טיפים לכתיבה | טיפים בלבד ללא שו"ת!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
הנה כמה טיפים לכתיבת שירים
1 התחל עם רעיון או קונספט ברור: לפני שאתה מתחיל לכתוב, חשוב שיהיה לך מושג ברור על מה אתה רוצה לעסוק. זה יכול להיות רגשי מסוים, חוויה אישית או סיפור שאתה רוצה לספר. קונספט ברור יעזור להנחות את הכתיבה שלך ולשמור אותך ממוקד
2 שחק עם מנגינה ומקצב: התנסה עם מנגינות ומקצבים שונים כדי למצוא צליל מתאים למצב הרוח והמסר של השיר שלך. נסה לשיר או לזמזם מנגינות שונות מעל המילים שלך כדי לראות מה עובד הכי טוב
3 השתמשו בדימויים ובמטפורות חזקות: כתיבת שירים טובה מסתמכת לרוב על דימויים ומטאפורות חזקות כדי להעביר רגש ומשמעות. השתמש בשפה תיאורית ובדימויים חיים כדי לצייר תמונה במוחו של המאזין שלך
4 שמור על זה פשוט: בעוד שמילים וחנים מורכבים יכולים להיות מרשימים, לפעמים השירים הפשוטים ביותר הם היעילים ביותר. אל תפחד לשמור על המילים והמנגינה שלך פשוטים וישירים אם זה מה שהכי מתאים לשיר שלך
5 שיתוף פעולה עם אחרים: כתיבת שירים יכולה להיות בעבודה בודדת, אבל שיתוף פעולה עם אחרים יכולה להביא רעיונות ונקודות מבט חדשות לכתיבה שלך. שקול כתיבה משותפת עם כותבים שירים אחר או עבודה עם מפיק כדי לעזור להגשים את החזון שלך
6 ערוך ותיקון: כתיבת ותיקונים מרובים. אל תפחד לערוך ולשנות את המילים והלחן שלך עד שתהיה מרוצה מהתוצר הסופי
7 תרגול, תרגול, תרגול: כמו כל מיומנות, כתיבת שירים דורשות תרגול כדי לשלוט. הקדישו זמן לכתוב כל יום, גם אם זה רק כמה דקות. שתכתוב יותר, כך תהפוך טוב יותר. תרגול: כמו כל מיומנות, כתיבת שירים דורשות תרגול כדי לשלוט. הקדישו זמן לכתוב כל יום, גם אם זה רק כמה דקות. שתכתוב יותר, כך תהפוך טוב יותר. תרגול: כמו כל מיומנות, כתיבת שירים דורשות תרגול כדי לשלוט. הקדישו זמן לכתוב כל יום, גם אם זה רק כמה דקות. שתכתוב יותר, כך תהפוך טוב יותר -
פוסט זה נמחק!
-
יש לי כמה טיפים לכתיבת שירים תהינו
-
לדעת על מה השיר מה הנושא מה הנשוא וכו..
-
לחשוב על מהלך השיר איזה שיר זה יהיה סיפורי עם מילים מהתורה וכו...
3.השראה משיר של מישהו שאהבתם לדוגמא ראיתם במקצב מישהו שכתב שיר יפה תנסו להעתיק ממנו אבל לא כמוהו אלא בגישה שלכם.
4.הקלדה במחשב יותר מועילה גם לשגיאות כתיב וגם שיש במחשבים מסוימים השלמות של מילים לדוגמא אני יכתוב כל יום אני הולך לים ובא לי שם גם ואז המחשב יוסיף לי משהו מושלם לדוגמא...
5.מקום שקט ורגוע ללא רעש והמולה...
6.לאחר שכתבתם רצוי להראות למישהו מה כתבתם שיתן חוות דעת מיקצועית על השיר שלכם..
מקווה שאהבתם הכל מה שכתבתי הם טיפים אישיים שלי מניסיון אז תודה רבה והמשך יום טוב.
-
-
קצת טיפים משלי:
א. הנושא. יש שתי סוגים כלליים של השראות לשירים. יש שיר ש״מתבשל״ הרבה זמן, כלומר שיש לכם כבר נושא בראש שהתלהבתם עליו, ויש לכם עליו כבר כמה משפטים חזקים, ואז הוא יושב כמה זמן בראש עד שכותבים אותו באופן מסודר.אבל יש גם את ההשראה הספונטנית, שפשוט בא לכם לכתוב שיר, ואתם אפילו לא יודעים על מה, פשוט יושבים וכותבים מה שעולה לראש. מניסיון שתי הדרכים עובדות, ואפילו הדרך הספונטנית באה יותר בקלות.
ב.החריזה. יש כמה סוגים של שירים בנושא הזה.
