גדול הזמר החסידי
-
@אילן-פ לפעמים יותר מדי רק הורס.
צריך להיות כמו לאופר שעשה פשוט, אך יפה וגאוני. לא צריך להתחכם עם אביזרים בומבסטיים מיותרים למען לחן גרוע. אנחנו לא טיפשים! אנחנו שמים לב טוב מה לחן טוב ומה לא. שום עיבוד לא יכול לבלבל אותנו. ואנחנו רוצים איכות כמו פעם! -
@שמה כתב בגדול הזמר החסידי:
. אנחנו לא טיפשים! אנחנו שמים לב טוב מה לחן טוב ומה לא. שום עיבוד לא יכול לבלבל אותנו. ואנחנו רוצים איכות כמו פעם!מאוד שמח לשמוע גישה כזאת כמו שלך ומסכים עם כל מילה
אבל אין מה לעשות הראש השתנה --קשה להחזיר את הגלגל אחורה וזה חלק מירידת הדורות
וצריך לזרום עם מה שיש לטוב ולרע -
@שמה @אילן-פ אני לא מסכימה שהכל זבל היום
יש מלא לחנים טובים ויפים
בסדר אז זה לא אדרבה ותניא....
וגם לא רחם או משיח
אבל גם לפני דור היו בוכים על המוזיקה כי זה לא יוסלה רוזנבלט ר' דוד ורדיגר או ר' בן ציון שינקר
רוצים הוכחה
מ.ב.ד. היה צריך להשתמש בשם אביו על מנת שישמעו את המוזיקה שלו.....
יש שירים איכותיים וטובים גם היום
צריך פשוט למצוא אותם
אני חושבת שזאנוויל וקמפה מוצאים חומרים מעולים
מן השמיים זו אחת היצירות היפות שיש למוזיקה להציע (לדעתי)
בצאת ישראל זה לחן אדיר
בקיצור יש חומר טוב צריך למצוא אותו
להתהלך בפרצוף ט באב כל היום והתלונן על הדור לא עוזר במאומה
ודיברתם על הפקות פשוטות
לא חושבת שאפר לקרוא לעיבודים הגאוניים והבומבסטיים של מונה פשוטות.... -
@שמה כתב בגדול הזמר החסידי:
@rachelaאם האמנים והמפיקים יראו שיש ציבור ענק שרוצה איכות כמו פעם - אז יש סיכוי שיהיה אפשר לשכנע אמנים שיבצעו שירים בסגנון של פעם.
מה שאני כותב עכשיו זה ממש לא בהכללה -- כי גם היום יש שירים ממש טובים
ולדעתי בשורש העניין זו לא בעיה של האמנים ---הבעיה היא במאזינים שמסתפקים במוזיקה רדודה שמדברת אליהם
וככל שיותר רדוד --גם מצליח יותר -אוהבים גימיקים --וכל מיני אפקטים מענינים שעושים את העבודה
יותר מזה --יש לי לפעמים הרגשה שאמנים רציניים בכוונה מורידים את הרמה כדי להיות -in -ולהשאר בתודעה
לדוגמה --ישי ריבו --נותי ליברמן --שווקי -- ועוד -- יש הבדל ברמה בין השירים הישנים לחדשים -
@אילן-פ כתב בגדול הזמר החסידי:
יותר מזה --יש לי לפעמים הרגשה שאמנים רציניים בכוונה מורידים את הרמה כדי להיות -in -ולהשאר בתודעה
לדוגמה --ישי ריבו --נותי ליברמן --שווקי -- ועוד -- יש הבדל ברמה בין השירים הישנים לחדשיםשוואקי בהחלט שינה סגנון בגלל הקהל אגב גם פריד עשה את זה פחות בולט אבל יש פה שינוי בסגנון
ריבו אני חושבת שהטקסטים שלו ברובם ברמה גבוהה אפילו אז היה גם את אני שייך לעם אבל לדעתי השיר הזה הוא חד פעמי
ונותי לא יודעת מההתחלה לא אהבתי את הרמה והסגנון אני די חושבת שזה הוא ולא הקהל
ובלי ספק שורש העניין זה הקהל
יש הרבה שירים שיוצאים היום שהם שירי ילדים והם קהל היעד של הרבה אומנים, עצוב נכון אבל זמר שרוצה שיבקשו את השיר שלו באחת מהתחנות המוזיקאליות צריך לדבר לילדים
אז הרמה בשירים בהתאם...
