דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול
עיצובים
  • בהיר
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • כהה
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר
  1. דף הבית
  2. במת הדיונים
  3. בבליפא & הדיסק החדש של ליפא

בבליפא & הדיסק החדש של ליפא

מתוזמן נעוץ נעול הועבר במת הדיונים
94 פוסטים 24 כותבים 12.6k צפיות 8 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • מוח שליט על הלבמ מוח שליט על הלב

    @הלב-שלי צודק/ת עכשיו ראיתי בפורום מסויים שהעתיקו שם צרבו/גנבו את האלבום ואני ביקרתי חזק על מי שעשה את זה שם! וזה נכון ממש לעשות את זה

    הלב שליה מנותק
    הלב שליה מנותק
    הלב שלי
    משתמש ותיק
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #22

    @מוח-שליט-על-הלב זיהיתי אותך שם ואני חושבת שהתגובה שלך פוגענית מדי זה בטוח לא יעזור לאדם הזה למחוק אולי אם תדבר יפה -זה יעזור, אבל ככה בחיים לא

    כשאתה שמח אתה נהנה מהקצב, אבל כשאתה עצוב אתה מבין את המילים

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
    • שלומי 0ש מנותק
      שלומי 0ש מנותק
      שלומי 0
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
      #23

      האלבום מטורףףףףף
      אמנם לא מסחרי
      הרבה אידיש
      שירים ארוכים
      20 שירים
      מוזיקה כבדה[מושקעת בטירוף כמובןןן]
      בקיצור לא מסחרי אבל שירים מדהימים ביצועים טקסטים[לא מהעולם הזה]עיבודים מקהלות עלה לו כמיות הדיסק הזה. וזה באמת יצא מטורף יותר מה3 האלבומים האחרונים של ליפא
      אבל ליפא זה ליפא הולך אם האמת שלו לכן אני אוהב אותו
      אין על ליפא
      הפתיע וואאאוואא!!!
      אלבום השנה.......

      כשרוןכ תגובה 1 תגובה אחרונה
      2
      • שלומי 0ש שלומי 0

        האלבום מטורףףףףף
        אמנם לא מסחרי
        הרבה אידיש
        שירים ארוכים
        20 שירים
        מוזיקה כבדה[מושקעת בטירוף כמובןןן]
        בקיצור לא מסחרי אבל שירים מדהימים ביצועים טקסטים[לא מהעולם הזה]עיבודים מקהלות עלה לו כמיות הדיסק הזה. וזה באמת יצא מטורף יותר מה3 האלבומים האחרונים של ליפא
        אבל ליפא זה ליפא הולך אם האמת שלו לכן אני אוהב אותו
        אין על ליפא
        הפתיע וואאאוואא!!!
        אלבום השנה.......

        כשרוןכ מנותק
        כשרוןכ מנותק
        כשרון
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #24

        @שלומי-0 אמר בבבליפא & הדיסק החדש של ליפא:

        אלבום השנה.......

        אם אפשר לדייק האלבום העשור!!!!

        שלומי 0ש כשרוןכ 2 תגובות תגובה אחרונה
        1
        • כשרוןכ כשרון

          @שלומי-0 אמר בבבליפא & הדיסק החדש של ליפא:

          אלבום השנה.......

          אם אפשר לדייק האלבום העשור!!!!

          שלומי 0ש מנותק
          שלומי 0ש מנותק
          שלומי 0
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #25

          @כשרון ביינתיים בעשור הזה [תשפ...] אולי זה באמת אלבום העשור...

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • כשרוןכ כשרון

            @שלומי-0 אמר בבבליפא & הדיסק החדש של ליפא:

            אלבום השנה.......

            אם אפשר לדייק האלבום העשור!!!!

            כשרוןכ מנותק
            כשרוןכ מנותק
            כשרון
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי כשרון
            #26

            @כשרון אמר בבבליפא & הדיסק החדש של ליפא:

            אלבום השנה.......

            אם אפשר לדייק האלבום העשור!!!!

            סליחה האלבומיים...

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • השקדןה השקדן

              כמובן הדיסק יצא כבר אפשר לקנות בכל מקום
              האתר לקניית הדיסק https://lechaimmusic.com/collections/new-albums/products/%D7%91%D7%91%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%90-br-bavlipa
              דיסק עם עשרים רצועות!! הרוב באידיש
              עטיפה.jpg

              רשימת השירים:
              1. לשמה
              לחן: ליפא עיבוד: מונה רוזנבלום מקהלה: ליפא

              2. שועלים -סיפור בגמרא על שועלים שהלכו בבית המקדש
              מילים: ליפא עיבודים: משה לאופר מקהלה: יוסי גליק - שבח לחן: שרולי גרין

              3. באגדד
              הלחין וכתב: ליפא עיבודים: מונה רוזנבלום מקהלה: ליפא

              4. מקווה -שיר מדהים
              לחן וכתב: ליפא עיבודים: הרשי גינסברג מקהלת מנגן בריטניה

              5. שטארקע זאכן [דברים חזקים]
              לחן ומילים: ליפא עיבודים: דוד טאוב מקהלת: ליפא

              6. גמרא במנגינה
              לחן ומילים: ליפא הקלטה ועיבוד: Ragreen מעבדת תקליטים אל - כורדיסטן עיראק מוזיקה נוספת: דוויד טויב מקהלה: דוויד טויב וגיל ישראלוב

              7. אביי ורבא -שיר מדהים
              עיבודים: משה לאופר מקהלה: אלי שפרי סולן ילדים: שימי שמלצר מוטיב של הריבניצר זצ"ל עם הרכב חדש נוסף מאת: ליפא. מילים: ליפא

              8. וכן למר
              לחן וכתב: ליפא עיבודים: הרשי גינסברג מקהלה: מקהלת מנגן - בריטניה מוזיקה: Hershy ginsberg & motti cohen