שיר בלי חרוזים בכלל. שהוא פשוט קטע קצר על רעיון מסויים שכתוב במילים גבוהות ובצורה פיוטית שמכניסה הרבה רגש. יכולים להשתלב בו מעט חרוזים שבאים כקישוט לשיר תוך כדי, אבל הרעיון הוא שהכותב לא מחוייב לתבנית חריזה כל שהיא, וזה נותן סוג של חופש בכתיבה.שיר עם חרוזים אבל בלי דגש על משקל. לא צריך להרחיב, יש חריזה מסויימת אבל, שוב, בלי דגש על משקל.
ויש שיר עם חרוזים ועם תבנית קבועה של משקלים, כדי שהשיר גם יצלצל טוב. ופה יש נקודה חשובה, כי לפעמים כדי להכניס מילים לקצב ולחריזה עושים את זה בצורה מאולצת, ומעוותים מילים או שמכניסים מילים שפחות מתאימות לשיר, ושומעים את זה.
ג. הלחן. לא לכל השירים יש לחן. יש שירים מסויימים שמותאמים מבחינת משקל וחריזה ללחן, ויש שירים שיותר יפה להם בלי לחן. בדרך כלל השירים שיתאימו ללחן הם אלו עם החרוזים והמשקלים המדוייקים. אבל לא תמיד. וגם לפעמים שירים עם חרוזים יהיו יפים בלי לחן.
צורת ההלחנה משתנה מאדם לאדם, יש אדם שיש לו לחן בראש ואז הוא כותב לו אקורדים. אני אישית יושב עם הגיטרה על השיר אחרי שהוא כתוב, ומלחין ביחד עם האקורדים מה שמסתדר לי.
כל זה מהתפיסה האישית שלי, לא חייבים להסכים, כל אחד שיכתוב איך שהוא מתחבר, זה הכי חשוב. אם לא מתחברים לשיר זה יוצא מאולץ ולא טוב.
-
@אליה-ב
אני אוסיף דוגמאות לשירים עם חריזה ובלי.
דוגמא לשיר בלי חריזה:
אחרית הימים
העולם שמם. שמיכה עבה של תוהו מכסה את פני תבל.
עשן אפור סמיך פרוש עד קצה האופק.
עצים יבשים, נפולים, מרמזים על יערות עד שהיו פה לפנים.
מי הים המלאים עירוב של אפר, חול ושברי עצים, אינם מראים זכר לעולם שלם של חיים שהתקיים בהם.
עצמות ענק המפוזרות ברחבי הארץ מעידות על יצורים אדירי מימדים שהתהלכו על האדמה מזמן.
סלע אדיר במרכזו של מכתש ענק מזכיר שסובב ירח את הארץ בימי קדם.
מבין ענני האבק מבצבצות הריסות של גורדי שחקים, בהם חיו פעם אנשים, וניהלו עולם מלא.
מבין כל אלו דבר לא נשאר.
שמש אדומה מתאמצת לשלוח קרניים קלושות, אחרונות.
הקול היחיד הנשמע ברחבי הארץ הוא הדממה,
והיא שזועקת מסוף העולם ועד סופו,
״ונשגב ד׳ לבדו ביום ההוא״
לבדו.(השיר מתבסס על גמרא שאומרת שכאלף השביעי העולם יחרב. נאמרו פירושים שונים על כך, אבל אני רציתי להעביר את הרגש שנוצר מכך)
-
מרכיב חשוב נוסף שיש בכתיבת שירים הוא השורות. אנחנו יכולים לבחור מתי לרדת שורה, ואיזו מילה לשים בשורה נפרדת. ירידת שורה מסמלת התייחסות מיוחדת למשפט הבא והדגשה שלו.
לדוגמא:
בשיר שהבאתי כדוגמא לשירים בלי מנגינה, ״אחרית הימים״. השיר מסתיים כך:
ונשגב ד׳ לבדו ביום ההוא.
לבדו.ירידת השורה וכתיבה של מילה אחת בשורה הזו מעצימה את המשמעות של המילה. כמו גם החזרה על אותה מילה מעניקה לה יתר משמעות.
-
@אליה-ב שיר עם משקל וחרוזים
יבשה נפשי
יבשה נפשי. כארץ מדבר נתמלאה בקעים.
צמאה נפשי למים חיים.
לאוויר הפסגות, לעופף חופשייה,
נלאתה להיות כבולה בארץ צייה.
לשוטט כרצונה במרחבי רעיונות,
למלא צמאונה בחשיפת הצפונות,
לשאוף מלוא ריאות אוויר שדה המבורך,
לחבוק את דודה בטרם יברח,
זה חלום חלמתי, לוואי יהא לו פותר,
באם לא, צמא ועייף איוותר