דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול
עיצובים
  • בהיר
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • כהה
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר
  1. דף הבית
  2. במת הדיונים
  3. האם ספרדים טובים יותר?

האם ספרדים טובים יותר?

מתוזמן נעוץ נעול הועבר במת הדיונים
211 פוסטים 36 כותבים 10.6k צפיות 11 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • ברוריהב ברוריה

    לדעתי השאלה לא נכונה ספציפית למוזיקה זאת שאלה גזענית משהו חבל

    אייצ'יתא מנותק
    אייצ'יתא מנותק
    אייצ'ית
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #194

    @ברוריה אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

    לדעתי השאלה לא נכונה ספציפית למוזיקה זאת שאלה גזענית משהו חבל

    חבל שאתם לוקחים את זה ככה.
    זה כמו שאני בתור מזרחית יכולה לקחת לא נכון את העובדה שיגידו שמזרחיים או תימנים לא יכולים לשיר בהברה חסידית אותנטית כמו החסידים.
    והנה-
    כאן זה לא גזעני, זה באמת עניין של דבר שעובר בשורשים....

    "אני לא מאוכזבת מבן אדם ששיקר לי
    אני מאוכז מכך שלא אוכל להאמין בו יותר..."

    אילניתא תגובה 1 תגובה אחרונה
    2
    • אילניתא אילנית

      @ס-ב-ב-ה העניין של הגנים מוכח ?

      ס מנותק
      ס מנותק
      ס-ב-ב-ה
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
      #195

      @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

      @ס-ב-ב-ה העניין של הגנים מוכח ?

      לא
      גם צבע העור אני לא יודעת אם מוכח
      אבל זה מה שקורה במציאות
      אני מדברת נטו ממה שרואה מסביב
      ויכול להיות בהחלט שזה לא נכון.
      ועוד פעם - זה לא גורע שום דבר מהאשכנזים! לא חסר דברים שהם טובים בהם מלידה.
      (ואני ממש חושבת שהכותרת "האם ספרדים טובים יותר" מנוסחת בצורה לא קשורה לתוכן)

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • אייצ'יתא אייצ'ית

        @ברוריה אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

        לדעתי השאלה לא נכונה ספציפית למוזיקה זאת שאלה גזענית משהו חבל

        חבל שאתם לוקחים את זה ככה.
        זה כמו שאני בתור מזרחית יכולה לקחת לא נכון את העובדה שיגידו שמזרחיים או תימנים לא יכולים לשיר בהברה חסידית אותנטית כמו החסידים.
        והנה-
        כאן זה לא גזעני, זה באמת עניין של דבר שעובר בשורשים....

        אילניתא מנותק
        אילניתא מנותק
        אילנית
        כתב מקצב
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי אילנית
        #196

        @אייצ-ית אבל למה זה משנה ? זמר טוב הוא טוב כי ה' נתן לו את הכשרון הזה . ולא בגלל שסבתא שלו תימנית שכידוע יש להם את זה בגנים .
        וההברה החסידית היא לא מושלמת בגלל שאבא של סבא שלו בא מפולין .
        ואגב - צבע העור מוכח . עניין השירה ממש לא .

        "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
        #משפטשאהבתי.

        ס margalitM אייצ'יתא 3 תגובות תגובה אחרונה
        0
        • אילניתא אילנית

          @אייצ-ית אבל למה זה משנה ? זמר טוב הוא טוב כי ה' נתן לו את הכשרון הזה . ולא בגלל שסבתא שלו תימנית שכידוע יש להם את זה בגנים .
          וההברה החסידית היא לא מושלמת בגלל שאבא של סבא שלו בא מפולין .
          ואגב - צבע העור מוכח . עניין השירה ממש לא .

          ס מנותק
          ס מנותק
          ס-ב-ב-ה
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #197

          @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

          @אייצ-ית אבל למה זה משנה ? זמר טוב הוא טוב כי ה' נתן לו את הכשרון הזה . ולא בגלל שסבתא שלו תימנית שכידוע יש להם את זה בגנים .
          וההברה החסידית היא לא מושלמת בגלל שאבא של סבא שלו בא מפולין .

