מוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!
-
אוקי- אז ככה-
קודם כל אהבתי את נושא הפוסט- לייק.
אבל-
כל הרעיון פה יצא מפורורציה,
אתם טוחנים מיים!!
יש למישו מכם את האופציה לשנות משו במוזיקה המתפשטת היום?
לשנות לחנים? לבטל "העתקות" של שירים? להעיף חקיינים משוק המוזיקה?
לא.בטח שלו..וכן על זו הדרך---
הייתי אומרת- אם כבר פתחתם ת'פוסט- תמקדו אותו בנושא.
להתחיל לדון על מגזרים...וסגננות מוזיקה-אתם לעולם לא תגיעו לתשובה ברורה או לקו המשווה.
יש כאן כל כך הרבה מעבר לשיר ולחן....
בד"כ זה נגמר ברכילות: )@רבקה אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
השירים לאחרונה הולכים אט אט והופכים למשהו פחות יותר... מצוי יותר.
נכון-ולא מחייב.אל תשכחי שזה בא עם הדור...
הדור הולך ומתעלה???אני לא מכלילה- מדברת על הרוב - אז חד משמעי שלא!,
קל וחומר שהתוצרים יהיו בהתאם...@רבקה אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
אז זה חיסרון או מעלה?
בכל דבר יש פלוס ומינוס....
@רבקה אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
מהם הצדדים הטובים, ומה לא?......
הכל בעיני המתבונן....
אני חושבת שבכל דבר יש משו טוב- וכן להפך.
תלוי לאן אתה לוקח את השיר, באיזה מומנט הוא תופס אותך בחיים ומה ההשלכות שלו עליך.
שורה תחתונה-
גם שיר שמורכב מכלי אחד, עם זמר הכי מתחיל שיש- יכול לרגש ולגעת לאנשים בלב.
ומה שהכי רציתי לומר-
שגם "הזמרים הגדולים" שציינתם פה לאורך הפוסט- התחילו מצעד קטן ורדוד...במשך הזמן הם הביאו את עצמם למקום טוב יותר.
אין ספק שהמוזיקה של פעם הייתה איכותית יותר רק שפחות רלוונטית לדורנו.... -
@בננה-ספליט אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
@רבקה אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
@העזרן-הראשי וזה מזעזע.
כי וואלה - בא לכם לשמוע לועזית - תשמעו!!! בכיף!!!!!!
רק אל תכניסו את זה לדוסיםם!!!!מסכימה איתך לגמרי!!
הטענה היא 'למה מכניסים את המוזיקה הזאת אלינו??'
מי שרוצה שישמע מה שבא לו, אבל למה זה נהיה מותר??יש לכם אופציה לתקן ת'עולם???
זה הרי בלתי אפשרי.
מי שזה באמת בדמו, ובאמת חשוב לו- ידאג דבר ראשון לעצמו לא לשמוע את המוזיקה הזו.
ובשלב הבא ידאג לקרובים אליו...
לבוא ולטעון למה זה נכנס אלינו זה בסדר-
אבל תשובה לזה לא תקבלו בחיים.
זה לא בר שליטה-
מה שביכולתנו לעשות זה להגן כמה שיותר על הטריטוריה שלנו- בלי לנסות לתקן את כולם....
ל"דוסיים" אמיתיים זה לא נכנס לבית- בהבטחה!!! -
@אייצ-ית אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
גם שיר שמורכב מכלי אחד, עם זמר הכי מתחיל שיש- יכול לרגש ולגעת לאנשים בלב.
בהחלט. ועל זה דיברנו בין השאר - שהתוכן עצמו מעיף את השיר למקום שהוא. לא הזמר עצמו.
@אייצ-ית אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
ומה שהכי רציתי לומר-
שגם "הזמרים הגדולים" שציינתם פה לאורך הפוסט- התחילו מצעד קטן ורדוד...במשך הזמן הם הביאו את עצמם למקום טוב יותר.אף אחד לא שלל את זה. באתי לציין עובדה מוגמרת - שכיום הזמרים הם פיצוחים לעומת אלו של פעם [בקצב השליפות והמציות].
