סקר | השפעה במוזיקה
-
@מייבין אמר בסקר | השפעה במוזיקה:
@טיטו
אה"נ אבל לא זו היתה שאלת הסקר
השאלה היתה כשאתה שומע שיר איזה זמר השיר הכי הרבה השאיר עליך רושם עכשיו בהוה ולא למפרע
כך אני הבנתי לפחותהשאלה הייתה מי משאיר הכי הרבה רושם וחותממ עם המוזיקה שלו ולא כתוב עליך או על המוזיקה ככה שזה לא שולל לא אותי ולא אותך ואדרבה רק מוכיח את מה שאמרתי שהשאלה לא ממוקדת
-
האמת שאני אומר ר' שלמה קרליבך אבל לא היה אפשרות כזאת כי לדעתי יש לו מוזיקה אמיתית שבאמת יכולה לשנות בני אדם לטובה מתוך מוזיקה רגילה ומפסוקים עם לחן עוצמתי שנכנס לנשמה ובלי כל הטקסטים הארוכים (שיכול להיות שנוגעים גם בגלל שיש כאלו שמרגישים שזה מדבר עליהם) והדברים החדשים אלא ישיר מהקדושה אל תוך הנשמה ובאמת הוא לא אהב שקורים לו זמר אלא הוא היה עובד בקירוב רחוקים על ידי המוזיקה ולדעתי הוא הכי השפיע.
-
@ברוריה אמר בסקר | השפעה במוזיקה:
ישי ריבו לא שייך למוזיקה חרדית.
כשהוא התחיל, אוליי. היום המוזיקה החרדים בחמישים אחוז זה תלמידיו.
-
@מנחם-6 אמר בסקר | השפעה במוזיקה:
האמת שאני אומר ר' שלמה קרליבך אבל לא היה אפשרות כזאת כי לדעתי יש לו מוזיקה אמיתית שבאמת יכולה לשנות בני אדם לטובה מתוך מוזיקה רגילה ומפסוקים עם לחן עוצמתי שנכנס לנשמה ובלי כל הטקסטים הארוכים (שיכול להיות שנוגעים גם בגלל שיש כאלו שמרגישים שזה מדבר עליהם) והדברים החדשים אלא ישיר מהקדושה אל תוך הנשמה ובאמת הוא לא אהב שקורים לו זמר אלא הוא היה עובד בקירוב רחוקים על ידי המוזיקה ולדעתי הוא הכי השפיע.
לא מתכוון דווקא על מה שנכתב כאן אלא בכללי.
מאד קשה לי עם זה שטקסטים ארוכים נחשבים כאן פחות קדושים או איכותיים ממילים מהפסוקים. כי כל שירי הקודש של יהדות תימן וספרד הם עם טקסטים ארוכים מה גם שלפי חלק מהפוסקים יש בעיה עם לשיר מילים מפסוקים (מתכוון בכללי. היה לי בעיה בהתחלה בישיבה קטנה לשיר בישיבה בגלל האיסור הזה עד ששאלתי את הרב שלי) ובוודאי אי אפשר להגיד על שירים של האבן עזרא או של רבי שלום שבזי שהם לא קדושים או איכותיים אז נכון אנחנו לא בדרגתם לכוון את המילים לקדושה בלבד אבל יש שירים עם איכות במילים גם אם הטקסט ארוך ואני בטוח שמילים שנכתבו מהנשמה של האדם הם כן בדרגה מסויימת בקדושה כי אחרי הכל זה לא מגיע רק מהאדם (למי שיצא לכתוב מילים אתה לפעמים מרגיש את המילים שיוצאות לך ולא מכריח את המילים לצאת אלא הם יוצאות ממך).
לכן באמת שאין לי מושג מאיפה מחליטים כאן (אין הכוונה לכותב הפוסט אלא בכללי אצל חלק מחברי האתר) שטקסטים ארוכים פחות טובים אולי פחות נוגעים בך אבל עוד פעם כשמדברים על הכללות במוזיקה פחות רלוונטי הפרט אלא יותר הכלל.הבהרה: אין ספק שיש שירים שיש הם מילים לא טובות אבל יש הרבה שירים שיש בהם מילים טובות ולעומת זאת יש שירים עם פסוקים שהוציאו את הפסוק מהקשרו רוקדים והפסוק בכלל מדבר על פורענות ובזה חייב הכי הרבה להזהר לכן קשה לומר מה יותר טוב כיום מילים מקוריות או מילים מהמקורות בשניהם יש מעלות וחסרונות.
אם יש בעיה עם מה שכתבתי (מצד האתר) או עם חלק או עם המיקום של הדברים תיידעו אותי בבקשה ואני אמחוק/אערוך/אשנה מיקום פשוט זה קפץ לי והייתי חייב לפרוק תודה רבה
-
@shlomo-habani אין ספק שאתה צודק ויש שירים שיש להם טקסטים ארוכים והם ממש ממש קדושים(גם זמירות שבת זה טקסטים) והם מרוממים מה שהתכוונתי אפילו שלא דיברת ספציפית עלי זה כך: שיש היום טקסטים שנכתבים על מצבים מסוימים של אנשים שכאילו זה מה שאנחנו באמת ומרגישים שמדברים אלינו ולכן זה מחבר לשיר, ואפילו שירים שכן נכתבו על קרבת אלוקים ולא על החיים לפעמים בשירים מסוימים זה בא עם "ווארטים" בטקסט ,כל מיני מילים מעניינות או חרוזים ומילים שיש להם שתי משמעויות וכן הלאה ויכול להיות שזה בעצם מה שעושה את השיר מעניין כדי שישמעו ויתחזקו, אבל אני אמרתי שמה שאפשר להביא על ידי שירי קודש אמיתיים ולא משחקי מילים זה יכול להגיע למקומות הרבה יותר קדושים וטהורים, וגם אם זה טקסט קדוש ,רק שבדרך כלל השירים האלו הם יותר פסוקים או מילים מהמקורות אבל ברור שיש שירים שהם ממילים של כל מיני דמויות מהעבר כמו ר' שלמה אבן גבירול או אפילו החזון איש שהם ממש טובים ומחזקים
-
אני חושב שחנן בן ארי ישאיר חותם גם בהרבה נושאים שאף אחד כמעט לא כותב כמוהו וגם בסגנון הכל כך פתוח ומובן שכל אחד מזדהה עם התוכן
ולגבי ההצלחה שלו בכל מיני מגזרים אז ריבו בעיקרון עוקף אותו בהשמעה (גם כי אצל הרבה חרדים שומעים אותו והם לא יכולים להשמיע את חנן) אבל לדעתי חנן עוקף אותו בהשפעה הוא פשוט מעביר מסרים אחד אחד ובצורה חזקה ועדינה
ונפתלי קמפה יכבוש את מקומו כזמר של בני ישיבות וזה כבוד גדול כי הוא היחיד לדעתי
וגם אולי הוא היחיד היום ששר ליטאי וממלא את בניני האומה (זה רק ממד זה לא מאפיין...)