              9. נישט פארשעמען [לא להעליב] -סיפורים על תנאים בגמרא שלא רצו להעליב אחרי..
              הלחין: ליפא ופינקי וובר מילים: ליפא מוזיקה מאת: הרשי גינזברג מקהלה מאת: מקהלת מנגן - בריטניה פסנתר מאת: יואלי אורגל

              10. שלם ישלם
              לחן: ח'זקי וייס מילים ביידיש: ליפא עיבודים: מונה רוזנבלום מקהלה: אלי שפרי מקהלת בנים: מקהלת בנים מ.כ מאת וולבי שפיצר

              11. פרצופיהן [שיר מצחיק..]
              לחן ומילים: ליפא עיבודים: דוויד טויב עיבודי מקהלה: יוסי גליק - שבח ודוויד טויב

              12. בני מלכים
              לחן: ליפא עיבודים: משה לאופר מקהלה: ליפא בוכרים אחת מקהלת בנים: מקהלת בנים מ.כ בניצוחו של וולבי שפיצר סולן ילדים: יוסי שוורץ

              13. זיבן קינדער [שבע ילדים] השיר על סיפר חנה ושבעת בניה שיר מרגש פ-ח-ד
              הלחין וכתב : ליפא עיבודים: מונה רוזנבלום מקהלה: מאת ליפא סולן ילדים ממקהלת הבנים MK

              14. שתי בדחנים [לאנזם פלדמן מדברים שם..
              לחן וכתב: ליפא שמלצר עיבודים: הרשי גינסברג מקהלה: ליפא שני הבדחנים: וולבי פלדמן& יעקב יוסף לאנגזם

              15. חסידים הראשונים
              לחן: הרשי ויינברגר מילים: ליפא עיבודים: מונה רוזנבלום מקהלה: מונה רוזנבלום

              16. זעכציג טעלערס [60 צלחות]
              לחן וכתב: ליפא עיבודים: Shea Kaller Ft. להקת Shea ka ller

              17. קינוח
              לחן וכתב: ליפא עיבודים: Shea Kaller Ft. ה-Shea Kaller B and מקהלה: יוסי גליק - אולפני שבח

              18. בר פפא [שר מדהים מתאים לביצוע בסיומי ש"ס וכדו']
              לחן וכתב: ליפא עיבודים: הרשי גינסברג מקהלה: מקהלת מנגן - בריטניה & Lipa Bucherim One סולן ילדים: שמואל זאנוויל אקשטיין

              19. כבוד התורה
              לחן וכתב: ליפא עיבודים: מונה רוזנבלום מקהלה: מונה רוזנבלום

              20. נאכמאל [שיר מטורף]
              לחן וכתב: ליפא עיבודים: יואלי דיקמן מקהלה: Yoely D**k man, Lipa & Gershy Sc hwarcz

              השקדןה מנותק
              השקדןה מנותק
              השקדן
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי השקדן
              #27

              @השקדן
              a96f2909-8506-4c9b-a246-868112a23566-מגזין קול פליי מס' 20 - ל_Page_14.jpg

              זכור, גם אם אתה מתחיל ברגל שמאל, אתה נמצא רק
              במרחק של צעד אחד מהתחלה חדשה ברגל ימין...

              השקדןה תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • השקדןה השקדן

                @השקדן
                a96f2909-8506-4c9b-a246-868112a23566-מגזין קול פליי מס' 20 - ל_Page_14.jpg

                השקדןה מנותק
                השקדןה מנותק
                השקדן
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי השקדן
                #28

                הדיסק פשוט שווה שמיעה שלושים פעם!!!!
                יש שם הרבה הרבה שירים יפים ומרגשים...
                [בפוסט הקודם העלתי את המאמר של מונה רוזנבלום על הדיסק של ליפא]
                בקול פליי כתבו שליפא השקיע בדיסק כ 250,000 דולר!!!!! כמעט מליון שקל !!!
                אגב השירה של ליפא השתפרה בטירוף וא משחק עם הקול כמו שצריך חצאי טונים בלי סוף וכו' וכו'... שווה האזנה...

                הנה חלק מהפירוט על השירים בדיסק:

                • השיר של הדיסק זה כמובן 'זיבן קינדער' שיר על חנה ושבעה בניה ליפא מתאר יפה ומצמרר איך כל השבע בנים לא השתחוו לצלם ואיך הרגו כ"א פשוט לבכות בעיבוד מונה רוזנבלום [אגב בקול פליי מונה מדבר ע"ז בהרחבה]

                • השיר 'שועלים' הוא לחן מאוד יפה הסיפור שם זה על התנאים הקדושים שראו שועלים הולכים בבית המקדש אחרי חורבן הבית והם בכו רק רבי עקיבא חייך ושאלו אותו למה אתה מחייך ועונה כי ככה הוא יודע שהנבואה מתגשמת והיא תתגשם עד הסוף ובית המקדש השלישי יבנה שוב... הלחן של שרולי גרין [אחיין של ליפא]

                • השיר באגדד הוא שיר קצבי ויפה ולמי שלא הבין מה הוא אומר אז הנה 'מטר, משקה, מרווה, ומזבל' וההמשך....

                • השיר מקווה הוא שיר מרגש ויפה מאוד כמובן לאידישאים...

                • השיר אביי ורבא תאמינו לי עושה חשק ללמוד שומעים את ליפא כאילו באיזה בית כנסת לומד... והשיר עצמו מדהים [אגב להערכתי יכנס חזק בסיומים וכאלה... נראה לי שבסיום של דרשו שהולך להיות באמריקה בר"ח יהיה שם כמה ביצועים של ליפא.. נחכה ונראה..]

                • השיר 'בני מלכים' כל אחד יאהב ומיד יתחבר גם האלה שלא מבינים אידיש יש שם גם מנגינה מאוד מעניינת ויפה ... יכנס חזק...

                • השיר 'חסידים הראשונים' הלחן של הרשי וינברגר הששיר עצמו ממש יפה...