אגב זה עוד משהו שהשתנה היום להיט נקבע ברוב הפעמים ברדיו
ולכן רוב הלהיטים הם להיטי מדף שמדברים כאן ועכשיו ועוד חודש ימאס מהם
השירים הטובים נכנסים מהדלת האחורית כמו לדוג אהבת תורה בלחנו של אלחנן אלחדד
לקח לשיר איזה חצי שנה להכנס אבל היום הוא להיט ששרים כמעט בכל קומזיץ
דוג נוספת אם תעירו של קמפה וארי היל יצא כסינגל שנה לפני האלבום (גם בצאת ישראל ובעבור אבותינו של קמפה יצאו לפני אבל אז הוא היה זמר אנונימי ולא מוכר שמוציא שיר באורך של כ6 דקות....) ונכנס רק אחרי האלבום
יש משהו בזה שא"א להוציא היום שיר טוב והוא ייכנס מיד כי יש את כל להיטי הפופ ששדרני הרדיו מעדיפים להשמיע
אפילו בחתונות שרים היום שירים ישנים וכמעט שלט נכנסו שירים חדשים לפלייליסט הזה אני חושבת שבר עילאי היה האחרון
כשיר לא טרנד חולף -
@שמה
אתה טועה ובגדול
זה כל הגדולה של שוואקי שפריד ובן דוד התחילו הרבה לפניו
ושוואקי נכנס בבום בפריצה רצינים והיה השם הכי חם במוזיקה וגם היום
וכל מי שחושב שמאז ששינה סגנון הוא ירד רמה גם טועה
כי שוואקי בעצמו אמר שרצה לגוון בדיוק שהרבה אומרים שנמאס שבן דוד נשאר כל הזמן על אותו סגנון
ופריד שינה קצת סגנון שהוציא את האלבום "כמה טוב שנפגשנו" שזה סגנון ישראלי
ושוואקי מתמקד על שניהם גם על החסידי וגם על הישראלי ונראלי יותר ישראלי
ובדיוק לכן היום הוא הכי בולט בציבור החרדי כי אצל הצעירים יותר הולך ישראלי ופחות חסידי
אבל פריד ששינה קצת בסיגנון עזב את זה ונשאר בחסידי
למרות שבהופעות הוא מארח מלא זמרים חילוניים ושר ישראלי לדוגמא עם רמי קלינשטיין ששרו "מתנות קטנות"
ועם אביב גפן הוציא דואט "בצורת" [למרות שאני לא מבין איך הוא לא מתבייש להוציא דואט עם שמאלני]
אבל בשירים שהוא מוציא הוא שר חסידי -
@אחד-שאוהב-את-שוואקי להשוות בין שוואקי לפריד זה לא משהו הגיוני.
זה דורות שונים.
פריד הנחיל לנו שירים שלעולם לא נשכח מהם.
שוואקי הגיע בדור אחר כך.
אני חושבת שמי שיכול להשתתף בכאלו דיונים זה רק מי שמכיר היטב את השירים של הדור הקודם.
הדיון כאן הוא לא על כמה טוב שנפגשנו וכו' - שמבחינתי זו גחמה של סטופל ותו לא,
הדיון פה הוא על חזק, תנו שבח, יידישע אוצרות, וכן הלאה.
