ההבדל בין מוזיקה מסחרית למוזיקה אמיתית
-
שלום לכולם רציתי להביע איזו חוות דעת ונקודה למחשבה בנושא של המוזיקה של היום
אני לא יודע אם דיברו ע"ז אבל עכ"פ יש לי מה לומר ע"ז
בימינו נוצר מצב שיש שניי סוגי מוזיקה יש את האלו שלוקחים את המוזיקה בקטע של הנאה, סיפוק, אתגר, ויש את האלו שאולי זה התחיל בקטע כזה אבל זה נהפך להיות מסחרי וברגע שזה עובר להיות מסחרי אז כל המוזיקה כולה מאבדת את ההנאה הנקייה והיפה שיש לה והיצירה או נגינה היא מתבצעת לפי העניין המסחרי שלה והתוצאות בלמעשה הם האם באמת מחוברים למה שיוצרים ונמגנים או שעושים את זה רק בגלל השיקול המסחרי שבענין
ולכן כשבאים לבחון שיר שתפס או איזה טרנד חדש שהולך צריך לקחת את השיקול המסחרי שעומד מאחורי כל שיר והפקה חדשה ולקחת בחשבון האם האומן שהוציא את השיר או היצירה באמת עושה זאת ממקום טהור ונקי או שלא
אני אתן לכם דוגמא של שניי אומנים שלדעתי ההצלחה המסחרית שלהם היא רק בגלל שהם הגיעו בצורה של נקיות והנאה באמת ממוזיקה
הראשון הוא שלמה קרליבך שרואים שכל המוזיקה שלו היא באמת באה מהלב אפי' שאין לו בכלל לחנים מורכבים ומענינים במוזיקליות שלהם בכל זאת הוא הצליח מחמת הנקיות והפשטות
והשני הוא אודי דוידי שגם הוא התחיל בצורה כ"כ נקייה ואמיתית בלי סאונדים מטורפים והפקות מפחידות והנה הוא הצליח
ובמאמר המוסגר אגיד שלדעתי השיווק הכי גדול זה להיות מי שאתה ולא מה שהציבור והקהל כאילו מצפה כי באמת הקהל מצפה מאמן לתת דברים מענינים ולהיות מי שאתה (אפש' לחלוק עליי בזה...)
טוב שיהיה לכם נושא למחשבה ואפשר להגיב ואשמח לראות תגובות בהנאה!!! -
פוסט זה נמחק!
-
@המלחין-האותנתי ברור שככל שהאומן יותר מחובר לרגש שלו הניגון יצא אמיתי יותר טהור יותר
-
@המלחין-האותנתי
כל מילה בסלע ......-אהבתי מאוד מה שכתבת
ברור שלקחת את המוזיקה בקטע של הנאה וסיפוק זה הכי נכון ואמיתי
אבל יש בעיה -- שכאשר זה הופך למקצוע אז כבר אין ברירה --פרנסה זה גם בדיעבד
חייבים להיות סוחרים וללכת למקום שמרויחים גם אם זה מסחרי ורדוד ולא המוזיקה שאתה אוהב ומתחבר
אני מכיר מוזיקאי גיטריסט בחסד אחד הטובים --מומחה בסגנונות של גיטריסטים מטורפים בעולם הרחב
וזה מה שהוא אוהב ורוצה לעשות -- אבל בלית ברירה
בשביל להתפרנס - הוא נגן חתונות --ומנגן כל יום שירים שחוזרים על עצמם
שכול השירים נשמעים כמו שיר אחד ארוך עם אותו מקצב ואותם לחנים
ו הוא משתגע מזה כל יום מחדש - כי זה לא הוא --אבל מה יעשה ?- זה מה יש -
@אילן-פ אני מסכים עם כל מילה שאתה כותב רק שאני אומר שכשבאים לבחון יצירה של אמן אז צריך לקחת גם את זה בשיקול דעת האם הוא באמת מחובר למה שהוא עושה וא"כ כל הדרך והכיוון שלו כבר מצויין או שפחות ואז צריך לבחון אותו לפי כל יצירה ויצירה בפנ"ע.
-
@המלחין-האותנתי
אחרי קצת מחשבה --נראה לי שאפשר עקרונית לחלק לשניים
מי שהוא יוצר מלחין וכ"ו -- חייב להתחבר למה שהוא מוציא -כי אם לא זה לא יצא
מי שהוא מבצע -זמרים נגנים וכ"ו --אצליהם זה יותר שיקולים של דעת קהל ומסחריות||ויש גם יוצאים מהכלל ||
-
וואלה אתה הורס אותי
אתה מזכיר לי את הסבתות שמדברות על המטבחים והתנורים הישנים, איך שהכל היה חזק וטוב והיום הכל חד פעמי....
בדור שלנו הכל השתנה!!