          אז זהו
          מסתבר שכן.
          כישרון בהחלט עובר בגנים!
          וזה לא סותר שד' נתן לו את הכישרון הזה

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • אילניתא אילנית

            @אייצ-ית אבל למה זה משנה ? זמר טוב הוא טוב כי ה' נתן לו את הכשרון הזה . ולא בגלל שסבתא שלו תימנית שכידוע יש להם את זה בגנים .
            וההברה החסידית היא לא מושלמת בגלל שאבא של סבא שלו בא מפולין .
            ואגב - צבע העור מוכח . עניין השירה ממש לא .

            margalitM מנותק
            margalitM מנותק
            margalit
            משתמש מומחה
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי אייצ'ית
            #198

            @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

            ואגב - צבע העור מוכח

            מוכח?

            אז איך זה מוכח?

            אם זה מוכח כי ככה רואים, אז באותה מידה זה מוכח שלתימנים המוזיקה והקול עוברים בגנים
            תמיד יש יוצאים מן הכלל אבל ככה זה הרוב

            סולמות
            מגביהים את הקול שלך

            אילניתא תגובה 1 תגובה אחרונה
            1
            • אילניתא אילנית

              @אייצ-ית אבל למה זה משנה ? זמר טוב הוא טוב כי ה' נתן לו את הכשרון הזה . ולא בגלל שסבתא שלו תימנית שכידוע יש להם את זה בגנים .
              וההברה החסידית היא לא מושלמת בגלל שאבא של סבא שלו בא מפולין .
              ואגב - צבע העור מוכח . עניין השירה ממש לא .

              אייצ'יתא מנותק
              אייצ'יתא מנותק
              אייצ'ית
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי אייצ'ית
              #199

              @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

              @אייצ-ית אבל למה זה משנה ? זמר טוב הוא טוב כי ה' נתן לו את הכשרון הזה . ולא בגלל שסבתא שלו תימנית שכידוע יש להם את זה בגנים .
              וההברה החסידית היא לא מושלמת בגלל שאבא של סבא שלו בא מפולין .
              ואגב - צבע העור מוכח . עניין השירה ממש לא .

              אם כל כך חשוב לך הוכחות מה עובר בגנים, אני יכולה לחפש. למרות שאני לא רואה עניין בהוכחות כתובות, ת'כלס רואים מה בשטח, לא צריך תאוריות באוויר.
              ו...
              לא אמרתי שזה משנה מה הסבתא של הבן אדם...אמרתי עובדות- שתימנים עם כישרון מוזיקאלי. זהו.

              "אני לא מאוכזבת מבן אדם ששיקר לי
              אני מאוכז מכך שלא אוכל להאמין בו יותר..."

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              4
              • margalitM margalit

                @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                ואגב - צבע העור מוכח

                מוכח?

                אז איך זה מוכח?

                אם זה מוכח כי ככה רואים, אז באותה מידה זה מוכח שלתימנים המוזיקה והקול עוברים בגנים
                תמיד יש יוצאים מן הכלל אבל ככה זה הרוב

                אילניתא מנותק
                אילניתא מנותק
                אילנית
                כתב מקצב
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #200

                @margalit התכוונתי שלרוב הספרדים יש צבע עור כהה ולאשכנזים בהיר כתוצאה מתנאי האקלים ומזג האויר . שלא כך במוזיקה - למה שלתימנים יהיה כשרון בשירה יותר מלאחרים ? ( תנאי אקלים ? ☺ ) למרות שבעניין התימנים אני באמת לא מתווכחת ... יש להם משהו מיוחד ... אבל בכללי . למה שטריפוליטאי ישיר יותר טוב מהונגרי וכן להפך ?

                "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
                #משפטשאהבתי.

