דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול
עיצובים
  • בהיר
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • כהה
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר
  1. דף הבית
  2. במת הדיונים
  3. האם ספרדים טובים יותר?

האם ספרדים טובים יותר?

מתוזמן נעוץ נעול הועבר במת הדיונים
211 פוסטים 36 כותבים 10.6k צפיות 11 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • אילניתא אילנית

    @תהילוש אני חלילה לא מכלילה . יש חסידיים ששומעים מוזיקה מזרחית ( בד"כ לא את ההכי כבדה ) . ויש מזרחיים ששומעים חסידי .
    ברור לי שזה קיים בשניהם . אבל התופעה השניה יותר נפוצה ...

    margalitM מנותק
    margalitM מנותק
    margalit
    משתמש מומחה
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #178

    @אילנית השאלה לא הייתה על המוסיקה
    השאלה הייתה על היכולות

    סולמות
    מגביהים את הקול שלך

    אילניתא תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
    • margalitM margalit

      @אילנית השאלה לא הייתה על המוסיקה
      השאלה הייתה על היכולות

      אילניתא מנותק
      אילניתא מנותק
      אילנית
      כתב מקצב
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
      #179

      @margalit הבנתי . יכולות ? נראה לי שזה עניין אישי ולא עניין עדתי . או במילים אחרות . זמר מסוים שר יפה כי רבונו של עולם נתן לו את הכשרון הזה ולא בגלל שהוא משתייך לעדה מסוימת .

      "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
      #משפטשאהבתי.

      אייצ'יתא תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • מ מחשב נייד

        @אייצ-ית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

        אביעד גיל
        מידד טסה
        חיים ישראל
        אבישי אשל
        איציק אשל
        דוד צוברי
        ציון גולן
        יחיאל נהרי
        ארז יחיאל
        אלעד שאער
        עוזיה צדוק
        אביתר צדוק
        מאיר חג'בי
        איתי עמרן
        אליקם בוטה
        אודי דמארי

        וואלה, היה לי בראש רק את מידד טסה, אבל תעשי רשימה של זמרים חסידים או ישראלים היא תהיה כפול כפול כפול.

        גם אם יש הרבה הם עדיין מיעוט ואין פה ממש "גדול זמר"

        ס מנותק
        ס מנותק
        ס-ב-ב-ה
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי ס-ב-ב-ה
        #180

        @מחשב-נייד אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

        אבל תעשי רשימה של זמרים חסידים או ישראלים היא תהיה כפול כפול כפול.

        שימו לב שבאופן כללי בציבור החרדי יש יותר אשכנזים מאשר מזרחיים
        ככה שהיחס הגיוני ואי אפשר להשוות לפי כמות מספרית

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        1
        • אילניתא אילנית

          @margalit הבנתי . יכולות ? נראה לי שזה עניין אישי ולא עניין עדתי . או במילים אחרות . זמר מסוים שר יפה כי רבונו של עולם נתן לו את הכשרון הזה ולא בגלל שהוא משתייך לעדה מסוימת .

          אייצ'יתא מנותק
          אייצ'יתא מנותק
          אייצ'ית
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #181

          @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

          @margalit הבנתי . יכולות ? נראה לי שזה עניין אישי ולא עניין עדתי . או במילים אחרות . זמר מסוים שר יפה כי רבונו של עולם נתן לו את הכשרון הזה ולא בגלל שהוא משתייך לעדה מסוימת .

          עדין..
          יש עדות שהכישרון אצלם הוא מולד. וזה מוכח!
          למשל תימנים, ברובם לא צריכים בכלל להתאמץ בלסלסל..או ללמוד משו.. זה זורם בדם שלהם.
          מה שלא קיים אצל אשכנזים למשל..
          וזה לא עניין גזעני, זה באמת משו משמיים...

          "אני לא מאוכזבת מבן אדם ששיקר לי
          אני מאוכז מכך שלא אוכל להאמין בו יותר..."

          margalitM אילניתא 2 תגובות תגובה אחרונה
          2
          • אייצ'יתא אייצ'ית

            @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

            @margalit הבנתי . יכולות ? נראה לי שזה עניין אישי ולא עניין עדתי . או במילים אחרות . זמר מסוים שר יפה כי רבונו של עולם נתן לו את הכשרון הזה ולא בגלל שהוא משתייך לעדה מסוימת .

