נגינה על גיטרה אקוסטית משמיעה
-
@צורחץ
קודם כל אין לך שום בעיה -- -הסר דאגה מלבך
כי לנגן משמיעה בלבד חוץ משמיעה טובה צריך גם הרבה ניסיון --אני מכיר הרבה נגנים מצוינים
שלא יודעים בכלל לנגן משמיעה בלבד -- למרות שמסכים שזה כיף
בד"כ נגנים מתחילים וחובבנים לא מנגנים משמיעה --וגם אל תטריד עצמך בעניין הזה --כי עם הזמן משתפרים
מציע לנגן מחוברות עם אקורדים --וגם להתחדש תמיד ולהכיר אקורדים חדשים -- וגם לעבור הדרכה בסיסית בעניין סולמות
כי לכל סולם יש את האקורדים שלו ואז יותר קל משמיעה לכוון לאקורד הנכון
בנתיים בארועים תנגן שירים שאתה מכיר ושכבר התאמנת עליהם - עלה והצלח -
לדעתי כל אחד יכול ללמוד על גיטרה אפי' מישהו שלא כישרוני!
אלא שיש ללמוד אקורדים עם תווים,
ויש לשכלל את זה עם מה שנשמע באוזן - וזה אפשרי רק למי שיש לו אוזן מוזיקאלית
ולכן כל אחד שרוצה ללמוד - יכול.
(ד"א לא הוזכר כאן הנושא של "קצב" שישבזה הרבה ניואנסים שגם בזה צריך ואפיW חייב אוזן מוזיקאלית. -
יש שיטה ששמעתי עליה בעבר, היא קצת מתסכלת אבל (למי שיש עצבים לזה) היא אמורה לעבוד:
תבחר שיר שאתה מכיר, תנגן אותו משמיעה ותסכם אותו לעצמך מבחינת אקורדים (ז"א כל תיבה (או מילה) איזה אקורד), אחרי שסיימת את זה תבדוק בספר איזה אקורדים אמורים לנגן בשיר הזה ותשים לב לכל הבדל בין האקורדים שלך לאקורדים של הספר למה האקורדים של הספר יותר מתאימים למנגינה - זה מאוד מתסכל אבל לאט לאט בעז"ה ההבדלים בינך לספר ייעלמו
בהצלחה!!! -
@צורחץ
קודם כל כל הכבוד.
דבר שני דיברת על סולם am אמרת שאתה מכניס רק 4 5 אקורדים- יש בכל סולם סך הכל שבע אקורדים שהם חלק מהסולם (אני לא מחשיבה את זה שאפשר לקחת אקורדים מעניינים מסולמות קרובים או מקבילים וכן להוסיף הוספות מעניינות לצורך מעבר ויופי אלא על 7 הדרגות הבסיסיות של הסולם) בקיצור 4 5 אקורדים זה טוב.
דבר שלישי למי שאמר שמי שיש לו שמיעה אז יש לו ומי שאין אז אין -זה לא מדויק- יש תחום שלם בלימודי המוזיקה של פיתוח שמיעה ואנשים לומדים את זה אני בעצמי יכולה להעיד ששמיעה זה דבר שמתחדד ומתפתח עם הזמן....
דבר רביעי יש את התבנית הקבועה של הירמון שירים- אומנם תבנית יבשה אבל חשובה ומועילה פשוט - שרים את השיר (לבד או עם הגיטרה) ומחליטים איזה דרגות לשים מעל התיבות טוניקה סוב דומיננטה או דומיננטה (1 4 5 ) אחרי שמחליטים את זה שמים לצורך הדוגמא את האקורדים של הדרגות הללו לצורך העניין נגיד בסולם לה מינור אז הטוניקה זה am וכן הלאה ואחר כך מחליפים את האקורדים באקורדים מעניינים יותר שכלולים במסגרת אותו הסולם. אם אתה רוצה הסבר יותר ברור אני יכולה לכתוב פה כתבתי ממש בקצרה כדי שתבין שיש לזה שיטה- אמנם היא גם דורשת שמיעה אבל היא יותר מסדרת את הבלגן בראש.
מקווה שהובנתי.... אם לא- אפשר תמיד לשאול. -
@אפרת-גלבוע לא כל כך הבנתי את המילים הקשות וגם מה שהתכוונתי התכוונתי נגיד מתי לשים ג׳י מתי לשים EM שזה מאוד דומה הוא מתי AM ומתי F בכל אופן תודה רבה
-
@אילן-פ אמר בנגינה על גיטרה אקוסטית משמיעה:
לנגן משמיעה זה כישרון ויכולת שמגיעה משמיים --או "שיש את זה " או שאין
אין הדרכה בעניין - למי שכבר יש לו הכישרון זה מתפתח עם הזמןממש ממש לא!
יש קורסים שלימים על זה
גם אנשים עם אוזן מעץ יכולים לפתח את השמיעה שלהם...@צורחץ אמר בנגינה על גיטרה אקוסטית משמיעה:
יש למישהו אולי רעיון מה כדאי לעשות כדי לנגן ברמה של אירועים וכו'
הייתי ממליצה ללכת למורה ללמוד הרמוניה
זה יתן לך הרבה כלים טוביםוכמובן, להמשיך לנגן ולנגן ולנגן... לאט לאט השמיעה תתחדד
וכשאתה שומע שירים תנסה לשמוע את ההרמוניהבהצלחה!
-
@margalit אמר בנגינה על גיטרה אקוסטית משמיעה:
@אילן-פ אמר בנגינה על גיטרה אקוסטית משמיעה:
לנגן משמיעה זה כישרון ויכולת שמגיעה משמיים --או "שיש את זה " או שאין
אין הדרכה בעניין - למי שכבר יש לו הכישרון זה מתפתח עם הזמןממש ממש לא!
יש קורסים שלימים על זה
גם אנשים עם אוזן מעץ יכולים לפתח את השמיעה שלהם...קצת חידש לי שיש קורסים מיוחדים לנגינה משמיעה -לא הכרתי --
וגם אם יש
לדעתי הקורסים האלה מפתחים את השמיעה למי "שיש לו את זה "כמו שאמרתי
אני מכיר נגנים שהתרגלו לנגן מתוים שאין להם את היכולת לנגן משמיעה בכלל -
@אילן-פ אמר בנגינה על גיטרה אקוסטית משמיעה:
אני מכיר נגנים שהתרגלו לנגן מתוים שאין להם את היכולת לנגן משמיעה בכלל
כי הם פתחו רק את הטכניקה בלי לפתח את השמיעה
@אילן-פ אמר בנגינה על גיטרה אקוסטית משמיעה:
לדעתי הקורסים האלה מפתחים את השמיעה למי "שיש לו את זה "כמו שאמרתי
לכולם זה מפתח
השאלה בכמה זמן ובכמה תרגולים
מי 'אין לו את זה' יאלץ לעבוד קשה אבל הוא יוכל להגיע לשמיעה טובה