                תהילושת margalitM ס 3 תגובות תגובה אחרונה
                0
                • אילניתא אילנית

                  @margalit התכוונתי שלרוב הספרדים יש צבע עור כהה ולאשכנזים בהיר כתוצאה מתנאי האקלים ומזג האויר . שלא כך במוזיקה - למה שלתימנים יהיה כשרון בשירה יותר מלאחרים ? ( תנאי אקלים ? ☺ ) למרות שבעניין התימנים אני באמת לא מתווכחת ... יש להם משהו מיוחד ... אבל בכללי . למה שטריפוליטאי ישיר יותר טוב מהונגרי וכן להפך ?

                  תהילושת מנותק
                  תהילושת מנותק
                  תהילוש
                  כתב מקצב
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי תהילוש
                  #201

                  @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                  מה שלתימנים יהיה כשרון בשירה יותר מלאחרים ?

                  מה זה למה?
                  עונים לך, ואת מחזירה את הנושא בחזרה אחורה. כדאי להסתכל שוב בתשובות הניתנות למעלה......

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  2
                  • אילניתא אילנית

                    @margalit התכוונתי שלרוב הספרדים יש צבע עור כהה ולאשכנזים בהיר כתוצאה מתנאי האקלים ומזג האויר . שלא כך במוזיקה - למה שלתימנים יהיה כשרון בשירה יותר מלאחרים ? ( תנאי אקלים ? ☺ ) למרות שבעניין התימנים אני באמת לא מתווכחת ... יש להם משהו מיוחד ... אבל בכללי . למה שטריפוליטאי ישיר יותר טוב מהונגרי וכן להפך ?

                    margalitM מנותק
                    margalitM מנותק
                    margalit
                    משתמש מומחה
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #202

                    @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                    למה שלתימנים יהיה כשרון בשירה יותר מלאחרים ? ( תנאי אקלים ? )

                    גם אני לא יודעת למה
                    אבל תכלס יש להם כישרון יותר מהרוב

                    @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                    למה שטריפוליטאי ישיר יותר טוב מהונגרי וכן להפך ?

                    זה כבר יש מה לדון
                    בתחילת האשכול אמרתי פה שנראה לי שאין הבדל מולד
                    רק שהמוזיקה המזרחית הרבה יותר מורכבת ויכול להיות שמי שמגיל אפס למד לשיר ככה אז הוא פיתח את היכולות שלו
                    לא בהכרח שהוא נולד עם יותר כישרון

                    סולמות
                    מגביהים את הקול שלך

                    אילניתא תגובה 1 תגובה אחרונה
                    2
                    • אילניתא אילנית

                      @margalit התכוונתי שלרוב הספרדים יש צבע עור כהה ולאשכנזים בהיר כתוצאה מתנאי האקלים ומזג האויר . שלא כך במוזיקה - למה שלתימנים יהיה כשרון בשירה יותר מלאחרים ? ( תנאי אקלים ? ☺ ) למרות שבעניין התימנים אני באמת לא מתווכחת ... יש להם משהו מיוחד ... אבל בכללי . למה שטריפוליטאי ישיר יותר טוב מהונגרי וכן להפך ?

                      ס מנותק
                      ס מנותק
                      ס-ב-ב-ה
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #203

                      @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                      @margalit התכוונתי שלרוב הספרדים יש צבע עור כהה ולאשכנזים בהיר כתוצאה מתנאי האקלים ומזג האויר . שלא כך במוזיקה - למה שלתימנים יהיה כשרון בשירה יותר מלאחרים ? ( תנאי אקלים ? ☺ ) למרות שבעניין התימנים אני באמת לא מתווכחת ... יש להם משהו מיוחד ... אבל בכללי . למה שטריפוליטאי ישיר יותר טוב מהונגרי וכן להפך ?

                      יש עוד גנים שלא קשורים לתנאי האקלים
                      מסכימה עם זה שרוב התימנים רזים?
                      אז על זו הדרך
                      ושוב - כמובן שלא כולם, תמיד יש יוצאי דופן, אבל בגדול יש להם כישרון מוזיקלי יותר מלאחרים

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      2
                      • margalitM margalit

                        @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                        למה שלתימנים יהיה כשרון בשירה יותר מלאחרים ? ( תנאי אקלים ? )

                        גם אני לא יודעת למה
                        אבל תכלס יש להם כישרון יותר מהרוב

                        @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                        למה שטריפוליטאי ישיר יותר טוב מהונגרי וכן להפך ?