            עדין..
            יש עדות שהכישרון אצלם הוא מולד. וזה מוכח!
            למשל תימנים, ברובם לא צריכים בכלל להתאמץ בלסלסל..או ללמוד משו.. זה זורם בדם שלהם.
            מה שלא קיים אצל אשכנזים למשל..
            וזה לא עניין גזעני, זה באמת משו משמיים...

            margalitM מנותק
            margalitM מנותק
            margalit
            משתמש מומחה
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #182

            @אייצ-ית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

            למשל תימנים, ברובם לא צריכים בכלל להתאמץ בלסלסל..או ללמוד משו.. זה זורם בדם שלהם.

            לאו דווקא סלסול, כמעט לכל התימנים יש קול יפה וכישרון מוזיקלי
            נדיר למצוא תימני זייפן...

            סולמות
            מגביהים את הקול שלך

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            2
            • אייצ'יתא אייצ'ית

              @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

              @margalit הבנתי . יכולות ? נראה לי שזה עניין אישי ולא עניין עדתי . או במילים אחרות . זמר מסוים שר יפה כי רבונו של עולם נתן לו את הכשרון הזה ולא בגלל שהוא משתייך לעדה מסוימת .

              עדין..
              יש עדות שהכישרון אצלם הוא מולד. וזה מוכח!
              למשל תימנים, ברובם לא צריכים בכלל להתאמץ בלסלסל..או ללמוד משו.. זה זורם בדם שלהם.
              מה שלא קיים אצל אשכנזים למשל..
              וזה לא עניין גזעני, זה באמת משו משמיים...

              אילניתא מנותק
              אילניתא מנותק
              אילנית
              כתב מקצב
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
              #183

              @אייצ-ית תסלוח לי , אבל אני עדיין חושבת שקול יפה ( וכמובן הצלחה במקצוע הקשה הזה ) זה נטו מתנה משמיים שמחולקת לאנשים ולא לעדות . בדיוק כשם שלא נאמר שיש שחקנים \ ציירים \אומנים שמוצלחים ממגזר , עדה או כל דבר אחר .

              "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
              #משפטשאהבתי.

              margalitM תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • אילניתא אילנית

                @אייצ-ית תסלוח לי , אבל אני עדיין חושבת שקול יפה ( וכמובן הצלחה במקצוע הקשה הזה ) זה נטו מתנה משמיים שמחולקת לאנשים ולא לעדות . בדיוק כשם שלא נאמר שיש שחקנים \ ציירים \אומנים שמוצלחים ממגזר , עדה או כל דבר אחר .

                margalitM מנותק
                margalitM מנותק
                margalit
                משתמש מומחה
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #184

                @אילנית
                את מכירה תימני שאין לו קול יפה?
                אני מכירה הרבה תימנים וכולם עם קול וכישרון
                (ולא, אני לא תימניה)

                סולמות
                מגביהים את הקול שלך

                אילניתא רותושששר 2 תגובות תגובה אחרונה
                1
                • margalitM margalit

                  @אילנית
                  את מכירה תימני שאין לו קול יפה?
                  אני מכירה הרבה תימנים וכולם עם קול וכישרון
                  (ולא, אני לא תימניה)

                  אילניתא מנותק
                  אילניתא מנותק
                  אילנית
                  כתב מקצב
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #185

                  @margalit כן , יש ... אבל התימנים בכלל לא הסיפור פה . העניין הוא שלעניות דעתי אין לקטלג איכות ורמה לפי עדות או כל נושא אחר , אלא בעניין אישי בלבד .

                  "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
                  #משפטשאהבתי.

                  margalitM אייצ'יתא ס 3 תגובות תגובה אחרונה
                  0
                  • margalitM margalit

                    @אילנית
                    את מכירה תימני שאין לו קול יפה?
                    אני מכירה הרבה תימנים וכולם עם קול וכישרון
                    (ולא, אני לא תימניה)

                    רותושששר מנותק
                    רותושששר מנותק
                    רותוששש
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #186

                    לדעתי כל השירים החסידים נישמעים לי ממש אותו הדבר..חוץ מהקול של הזמר אין כימעט שוני בשירה ובטכניקה
                    לעומת זמרים מיזרחיים שיש מיגוון ענק..וכל אחד נותן תפרשנות שלו למוזיקה ולשירה
                    ותמיד אפשר לישמוע דברים שונים ויותר מגוונים מהמוזיקה החסידית

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    2
                    • אילניתא אילנית

                      @margalit כן , יש ... אבל התימנים בכלל לא הסיפור פה . העניין הוא שלעניות דעתי אין לקטלג איכות ורמה לפי עדות או כל נושא אחר , אלא בעניין אישי בלבד .

                      margalitM מנותק
                      margalitM מנותק
                      margalit
                      משתמש מומחה
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #187

                      @אילנית
                      לא אמרתי שאין, אמרתי שכמעט אין

                      @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                      אין לקטלג איכות ורמה לפי עדות או כל נושא אחר

                      אבל אני מדברת על מציאות בשטח
                      קחי באחוזים איפה יש יותר?

