איך אתם מגדירים היום מוזיקה חסידית?
-
אני רוצה לומר לכם את דעתי בנושא זה שכיום בחתונות החסידיות מה שנקרא זמרים חסידים והאורגניסטים החסידיים אומרים דבר מאוד ברור וכדלהלן אני שמעתי ראיון עם אורגניסט גדול בציבור החסידי שאומר כך "הציבור היום מחפש טרנסים ולהשתולל וכו'" זה אומר דבר אחד שהציבור החסידי שינה בשנים האחרונות את הטעם שלו וגרם לכך שיהיה שירים מטורפים שאתה נכנס לחתונות ואתה שואל את עצמך עם מה הבחורים פה רוקדים ואתה מבין שנהיה פה מצב הזוי שבר אין לך את הניגונים האוטנטיים של פעם אלא כל מיני קולות מטורפים וזה מה שהציבור שלנו מבקש,
וכתוצאה מזה קרה מה שקרה במוזיקה חסידית...@מוישה-0 אני מסכימה עם רוב הדברים שאתה אומר.
לא הייתי קוראת לזה "שינה"כי הציבור החסידי כן גאה בשירים שלו- ועדין יש הרבה שירים מהז'אנר החסידי המובהק.
אבל-
בהחלט יש המון עידכונים במוזיקה, ואולי זה עוד ז'אנר חדש-
שיכלול בתוכו את מורדכי שפירא, אברומי וינברג וכאלה.... -
אני רוצה לומר לכם את דעתי בנושא זה שכיום בחתונות החסידיות מה שנקרא זמרים חסידים והאורגניסטים החסידיים אומרים דבר מאוד ברור וכדלהלן אני שמעתי ראיון עם אורגניסט גדול בציבור החסידי שאומר כך "הציבור היום מחפש טרנסים ולהשתולל וכו'" זה אומר דבר אחד שהציבור החסידי שינה בשנים האחרונות את הטעם שלו וגרם לכך שיהיה שירים מטורפים שאתה נכנס לחתונות ואתה שואל את עצמך עם מה הבחורים פה רוקדים ואתה מבין שנהיה פה מצב הזוי שבר אין לך את הניגונים האוטנטיים של פעם אלא כל מיני קולות מטורפים וזה מה שהציבור שלנו מבקש,
וכתוצאה מזה קרה מה שקרה במוזיקה חסידית...@מוישה-0 [למה כל פעם שאני רואה את השם שלך מתנגן לי משה אמת?..... להבדיל...]
דבריך נכוחים, ישרים וברורים, בטעם ישן שדעת זקנים נוחה הימנו, אתה רואה אותם בכל החתונות ליד התזמורת מבקשים להנמיך את הדיבלים ואת הבס... למה הכל רועד כאן?...
אתה בהחלט צודק, אין מי שחולק עליך, רק רוב האנשים הרימו ידים, ואתה עוד לא... זה הכל. -
@מוישה-0 [למה כל פעם שאני רואה את השם שלך מתנגן לי משה אמת?..... להבדיל...]
דבריך נכוחים, ישרים וברורים, בטעם ישן שדעת זקנים נוחה הימנו, אתה רואה אותם בכל החתונות ליד התזמורת מבקשים להנמיך את הדיבלים ואת הבס... למה הכל רועד כאן?...
אתה בהחלט צודק, אין מי שחולק עליך, רק רוב האנשים הרימו ידים, ואתה עוד לא... זה הכל. -
@מעט-אור תדע לך שיש את האדמו"ר מסטריקוב בני ברק שנלחם עם זה בכל בכוח עד כדי כך שהוא מסוגל להגיע לחתונה שיש את השירים האלו ולדרוש שינמיך את זה וכו' ועד כדי כך שפעם אחת הוא פשוט הוציא את השקע של המוזיקה מרוב שזה הפריע לו באמת מתוך כאב.
-
@מעט-אור תדע לך שיש את האדמו"ר מסטריקוב בני ברק שנלחם עם זה בכל בכוח עד כדי כך שהוא מסוגל להגיע לחתונה שיש את השירים האלו ולדרוש שינמיך את זה וכו' ועד כדי כך שפעם אחת הוא פשוט הוציא את השקע של המוזיקה מרוב שזה הפריע לו באמת מתוך כאב.
-
@מוישה-0 לא שאני יכולה לשפוט רבנים ואדמורים...
אבל לבוא במיוחד כדי להנמיך???
מילא זה היה לא דתי...אבל זה שירים דתיים...אז מה העינין לבוא במיוחד? -
@מוישה-0 לא שאני יכולה לשפוט רבנים ואדמורים...
אבל לבוא במיוחד כדי להנמיך???
מילא זה היה לא דתי...אבל זה שירים דתיים...אז מה העינין לבוא במיוחד? -
@מוישה-0 אני מסכימה עם רוב הדברים שאתה אומר.
לא הייתי קוראת לזה "שינה"כי הציבור החסידי כן גאה בשירים שלו- ועדין יש הרבה שירים מהז'אנר החסידי המובהק.
אבל-
בהחלט יש המון עידכונים במוזיקה, ואולי זה עוד ז'אנר חדש-
שיכלול בתוכו את מורדכי שפירא, אברומי וינברג וכאלה....@אייצ-ית אמר באיך אתם מגדירים היום מוזיקה חסידית?:
לא הייתי קוראת לזה "שינה"כי הציבור החסידי כן גאה בשירים שלו- ועדין יש הרבה שירים מהז'אנר החסידי המובהק.