                        זה כבר יש מה לדון
                        בתחילת האשכול אמרתי פה שנראה לי שאין הבדל מולד
                        רק שהמוזיקה המזרחית הרבה יותר מורכבת ויכול להיות שמי שמגיל אפס למד לשיר ככה אז הוא פיתח את היכולות שלו
                        לא בהכרח שהוא נולד עם יותר כישרון

                        אילניתא מנותק
                        אילניתא מנותק
                        אילנית
                        כתב מקצב
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #204

                        @margalit זה בהחלט יכול להיות . הגיוני שסלסולים מפתחים יכולות מוזיקליות גבוהות .
                        ןלסבבה - יתכן , ויתכן שלא . אני על כל פנים מעולם לא בדקתי לאיזו עידה זמר משתייך כדי לבדוק את רמת הצלחתו .

                        "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
                        #משפטשאהבתי.

                        margalitM תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • אילניתא אילנית

                          @margalit זה בהחלט יכול להיות . הגיוני שסלסולים מפתחים יכולות מוזיקליות גבוהות .
                          ןלסבבה - יתכן , ויתכן שלא . אני על כל פנים מעולם לא בדקתי לאיזו עידה זמר משתייך כדי לבדוק את רמת הצלחתו .

                          margalitM מנותק
                          margalitM מנותק
                          margalit
                          משתמש מומחה
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                          #205

                          @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                          הגיוני שסלסולים מפתחים יכולות מוזיקליות גבוהות

                          לאו דווקא סלסולים
                          בכללי השירה עם רבעי ואפילו שמניות טונים
                          להצליח לשלוט בזה זה מאוד קשה
                          אז זה לגמרי מפתח

                          @אילנית אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                          אני על כל פנים מעולם לא בדקתי לאיזו עידה זמר משתייך כדי לבדוק את רמת הצלחתו .

                          גמני...

                          סולמות
                          מגביהים את הקול שלך

                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                          1
                          • זברהז מנותק
                            זברהז מנותק
                            זברה
                            כתב ב נערך לאחרונה על ידי זברה
                            #206

                            כבר חרשו פה על הנושא הזה הלוך וחזור במעגלים,
                            תכלס ברור שעדות המזרח שונים בשירה,
                            טוב או לא זה עניין של טעם, אבל יש להם בדרך כלל קול יותר עמוק ויציב, לפי מה שאני שמעתי (לא על זמרים) ספרדים ותימנים כמה שישירו מזעזע זה לא מגיע לרמה של אשכנזים... (ואני אשכנזיה)
                            הגוון קול שלהם בבסיס יותר עמוק ויפה (לדעתי) וזה משו שעובר בגנים כמו כל דבר אחר.

                            אנשים יכולים לשכוח מה אמרתם,
                            אבל לעולם לא ישכחו איך גרמתם להם להרגיש...

                            אוהבת מוזיקהא תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • זברהז זברה

                              כבר חרשו פה על הנושא הזה הלוך וחזור במעגלים,
                              תכלס ברור שעדות המזרח שונים בשירה,
                              טוב או לא זה עניין של טעם, אבל יש להם בדרך כלל קול יותר עמוק ויציב, לפי מה שאני שמעתי (לא על זמרים) ספרדים ותימנים כמה שישירו מזעזע זה לא מגיע לרמה של אשכנזים... (ואני אשכנזיה)
                              הגוון קול שלהם בבסיס יותר עמוק ויפה (לדעתי) וזה משו שעובר בגנים כמו כל דבר אחר.