                      סולמות
                      מגביהים את הקול שלך

                      אילניתא תגובה 1 תגובה אחרונה
                      2
                      • margalitM margalit

                        @אילנית
                        לא אמרתי שאין, אמרתי שכמעט אין

                        @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                        אין לקטלג איכות ורמה לפי עדות או כל נושא אחר

                        אבל אני מדברת על מציאות בשטח
                        קחי באחוזים איפה יש יותר?

                        אילניתא מנותק
                        אילניתא מנותק
                        אילנית
                        כתב מקצב
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #188

                        @margalit שאלה טובה , מעולם לא בדקתי . כאשכנזית אני יותר מתחברת למוזיקה החסידית , וממילא מכירה יותר אותה מהמוזיקה המזרחית . אבל בכלליות אני חושבת שיש זמרים מעולים ומדהימים בשני הצדדים .
                        אגב , יש זמרים שהם בכלל ישראלים , זו עוד נישה שלא מדברת אל עדות , אלא על ישראלים בכלליות ספרדחם ואשכנזים כאחד .

                        "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
                        #משפטשאהבתי.

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • אילניתא אילנית

                          @margalit כן , יש ... אבל התימנים בכלל לא הסיפור פה . העניין הוא שלעניות דעתי אין לקטלג איכות ורמה לפי עדות או כל נושא אחר , אלא בעניין אישי בלבד .

                          אייצ'יתא מנותק
                          אייצ'יתא מנותק
                          אייצ'ית
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                          #189

                          @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                          @margalit כן , יש ... אבל התימנים בכלל לא הסיפור פה . העניין הוא שלעניות דעתי אין לקטלג איכות ורמה לפי עדות או כל נושא אחר , אלא בעניין אישי בלבד .

                          אף אחד לא מקטלג. זה עובדתית.
                          זה לא גורע משום עדה אחרת, נטו מראה על כישרון למימוש. עובדה שכל תחמני שני שאין לו מה לעשות הולך להיות זמר..

                          @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                          @אייצ-ית תסלוח לי , אבל אני עדיין חושבת שקול יפה ( וכמובן הצלחה במקצוע הקשה הזה ) זה נטו מתנה משמיים שמחולקת לאנשים ולא לעדות . בדיוק כשם שלא נאמר שיש שחקנים \ ציירים \אומנים שמוצלחים ממגזר , עדה או כל דבר אחר .

                          הלכת רחוק... מדברים על מוזיקה, וכן.. במוזיקה עדות זה משנה מאוד. מרוקאים טובים בפיוטיום...חסידים בהברה של 'קודש'..ולא יודעת מה... כל עדה יש לה את היחודיות שלה.
                          במקרה כאן- תימנים בפרונט במוזיקה מסיבות ברורות מאוד.
                          אל תקחו אישי...

                          @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                          אגב , יש זמרים שהם בכלל ישראלים , זו עוד נישה שלא מדברת אל עדות , אלא על ישראלים בכלליות ספרדחם ואשכנזים כאחד .

                          דנו על זה רבות באתר.. תעשי חיפוש גוגל.. רואים שאת חדשה...

                          "אני לא מאוכזבת מבן אדם ששיקר לי
                          אני מאוכז מכך שלא אוכל להאמין בו יותר..."

                          אילניתא תגובה 1 תגובה אחרונה
                          2
                          • אייצ'יתא אייצ'ית

                            @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                            @margalit כן , יש ... אבל התימנים בכלל לא הסיפור פה . העניין הוא שלעניות דעתי אין לקטלג איכות ורמה לפי עדות או כל נושא אחר , אלא בעניין אישי בלבד .

                            אף אחד לא מקטלג. זה עובדתית.
                            זה לא גורע משום עדה אחרת, נטו מראה על כישרון למימוש. עובדה שכל תחמני שני שאין לו מה לעשות הולך להיות זמר..