                • השיר 'בר פפא' ו'כבוד התורה' שניהם מתאים לסיומי הש"ס וכדו' ביצועים יפים מאוד

                • וכמובן נאכמאל שעל העיבוד יואלי דיקמן -שווה האזנה

                זכור, גם אם אתה מתחיל ברגל שמאל, אתה נמצא רק
                במרחק של צעד אחד מהתחלה חדשה ברגל ימין...

                כשרוןכ תגובה 1 תגובה אחרונה
                4
                • נשרנ מנותק
                  נשרנ מנותק
                  נשר
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #29
                  פוסט זה נמחק!
                  סודי ביותרס תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • נשרנ נשר

                    פוסט זה נמחק!

                    סודי ביותרס מנותק
                    סודי ביותרס מנותק
                    סודי ביותר
                    משתמש ותיק
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #30

                    @נשר ברור שיש!!!

                    "מוזיקה טובה היא זו החודרת לאוזן בקלילות ועוזבת אותה בקושי"

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • השקדןה השקדן

                      הדיסק פשוט שווה שמיעה שלושים פעם!!!!
                      יש שם הרבה הרבה שירים יפים ומרגשים...
                      [בפוסט הקודם העלתי את המאמר של מונה רוזנבלום על הדיסק של ליפא]
                      בקול פליי כתבו שליפא השקיע בדיסק כ 250,000 דולר!!!!! כמעט מליון שקל !!!
                      אגב השירה של ליפא השתפרה בטירוף וא משחק עם הקול כמו שצריך חצאי טונים בלי סוף וכו' וכו'... שווה האזנה...

                      הנה חלק מהפירוט על השירים בדיסק:

                      • השיר של הדיסק זה כמובן 'זיבן קינדער' שיר על חנה ושבעה בניה ליפא מתאר יפה ומצמרר איך כל השבע בנים לא השתחוו לצלם ואיך הרגו כ"א פשוט לבכות בעיבוד מונה רוזנבלום [אגב בקול פליי מונה מדבר ע"ז בהרחבה]

                      • השיר 'שועלים' הוא לחן מאוד יפה הסיפור שם זה על התנאים הקדושים שראו שועלים הולכים בבית המקדש אחרי חורבן הבית והם בכו רק רבי עקיבא חייך ושאלו אותו למה אתה מחייך ועונה כי ככה הוא יודע שהנבואה מתגשמת והיא תתגשם עד הסוף ובית המקדש השלישי יבנה שוב... הלחן של שרולי גרין [אחיין של ליפא]

                      • השיר באגדד הוא שיר קצבי ויפה ולמי שלא הבין מה הוא אומר אז הנה 'מטר, משקה, מרווה, ומזבל' וההמשך....

                      • השיר מקווה הוא שיר מרגש ויפה מאוד כמובן לאידישאים...

                      • השיר אביי ורבא תאמינו לי עושה חשק ללמוד שומעים את ליפא כאילו באיזה בית כנסת לומד... והשיר עצמו מדהים [אגב להערכתי יכנס חזק בסיומים וכאלה... נראה לי שבסיום של דרשו שהולך להיות באמריקה בר"ח יהיה שם כמה ביצועים של ליפא.. נחכה ונראה..]

                      • השיר 'בני מלכים' כל אחד יאהב ומיד יתחבר גם האלה שלא מבינים אידיש יש שם גם מנגינה מאוד מעניינת ויפה ... יכנס חזק...

                      • השיר 'חסידים הראשונים' הלחן של הרשי וינברגר הששיר עצמו ממש יפה...

                      • השיר 'בר פפא' ו'כבוד התורה' שניהם מתאים לסיומי הש"ס וכדו' ביצועים יפים מאוד

                      • וכמובן נאכמאל שעל העיבוד יואלי דיקמן -שווה האזנה

                      כשרוןכ מנותק
                      כשרוןכ מנותק
                      כשרון
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #31

                      @השקדן אמר בבבליפא & הדיסק החדש של ליפא:

                      בקול פליי כתבו שליפא השקיע בדיסק כ 250,000 דולר!!!!! כמעט מליון שקל !!!

                      העתקה מהעטיפה (למי שמבין אידיש 😞
                      איך דארף נישט פארקויפן דא א הקדמה מיט
                      מליצות פון נ״ך ביז אשרי ובא לציון. מער צום ענין
                      איז אז איר זאלט הערן די ניגונים און הנאה האבן.
                      טאטי, איך האב אריין געלייגט דא מער געלט אין
                      דעם פראיעקט ווי עס קאסט א דירה אין פלארידא.
                      איך שענק דעם זכות לעילוי נשמתך הטהורה.

                      טייערער מחותן, פארטי פלענער אדער מוסד
                      וואס באשטעלט מיר, זייט וויסן אז די שווערע
                      געלטער וואס איר צאלט העלפט מיר ברענגען די
                      העכסטע קוואלעטי מוזיק פאר׳ן היימישן ציבור.
                      איך גיב אייך דא מיט א מתנה ״א זשורנאל״
                      מיט׳ן גאנצן הארץ. פאר מער דעטאלן ליינט סוף
                      פונעם ביכל. איך האף צום בוכ״ע אז איר וועט
                      שטארק אנערקענען דערין, און א גוטע תועלת
                      וועט דערפון ארויסקומען.

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      2
                      • שלומי 0ש מנותק
                        שלומי 0ש מנותק
                        שלומי 0
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #32

                        אין מה להגיד דיסק מטורףףף
                        ככל שיותר שומעים יותר נהנים.

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        1
                        • HHKKKKH מנותק
                          HHKKKKH מנותק
                          HHKKKK
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                          #33

                          השיר שהכי אהבתי זה גמרא במנגינה חוץ מזה.. כל אחד והסגנון שלו,
                          כי ליפא זה סגנון די מוזר[בקטע הטוב] כזה כאילו הוא שר בחצי ראפ.. בלחץ..
                          סגנון לא ברור להסברים.........

                          ''כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים....''

                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                          1
                          • המאסטרו הנסתרה מנותק
                            המאסטרו הנסתרה מנותק
                            המאסטרו הנסתר
                            משתמש מומחה
                            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                            #34

                            יש עוד אתר שאפשר לקנות שם?