כולנו יותר חד פעמיים.. למי יש סבלנות היום לשמוע שיר של חמש דק'.. או בכלל לשמוע את קרליבך..
מסכים איתך על זמרים מסיומים שבאמת אתה שומע שיר, ואתה אומר ואתה לא מבין מה רצו וזה לחם וכו'.. אבל ודאי שאם אני יעשה הפקה לאיזה לחן חדש, אני ינסה לעשות מה שהדור של היום אוהב לשמוע, לא מה שקרליבך אהב לשמוע
ולדעתי יש המון זמרים היום, שנקראים מסחריים, ויש להם לחנים טובים (לא הרבה).. -
@זה-אני-ולא-אחר אמר בההבדל בין מוזיקה מסחרית למוזיקה אמיתית:
וואלה אתה הורס אותי
אתה מזכיר לי את הסבתות שמדברות על המטבחים והתנורים הישנים, איך שהכל היה חזק וטוב והיום הכל חד פעמי....
בדור שלנו הכל השתנה!!
כולנו יותר חד פעמיים.. למי יש סבלנות היום לשמוע שיר של חמש דק'.. או בכלל לשמוע את קרליבך..
מסכים איתך על זמרים מסיומים שבאמת אתה שומע שיר, ואתה אומר ואתה לא מבין מה רצו וזה לחם וכו'.. אבל ודאי שאם אני יעשה הפקה לאיזה לחן חדש, אני ינסה לעשות מה שהדור של היום אוהב לשמוע, לא מה שקרליבך אהב לשמוע
ולדעתי יש המון זמרים היום, שנקראים מסחריים, ויש להם לחנים טובים (לא הרבה)..ברור שזה המצב בשטח לית מאן דפליג - אבל זה גופא השאלה האם לא איבדנו משהו ? -- סה"כ מוזיקה זה אומנות
היום כבר קוראים לזה "תעשיה "-- הכל טכני ומסחרי ? -- איפה הביטוי לנשמת האומן ??-- אולי זה פסה -
@אילן-פ ברור ברור שאיבדנו
אני גם חושבת
איבדנו הרבה לדעתי, וחבל..........@זה-אני-ולא-אחר אמר בההבדל בין מוזיקה מסחרית למוזיקה אמיתית:
וואלה אתה הורס אותי
אתה מזכיר לי את הסבתות שמדברות על המטבחים והתנורים הישנים, איך שהכל היה חזק וטוב והיום הכל חד פעמי....
בדור שלנו הכל השתנה!!
כולנו יותר חד פעמיים.. למי יש סבלנות היום לשמוע שיר של חמש דק'.. או בכלל לשמוע את קרליבך..
מסכים איתך על זמרים מסיומים שבאמת אתה שומע שיר, ואתה אומר ואתה לא מבין מה רצו וזה לחם וכו'.. אבל ודאי שאם אני יעשה הפקה לאיזה לחן חדש, אני ינסה לעשות מה שהדור של היום אוהב לשמוע, לא מה שקרליבך אהב לשמוע
ולדעתי יש המון זמרים היום, שנקראים מסחריים, ויש להם לחנים טובים (לא הרבה)..שירים שיוצאים מהנשמה הם לא תנורים או מטבחים, זה משהו יותר גבוה מזה.......
-
@אילן-פ מסכים איתך לגמרי, כל מילה.. מוזיקה זו אומנות!!!
אבל לומר שהכל תעשייתי ואין ביטוי לנשמת האמן זה לא נכון.. כמה זמרים טובים, מפורסמים אתה מכיר שאיבדו את המוזיקה, אני לא חושב שהרבה..
יש זמרים כאלו, שאפי' אני לא טורח להוריד את השירים שלהם, ויש זמרים שיש להם אופציה להרבה יותר.. ובלי לנקוב בשמות, אבל הופכים את כל המוזיקה של היום למוזיקה שטותית, יש המון שירים חדשים שאתה שומע ואתה אומר וואלה גאון האיש. הן על החיבור והן על הלחן..
קיצור אני לא חושב שאנחנו חולקים במשהו, אולי ת'מתכוון לכל הזמרים הלא כ"כ מוכרים שמנסים ליהות... -
@זה-אני-ולא-אחר
באמת אנחנו לא חולקים ואין לי בעיה אם אף זמר זה או אחר - ויש הרבה מצוינים
הבעיה היא כללית - הסגנון -- ההלך רוח - - כמו שהגדרת יפה --לאף אחד אין סבלנות לשמוע שיר .....
ובטח שזמר לא יוציא משהו שלא הולך ברחוב .....וכ"ו -- סבבה גם לזרום עם זה -- אבל משהו באומנות ובפנימיות נדפק
הסגנון השולט --שירים חד פעמי -- רב כמות וקטן איכות -
@המלחין-האותנתי איך לא ראיתי את הנושא הזה עד עכשיו?