ואולי יש היום שירים מדהימים ויפים ולחנים פורצי דרך, אבל שירים כמו שטר התנאים, אלו פריבילגיות של העבר.שוואקי גם הנחיל לנו היסטוריה מוזיקליות מפוארת, נכון.
אבל לדעתי ה'מפוארת' נשאר איפשהו ב2006, בדיסק לשם שמיים.אישית אני מחבבת את שוואקי ואין לי דבר נגדו, ההיפך, אני חושבת שטוב שיש אותו היום, הוא אי של שפיות בתוך המוזיקה המבולבלת היום.
אבל זה לא מתקרב לפריד ומ.ב.ד.אבל - נניח ויקום אומן ששווה לפריד ברמתו, לדעתי הוא לא יצליח.
כי כבר אין קהל יעד. הקהל נקבע ע''י הצעירים.
עצוב, אבל זו מציאות. -
@כ-פ
אני אישית פחות התחברתי לשירים של פריד ולדעתי שוואקי הביא שירים הרבה יותר יפים [דעה אישית]
וגם שוואקי הביא לנו שירים שלא נשכח והם ממש לא נתקעו שכביכול שכחנו אותם
ואני שוב פעם אומר שבדיוק לכן שוואקי יותר גדול מ-מ.ב.ד ומפריד
ולמה
כי הם היו הראשונים שכביכול חידשו את המוזיקה החסידית
וכיום יש מלא זמרים שהתחילו הרבה לפני שוואקי והם לא משתווים לשוואקי בגרוש כי שוואקי פשוט עלה על כולם
ורואים זאת בבירור ביוטיוב בהופעות בלהיטים וכו' -
@אחד-שאוהב-את-שוואקי מסכים אתך בהחלט ששוואקי ענק במוזיקה של שנות האלפיים! הוא היה הכי טוב שם יחד עם מיאמי ופריד קצת, אבל יותר טוב מהם אז!
אני גדלתי על השירים שלו, ומאד אהבתי אותו אז!
אבל זה לא סותר שבמכלול, הוא קצת פחות מפריד ו-מ.ב.ד. ואם הוא היה מתחיל יחד אתם - בהחלט הוא היה כמוהם ואף יותר! אבל זה לא קרה.
בגלל הדור של היום - שוואקי לא מעניין אותי.
לסיכום: הזמר מצוין! הדור הרס לו ולכולם.
(לא רואה חילוקי דעות משמעותיים ביני לבינך, חוץ מזה שאתה לא מכיר מספיק את מרדכיי, פריד, שטרייכר, דדי, מיאמי, וקרליבך, ועוד). -
@אחות-קטנה לפני יותר מ-10 שנים שלא כ"כ התחברתי והכרתי נוסטלגיה, הייתי מאד אוהב את אוהד, קינדרלעך ודדיה, ופריד חדש ומיאמי יבוא וכל מוזיקת שנת 2010 באזור.
אחרי כמה זמן התוועדתי והתחלתי בתודעה להתחבר לנוסטלגיות לאט לאט, ופתאום הספיק לעניין אותי כל המוזיקה הלכאורה טובה של היום, כי הבנתי שזה לא מתקרב למה שהיה פעם, וזה נבלע במה שהיה פעם מבחינת איכות.
הבנתי שעובדים על הדור שיש מוזיקה טובה, אבל בעצם מסתירים את העובדה שבעצם יש התדרדרות מפעם לעכשיו.
אז יכול להיות שהיום יש שירים שאפשר איכשהו ליהנות משמיעתם - מי שגודל על מה שקורה היום, מבלי להכיר במה שהוא מפסיד ממה שהיה פעם.
אבל יחסי: זה לא מתקרב לאיכות של פעם! מקווה שעניתי על מה ששאלתם, אנא תקנו אותי אם לא הבנתי כנראה את מה שטענתם.