                            "אלוף העולם במוזיקה יהודית"
                            רדיו קול פליי 2023

                            תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • א מנותק
                              א מנותק
                              איש יקר
                              משתמש מומחה
                              כתב ב נערך לאחרונה על ידי איש יקר
                              #35

                              אני מאוד אהבתי את השיר זיבן קינדער באמת עיבוד מטורף
                              (לא יודע מה יותר אהבתי את הלחן או העיבוד🤣🤣🤣)

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              2
                              • מסקופניסט52מ מנותק
                                מסקופניסט52מ מנותק
                                מסקופניסט52
                                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                #36

                                אני כבר הרבה זמן לא הייתי כאן אבל יש לי מילה על הדיסק
                                אם כבר גמרא [ שעל זה מדובר הדיסק]
                                כתוב על סוג מאכל שכמה שיותר ששופכים על זה מים חמים זה נהיה יותר טעים ע"כ.

                                ולדיסק:
                                כל פעם ששומעים זה ניהיה יותר מענין ויפה.
                                ואגב נראה לי שזה עקף את ההפקה של אורות של ישראל ורדיגער שאז בזמנו אמרו שהשקיע בסביבות המתאים אלף

                                ליפא = חידושים
                                ושאין מה לחדש אז מחדשים בהפקות [לא בהכרח...]

                                דיסק מטורףףףף.......

                                נועה 1נ תגובה 1 תגובה אחרונה
                                4
                                • מסקופניסט52מ מסקופניסט52

                                  אני כבר הרבה זמן לא הייתי כאן אבל יש לי מילה על הדיסק
                                  אם כבר גמרא [ שעל זה מדובר הדיסק]
                                  כתוב על סוג מאכל שכמה שיותר ששופכים על זה מים חמים זה נהיה יותר טעים ע"כ.

                                  ולדיסק:
                                  כל פעם ששומעים זה ניהיה יותר מענין ויפה.
                                  ואגב נראה לי שזה עקף את ההפקה של אורות של ישראל ורדיגער שאז בזמנו אמרו שהשקיע בסביבות המתאים אלף

                                  ליפא = חידושים
                                  ושאין מה לחדש אז מחדשים בהפקות [לא בהכרח...]

                                  דיסק מטורףףףף.......

                                  נועה 1נ מנותק
                                  נועה 1נ מנותק
                                  נועה 1
                                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                  #37

                                  @מסקופניסט52
                                  למיטב ידיעתי ''אורות'' זה של ישראל אדלר ולא ורדיגר

                                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  2
                                  • חראשוח חראשו התייחס לנושא זה ב
                                  • חיפאיח מנותק
                                    חיפאיח מנותק
                                    חיפאי
                                    משתמש ותיק
                                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                    #38

                                    שרוליק מנדלסון יצא לבדוק אם אפשר לאהוב את החדש של ליפא בלי לדעת אידיש // סיקור אלבום

                                    האלבום החדש של ליפא שמעלצר "בבליפא" יצא לפני כחודש ועורר דיון נרחב- מהקונספט, כמות השירים ועד התופעה עצמה שמצליחה לרתק בכל פעם מחדש.

                                    לסקור אלבום של ליפא שמעלצר זו מלאכה כבדת משקל, לסקור אלבום שמכיל 20 שירים שכל אחד מהם שווה סיקור בפני עצמו זה כבר מגרד את הבלתי אפשרי. למרות זאת, אזרתי אומץ, הסטתי חלקיקי אבק נראים ושאינם ממקלדתי ויצאתי לדרך.

                                    ליפא עצמו כידוע אינו זמר רגיל, ואולי אפילו קצת מעליב לקרוא לאמן בסדר גודל שלו “זמר”- כשאנחנו מדברים על מלחין, כותב, מבצע, שחקן, גראמער, כוכב תרבות ומהפכן כשאת כל אחד מהדברים הנ”ל הוא עושה הכי טוב שאפשר, ניתן לסכם שליפא הוא פנומן ממדרגה ראשונה.

                                    ליפא עבר תהפוכות רבות בחייו. שנים רבות הוא הכתיב, הגדיר והמציא מחדש את המוזיקה החסידית, עם אלבומי מחץ כמו ‘בלי עין הרע’ ‘לקרוא את ההלל’ ו’יהודי פשוט’, הצעיד ליפא את המוזיקה החסידית לתקופה חזקה במיוחד של אלבומים מדהימים גם אצל אמנים מובילים אחרים- לדוגמה, פצצת הלהיטים הבלתי נשכחת ‘אפשר לתקן’ של מרדכי בן דוד, אלבום שיצא בהשראה מובהקת לסאונד והסגנון שהכתיב ליפא ב’בלי עין הרע’. שנים אחרות הוא קצת התרחק ואז בשנים האחרונות (שבח לקל) ליפא חזר למחוזותינו עם האלבום ‘גוואלדיג’, עם הייפ מטורף וציפייה אדירה שהצדיקה את עצמה והיה ברור שליפא חזר ובגדול.

                                    אגב, לתחושתי האלבום קצת התפספס אצל רבים, אולי עקב הקורונה שגרמה לתרדמת ממושכת במוזיקה החסידית ללא קשר לטיב החומרים שיצאו.

                                    ‘בבליפא’ האלבום החדש, הוא זיקוק של הערכים שליוו את ליפא בתחילת הדרך לכדי יצירת מופת אחת- חדשנות, ייחודיות, שילוב של מוזיקה ברמה הגבוהה ביותר עם גימיקים טרנדיים וכל זה בלי לוותר על הבעה עוצמתית של רגש יהודי אותנטי.

                                    האלבום מצטיין בשירים ארוכים, מורכבים מאוד מוזיקלית, כשכל אלמנט נלקח למקומות קיצוניים מאוד- אם זה יכולת הגראמער של ליפא, שנמתחת באלבום הזה לכדי קטעים שלמים בהם הוא מפטפט בלי הפוגה- לפעמים באוטוסטרדה המיועדת למיטיבי לכת בשפה.

