דיון | ילדי פלא, מה הם מרוויחים מהסיפור הזה?
-
אין לי מושג מה איתכם. אבל אם תבדקו קטעים של מאחורי הקלעים וכו'. בכל פעם שאני רואה את זה עולה לי רחמים על הילדים האלו.
העולם הזה של הבמות הוא מספיק תחרותי, מספיק משחית את המידות. ולראות ילד קטן שנמצא שם וצריך להיכנס אליו ולהפוך למחוספס, ילד שצריך ללמוד לא להתייחס כשיורדים על הפוזות שלו. שמתמודד עם הערצה של ילדים בגילו. זה מעורר רחמים.
והקטע שבו מתבגר להם הקול. או שהם סתם פחות נשמעים טוב. והם מועפים מהבמה בכזו מהירות. 'הכושי עשה את שלו'. זה לא סיכון לביטחון העצמי?
ובכלל, הייתם שולחים ילד בגיל כזה להיות ליד מבוגרים כל כך הרבה בשביל שירגיש פצפון וטיפש לידם? -
כל הכבוד למי שהרים את הכפפה והעלה את הדיון הזה.
חלקכם ודאי יודעים אבל למי שלא אני יציג את עצמי, אני עובד ועבדתי עם מספר ילדי פלא, בעבר ובהווה.
ביניהם נתנאל מנת, יונתן בן עזרא, נועם חזן, מוטי גרינבוים ועוד...
היו כאן מלא שטענו טענות ממש לא נכונות ואני יפרט מדוע,
בדרך כלל ילד פלא לא רק שלא מרוויח מהיותו ילד פלא אלא מפסיד והרבה,
מי שעוקב אחרי ילדי פלא מן העבר ואני לא רוצה להיכנס לשמות ופרטים מבין שלהיות ילד פלא זה הרס לכל החיים, אלא אם כן! אלא אם כן יש הורים ואנשי חינוך שכל יום וכל שעה דואגים לעתידו של הילד ולהווה של הילד.
אני אישית יודע על ילדי פלא שאתם וודאי זוכרים ומכירים שאחד מהם נמצא היום בישיבה טיפולית של הרווחה והשני שכבר נשוי רק בוכה על השנים הללו של היותו ילד פלא וזה לא מקרה אחד ולא שתיים...
כיון אכן יש יותר מודעות להורים כיצד ואיך לתפקד מול הילד פלא אבל עדיין הסיכון הוא גבוה מאוד.
הן מצד תקופת המעבר וחילוף הקולי, הן בשנה שהילד עובר מהחיידר לישיבה קטנה והן בחברה בחיידר שלא תמיד יודעת כיצד להגיב לקנאה ולסלביות של הילד, וחמור מכך ילד פלא נמצא תחת סיכון מאוד גבוה במובנים פיזיים ונפשיים שבשל כבוד הפרום לא אפרט אבל חכם עיניו בראשו.
עלות טיפולים פסיכולוגיים ומעקב אנשי חינוך מורים פרטיים וכו שהילד מקבל גבוה מאוד ומעיק על הילד.
מה כן דוחף את ההורים ואת הילד להמשיך ולפתח את עצמו?
לרוב מדובר בילד שגדל בבית מוזיקלי והשירה היא חלק ממנו, אז בהתחלה זה רק באירועים משפחתיים ואז מגיע מישהו שנותן מילה פה ושם שכדאי לו לעשות עם זה משהו... מתקדמים להקלטה קטנה לחיידר כל שהוא ומשם זה מהר מאוד מגיע לבמה גדולה בארנה וכדומה....
לא תמיד ניתן לעצור את הרכבת כשזו התחילה לנסוע..
לגבי הילד בעצמו זה סיפור אחר, מלא מלא בפרטים וצדדים, גם ההתמודדות האישית בבית ובחיידר, בשכונה וברחוב.
המעבר בין קינאה לאהדה, ובין הלימודים לשירה, ההפסדים האישיים ממופעים שלעיתים נקבעו גם על חשבון טיולים או משחקים או בר מצוות של חברים.
הטירוף של להכניס ביום אחד של ילד גם לימודים גם שיעורים פרטיים להשלמת החומר הלימודי כי הילד חזר לפנות בוקר מאירוע ובשיעור היה חצי רדום והקלטות וחזרות ופיתוח קול ולימודי שירים והסרטות זה משהו שגם אנחנו המבוגרים לא נוכל להתמודד איתו.
לגבי רווח ממשי אז כן, יש רווח ולא מעט כמובן רווח כספי אבל גם כבוד ותהילה לילד ולמשפחה, מלונות טיסות בחינם...