אמרתי כבר, ואני אומר שוב - יש הרבה מתחילי - מטורפים!!!! רואים שיש בפניהם עתיד - ולא עליהם השיח!!!@אייצ-ית אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
נכון-ולא מחייב. אל תשכחי שזה בא עם הדור...
אז בזה אני אסתור אותך חד וחלק - זה הכי מחייב שזה בא עם הדור.
עובדות?
כל דור הסגנון שונה... אבל שונה מאד. תשמעי שיר של לפני למעלה מ20 שנה ואפילו 10 אם לא ארחיק לכת ותביני את הרעיון.@אייצ-ית אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
אתם טוחנים מיים!!
יש למישו מכם את האופציה לשנות משו במוזיקה המתפשטת היום?
לשנות לחנים? לבטל "העתקות" של שירים? להעיף חקיינים משוק המוזיקה?אוקי. אז זו לא טחינת מיים. את מסכימה איתי שלא מכל פוסט שמעלים ברשת - יש תוצאות בשטח?
יופי.
אז סה"כ התווכחנו. העלינו דעות. כי לכך נוצר הפוסט. לא כדי לשנות איתו משהו - כי הלוואי וזה היה בידינו. אולי כדי להשפיע.@אייצ-ית אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
אבל תשובה לזה לא תקבלו בחיים.
כל עניין ה'יציאה' על הדלפות השירים מהלועזי וכיוצא בו - זה מתוך כאב ותו לא. לא באמת חשבנו לקבל תשובה.
@אייצ-ית אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
ל"דוסיים" אמיתיים זה לא נכנס לבית- בהבטחה!!!
לצערי את טועה. ובגדול.
את חייה באוטוסטרדה... כל פיקסל מסוכן לך לזוז בו - שמא תידרסי.הייתי מתנסחת "דוסי אמיתי לא ישמע שירים אלו".
רק שכוונתי הייתה למגויירים - העתקת לחן. -
@רבקה אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
הייתי מתנסחת "דוסי אמיתי לא ישמע שירים אלו".
צודקת.
לגבי כל הלעיל בחלק אני מסכימה איתך, בחלק לא...
אבל זה לא המקום לפתוח את זה---
מה שבטוח-
אמרתי שאהבתי את הפוסט! לא אמרתי לכם לא לדון בו.
סתם היו נושאים שאיבדו את הטעם...אבל שוב-
להנאתכם.... -
@השקדן גם השירים החילוניים שיוצאים טובים
יוצאים עם הרבה מילים ללא פשר וקשר, שסתם נדחפים לשיר.. -
@yuda לא נכון. אתה לא צודק, כי הבעיה שבא ילד חיידר תמים, בת בא' סמינר, ומקשיבים בתמימות מלאה לשיר שחבר/ה העתיקו להם. הזמר בסדר (נו-נו... ) שם השיר בסדר, התוכן - פסוקים. הכול טוב. הם מקשיבים לזה יום יום, למדו ת'שיר בע"פ, ואפילו לא קולטים שהמנגינה הזאת באה במקום עם מילים מחרידות שאתה לא מכיר ולא רוצה להכיר, מעודדות יצירים ואלימות, והמקור שלהן נוראי. או, אתה יודע מה? שרו שם על מחזור המים בעולם, אבל בפלמית. זה נראה לך לעניין? היית רוצה שהילדים שלך ישמעו שירים כאלו?
אני לא.
וזה עוד במקרה שלא עניין אותם לשמוע אח"כ את השיר המקורי ולהשוות, ואולי עוד כמה שירים בז'אנר.מוזיקה היא דבר מדהים שהנפש כוספת אליו. אסור לשמוע מוזיקה ממקור לא טהור, ולא משנה באיזה גיל. זה יוכל להחריב את כל עולמו הרוחני של האדם.
-
@ריינבואו אז מה אם זה מגיע ממקום נוראי?
איך זה משפיע עלי שאני או הילד שלי שומע את אותה מנגינה עם מילים אחרות?