                              אוהבת מוזיקהא מנותק
                              אוהבת מוזיקהא מנותק
                              אוהבת מוזיקה
                              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                              #207

                              @זברה
                              סליחה על הבוטות ככה בתור אשכנזיה הרבה פחות אנשים שרים טוב מאשר התמנים והספרדים,
                              ככל שאתה יותר אשכנזי (בכל המובנים) אתה יודע לשיר פחות טוב.😉
                              הקטע של זמרים מזרחים תלוי בסגנון הזמר כי חלק מהזמרים הספרדים לישיבות הכי ספרדיות (הטובות והאיכותיות) לא יכניסו אותם.
                              תסתכלו בחתונות אשכנזות גם נכנס להכניס כמה שירים מזרחיים.

                              אילניתא תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0
                              • אוהבת מוזיקהא אוהבת מוזיקה

                                @זברה
                                סליחה על הבוטות ככה בתור אשכנזיה הרבה פחות אנשים שרים טוב מאשר התמנים והספרדים,
                                ככל שאתה יותר אשכנזי (בכל המובנים) אתה יודע לשיר פחות טוב.😉
                                הקטע של זמרים מזרחים תלוי בסגנון הזמר כי חלק מהזמרים הספרדים לישיבות הכי ספרדיות (הטובות והאיכותיות) לא יכניסו אותם.
                                תסתכלו בחתונות אשכנזות גם נכנס להכניס כמה שירים מזרחיים.

                                אילניתא מנותק
                                אילניתא מנותק
                                אילנית
                                כתב מקצב
                                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                #208

                                @אוהבת-מוזיקה אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                                ככל שאתה יותר אשכנזי (בכל המובנים) אתה יודע לשיר פחות טוב.😉

                                למה ? מה האשכנזים עשו רע ? 😞

                                "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
                                #משפטשאהבתי.

                                אוהבת מוזיקהא תגובה 1 תגובה אחרונה
                                0
                                • אילניתא אילנית

                                  @אוהבת-מוזיקה אמר בהאם ספרדים טובים יותר?:

                                  ככל שאתה יותר אשכנזי (בכל המובנים) אתה יודע לשיר פחות טוב.😉

                                  למה ? מה האשכנזים עשו רע ? 😞

                                  אוהבת מוזיקהא מנותק
                                  אוהבת מוזיקהא מנותק
                                  אוהבת מוזיקה
                                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי אוהבת מוזיקה
                                  #209

                                  @אילנית מציאות,
                                  לא כולם אבל.

                                  אילניתא תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  0
                                  • אחות קטנהא מנותק
                                    אחות קטנהא מנותק
                                    אחות קטנה
                                    משתמש ותיק
                                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                    #210

                                    די נמאס אתם חוזרים על אותו דבר 800 פעם
                                    נראה לי שהגיעה הזמן לנעול את הנושא הלעוס והטחון הזה @צוות-פיקוח לשיקול דעתכם

                                    החיים מנגינה!
                                    התדעו להלחינה?

                                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    2
                                    • אוהבת מוזיקהא אוהבת מוזיקה

                                      @אילנית מציאות,
                                      לא כולם אבל.

                                      אילניתא מנותק
                                      אילניתא מנותק
                                      אילנית
                                      כתב מקצב
                                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                      #211

                                      @אוהבת-מוזיקה נו , טוב , עם מציאות אני לא אתווכח 🤤

                                      "אל תתבלבל בין אנשים שתמיד סביבך לבין אנשים שתמיד שם בשבילך".
                                      #משפטשאהבתי.

                                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      0
                                      • צורצ צור נעל נושא זה ב-

                                      שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.

                                      נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.

                                      בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗

                                      הרשמה התחברות
                                      תגובה
                                      • תגובה כנושא
                                      התחברו כדי לפרסם תגובה
                                      • מהישן לחדש
                                      • מהחדש לישן
                                      • הכי הרבה הצבעות


                                      • התחברות

                                      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                      • פוסט ראשון
                                        פוסט אחרון
                                      0
                                      • דף הבית
                                      • לא נקרא 0
                                      • פוסטים אחרונים
                                      • לא נפתר
                                      • משתמשים
                                      • חיפוש גוגל בפורום
                                      • שליחת פנייה לניהול