אבל ואני מדגיש אבל הילד לא מקבל מזה לרוב כסף ממשי כי אין באמת לילד מה לעשות עם הכסף.
אני אישית כשאני יוצא עם ילד כזה או אחר להופיע הוא יודע קודם כל שהנסיעה הלוך וחזור תהיה חוויתית כי אני אדאג לכך, ובנוסף אחרי כל אירוע בהתאם למאמץ ולמצב הנפשי של הילד אני אקח אותו לטיול או אטרקציה או סתם לשבת מול נוף יפה ולפטפט בשביל שכשהוא חוזר הביתה הוא יזכור את הערב הזה כחוויה ולא כעבודה.
כמובן שלא נדבר על זה שילדי פלא מוזיקליים מאוד והשירה היא הנאה בשבילם, לא הייתי אומר שמה שעושה להם את זה זה הבמה והקהל אלא השירה עצמה וגם אם זה מול שני אנשים זה אותו דבר.
יש כמובן עוד הרבה מה להוסיף אבל לבינתיים הפוסט יצא ארוך מידי אז אולי בהמשך.
אשמח לעקוב ולענות לשאלות החברים במידת הצורך... -
לדעתי זה נובע בעיקר מפרפקציוניזם מסוים שהוא מצליח להשתלט גם על אורח חיי הילדות וגם לפתוח בקריירה בגיל כזה וזה דורש יכולות שאין לכולם וזה בטח מבגר אותם אבל השאלה העיקרית היא לא זה יוביל אותם במשך החיים הרי בגיל מסוים הקול מתחלף ואז יכול להיות שהוא ייפול למשבר בעקבות זה.
דבר נוסף אני חושבת שזה סיכון מאוד גדול לחיי הילד בכל המובנים ודי למבין...גם מי שהתחיל את הדרך בתור ילד חרדי סטנדרטי לא בטוח שהוא יהיה ככה ככול שהוא יהיה ילד פלא הרי הבמות וכל השואו מסביב מאוד מסנוור וקורץ לכול אחד לבוגר ובודאי גם לילדים שלא מבדילים בין טוב לפחות טוב.
ומה ההורים שלהם מרוויחים מזה חוץ מפרסום וכבוד? -
@אילנית אמר בדיון | ילדי פלא, מה הם מרוויחים מהסיפור הזה?:
@korg-pa700 ולכן ב"ה ילד לא חי לעצמו.
יש לו סביבה תומכת של הורים, מורים, חברים וכן, שלל המחמאות שהוא מקבל בין היתר, אלו ועוד, מאזנים את המשוואה והגורמים השליליים שכנגד.אוי...זה כזה קלישאתי.
זה כל מה שמצייר לנו במסך- ואת זה כולנו 'אוכלים'.
כמו ש @איצלה ציין החיים של ילד כזה ההפך הגמור מ'קלים'.
כללית קריירה מוזיקאלית קשה מאוד בדור שלנו. שהיום עם כל העיבודים כל ילד 'ילד פלא' דבר שיוצר תחרות אינסופית. במיוחד שהדור היום כלכך חשוף לרשתות החברתיות, שהם מלחמה בפני עצמה.
משפחה אף פעם לא יכולה לגונן על הילד שלה מפני הביקורת שהוא מקבל ויקבל- וזה המון!!!!!!
בדיוק כמו שפידבק אחד יכול לבנות טוקבק אחד שלילי והילד יכול להיות בריצפה.אני חושבת שעם כל היתרונות בפיתוח הכישרון של הילד עדין החשיפה לעולם 'המפורסמים' מאוד בעייתית.
צריך לתת לו מקום לכישרון שלו אבל לא חיי פירסום... -
אני לא ממש מבינה את זה,
להפוך ילד לזמר זה לקחת לו את הילדות ואת התמימות שיש לילדים,
סוג של להפוך אותו למבוגר בכל מיני מובנים...
יש עוד דרכים לפתח כישרון בלי להפוך את הילד ל'מפורסם'.
אבל כנראה שיש כאלה שאוהבים את הפירסום ושווה להם הכל בשביל זה...@אנונימית אמר בדיון | ילדי פלא, מה הם מרוויחים מהסיפור הזה?:
לפעמים זו בלבד המטרה-העצמה אישית לילד בתחום שבו הוא טוב.
יש עוד המון דרכים להעלות ביטחון עצמי...