לא הבנתי את המשפט האחרון על מונה: מונה גאון מבחינת גרוב ומופעי גוש קטיף. מה באתם להגיד שם? לא הבנתי, אשמח לביאור יתר. -
@שמה כתב בגדול הזמר החסידי:
הבנתי שעובדים על הדור שיש מוזיקה טובה, אבל בעצם מסתירים את העובדה שבעצם יש התדרדרות מפעם לעכשיו.
משפט שהצחיק אותי
בכל דבר יש הדרדרות
ושוב גם לפני דור בכו שהמוזיקה היא מ.ב.ד. ופריד ולא ......@שמה כתב בגדול הזמר החסידי:
לא הבנתי את המשפט האחרון על מונה: מונה גאון מבחינת גרוב ומופעי גוש קטיף. מה באתם להגיד שם? לא הבנתי, אשמח לביאור יתר.
כתבתם שההפקות של פעם היו פשוטות אז אני חושבת שא"א לקרוא לעיבודים של מונה פשוטים
@אחד-שאוהב-את-שוואקי כתב בגדול הזמר החסידי:
ושוואקי נכנס בבום בפריצה רצינים והיה השם הכי חם במוזיקה וגם היום
אממ
השם הכי חם אז והיום
צר לי אבל אני גדלתי בבית שמאוד אוהבים מוזיקה אבל את השם יעקב שוואקי לא הכרתי עד גילאי העשרה והאלבום הראשון שלו יצא לפני שאני נולדתי
אצלינו הכירו מ.ב.ד פריד עוד פעם מ.ב.ד ולקינוח מ.ב.ד
וקצת שלמה כהן
וכשיצא הקומזינג 2 של המנגנים חרשנו על ההופעה הזו אז הכרתי גם את מי שהיה שם (רק עם השירים שהוא הופיע שם....)@אחד-שאוהב-את-שוואקי כתב בגדול הזמר החסידי:
ובדיוק לכן היום הוא הכי בולט בציבור החרדי כי אצל הצעירים יותר הולך ישראלי ופחות חסידי
שוב לא חושבת שהוא הכי בולט
נכון יותר בולט כיום מפריד ומ.ב.ד אבל אל תשכח דבר אחד הם הרבה יותר מבוגרים ממנו
והאלבום באחרון שפריד הוציא (כאלבום שלו) הוא כמה טוב שנפגשנו שיצא ב2017
ושל מ.ב.ד זה צעקה שיצא גם הוא ב2017
לשניהם היו אח"כ אלבומים שהם השתתפו בהם לפריד את אלבומי רילקס (2020 2022) למ.ב.ד השפעות (2022)
מ.ב.ד בן 73 תראה לי עוד משהו בגיל הזה שממלא הופעות.....
פריד בן 65 וכנ"ל
אני לא יודעת מי ממכם זוכר
אבל לפני כ8 שנים כשטראפ נבחר לנשיאות אבל עוד לא היה נשיא בפועל
מ.ב.ד שר בהופעה פה בארץ בבנייני האומה את שיר השלום ותוך כדי אמר
עוד מעט הכושי הולך הבייתה ואז יבוא שלום
המשפט הזה עורר סערה רבתית עד כדי שיצא גינוי מהבית הלבן....
מה לעשות לא חושבת ששוואקי היה מצליח להוציא עליו גינוי כזה -
@אחות-קטנה מילים כדורבנות!
לגבי מונה זה ברור שהוא מיוחד! התכוונתי שאפילו לאופר הפשוט עשה דברים מטורפים.
במסגרת הפרויקט: "מוזיקה מפסקת", אני שומע ורואה מופעים מדהימים של מרדכי בן דוד לפני 30 שנה או 25 שנה, והם לוקחים את כל מה שקרה אח"כ במוזיקה בכיס הקטן. אף אחד לא מתקרב אליו! -
@שמה כתב בגדול הזמר החסידי:
במסגרת הפרויקט: "מוזיקה מפסקת", אני שומע ורואה מופעים מדהימים של מרדכי בן דוד לפני 30 שנה או 25 שנה
הי נשמע ממש טוב
מה זה הפרוייקט הזה
אשמח לראות את המופעים האילו גם
אני רואה מופעים ישנים כאן
-
לדעתי הויכוח כאן הוא סתם עקר.
