מודולציות | תוכן ודיון (למבינים...)
-
@המוזיקאי מוזרררר........... לא נתקלתי בכזה דבר...
עכשיו הקשבתי לזה
יש שם איזה קטע שהוא עושה איזה אקורד של חצי טון מעל אבל מיד חוזר לסולם וזה נשמע שהוא עולה..
והשיר באמת לא השתנה הוא נשאר באותו טון!! הוא מתחיל בFm וגם מסיים בFm,
לא הבנתי איך הגעת לירידה??? תקשיב שוב......
אתה מתכוון לקטע הזה? (בשנייה 0:09)
ויהי זרעי.mp3 -
אחד הענקיים
שיר יפהפה לכשעצמו (מוכר מאוד לבעלי טלפונים מסוימים...)אבי שבשמיים
מודולציה משולשת
קבלו
-
הנה שיר של פרחי מיאמי - מלא משאלות לבנו
אם לא מקשיבים טוב לשיר לא שמים לב שהיה כאן עלייה
תכל'ס תקשיבו לפזמון בסוף ואח"כ לפזמון בהתחלה זה ממש לא אותו טון!!
אבל תוך כדי השיר לא שמים לב למשהו חריג כי העלייה היא תוך כדי המנגינה ואח"כ כבר השיר זורם....
בעצם זה הרעיון במודולציה שאחרי שעושים את הקטע של המעבר כביכול כבר שוכחים את הסולם הקודם ולא מורגש מעבר חד בשירה....
(העלייה בשניה 0:25)
מלא משאלות לבנו - מיאמי.mp3 -
@נפש-האדם אמר במודולציות | תוכן ודיון (למבינים...):
אבל תוך כדי השיר לא שמים לב למשהו חריג כי העלייה היא תוך כדי המנגינה ואח"כ כבר השיר זורם....
בעצם זה הרעיון במודולציה שאחרי שעושים את הקטע של המעבר כביכול כבר שוכחים את הסולם הקודם ולא מורגש מעבר חד בשירה....לא מורגש מעבר חד בשירה כי את המודולוציה מבצעים הכלים... זה הגיוני, כשמדובר במקהלת ילדים.
חלק נכבד מאומנות המודולוציה היא דווקא תוך כדי השירה, 'לסחוב' למעלה בזרימה מדויקת. -
@גילה אפשר קישור?
@אייזיק אמר במודולציות | תוכן ודיון (למבינים...):
למשל בשיר 'יוונים' של ישראל בורוכוב, יש מודולציה ללא התרעה מראש. בום מודולציה.....
נכון. ולטעמי זה לא כ"כ יפה שם באמת...
@אייזיק אמר במודולציות | תוכן ודיון (למבינים...):
בשיר 'חנינא' אהרלה סמט עולה באמצע השיר כמה פעמים 'חנינא בני וכו'
ואוו, הקשבתי לזה זה ממש יפה
אבל אח"כ הוא חוזר לסולם המקורי!!@100 אמר במודולציות | תוכן ודיון (למבינים...):
@נפש-האדם מה המילים ששם הוא עולה?
וכשהוא אומר יתגדל ויתקדש בסוף זה לא נקרא לעלות?לא, אני לא מדבר פה על "לעלות טונים" כמו שאומרים, אני מדבר על לשיר בטון אחר ממה שהתחיל השיר
הוא עולה בדקה 4:23, עד שם השיר היה בטון מסוים ומשם הוא שר בחצי טון מעל
אעתיק פה קטע מאתר מסוים שמסביר יותר ברור מה זה מודולציה (קישור לאתר)
"מודולציה היא תהליך בתוך המוזיקה, תהליך הדרגתי בו המלחין מצליח, באמצעים שונים, "לשכנע" את המאזין, שסולם אחר ממה שהתחלנו בו, הוא עכשיו הסולם השולט.
הפעולה אמורה להיות הדרגתית. היא כוללת יצירת "איזור דמדומים" הרמוני שמאפשר מעבר חלק מסולם לסולם, ע"י מציאת איזור משותף לשני הסולמות. אח"כ נעשה ביסוס של הסולם החדש "והשכחת" סולם המוצא". -
כמה מודלציות מענינות
מוריה - אברהם פריד העליה היא בטון שלם
על זה היה - יידל המודלציה היא באמצע הקטע (על הר ציון)
נפשי - ריבושטיינמץ (בלגן שלם..)
היו היו ימים(...) מב''ד יש מודלציה אחד אחרי השני
לטעמי ברוב המקומות זה מיותר הרבה פעמים המעבר הוא לא נעים לאוזן לא הרמוני -
@סול אמר במודולציות | תוכן ודיון (למבינים...):
לטעמי ברוב המקומות זה מיותר הרבה פעמים המעבר הוא לא נעים לאוזן לא הרמוני
יש שתי נקודות מאוד משמעותיות ביצירת מודולציה - התאמה תוכנית וטכנית:
- טכנית המהלך מורכב, צריך להגיע לאזור משותף הן לסולמות והן למהלך הפנימי בסולם, וממנו לעבור. אם זה לא מדויק... ברררר הלך.
- התאמה תוכנית - המודולציה מיוחדת כשהיא באה לשרת את התוכן, מודולציה יוצרת מין מתח, משיכה - כשתוקעים את זה סתם בשביל וואו זה נטו מפריע, וכשזה מתאים תוכנית - משלים ומושלם.
-
קבלו משהו מטורף... 9 מודולציות אחת אחרי השניה!!!
משה לוק ויוסי ברגר - הנני רופא לך
בקובץ mp3
ביצוע מטורף!!! משה לוק ויוסי ברגר - שמעתי (הנני רופא לך) - ישראל סוסנה ותזמורתו.mp3עוד משהו מעניין, בשיר "שכוייח" של קובי גרינבוים יש שם 4 עליות! כל פעם חצי טון בסה"כ 2 טונים שלמים...
השיר מתחיל ב F#m, בדקה 1:34 עולה ל Gm, בדקה 1:49 עולה ל G#m, בדקה 3:05 עולה ל Am
(לפני העלייה האחרונה יש הכנה של 15 שניות שדווקא אהבתי אבל בכללי לא אהבתי שיש הרבה עליות בשיר)
הנה השיר
קובי גרינבוים - שכוייח.mp3 -
משהו באמת מעניין, בשיר "תן לי אור" של אבי אילסון, יש גם ירידה של טון שלם,
ןאח"כ הוא עולה "טון וחצי" שזה "חצי טון" מעל הסולם הרגיל של השיר בדקה 2:40.
-
@יסכה אמר במודולציות | תוכן ודיון (למבינים...):
טנספוזיציה.
*טרנספוזיציה
וזה סה"כ להחליף סולמות ואתה עדיין נשאר על אותו סולם
בדומה לקאפו -
@ב-ב-ב מודולציה היא תהליך הדרגתי בו המלחין מצליח, באמצעים שונים, "לשכנע" את המאזין, שסולם אחר ממה שהתחלנו בו, הוא עכשיו הסולם השולט.
טרנספוזיציה היא פשוט הפעולה הטכנית של העתקת מוזיקה מגובה לגובה. כאשר התוצאה שאנו שומעים את אותה מוזיקה בדיוק פעם שניה – רק בסולם אחר. בפעולה זו, כל מה שצריך לדאוג הוא לשמור על אותם מרווחים בין הצלילים במעבר מגובה לגובה, הן במישור המלודי (מנגינתי) והן במישור ההרמוני (האקורדים). זה תמצית ההבדל ןברור שישנם עוד מלא פרטים אבל זה העקר.