נכון אבל מנחם טוקר עצמו אמר את זה בתוכנית במוצ"ש אם שמעת שאין שירים חסידים ישנים במשהו כמו 10 שנים האחרונות.
-
@מוישה-0 אמר באיך אתם מגדירים היום מוזיקה חסידית?:
@אייצ-ית לא במיוחד סליחה שלא הסברי את עצמי כשהוא מגיע בין כה לחתונות שהוא הוזמן וכו'
אז מה הוא עושה?
כאילו אם יש בסים וכזה הוא דורש לכבות? -
@מוישה-0 אוקי...פעם ראשונה אני שומעת על כך...
טוב....נראה אם יצליחו לעשות ת'שינוי הזה במוזיקה.... -
@מוישה-0 אוקי...פעם ראשונה אני שומעת על כך...
טוב....נראה אם יצליחו לעשות ת'שינוי הזה במוזיקה....@אייצ-ית
תקשיבי זה כבר כמה שנים הסיפור הזה ושינוי הוא לא מצפה לעשות,
רק את חובת מחאתו הוא עושה,
אבל סתם כך אני מתעניין אפשר אולי אפי' לעשות על זה סקר,
זה מפריע לעוד אנשים אתם - כל מי שצופה בפוסט הזה - אם אתם חושבים שזה גם מפריע לכם,
תגיבו תכתבו על זה שיהיה את השיח הזה אולי זה יעשה משהו. -
@אייצ-ית יש הרבה בדורינו אנו שכואב להם דבר הזה
ויש גם כמה ארגונים שלקחו על עצמם לתקן את זה
בא נראה -
@riizi אמר באיך אתם מגדירים היום מוזיקה חסידית?:
@אייצ-ית יש הרבה בדורינו אנו שכואב להם דבר הזה
ויש גם כמה ארגונים שלקחו על עצמם לתקן את זה
בא נראהאינשאללה-
אגב..סתם שאלה מי אלה האירגונים האלה?@אייצ-ית אנשים שמאוד כואב להם הדבר הזה
וזוכרים איך שרקדו לא לפני הרבה זמן על מוזיקה רגועה אבל משמחת מאוד
שספק גדול אם המוזיקה היום בכלל משמחת כי זה רק מקפיצה בחוסר יראת שמים
והם התחילו לדבר עם זמרים אורגניסטים וכדו' להתארגן ולצאת לשוק ולשווק מוזיקה נקיה ועם יראת שמים -
@אייצ-ית
תקשיבי זה כבר כמה שנים הסיפור הזה ושינוי הוא לא מצפה לעשות,
רק את חובת מחאתו הוא עושה,
אבל סתם כך אני מתעניין אפשר אולי אפי' לעשות על זה סקר,
זה מפריע לעוד אנשים אתם - כל מי שצופה בפוסט הזה - אם אתם חושבים שזה גם מפריע לכם,
תגיבו תכתבו על זה שיהיה את השיח הזה אולי זה יעשה משהו.@מוישה-0 אמר באיך אתם מגדירים היום מוזיקה חסידית?:
@אייצ-ית
תקשיבי זה כבר כמה שנים הסיפור הזה ושינוי הוא לא מצפה לעשות,
רק את חובת מחאתו הוא עושה,
אבל סתם כך אני מתעניין אפשר אולי אפי' לעשות על זה סקר,
זה מפריע לעוד אנשים אתם - כל מי שצופה בפוסט הזה - אם אתם חושבים שזה גם מפריע לכם,
תגיבו תכתבו על זה שיהיה את השיח הזה אולי זה יעשה משהו.לא כלכך מפריע לי...ברמה האישית אני אוהבת ביטים-
סתם מתעניינת בכל הקטע הזה של המוזיקה החסידית "שנפרצה"
דווקא אני רואה בזה דבר חיובי-
המון מזרחיים התחילו לשמוע ואפילו לאהוב את הז'אנר הזה... -
@מוישה-0 אמר באיך אתם מגדירים היום מוזיקה חסידית?:
@אייצ-ית
תקשיבי זה כבר כמה שנים הסיפור הזה ושינוי הוא לא מצפה לעשות,
רק את חובת מחאתו הוא עושה,
אבל סתם כך אני מתעניין אפשר אולי אפי' לעשות על זה סקר,
זה מפריע לעוד אנשים אתם - כל מי שצופה בפוסט הזה - אם אתם חושבים שזה גם מפריע לכם,
תגיבו תכתבו על זה שיהיה את השיח הזה אולי זה יעשה משהו.לא כלכך מפריע לי...ברמה האישית אני אוהבת ביטים-
סתם מתעניינת בכל הקטע הזה של המוזיקה החסידית "שנפרצה"
דווקא אני רואה בזה דבר חיובי-
המון מזרחיים התחילו לשמוע ואפילו לאהוב את הז'אנר הזה... -
@אייצ-ית זה שהם אוהבים את זה אחלה
אבל זה שהחסידים לא ידעו על זה עד לאחרונה אומר שמשהו פה נפרץ -
@אייצ-ית אנשים שמאוד כואב להם הדבר הזה
וזוכרים איך שרקדו לא לפני הרבה זמן על מוזיקה רגועה אבל משמחת מאוד
שספק גדול אם המוזיקה היום בכלל משמחת כי זה רק מקפיצה בחוסר יראת שמים
והם התחילו לדבר עם זמרים אורגניסטים וכדו' להתארגן ולצאת לשוק ולשווק מוזיקה נקיה ועם יראת שמים -
@אייצ-ית זה שהם אוהבים את זה אחלה
אבל זה שהחסידים לא ידעו על זה עד לאחרונה אומר שמשהו פה נפרץ
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות