצמיך.אולי רק פה לשנות פשוט את סוף השורה השניה...
-
@אייצ-ית האמת שאת השורה השנייה שיניתי שישתלב עם הבית שלך.
הבית הרגיל שכתבתי הוא כזה:נזכר ביום אתמול, הכל כל כך בנאלי,
אינך כח לחשבן מחדש את יום המחר.
נותר בעולמות של 'זהו' ו'לא באלי',
משבית את עצמיך.או:[את זה כתבתי עכשיו]
נזכר ביום אתמול, הכל כל כך בנאלי,
בסבב מחשבן, 'מה טוב יותר, או רע לי'.
נותר בעולמות של 'זהו' ו'לא באלי',
משבית את עצמיך.מה את חושבת עדיף?
-
@אייצ-ית את לא חושבת שהבית האחרון הכי מתאים?
לפי מה שאת אמרת. מתכונת החריזה תכלס.@טיטו , @אייצ-ית
משתלב כפזמון? [כתב @יעקב-מ-פינס ]אחרי כל הסערות
ועם כל הבעיות
תמיד אתה יודע
מישהו איתך פוסע %(#d3cfcf)[{כן, קצת שיניתי}]
וגם שקצת קשה
או שאתה לא מוצא
תמיד אתה תדע
יש מישהו ששם נמצא -
@רבקה אמר בשיר | פרויקט מקצב:
@אייצ-ית את לא חושבת שהבית האחרון הכי מתאים?
לפי מה שאת אמרת. מתכונת החריזה תכלס.@טיטו , @אייצ-ית
משתלב כפזמון? [כתב @יעקב-מ-פינס ][אחרי כל הסערות
ועם כל הבעיות
תמיד אתה יודע
מישהו איתך פוסע %(#d3cfcf)[{כן, קצת שיניתי}]
וגם שקצת קשה
או שאתה לא מוצא
תמיד אתה תדע
יש מישהו ששם נמצא]לדעתי זה יכול להתאים יותר לסי פארט לא?
-
דור כזה שמפחד להיות אתה
בתוך המציאות שוב אתה קופץ כיתה
יורד למטה בתוך מעמקי האדמה
חוזר למקורות.ההוא צדק ההוא צחק בכל זה אתה נעלם
הורס את הקצב לפעמים לא הכל נשאר מושלם
מרוב אופציות שהיו, הנה בחרת גם וגם.
עזוב אותך משטויות.הולך קדימה ונופל
כמעט מועד תופס מקל
בנשימה ש'ך מתפלל
זה לא בושה אתה שואל
בסוף אומר תודה לאל.
בסוף אומר תודה לאל.כי
חלק ממני תמיד נשאר שלך
וגם כשאני בורח- העולם עגול
ואני חוזר (או בדרך) אליך בחזרה
וגם אם שוכח
והצלקת נפתחת מחדש
תמיד אתה שם להזכיר לי
שמחר יום חדשנזכר ביום אתמול, הכל כל כך בנאלי,
בסבב מחשבן, 'מה טוב יותר, או רע לי'.
נותר בעולמות של 'זהו' ו'לא באלי',
משבית את עצמיך.אז גם כשפעמים מתנדנד המצב רוח
תמשיך להאמין מי שטוב פה ינצח
תשנה ת'מנגינה תשנה גם ת'ניסוח
צור את עולמך.נישא למעלה, עיניך לקל,
כבר לא מועד, ללא מקל.
בנשימה ש'ך מתפלל,
יודע מה צריך כאן לתשאל.
בסוף אומר תודה לאל.
בסוף אומר תודה לאל.אחרי כל הסערות
ועם כל הבעיות
תמיד אתה יודע
מישהו איתך פוסע
וגם שקצת קשה
או שאתה לא מוצא
תמיד אתה תדע
יש מישהו ששם נמצאכי
חלק ממני תמיד נשאר שלך
וגם כשאני בורח- העולם עגול
ואני חוזר (או בדרך) אליך בחזרה
וגם אם שוכח
והצלקת נפתחת מחדש
תמיד אתה שם להזכיר לי
שמחר יום חדשבכללי זה מה שזה יוצא, הדגשתי במקומות שאני חושב שדורשים שיפוץ.
-
@רבקה אומנם זה לא נופל על מילת שאלה אבל המילה הנה משנה את המשמעות למשמעות הפוכה, כשזה 'מה בחרת גם וגם' זה נשמע כאילו לא טוב שבחרת, וכשזה 'הנה בחרת גם וגם' זה כאילו נשמע שזה בסדר ואפשרי.
-
לגבי הסי פארט, הוא יפה אבל הלשון שחו דרושה שיפוץ כי זה לא מסתדר לי עם הלשון של שאר השיר.
-
במשפט השני בבית השני חשבתי להוסיף 'מה טוב יותר עכשיו, או רע לי'. או לחילופין 'אם זה טוב עכשיו, או רע לי'.
-
@יעל-ק 'וגם אם שוכח' חסר לי הסוף של החריזה עם המשפט המקביל לפניו, ובסוף טיפה צורם פעמיים חדש בתוך שלושה משפטים דיי קצרים, וזה גם בתור חרוז אז לא יודע.