                                    אני לא מבין אידיש – כמרומז בכותרת – כששמעתי שהאלבום בקונספט “אידיש ללא הפסקה”, צצו לי הרהורי חשש שלא אצליח להנות מהאלבום. לשמחתי כשניצלתי שעה פנויה של יישוב הדעת, הקשבתי לאלבום ונסחפתי לתוך חוויה קסומה מעולם אחר. מוזיקה מסעירה שאתה לא יודע איך ‘לאכול’, מוזיקה מקפיצה שלא נותנת לך לשבת, צחוק מתגלגל על פאנץ’ רודף פאנץ’, רגש מתפרץ שמעלה דמעות של געגוע, צער וכיסופין, כל שיר ועניינו.

                                    אה, ומה עם האידיש? שפת הלב של ליפא חזקה יותר מכל מילה. הבעת רגש כזו לא זכורה לי כבר הרבה זמן, והיא גדולה מכל טקסט.

                                    אם בכל זאת אבחר בתוך האוצר הבלום הזה שירים שאיכשהו הרימו ראש והתבלטו על פני השאר, מן הסתם אפתח ב’שטארקע זאכן’, קונספט נועז של עשר דקות שמכיל ערימות של טוב מהסוג שאנחנו רגילים לקבל מליפא, עם עיבוד יצירתי במיוחד- ויש לומר תקדימי ברמת המורכבות שלו, כשהעיבוד נע בטבעיות עם החלקים השונים של השיר ומשלים אותו לכל האורך בצורה מדויקת ומעוררת השתאות. על העיבוד הנפלא הזה חתום כמובן דייויד טויב (שעיבד כמה שירים באלבום הנוכחי ושלפניו), ומילה נוספת על העיבוד – שלא יודע כמה אנשים יתרגשו ממנה- הטמטמים נשמעים פיצוץ!

                                    שיר נוסף שאי אפשר שלא להתייחס אליו הוא ‘זיבן קינדער’, אחד השירים הכי מרגשים ששמעתי בחיי, מונה רוזנבלום ש(למזלנו) הופקד על העיבוד אמר, שכשהוא שמע אותו הוא פרץ בבכי. השיר על חנה ושבעת בניה, וחלקים משמעותיים מהעיבוד כוללים שקט, כן שקט מוחלט בזמן שליפא שר- כשמונה מגדיר את זה “רגעים שמוזיקה לא יכולה לתאר”.

                                    השיר ‘אביי ורבא’ בעיבוד מושלם של משה לאופר, כולל נעימה של “הריבניצער” בעת לימודו, השיר מלא כיסופין עזים ללימוד תורה (בהבעה, לא בטקסט), אפילו בשיר זה ליפא מערב גימיקים עם עומק בדרכו הייחודית, כשבשיר משולבת הקלטה שלו שר את הנעימה של “הריבניצער” על קברו כשברקע נשמעים קולות לימוד.

                                    הלהיט המסתמן כרגע מהאלבום הוא ‘לשמה’, השיר מתנגן ומושר בכל מקום כשברור שלא מדובר בהייפ רגעי, במיוחד אם נמקד מבט על הביצוע של ליפא עצמו, ליפא מותח את גבולות ההבעה המפורסמת שלו לרמות חדשות, השירה מאופיינת בכח רב ועוצמה שליפא שוזר בכל מילה, בסיום השיר זה בא לידי ביטוי ברגע מדהים, מפגש מעניין בין שני קולות שבאחד ליפא זועק מנהמת ליבו, ובשני אומר את הדברים ברכות עד לסיום עוצמתי של מונה רוזנבלום- שיש לציין, מדובר בעיבוד שהוא יצירת מופת מהכניסה המדהימה של הפסנתר ועד אקורד הסיום.

                                    והשיר האחרון שאין מצב לא להזכיר הוא ‘פרצופיהן’, שיר מלא הומור וחן בעיבוד מעולם אחר של דייויד טויב- שגם עשה סימפול מיוחד לקול של ליפא לפתיח, ליפא שלח בקולו גייד (מדריך) לפתיח, ודייויד הפך את זה לצליל באמצעות מניפולציות שלקוחות מעולם המוזיקה האלקטרונית, (גם אני כיוצר אלקטרוני חייב להודות שמדובר בביצוע פנומנלי).

                                    במבט כללי, באלבום הזה ליפא שוב מנפץ מיתוסים ושובר תקרות זכוכית, אחרי שהתרגלנו בשנים האחרונות למגמה עולמית של שירים שמתקצרים והולכים ואחרי שכבר הבנו שלא נקבל יותר מדי שירים שהם לא ממוסחרים בהגדרה, ליפא עושה בית ספר ומכריז ‘קצר, קליט ופשוט אאוט; ארוך, קשה לעיכול ומורכב אין’.

                                    ומה דעתכם? איזה שירים אהבתם במיוחד?

                                    ״כל הנחלים 🏞הולכים לים🌊 והים🌊 איננו מלא: סוף דבר הכל נשמע ות מצוותיו שמור כי זה כל האדם״

                                    סאדיגוראס זאבז 2 תגובות תגובה אחרונה
                                    4
                                    • חיפאיח חיפאי

                                      שרוליק מנדלסון יצא לבדוק אם אפשר לאהוב את החדש של ליפא בלי לדעת אידיש // סיקור אלבום

                                      האלבום החדש של ליפא שמעלצר "בבליפא" יצא לפני כחודש ועורר דיון נרחב- מהקונספט, כמות השירים ועד התופעה עצמה שמצליחה לרתק בכל פעם מחדש.

                                      לסקור אלבום של ליפא שמעלצר זו מלאכה כבדת משקל, לסקור אלבום שמכיל 20 שירים שכל אחד מהם שווה סיקור בפני עצמו זה כבר מגרד את הבלתי אפשרי. למרות זאת, אזרתי אומץ, הסטתי חלקיקי אבק נראים ושאינם ממקלדתי ויצאתי לדרך.