מעניין מאוד ויש הרבה מה לדון בזה... אז שאפואני ממש מסכימה עם הדברים שלך, אבל זה מהמקום שלנו. מהצד של האמן זה קצת שונה.
נכון שקרליבך היום זה משהו ששומעים בכל מקום (אגב לאחרונה התפרסם מופע די ג'יי במיאמי שבכלל לא פונה לקהל יהודי, ועם מה פתחו את המופע? עם השיר 'והאר עינינו' של קרליבך!)
אבל קרליבך לא התפרנס ממוזיקה. וגם אודי דוידי פרש לטובת הכבשים...
אני חושבת שצריך לשלב.
כמו ששמחה ליינר אמר שהוא התחיל מעולם החזנות, אבל כשהוא ראה שאין שם עבודה, הוא לאט לאט שינה כיוון למוזיקה, והיום הוא משלב, הוא חזן בבתי כנסיות גדולים מאוד בעולם, וגם באלבומים שלו אפשר למצוא יצירות חזנות. -
@זה-אני-ולא-אחר להפוך את המוזיקה שהיא הנגיעה הטיבעית של הנשמה בעולם המעשה לחד פעמי זה ממש אסון!!!!!!!!!!!!!!!
ואם יש כאלה שככה חושבים אז זה נורא ועל אלה אני בוכיה, ולכן שאפו גדול שהנושא עלה
ולעצם הענין, אני חושב שאוזן מקצועית ונאמנה לאותנטיות - יכולה למצוא גם בדורנו יצירות ברמה מאד מאד גבוהה, אמנם זה מחט בערימה של שחת...... אבל זה שווה אח"כ כל תו וכל צליל................... -
אני ממש שמח שיש הרבה שמרגישים את מה שאני מרגיש
באמת בשביל למצוא היום משהו עדכני ויפה עם איכות קשה מאוד
וזו עוד נקודה שכואבת לי בתוך "כל התעשייה" הזאת של היום... -
@המלחין-האותנתי
וואו ממש צודק כל מילה!
הקטע הוא שאם אני אגיד משהו בסגנון הזה לחברות כולם יגידו "וואי איזה זקנה..." או משהו כזה...
גם לי זה כל כך מפריע שהמוזיקה הפכה להיות כמו מפעל תעשייתי; קונים לחן, עושים לו איזה עיבוד אלקטרוני עם הרבה 'בומים', עושים לו יח"צ בסגנון 'להיט השנה של גדול הזמר...' וזהו 'מוכרים' אותו....
אנשים איבדו את התמימות וההערכה האמיתית למוזיקה טהורה ואיכותית אבל זה חלק מירידת הדורות שיש בדורנו לצערינו... -
@המלחין-האותנתי משה פלד יש לו קול יפה וגם זכה בתחרות המלחינים מי שרוצה שירים שלו יש פה כמה משה-פלד-אותו-היום.mp3 משה-פלד-דווקא-עכשיו.mp3 משה-פלד-בסינגל-שלישי-לשנות.mp3 משה-פלד-פליאה.mp3 משה פלד - אחים.mp3
-
אחרי חשיבה מעמיקה יצא לי התוצאה הבאה בנידון הזה,
כל מי שמנסה להוציא איזה מוזיקה שלא בדיוק נשמעת לכל חבריו, הוא נפגע נורא-
והתוצאה היחידה לקשר את המוזיקה שלו לפעם...
צאו מהסרט, יש לנו הרבה מוזיקה טובה היום..
לא צריך לנבור במוזיקה אותנטית וישנה...
נכון, יש זמרים ששרים שירים מסחריים.. אבל הרבה, לא!!! -
@זה-אני-ולא-אחר נכון, יש מוזיקה טובה היום (לא הרבה, אבל יש) אבל אין להשוות בין המוזיקה של היום למוזיקה של פעם. והמון, שרים מסחרי.
מחילה מבחורי הישיבות, כל הזמרים הצעירים שיצאו מהישיבה והתחילו לשיר. מאיפה זה בא לכם? נטו הם רוצים את הכבוד, את הכסף, את ההערצה. זה לדעתי.
||אפשר לסתור אותי בכיף.......... ||
-
@כ-פ זהו, שאני חושב שיש המון מוזיקה טובה היום, אם אתה אומר שיש קצת מוזיקה טובה, כנראה שאתה שומע את כל השירים שיוצאים יום יום- שבאמת הם לא מעניינים אפחד..
ואם דיברת על בחורי ישיבות, (בתור אחד שיצא מהישיבה) יש שמה הרבה אנשים גאונים במוזיקה, ומלא מלחינים היום טובים הגיעו משם.. אז של נעלך...