                            @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                            @אייצ-ית תסלוח לי , אבל אני עדיין חושבת שקול יפה ( וכמובן הצלחה במקצוע הקשה הזה ) זה נטו מתנה משמיים שמחולקת לאנשים ולא לעדות . בדיוק כשם שלא נאמר שיש שחקנים \ ציירים \אומנים שמוצלחים ממגזר , עדה או כל דבר אחר .

                            הלכת רחוק... מדברים על מוזיקה, וכן.. במוזיקה עדות זה משנה מאוד. מרוקאים טובים בפיוטיום...חסידים בהברה של 'קודש'..ולא יודעת מה... כל עדה יש לה את היחודיות שלה.
                            במקרה כאן- תימנים בפרונט במוזיקה מסיבות ברורות מאוד.
                            אל תקחו אישי...

                            @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                            אגב , יש זמרים שהם בכלל ישראלים , זו עוד נישה שלא מדברת אל עדות , אלא על ישראלים בכלליות ספרדחם ואשכנזים כאחד .

                            דנו על זה רבות באתר.. תעשי חיפוש גוגל.. רואים שאת חדשה...

                            אילניתא מנותק
                            אילניתא מנותק
                            אילנית
                            כתב מקצב
                            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                            #190

                            @אייצ-ית בדיוק כמו שכתבת , לכל עדה יש את היחודיות שלה ובשבילי מוזיקה זה כמו כל דבר אחר , נמדד על פי מדד אישי , למרות שבהלט יש גם מדד חברתי עדתי , אבל בשבילי הוא לא העיקר .

                            "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
                            #משפטשאהבתי.

                            תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • ברוריהב מנותק
                              ברוריהב מנותק
                              ברוריה
                              משתמש ותיק
                              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                              #191

                              לדעתי השאלה לא נכונה ספציפית למוזיקה זאת שאלה גזענית משהו חבל

                              שירה מעומק הנשמה

                              אייצ'יתא תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0
                              • אילניתא אילנית

                                @margalit כן , יש ... אבל התימנים בכלל לא הסיפור פה . העניין הוא שלעניות דעתי אין לקטלג איכות ורמה לפי עדות או כל נושא אחר , אלא בעניין אישי בלבד .

                                ס מנותק
                                ס מנותק
                                ס-ב-ב-ה
                                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                #192

                                @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                                @margalit כן , יש ... אבל התימנים בכלל לא הסיפור פה . העניין הוא שלעניות דעתי אין לקטלג איכות ורמה לפי עדות או כל נושא אחר , אלא בעניין אישי בלבד .

                                זה לא עניין של איכות ורמה
                                פשוט עניין של גנים
                                כמו שתגידי שרוב האשכנזים בהירים ורוב המזרחיים כהים, וכמובן שיש הכל מכולם, אבל בכל אופן יש נורמות לפי הגנים של כל עדה
                                כך בדיוק לתימנים יש גנים של סלסולים טובים וקול נקי וברור
                                (ולא, גם אני לא תימניה)

                                אילניתא תגובה 1 תגובה אחרונה
                                1
                                • ס ס-ב-ב-ה

                                  @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                                  @margalit כן , יש ... אבל התימנים בכלל לא הסיפור פה . העניין הוא שלעניות דעתי אין לקטלג איכות ורמה לפי עדות או כל נושא אחר , אלא בעניין אישי בלבד .

                                  זה לא עניין של איכות ורמה
                                  פשוט עניין של גנים
                                  כמו שתגידי שרוב האשכנזים בהירים ורוב המזרחיים כהים, וכמובן שיש הכל מכולם, אבל בכל אופן יש נורמות לפי הגנים של כל עדה
                                  כך בדיוק לתימנים יש גנים של סלסולים טובים וקול נקי וברור
                                  (ולא, גם אני לא תימניה)

                                  אילניתא מנותק
                                  אילניתא מנותק
                                  אילנית
                                  כתב מקצב
                                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                  #193

                                  @ס-ב-ב-ה העניין של הגנים מוכח ?

                                  "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
                                  #משפטשאהבתי.