-
-
אז סידרתי את הפזמון ועל הדרך עוד כמה דברים שצרמו לי,
כמובן שאם היתה לכם כוונה או שנראה לכם שאחרת יותר טוב- אל תפחדו להגיד..
(השינויים מודגשים)
השורה האחרונה בפזמון קצת צורמת לי- אשמח לרעיונות:
דור כזה שמפחד להיות אתה
בתוך המציאות שוב אתה קופץ כיתה
יורד למטה בתוך מעמקי האדמה
חוזר למקורות.ההוא צדק ההוא צחק ובכל זה אתה נעלם
הורס את הקצב, לפעמים לא הכל נשאר מושלם
מרוב אופציות שהיו, בחרת בגם וגם וגם...
עזוב אותך משטויותוהולך קדימה ונופל
כמעט מועד תופס מקל
בנשימה ש'ך מתפלל
זה לא בושה אתה שואל?
ותמיד בסוף אומר תודה לאל.
בסוף אומר תודה לאל.כי
חלק ממני תמיד נשאר שלך
וגם כשאני בורח- העולם עגול
ואני חוזר אליך בחזרה
וגם אם לא יודע לשאול
ושוב אני בהתחלה
תמיד אתה שם להזכיר לי
שאין יום שלא מתחיל עם שקיעה (עפ"י היהדות- בין הערביים)נזכר ביום אתמול, הכל כל כך בנאלי,
מנסה לחשבן,אם טוב או רע לי
נותר בעולמות של 'זהו' ו'לא באלי',
משבית את עצמך עד הסוףאז גם כשלפעמים מתנדנד המצב רוח
תמשיך להאמין מי שטוב פה ינצח
תשנה ת'מנגינה תשנה גם ת'ניסוח
צור את עולמך, תתחיל לשאוףתסתכל למעלה, עיניך לאל,
כבר לא מועד, לא צריך מקל.
בנשימה ש'ך מתפלל,
יודע מה צריך כאן לאתחל
כי בסוף אומר תודה לאל.
בסוף אומר תודה לאל.כי
חלק ממני תמיד נשאר שלך
וגם כשאני בורח- העולם עגול
ואני חוזר אליך בחזרה
וגם אם לא יודע לשאול
ושוב אני בהתחלה
תמיד אתה שם להזכיר לי
שאין יום שלא מתחיל עם שקיעהואחרי כל הסערות
ועם כל הבעיות
תמיד אתה יודע
מישהו איתך פוסע
וגם שקצת קשה
או שאתה לא מוצא
תמיד אתה יודע
שמישהו שם,מחכה רק לך--- -
לא ספיציפי על בית מסויים,התכוונתי למבנה הכללי...
זה אמור להיות שיר ששרים אותו, לא?
ראפ כזה?
כאילו, אי אפשר שכל אחד יכתוב בית משלו בלי להבין מה הקצב של השיר, את מבינה מה אני אומרת?ככה יוצא שחלק מהבתים קצב אחד, האחרים קצב שונה... לא יודעת...
-
@bracha אמר בשיר | פרויקט מקצב:
במחילה מיוצרת הבית (אני יודעת כמה זה מציק שנוגעים לך במשו שאת כתבת:)
הצעה לשיפוץ:
כי
חלק ממני תמיד נשאר שלך
וגם כשאני בורח- העולם עגול
ואני חוזר אליך- מבקש סליחה
שלך.. יותר מתמיד-
יותר חזק, יותר גדול.לא אני כתבתי את זה..
ולגביי מה שאמרתם על האווירה, בסופו של דבר כשזה מושחז בלחן אפשר לשחק עם המילים פה ושם כדיי שזה ישתלב. אם תשימו לב הבתים חוזרים על המבנה שלהם פה ושם בשיר.
ו- @יעל-ק לגביי השורות שהארכת הם קצרות בכוונה [משבית את עצמיך וצור את עולמך] בגלל המבנה ההתחלתי של השיר שכך נגמרו הבתים לפני הסי פארט.
-
זהו בכללי זה שיר שההתחלה עלתה לי בראש כחצי ראפ והמעבר נכנס עם מנגינה ככה שיהיה לכם הכי קל להבין אם תנסו לעשות על אותם המשקלים של הבית הראשון, השינויים של המעבר בבית השני נשמעים ארוכים מידי ככה שאם רוצים להלחין את זה זה יהיה מסובך יותר כי בבית הראשון זה משקל קטן יותר מהבית השני במעבר.
לגבי שינויים אני חושב שזה דיי גיבש את עצמו חוץ מהנקודות של המשקלים בבית השני שדיי השתנו.
המקומות שהמשקלים והשינויים יכולים להיות חופשיים זה הפזמון כי שם זה חוזר על עצמו במדויק בלי שינוי מילים ככה שהלחן יזרום לפי זה, והסי פארט שמוזרם לפי קצב ולחן משלו בהתאם לשיר.
רוצים אני אנסה לסדר את זה סופית לפי המשקלים והרעיונות שהעלתה פה? -
פוסט זה נמחק!