                                      ליפא עצמו כידוע אינו זמר רגיל, ואולי אפילו קצת מעליב לקרוא לאמן בסדר גודל שלו “זמר”- כשאנחנו מדברים על מלחין, כותב, מבצע, שחקן, גראמער, כוכב תרבות ומהפכן כשאת כל אחד מהדברים הנ”ל הוא עושה הכי טוב שאפשר, ניתן לסכם שליפא הוא פנומן ממדרגה ראשונה.

                                      ליפא עבר תהפוכות רבות בחייו. שנים רבות הוא הכתיב, הגדיר והמציא מחדש את המוזיקה החסידית, עם אלבומי מחץ כמו ‘בלי עין הרע’ ‘לקרוא את ההלל’ ו’יהודי פשוט’, הצעיד ליפא את המוזיקה החסידית לתקופה חזקה במיוחד של אלבומים מדהימים גם אצל אמנים מובילים אחרים- לדוגמה, פצצת הלהיטים הבלתי נשכחת ‘אפשר לתקן’ של מרדכי בן דוד, אלבום שיצא בהשראה מובהקת לסאונד והסגנון שהכתיב ליפא ב’בלי עין הרע’. שנים אחרות הוא קצת התרחק ואז בשנים האחרונות (שבח לקל) ליפא חזר למחוזותינו עם האלבום ‘גוואלדיג’, עם הייפ מטורף וציפייה אדירה שהצדיקה את עצמה והיה ברור שליפא חזר ובגדול.

                                      אגב, לתחושתי האלבום קצת התפספס אצל רבים, אולי עקב הקורונה שגרמה לתרדמת ממושכת במוזיקה החסידית ללא קשר לטיב החומרים שיצאו.

                                      ‘בבליפא’ האלבום החדש, הוא זיקוק של הערכים שליוו את ליפא בתחילת הדרך לכדי יצירת מופת אחת- חדשנות, ייחודיות, שילוב של מוזיקה ברמה הגבוהה ביותר עם גימיקים טרנדיים וכל זה בלי לוותר על הבעה עוצמתית של רגש יהודי אותנטי.

                                      האלבום מצטיין בשירים ארוכים, מורכבים מאוד מוזיקלית, כשכל אלמנט נלקח למקומות קיצוניים מאוד- אם זה יכולת הגראמער של ליפא, שנמתחת באלבום הזה לכדי קטעים שלמים בהם הוא מפטפט בלי הפוגה- לפעמים באוטוסטרדה המיועדת למיטיבי לכת בשפה.

                                      אני לא מבין אידיש – כמרומז בכותרת – כששמעתי שהאלבום בקונספט “אידיש ללא הפסקה”, צצו לי הרהורי חשש שלא אצליח להנות מהאלבום. לשמחתי כשניצלתי שעה פנויה של יישוב הדעת, הקשבתי לאלבום ונסחפתי לתוך חוויה קסומה מעולם אחר. מוזיקה מסעירה שאתה לא יודע איך ‘לאכול’, מוזיקה מקפיצה שלא נותנת לך לשבת, צחוק מתגלגל על פאנץ’ רודף פאנץ’, רגש מתפרץ שמעלה דמעות של געגוע, צער וכיסופין, כל שיר ועניינו.

                                      אה, ומה עם האידיש? שפת הלב של ליפא חזקה יותר מכל מילה. הבעת רגש כזו לא זכורה לי כבר הרבה זמן, והיא גדולה מכל טקסט.

                                      אם בכל זאת אבחר בתוך האוצר הבלום הזה שירים שאיכשהו הרימו ראש והתבלטו על פני השאר, מן הסתם אפתח ב’שטארקע זאכן’, קונספט נועז של עשר דקות שמכיל ערימות של טוב מהסוג שאנחנו רגילים לקבל מליפא, עם עיבוד יצירתי במיוחד- ויש לומר תקדימי ברמת המורכבות שלו, כשהעיבוד נע בטבעיות עם החלקים השונים של השיר ומשלים אותו לכל האורך בצורה מדויקת ומעוררת השתאות. על העיבוד הנפלא הזה חתום כמובן דייויד טויב (שעיבד כמה שירים באלבום הנוכחי ושלפניו), ומילה נוספת על העיבוד – שלא יודע כמה אנשים יתרגשו ממנה- הטמטמים נשמעים פיצוץ!

                                      שיר נוסף שאי אפשר שלא להתייחס אליו הוא ‘זיבן קינדער’, אחד השירים הכי מרגשים ששמעתי בחיי, מונה רוזנבלום ש(למזלנו) הופקד על העיבוד אמר, שכשהוא שמע אותו הוא פרץ בבכי. השיר על חנה ושבעת בניה, וחלקים משמעותיים מהעיבוד כוללים שקט, כן שקט מוחלט בזמן שליפא שר- כשמונה מגדיר את זה “רגעים שמוזיקה לא יכולה לתאר”.

                                      השיר ‘אביי ורבא’ בעיבוד מושלם של משה לאופר, כולל נעימה של “הריבניצער” בעת לימודו, השיר מלא כיסופין עזים ללימוד תורה (בהבעה, לא בטקסט), אפילו בשיר זה ליפא מערב גימיקים עם עומק בדרכו הייחודית, כשבשיר משולבת הקלטה שלו שר את הנעימה של “הריבניצער” על קברו כשברקע נשמעים קולות לימוד.

                                      הלהיט המסתמן כרגע מהאלבום הוא ‘לשמה’, השיר מתנגן ומושר בכל מקום כשברור שלא מדובר בהייפ רגעי, במיוחד אם נמקד מבט על הביצוע של ליפא עצמו, ליפא מותח את גבולות ההבעה המפורסמת שלו לרמות חדשות, השירה מאופיינת בכח רב ועוצמה שליפא שוזר בכל מילה, בסיום השיר זה בא לידי ביטוי ברגע מדהים, מפגש מעניין בין שני קולות שבאחד ליפא זועק מנהמת ליבו, ובשני אומר את הדברים ברכות עד לסיום עוצמתי של מונה רוזנבלום- שיש לציין, מדובר בעיבוד שהוא יצירת מופת מהכניסה המדהימה של הפסנתר ועד אקורד הסיום.