עכשיו זה שיר כשר, זה שיש על המנגינה הזאת שיר עם מילים לא טובות, לא אמור להשפיע על השיר הזה? -
@ריינבואו ואם היית יודע כמה שירים שאתה מחשיב אותם לשירים עם מנגינות
טובות, ואתה בטוח שזה בא ממקום כשר, וזה ממש לא ככה, זה מגיע ממקומות ממש נוראיים, רק פשוט אתה לא יודע את זה. -
@yuda קודם כל, יודעת ולא יודע...
דבר שני, אני די מתמצאת בקטעים האלו, וזה ניסיון מאוד מאוד גדול, לשמור על רמה מסוימת של שירים - ועד כאן...
וחוצמזה, שתדע לך ששיר מביא את הנשמה של המלחין, את הנפש שלו. אני לא יודעת אם יוצא לך להלחין או לשיר, אבל אם כן - החוויה הזאת אחרי שאתה פותח את הלב ושרררר באמת, היא חוויה מטלטלת. להיות זמר / מלחין בימינו זאת זכות וחובה, כי כל השאיפות מתבטאות בין הקלעים של השיר. -
@YUDA - ברור וברור שמוזיקה ממקורות חילוניים וגויים יש לה השפעה על הנפש...
הפורום הינו מקצועי- וזה לא המקום כאן להביא מקומות./מקורות...
לך לכל רב אמיתי- תשאל על העניין ותקבל תשובות מלאוות על כך!!!
אבל- במה שכתבת פה-@yuda אמר במוזיקה רדודה, או שמא אזל מלאי הזמרים הטובים?!:
@ריינבואו ואם היית יודע כמה שירים שאתה מחשיב אותם לשירים עם מנגינות
טובות, ואתה בטוח שזה בא ממקום כשר, וזה ממש לא ככה, זה מגיע ממקומות ממש נוראיים, רק פשוט אתה לא יודע את זה.זה בהחלט נכוןן!
היום המוון שירים של זמרים חרדיים מאוד הם ממקורות גויים.
למשל- "ריקוד הפינגווין"- שכל הבחורי ישיבות רוקדים בו- בא ממקור גויי....
לרוב אנו לא מודעים... -
@yuda אם המוזיקה המודרנית שאתה מתכוון אליה היא הז'אנר של חנן בן ארי ודומיו - ניחא. נאמר שזה לא כ-ז-ה גרוע.
אבל מעבר??!!
אין ספק שזהו ארס.
שירים זהו הדיבור הישיר לנשמה. דרכם ביכולתה להזדכך וכן להפך. להיטמא. להיטמטם.על כן צריך האדם לברור היטב את שנכנס אל אזניו. שאם השמירה רופפת - הנשמה מופקרת.
-
משפטים כמו ‘המוזיקה כבר לא מה שהיא הייתה’ או ‘אין כבר מה לשמוע היום אפילו אצל הזמרים הגדולים’ נשמעים בכל מקום, תחושה של אכזבה גוברת בקהל המבוגר יותר, אך לא רק.
במאמר זה אנסה להבין האם יש ממש בדברים, ואם כן, מה הם הגורמים והסיבות לכך שהמוזיקה כבר לא…השינוי המרכזי שחל בשנים האחרונות לטענת זמרים רבים, נוגע בכדאיות ההשקעה באלבום.
“אין מכירות” משננים רבים מהם כשהם מגיעים לתחנות הרדיו השונות,
“כולם צורבים” (2005) אומרים בכאב,
“כולם מורידים” (2020) זועק בסבטקסט (בין השורות) MBD באלבומו צעקה.
בתחילת המהפכה, אני מניח שאכן היו זמרים שנכנסו לשוק קל מהירידה הדרסטית במכירות,
אך אין ספק שמהר מאוד הם התאוששו והמשיכו להוציא אלבומים- תוך השקעה כספית לא מועטה,
כשההורדות הפיראטיות מקבלות לגיטימציה, בדרך כלל בנוסח “הם מחזירים את הכסף באמצעות
ההופעות, זה שווה להם שיורידו את האלבום והם יתפרסמו”.אם תשאל את הזמרים, הם יתבטאו בכעס על המורידים ולא יקבלו שום צידוק וטענה. עם זאת, טענת המורידים נשמעת הגיונית סך הכול, האלבום הינו אפיק פרסומי וכי נדרש לשלם על האזנה לפרסומות?…
האמת לכאורה איפשהו באמצע.