להפוך ילד למפורסם בשביל העצמה אישית, זה נראה לי סיכון גדול מידי... לא מאמינה שיש כאלה שעושים את זה בשביל זה. -
@אייצ-ית אני מסכימה איתך ב- 100%!
להפך.
לדעתי? חבל מיותר ומסוכן להכניס ילד לכל הקלחת המטורפת הזו.אבל פותח הפוסט שאל מה עוזר להם להתמודד עם ביקורת.
ואני עניתי שהחיזוק והתמיכה מהמשפחה מאזנים טיפה את המשוואה!!
לרגי לא אמרתי שזה קל, יעיל או מומלץ. -
@נשר תמיד לילד ב"ה יש מה לעשות בחיים.
לרוב ילדי הפלא, ילדי מקהלות, השירה היא תחביב אהוד מאד, אך בוודאי שלא כל החיים.ותהליך התחלפות והתבגרות הקול, הוא תהליך שאינו פוסח על אף אחד ושמכינים אותם אליו קודם לכן.
כך שאף אחד אינו מקבל זאת כהפתעה.
יש תהליך של הסתגלות ולאחריו? פשוט מתרגלים לקול החדש. -
עזבו את כל השטויות עם העצמה וביטחון עצמי ואפילו אהבה לשירה. ילד בדיוק כמו מבוגר- אוהב כבוד, נקודה. באמת נראה לכם שכל ילד שאוהב לשיר וחסר לו העצמה ילך להיות ילד פלא??
לפעמים ההורים דוחפים כי הם רוצים את הכבוד ולא הילד, אבל לדעתי הכל מסתובב סביב הרצון להתפרסם, ואח"כ כמו ש @איצלה אמר, הם מגלים שכדי להשיג כבוד צריך לוותר על הרבה דברים ואז זה כבר נהיה קשה, אבל כבר אי אפשר לצאת מהסיפור אחרי שנכנסו אליו, ואז החיים מתחילים להיות מסובכים, אבל הכל התחיל מרצון לכבוד וקצת פרסום של ילד אלמוני. -
פוסט זה נמחק!
-
עקבתי בגדול אחרי הכתוב כאן בנושא, ואת חלקכם אני מצדיקה וחלק לא.
אני לא חושבת שלהיות ילד פלא במובן של 'לעשות הופעות' זה דבר חיובי ויש לתת עליו פידבק. ממש לא.
חיים של ילדיי פלא כלל וכלל לא קלים. לא מקנאה בהם, ולא הייתי רוצה להתחלף איתם.||אני חשבתי אפ' יותר גרוע מכך - עד שהזדמן לי בעקבות פינת הראיונות החדשה שלי - להכיר אחד מקרוב יותר, ולהוודע לפרטים אישיים יותר בחיים שלו. אני שמחה שהגעתי אליו, ובעז"ה עוד תקראו על זה. אני מקווה שזה יעזור קצת לסדר את המחשבה של איי-מי ש'התבלגן' לו קצת הראש בעסק הפרסום הזה.||
לגבי מה הם מרוויחים מהסיפור של להיות ילדיי פלא - אוהוו מה הם מרוויחים.... תלוי מאד אם הם מכוונים על ידי מבוגר ומורה דרך ראוי. כי אם כך - הרווח שלהם עצום. ואני לא מתכוונת רק גשמי. אלא סיפוק. איך אני יודעת? גם זה קשור לספויילר----
@נשר - אסור לבקש מוניטין!!!!!!!
דבר נוסף - שים לב להתנסחות שלך! הפעם ערכתי - פעם הבאה לא אעשה את זה. -
אני חושבת שיש פה שתי צדדים בנושא הזה
כי ילד הפלא שהוא מתפרסם לבד ולא במקהלה-
אז קודם כל הכסף שווה הכל!!!!
חוץ מזה שילד אוהב להיות מפורסם
אבל מצד שני אין להם חיים פרטיים(כמו לזמרים)
וגם מבחינה של חיי ילדות-הם לא חיים את הילדות שלהם כמו שילד בגילם צריך לחיות
אני קראתי שאברהם חיים גרין רצה עוד בתור ילד הפלא לפרוש
בגלל שלא היה לו טיפה של פרטיות!!!
וזה מאוד הפריע לו! -
לדעתי הרווח הגדול שלהם זה תחילת הקריירה המוזיקלית שלהם כדי לבנות את העתיד דוגמת מידד טסה או יונתן שינפלד שהיום מפורסמים עקב העבר שלהם כילדי פלא לעומת כאלה שהיו במקלות שפחות מפורסמים דוגמת אייל אביב שהיה בקינדרלך