                                      והשיר האחרון שאין מצב לא להזכיר הוא ‘פרצופיהן’, שיר מלא הומור וחן בעיבוד מעולם אחר של דייויד טויב- שגם עשה סימפול מיוחד לקול של ליפא לפתיח, ליפא שלח בקולו גייד (מדריך) לפתיח, ודייויד הפך את זה לצליל באמצעות מניפולציות שלקוחות מעולם המוזיקה האלקטרונית, (גם אני כיוצר אלקטרוני חייב להודות שמדובר בביצוע פנומנלי).

                                      במבט כללי, באלבום הזה ליפא שוב מנפץ מיתוסים ושובר תקרות זכוכית, אחרי שהתרגלנו בשנים האחרונות למגמה עולמית של שירים שמתקצרים והולכים ואחרי שכבר הבנו שלא נקבל יותר מדי שירים שהם לא ממוסחרים בהגדרה, ליפא עושה בית ספר ומכריז ‘קצר, קליט ופשוט אאוט; ארוך, קשה לעיכול ומורכב אין’.

                                      ומה דעתכם? איזה שירים אהבתם במיוחד?

                                      סאדיגוראס מנותק
                                      סאדיגוראס מנותק
                                      סאדיגורא
                                      משתמש ותיק
                                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי סאדיגורא
                                      #39

                                      @חיפאי אמר בבבליפא & הדיסק החדש של ליפא:

                                      ומה דעתכם? איזה שירים אהבתם במיוחד?

                                      סאו, שועלים!

                                      במיוחד אם מבינים אידיש.

                                      נסו והיווכחו.

                                      ש'כח אייבערשטער!!!
                                      בקש ממנו כל דבר, זה לא עולה כסף!
                                      ו...
                                      אחרי שקיבלת תגיד תודה!

                                      כשרוןכ תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      4
                                      • סאדיגוראס סאדיגורא

                                        @חיפאי אמר בבבליפא & הדיסק החדש של ליפא:

                                        ומה דעתכם? איזה שירים אהבתם במיוחד?

                                        סאו, שועלים!

                                        במיוחד אם מבינים אידיש.

                                        נסו והיווכחו.

                                        כשרוןכ מנותק
                                        כשרוןכ מנותק
                                        כשרון
                                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                        #40

                                        @סאדיגורא אמר בבבליפא & הדיסק החדש של ליפא:

                                        @חיפאי אמר בבבליפא & הדיסק החדש של ליפא:

                                        ומה דעתכם? איזה שירים אהבתם במיוחד?

                                        סאו, שועלים!

                                        במיוחד אם מבינים אידיש.

                                        נסו והיווכחו.

                                        מצטרף

                                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                                        0
                                        • חיפאיח חיפאי

                                          שרוליק מנדלסון יצא לבדוק אם אפשר לאהוב את החדש של ליפא בלי לדעת אידיש // סיקור אלבום

                                          האלבום החדש של ליפא שמעלצר "בבליפא" יצא לפני כחודש ועורר דיון נרחב- מהקונספט, כמות השירים ועד התופעה עצמה שמצליחה לרתק בכל פעם מחדש.

                                          לסקור אלבום של ליפא שמעלצר זו מלאכה כבדת משקל, לסקור אלבום שמכיל 20 שירים שכל אחד מהם שווה סיקור בפני עצמו זה כבר מגרד את הבלתי אפשרי. למרות זאת, אזרתי אומץ, הסטתי חלקיקי אבק נראים ושאינם ממקלדתי ויצאתי לדרך.

                                          ליפא עצמו כידוע אינו זמר רגיל, ואולי אפילו קצת מעליב לקרוא לאמן בסדר גודל שלו “זמר”- כשאנחנו מדברים על מלחין, כותב, מבצע, שחקן, גראמער, כוכב תרבות ומהפכן כשאת כל אחד מהדברים הנ”ל הוא עושה הכי טוב שאפשר, ניתן לסכם שליפא הוא פנומן ממדרגה ראשונה.

                                          ליפא עבר תהפוכות רבות בחייו. שנים רבות הוא הכתיב, הגדיר והמציא מחדש את המוזיקה החסידית, עם אלבומי מחץ כמו ‘בלי עין הרע’ ‘לקרוא את ההלל’ ו’יהודי פשוט’, הצעיד ליפא את המוזיקה החסידית לתקופה חזקה במיוחד של אלבומים מדהימים גם אצל אמנים מובילים אחרים- לדוגמה, פצצת הלהיטים הבלתי נשכחת ‘אפשר לתקן’ של מרדכי בן דוד, אלבום שיצא בהשראה מובהקת לסאונד והסגנון שהכתיב ליפא ב’בלי עין הרע’. שנים אחרות הוא קצת התרחק ואז בשנים האחרונות (שבח לקל) ליפא חזר למחוזותינו עם האלבום ‘גוואלדיג’, עם הייפ מטורף וציפייה אדירה שהצדיקה את עצמה והיה ברור שליפא חזר ובגדול.

                                          אגב, לתחושתי האלבום קצת התפספס אצל רבים, אולי עקב הקורונה שגרמה לתרדמת ממושכת במוזיקה החסידית ללא קשר לטיב החומרים שיצאו.

                                          ‘בבליפא’ האלבום החדש, הוא זיקוק של הערכים שליוו את ליפא בתחילת הדרך לכדי יצירת מופת אחת- חדשנות, ייחודיות, שילוב של מוזיקה ברמה הגבוהה ביותר עם גימיקים טרנדיים וכל זה בלי לוותר על הבעה עוצמתית של רגש יהודי אותנטי.