כל זמר שמוציא אלבום, בראש ובראשונה מעוניין שזה יגיע לכמה שיותר אוזניים, האלבום הוא לא המטרה אלא האמצעי – להיות זמר מוכר.אך עד לפני מספר שנים, אלבום היה אפיק מכניס לכשעצמו, הוא היה המטרה. אנשים השקיעו באלבום על מנת לקצור את הרווחים ולאו דווקא בכדי להפוך לזמרים מוכרים, זה מסביר סדרות אלבומים כמו לחיים טיש שלא באו לקדם זמר ספציפי.
כיום ההכנסות מהאלבום פחות רלוונטיות לזמרים, אלא יותר לקהל המפיקים והמשקיעים למיניהם. השינוי יורגש באלבומים לשם אלבומים, ששם נראה מן הסתם הבדל משמעותי ברמת ההפקה עד כדי מחיקת הענף.
אך עדיין כאב הזמרים מושמע ברמה עקב היכולת שהייתה להם להרוויח כפול, גם להתפרסם וגם לכסות באמצעות המכירות את ההוצאות הרבות ושלא לדבר על להרוויח ממש…
אז הכאב הוא כאב, אך עינינו הרואות כיצד ידי המעבדים – שאינם זולים כלל – עמוסות עבודה ואלבומים ממשיכים לצוץ כאן כפטריות אחרי הגשם. הירידה במכירות לא שיתקה את ענף אלבומי הזמרים כי אם את ענף אלבומי המפיקים.אם כן, זהו לא המקור להידרדרות (לטוענים שזו קיימת כמובן).
אז נחזור לשאלה שבה פתחנו את המאמר, מה קרה למוזיקה???
מה באמת קרה?אולי כדאי להאיר זרקור על תופעה נוספת שמתרחשת בשנים האחרונות.
סצנת המוזיקה כבר לא נסובה סביב שלושה ארבעה זמרים גדולים ועוד כמה קטנים. כל צעיר חובב מוזיקה הופך למפיק, כל בחור חסידי שקולו מזכיר את אהרלה סמט נהיה זמר, וכן הלאה נגנים מכל סוג.שיעור סטנדרטי בישיבה בימינו יכול להפיק שיר בקלות. סיכוי טוב שתמצאו שם את המעבד, הזמר, הגיטריסט והנשפן.
מה שקורה, שזה לא נשאר בפוטנציאל אלא יוצא החוצה, וכאן מתברר דבר מדהים.
אין מוזיקה שאין לה ביקוש.
זה מכיל תווים? (לא משנה הסדר…) יש קצב כלשהו ברקע? יהיה מישהו שיאהב. בוודאות.
וכך הרשת מוצפת בעשרות שירים שעולים בקצב מסחרר, כשהרבה מהם נעשים באופן חובבני מינוס, וטרם נגענו ברמיקסים למיניהם…לעניות דעתי יש לזה השפעה עצומה על המוזיקה.
זה מוריד את המוטיבציה להשקיע במוזיקה איכותית, לא השקעה כלכלית אלא השקעה לוגית – כמה יצירתיות המעבד יכניס בעיבוד, כמה אינטליגנציה תעמוד מאחורי כל החלטה בהפקה.
בנוסף זה מאוד משפיע על המאזינים שהחלו לצרוך כמות אדירה של מוזיקה באיכות נמוכה
כשהשירים הטובים נתקלים בקושי להתבלט אל מול גלי השירים השוצפים דבר יום ביומו.
אף כשיש להיטי על, התחושה החמצמצה גוברת, בעקבות החשיפה לשירים באיכות נמוכה עד כדי
הפקות בר מצווה וכו’ שאף הם עולים אחר כבוד לרשת עם כותרות משכנעות.לסיכום, לא בטוח שיש כיום פחות שירים טובים כמו שיש יותר שירים לא טובים…