כל אחד אוהב סגנון מוזיקה מסוים ועל זה אין מה להתווכח,
יש כאלה שאוהבים את המוזיקה הישנה, הרגועה, הנוסטלגית, האמיתית.
ויש כאלה שאוהבים את המוזיקה החדשה, המקפיצה, הפראית אפילו, המעודכנת.
אין ספק שפעם השקיעו הרבה יותר בתהליך יצירתו של שיר, לא היה את כל הקיצורי דרך שיש היום.
המילים אז, על פי רוב נלקחו מהמקורות. ויש בזה צד טוב, אבל גם פחות.
הדור של היום, לצערנו, פחות מתעניין במילים הלקוחות מתוך הפסוקים. זה פשוט לא מדבר אליו.
הדור של היום מתעסק ומתעניין בעיקר במילים מנחמות, מרגיעות, מעודדות,
שגורמות לו לחוש שהוא טוב, (אפילו שהוא רע).
שגורמות לו לפרוץ קדימה, אפילו שבדרך הוא גם הולך אחורה ופורץ גדרות ומחסומים.
שגורמות לו להבין שאם הוא לא ישמח היום, אז כנראה הוא גם לא ישמח יותר, לעולם.
וכן על זו הדרך...
היום אנחנו בשיא הקידמה עד כדי כך שאין לנו צורך להמתין עד שזמר מסויים יוציא עבורנו שיר, פשוט אפשר להוציא אותו בעצמנו. -
@שמה כתב בגדול הזמר החסידי:
חברים: הבעיה שלנו כאן היא: שאין לנו את הזכות והיכולת להחליט על גורל אנשים שהתחילו את הקריירה שלהם 30 (!) שנה לפני שנולדתם.
תבינו שבאמת היום שוואקי ואולי גם פריד שמים בכיס הקטן את מ.ב.ד ומיאמי.
אז כל אלה שאומרים ש-מ.ב.ד הוא גדול, הם סתם נסחפים אחרי הטרנד, ואין להם הבעה אישית, כי מ.ב.ד. לא שווה הרבה היום.
אבל! מ.ב.ד. היה חזק פי אלף! מפריד בשנות השמונים והתשעים. אתם בכלל לא מכירים הופעות שלו איך שתמיד הוא היה מעניין עם כישורי משחק, והרבה רגש, ושואו. היה אז שם בכיס הקטן את פריד!
יש לי המון הופעות של שניהם בזכות חברי חיימקה הפקות. ופריד כבר לא מעניין אותי כמו שהיה פעם, כי הכל אותו דבר.
אבל מרדכי תמיד היה מכניס את הלב שלו לשירים!
לכן: אין לכם שום זכות! להחליט מי גדול הזמר, כאשר אין לכם טיפ טיפה של קצה מושג על האנשים האלו בשנים שלא הייתם בחיים.
אני לא מדבר על אלבומים בלבד, אלא על מופעים שעשרות אלפי אנשים היו מגיעים לשמוע את מ.ב.ד.וואווו!!
איזה נאוםמסכימה מאוד!!
זה באמת בעיה, כי היום הצעירים "מחליטים" את הנרטיב (קרי, המוזיקה שהם אוהבים) שהיא לא בהכרח הטובה וכו'...ובאמת שיש כאן גם את נושא הזמן, כמה שנים הם פועלים וכו'...
(לדוגמא: שוואקי, היום יכול להיות שהוא להיט, אבל איפה הוא התחיל, מתי? בסוף שנות השמונים במיאמי...)
כנ"ל לגבי פריד... -
@שמה כתב בגדול הזמר החסידי:
@יהודה20 מכיר כמה מהם. אבל זה לא נחשב מבחינתי. זה סתם חלטורות חוץ מותערב שזה נפלא! רכניץ היחיד שעשה קצת משהו.