                                  ס תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  0
                                  • ברוריהב ברוריה

                                    לדעתי השאלה לא נכונה ספציפית למוזיקה זאת שאלה גזענית משהו חבל

                                    אייצ'יתא מנותק
                                    אייצ'יתא מנותק
                                    אייצ'ית
                                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                    #194

                                    @ברוריה אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                                    לדעתי השאלה לא נכונה ספציפית למוזיקה זאת שאלה גזענית משהו חבל

                                    חבל שאתם לוקחים את זה ככה.
                                    זה כמו שאני בתור מזרחית יכולה לקחת לא נכון את העובדה שיגידו שמזרחיים או תימנים לא יכולים לשיר בהברה חסידית אותנטית כמו החסידים.
                                    והנה-
                                    כאן זה לא גזעני, זה באמת עניין של דבר שעובר בשורשים....

                                    "אני לא מאוכזבת מבן אדם ששיקר לי
                                    אני מאוכז מכך שלא אוכל להאמין בו יותר..."

                                    אילניתא תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    2
                                    • אילניתא אילנית

                                      @ס-ב-ב-ה העניין של הגנים מוכח ?

                                      ס מנותק
                                      ס מנותק
                                      ס-ב-ב-ה
                                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                      #195

                                      @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                                      @ס-ב-ב-ה העניין של הגנים מוכח ?

                                      לא
                                      גם צבע העור אני לא יודעת אם מוכח
                                      אבל זה מה שקורה במציאות
                                      אני מדברת נטו ממה שרואה מסביב
                                      ויכול להיות בהחלט שזה לא נכון.
                                      ועוד פעם - זה לא גורע שום דבר מהאשכנזים! לא חסר דברים שהם טובים בהם מלידה.
                                      (ואני ממש חושבת שהכותרת "האם ספרדים טובים יותר" מנוסחת בצורה לא קשורה לתוכן)

                                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      0
                                      • אייצ'יתא אייצ'ית

                                        @ברוריה אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                                        לדעתי השאלה לא נכונה ספציפית למוזיקה זאת שאלה גזענית משהו חבל

                                        חבל שאתם לוקחים את זה ככה.
                                        זה כמו שאני בתור מזרחית יכולה לקחת לא נכון את העובדה שיגידו שמזרחיים או תימנים לא יכולים לשיר בהברה חסידית אותנטית כמו החסידים.
                                        והנה-
                                        כאן זה לא גזעני, זה באמת עניין של דבר שעובר בשורשים....

                                        אילניתא מנותק
                                        אילניתא מנותק
                                        אילנית
                                        כתב מקצב
                                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי אילנית
                                        #196

                                        @אייצ-ית אבל למה זה משנה ? זמר טוב הוא טוב כי ה' נתן לו את הכשרון הזה . ולא בגלל שסבתא שלו תימנית שכידוע יש להם את זה בגנים .
                                        וההברה החסידית היא לא מושלמת בגלל שאבא של סבא שלו בא מפולין .
                                        ואגב - צבע העור מוכח . עניין השירה ממש לא .

                                        "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
                                        #משפטשאהבתי.

                                        ס margalitM אייצ'יתא 3 תגובות תגובה אחרונה
                                        0
                                        • אילניתא אילנית

                                          @אייצ-ית אבל למה זה משנה ? זמר טוב הוא טוב כי ה' נתן לו את הכשרון הזה . ולא בגלל שסבתא שלו תימנית שכידוע יש להם את זה בגנים .
                                          וההברה החסידית היא לא מושלמת בגלל שאבא של סבא שלו בא מפולין .
                                          ואגב - צבע העור מוכח . עניין השירה ממש לא .

                                          ס מנותק
                                          ס מנותק
                                          ס-ב-ב-ה
                                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                          #197

                                          @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                                          @אייצ-ית אבל למה זה משנה ? זמר טוב הוא טוב כי ה' נתן לו את הכשרון הזה . ולא בגלל שסבתא שלו תימנית שכידוע יש להם את זה בגנים .
                                          וההברה החסידית היא לא מושלמת בגלל שאבא של סבא שלו בא מפולין .

                                          אז זהו
                                          מסתבר שכן.
                                          כישרון בהחלט עובר בגנים!
                                          וזה לא סותר שד' נתן לו את הכישרון הזה

                                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          0

                                          שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.

                                          נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.

                                          בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗

                                          הרשמה התחברות
                                          תגובה
                                          • תגובה כנושא
                                          התחברו כדי לפרסם תגובה
                                          • מהישן לחדש
                                          • מהחדש לישן
                                          • הכי הרבה הצבעות


                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • דף הבית
                                          • לא נקרא 0
                                          • פוסטים אחרונים
                                          • לא נפתר
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש גוגל בפורום
                                          • שליחת פנייה לניהול