מוזיקה 'חסידית', האומנם?
-
אני חושבת שכל עניין הקטגוריות במוזיקה הוא יחסי.
יש הרבה שמפרשים את המוזיקה החסידית כמוזיקה חרדית, או כשם כולל למוזיקה דתית וחרדית.
ובכלל, לדעתי, לכל ז'אנר יש יותר מהגדרה אחת שמשתנה בהתאם למגדיר. -
@מזמור-לדוד כי העולם הישיבתי שר בלשון הקודש ולא בעברית
-
@ינון-מגל אמר במוזיקה 'חסידית', האומנם?:
לאחרונה יצא איזה אלבום בשם 'אוירא' של הזמר אהרלה סמט, שם הוא משלב כל מיני ניגונים של חסידויות שונות, וכן שירים כמו 'אין עוד מלבדו' של הרב דן סגל, ועוד..
מעניין מאד אם עדיין קיים החילוק הזה בין הז'אנריםאכן @ינון-מגל היום המוזיקה נמצאת בשפל חסר תקדים, כל הסגנונות מעורבבים,
הכל הולך עם הכל, כבר קשה להבחין בין מוזיקה חסידית למזרחית, בין ישראלי לישיבתי, בין עממי לקצבי, הכל הכל מעורבב,
ישי ריבו שר אברהם פריד
מנדי וייס שר חנן בן ארי
יחידי סגולה עדיין שומרים על קו כלשהו.
אבל כאן ננסה להבחין בכל אופן בהבדלים, בשוני, כי זה ענין של מהות. -
@מזמור-לדוד אמר במוזיקה 'חסידית', האומנם?:
@ברוריה אז מדוע קוראים לשירה הישיבתית 'מוזיקה חסידית' ??
כי הם שרים את כל השירים החסידיים שהם שומעים לא בגלל שהם חסידיים
-
אם כבר מגדירים מוזיקה חסידית, זה מתחלק לכמה דרגות:,
לחסידי ברמה של ר' יענקל תלמוד, ועובר דרך אלבומים של חסידויות שונות, כגון פיטסבורג, בעלזא, ויזניץ, מודזיץ, חב''ד, ועוד,
וממשיך לחסידי כמו האלבומים של זאנוויל ואהרלה סאמעט,
ונגמר במוזיקה של זמרים כמו שלמה כהן ואלי הרצליך, (וברור שנכלל בזה מ.ב.ד, ואברהם פריד), שלמעשה גם הם מוגדרים כמוזיקה חסידית אפילו שהמרחק בינם למשל, לבין ניגוני מודזיץ, הוא גדול מאוד,
ולכן כנראה ההסבר הוא, שמוזיקה חסידית זה שם כולל, ובתוך זה יש כמה תתי קטגוריות.נב. לגבי המוזיקה כמו נובהרדוק, ורמ''ש שפירא, שהזכירו למעלה, לדעתי זה נמצא באזור המוזיקה של שלמה כהן ואלי הרצליך והלאה, כלומר זה קטגוריה נפרדת.
-
שירה חסידית היא שירה אותנתית שמורה שנותנת סיפוק לנשמה ולא משהוא זול שנותן סיפוק רגעי לאנשים מדוכאים שצריכים איזה טראנס זול
מוטי שטיינמץ אמר פעם ומאוד התחברתי ששירה חסידית זה שירה שיכולה להיות מושרת בטישים -
@מוישי-2 אמר במוזיקה 'חסידית', האומנם?:
מוטי שטיינמץ אמר פעם ומאוד התחברתי ששירה חסידית זה שירה שיכולה להיות מושרת בטישים
לא הוא המציא את המשפט...
אבל יש בו צדק. -
@מזמור-לדוד אמר במוזיקה 'חסידית', האומנם?:
@ינון-מגל אמר במוזיקה 'חסידית', האומנם?:
לאחרונה יצא איזה אלבום בשם 'אוירא' של הזמר אהרלה סמט, שם הוא משלב כל מיני ניגונים של חסידויות שונות, וכן שירים כמו 'אין עוד מלבדו' של הרב דן סגל, ועוד..
מעניין מאד אם עדיין קיים החילוק הזה בין הז'אנריםאכן @ינון-מגל היום המוזיקה נמצאת בשפל חסר תקדים, כל הסגנונות מעורבבים,
הכל הולך עם הכל, כבר קשה להבחין בין מוזיקה חסידית למזרחית, בין ישראלי לישיבתי, בין עממי לקצבי, הכל הכל מעורבב,
ישי ריבו שר אברהם פריד
מנדי וייס שר חנן בן ארי
יחידי סגולה עדיין שומרים על קו כלשהו.
אבל כאן ננסה להבחין בכל אופן בהבדלים, בשוני, כי זה ענין של מהות.אני חושבת שזה תהליך שהמוזיקה עוברת ב5-7 שנים האחרונות. הגבולות מיטשטשים והיום הכל כבר נקרא "מוזיקה יהודית". זה תהליך שגם המגזר הכללי חווה, גם אצלם כבר אין כ"כ מזרחי-מובהק או ישראלי-מובהק, הכל מתערבב יחד. בשיר אחד אפשר לשמוע פופ-מזרחי או רוק-ישראלי...(בד"כ תנועות במוזיקה הן משהו שמגיע מהמגזר הכללי ונכנס אלינו באיחור...)
בעיני זה לא שפל חסר תקדים ,אלא דבר מבורך. אנשים היום יותר מכילים ומקבלים סוגים שונים של מוזיקה, לא מקטלגים לפי סגנון כמו בעבר אלא בוחנים ובודקים כל שיר לגופו. מי שעדיין חפץ במוזיקה חסידית-שמרנית גם כן מקבל מענה(זאנוויל, שטיינמץ, אהרלה סאמט ועוד..) אבל בגדול, יש דרישה ורצון מהקהל לשלב עוד סגנונות וזה מה שיוצר את ההגדרה "מוזיקה יהודית" -
@אנונימית אמר במוזיקה 'חסידית', האומנם?:
סגנונות וזה מה שיוצר את ההגדרה "מוזיקה יהודית"
אבל זה לא נקרא מוזיקה חסידית
-
@אינספריישן אפשר לראות בויקפדיה על מוטי שטיינמץ שמה זה כתוב
-
@אנונימית השינויים ה'מבורכים' האלו הם בבחינת הטוב הרגעי של המוזיקאי החובבני,
מי שמבין באמת במוזיקה חש באי נעימות כשהוא שומע את כל הדואטים המוזרים האלה
כי בטווח הארוך כבר איבדנו את הייחודיות של גווני המוזיקה, הכל מיטשטש וכבר לא ברורים הצלילים. חבל. -
@מזמור-לדוד
אל תהפכו כל שיר שיוצא לשיר רדוד או כל דואט לשיר שלא שווה שמיעה