הנני בידך זה בעצם דומה לרזא דשבת, אז זה לא נחשב. מחשבות טובות זה שיר נורמלי? הרבה מהרשימה אני אפילו לא רוצה לדבר בכלל. זה בושה וחרפה שהיום אין שירים טובים, אלא פוליטיקה ויחצנות גרידא, וגם אין מכירות אז השוק באפס. וממיל אין כלום עד שמשיח יבוא.בגלל שאתה רגיל לשירים של פעם... מלפני שלושים שנה קשה לך לשמוע את המוזיקה היום...
(גם לי זה ככה...)@שמה כתב בגדול הזמר החסידי:
שמחם זה רק ארבע מילים. וזה מאד הציק לי בילדות לפני 23 שנה!
אבל זה עם הרבה תוכן ורגש ומנגינה יפה וחסידית אמתית.
מחשבות טובות זה שיר מועדון...
הרשימה שהבאת אני אפילו לא מכיר את השירים האלו. איפה מכניסי רחמים? השיר הכי טוב כנראה של המוזיקה החסידית. שירו למלך. אברהם יגל. רחם. ליהודים. וקרב פזורנו? אין כלום היום.אז זמר הכניס את הנשמה שלו בכל שיר!!
היום זה ביזנס...@דוד-33 כתב בגדול הזמר החסידי:
@שמה כתב בגדול הזמר החסידי:
@דוד-33 נראה לי אני יודע מה אתה מתכוון לא בטוח. זה באמת לא מוצלח על אף שהוא ישן!
אני מתכוון לומר שלא רק שמחם יצא עם קצת מילים יש שירים עם פחות מילים
תמיד יש את השירים הלא מוצלחים... לכל זמר, זה הגיוני...
אבל אז הייתה רמה של מוזיקה!!@הדרית כתב בגדול הזמר החסידי:
הופה!
יש פה אנשים!
ודיונים,
וויכוחים,
והתמרמרויות
נו נו,
אז זו סיבה טובה להקדיש לכם שיר.
אבל----
בצורת חידה, ()ההתחלה ממש מזכירה את WELLCAME BACK!! שמת לב, נכון?
@הדרית כתב בגדול הזמר החסידי:
לדעתי הויכוח כאן הוא סתם עקר.
כל אחד אוהב סגנון מוזיקה מסוים ועל זה אין מה להתווכח,
יש כאלה שאוהבים את המוזיקה הישנה, הרגועה, הנוסטלגית, האמיתית.
ויש כאלה שאוהבים את המוזיקה החדשה, המקפיצה, הפראית אפילו, המעודכנת.
אין ספק שפעם השקיעו הרבה יותר בתהליך יצירתו של שיר, לא היה את כל הקיצורי דרך שיש היום.
המילים אז, על פי רוב נלקחו מהמקורות. ויש בזה צד טוב, אבל גם פחות.
הדור של היום, לצערנו, פחות מתעניין במילים הלקוחות מתוך הפסוקים. זה פשוט לא מדבר אליו.
הדור של היום מתעסק ומתעניין בעיקר במילים מנחמות, מרגיעות, מעודדות,
שגורמות לו לחוש שהוא טוב, (אפילו שהוא רע).
שגורמות לו לפרוץ קדימה, אפילו שבדרך הוא גם הולך אחורה ופורץ גדרות ומחסומים.
שגורמות לו להבין שאם הוא לא ישמח היום, אז כנראה הוא גם לא ישמח יותר, לעולם.
וכן על זו הדרך...
היום אנחנו בשיא הקידמה עד כדי כך שאין לנו צורך להמתין עד שזמר מסויים יוציא עבורנו שיר, פשוט אפשר להוציא אותו בעצמנו.אני עוד הגיב על זה... חכי 🤌🤌
סתם... תכל'ס נכון!!