                                          האלבום מצטיין בשירים ארוכים, מורכבים מאוד מוזיקלית, כשכל אלמנט נלקח למקומות קיצוניים מאוד- אם זה יכולת הגראמער של ליפא, שנמתחת באלבום הזה לכדי קטעים שלמים בהם הוא מפטפט בלי הפוגה- לפעמים באוטוסטרדה המיועדת למיטיבי לכת בשפה.

                                          אני לא מבין אידיש – כמרומז בכותרת – כששמעתי שהאלבום בקונספט “אידיש ללא הפסקה”, צצו לי הרהורי חשש שלא אצליח להנות מהאלבום. לשמחתי כשניצלתי שעה פנויה של יישוב הדעת, הקשבתי לאלבום ונסחפתי לתוך חוויה קסומה מעולם אחר. מוזיקה מסעירה שאתה לא יודע איך ‘לאכול’, מוזיקה מקפיצה שלא נותנת לך לשבת, צחוק מתגלגל על פאנץ’ רודף פאנץ’, רגש מתפרץ שמעלה דמעות של געגוע, צער וכיסופין, כל שיר ועניינו.

                                          אה, ומה עם האידיש? שפת הלב של ליפא חזקה יותר מכל מילה. הבעת רגש כזו לא זכורה לי כבר הרבה זמן, והיא גדולה מכל טקסט.

                                          אם בכל זאת אבחר בתוך האוצר הבלום הזה שירים שאיכשהו הרימו ראש והתבלטו על פני השאר, מן הסתם אפתח ב’שטארקע זאכן’, קונספט נועז של עשר דקות שמכיל ערימות של טוב מהסוג שאנחנו רגילים לקבל מליפא, עם עיבוד יצירתי במיוחד- ויש לומר תקדימי ברמת המורכבות שלו, כשהעיבוד נע בטבעיות עם החלקים השונים של השיר ומשלים אותו לכל האורך בצורה מדויקת ומעוררת השתאות. על העיבוד הנפלא הזה חתום כמובן דייויד טויב (שעיבד כמה שירים באלבום הנוכחי ושלפניו), ומילה נוספת על העיבוד – שלא יודע כמה אנשים יתרגשו ממנה- הטמטמים נשמעים פיצוץ!

                                          שיר נוסף שאי אפשר שלא להתייחס אליו הוא ‘זיבן קינדער’, אחד השירים הכי מרגשים ששמעתי בחיי, מונה רוזנבלום ש(למזלנו) הופקד על העיבוד אמר, שכשהוא שמע אותו הוא פרץ בבכי. השיר על חנה ושבעת בניה, וחלקים משמעותיים מהעיבוד כוללים שקט, כן שקט מוחלט בזמן שליפא שר- כשמונה מגדיר את זה “רגעים שמוזיקה לא יכולה לתאר”.

                                          השיר ‘אביי ורבא’ בעיבוד מושלם של משה לאופר, כולל נעימה של “הריבניצער” בעת לימודו, השיר מלא כיסופין עזים ללימוד תורה (בהבעה, לא בטקסט), אפילו בשיר זה ליפא מערב גימיקים עם עומק בדרכו הייחודית, כשבשיר משולבת הקלטה שלו שר את הנעימה של “הריבניצער” על קברו כשברקע נשמעים קולות לימוד.

                                          הלהיט המסתמן כרגע מהאלבום הוא ‘לשמה’, השיר מתנגן ומושר בכל מקום כשברור שלא מדובר בהייפ רגעי, במיוחד אם נמקד מבט על הביצוע של ליפא עצמו, ליפא מותח את גבולות ההבעה המפורסמת שלו לרמות חדשות, השירה מאופיינת בכח רב ועוצמה שליפא שוזר בכל מילה, בסיום השיר זה בא לידי ביטוי ברגע מדהים, מפגש מעניין בין שני קולות שבאחד ליפא זועק מנהמת ליבו, ובשני אומר את הדברים ברכות עד לסיום עוצמתי של מונה רוזנבלום- שיש לציין, מדובר בעיבוד שהוא יצירת מופת מהכניסה המדהימה של הפסנתר ועד אקורד הסיום.

                                          והשיר האחרון שאין מצב לא להזכיר הוא ‘פרצופיהן’, שיר מלא הומור וחן בעיבוד מעולם אחר של דייויד טויב- שגם עשה סימפול מיוחד לקול של ליפא לפתיח, ליפא שלח בקולו גייד (מדריך) לפתיח, ודייויד הפך את זה לצליל באמצעות מניפולציות שלקוחות מעולם המוזיקה האלקטרונית, (גם אני כיוצר אלקטרוני חייב להודות שמדובר בביצוע פנומנלי).

                                          במבט כללי, באלבום הזה ליפא שוב מנפץ מיתוסים ושובר תקרות זכוכית, אחרי שהתרגלנו בשנים האחרונות למגמה עולמית של שירים שמתקצרים והולכים ואחרי שכבר הבנו שלא נקבל יותר מדי שירים שהם לא ממוסחרים בהגדרה, ליפא עושה בית ספר ומכריז ‘קצר, קליט ופשוט אאוט; ארוך, קשה לעיכול ומורכב אין’.

                                          ומה דעתכם? איזה שירים אהבתם במיוחד?

                                          זאבז מנותק
                                          זאבז מנותק
                                          זאב
                                          משתמש ותיק
                                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                          #41

                                          @חיפאי אמר בבבליפא & הדיסק החדש של ליפא:

                                          שרוליק מנדלסון יצא לבדוק אם אפשר לאהוב את החדש של ליפא בלי לדעת אידיש // סיקור אלבום

                                          סתם מעניין, איפה זה פורסם?

                                          חיפאיח תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          0

                                          שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.

                                          נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.

                                          בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗

                                          הרשמה התחברות
                                          תגובה
                                          • תגובה כנושא
                                          התחברו כדי לפרסם תגובה
                                          • מהישן לחדש
                                          • מהחדש לישן
                                          • הכי הרבה הצבעות


                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • דף הבית
                                          • לא נקרא 0
                                          • פוסטים אחרונים
                                          • לא נפתר
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש גוגל בפורום
                                          • שליחת פנייה לניהול