• Register
    • Login
    • Search
    • Unread
    • Recent
    • Unsolved
    • Users
    • חיפוש גוגל בפורום
    • שליחת פנייה לניהול
    • תנאים ומדיניות

    זה מקדם אותי למהלך שרציתי?

    עמית בן עטר
    1
    1
    58
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • עמית בן עטר
      עמית בן עטר last edited by

      פעם עבדתי באולפני קשת.

      טוב, לא מיד נהייתי טכנאי...

      הייתי בתחילת דרכי ומאוד רציתי להקליט ולערוך באולפן אמיתי,

      אבל רצונות לחוד ומציאות לחוד...

      היה חסר לי ידע טכני על התוכנה ועל המכשירים השונים.

      מנהל האולפן הציע לי לקחת שיעורים אצל הטכנאי "אנדריי"

      שהיה אז מותיקי הטכנאים באולפן כדי ללמוד ממנו את רזי המקצוע.

      "אני מאמין שאחרי 30 שיעורים

      כבר תוכל לתפוס פיקוד על לקוח אמיתי" הוא אמר...

      התרגשתי ממש ובלי לחשוב פעמיים

      שברתי קופת חיסכון קטנה שהיתה לי

      כדי להתחיל את השיעור הראשון עם אנדריי.

      אנדריי היה איש יוצא דופן בתפיסה שלו ובאישיות שלו...

      הגעתי נרגש לאולפן וכולי בפנטזיה אחת גדולה

      מנחש איזה מכשיר נכיר היום...

      אנדריי יושב באולפן ומוציא לי "גיימבוי",

      מן משחק ממוחשב עתיק

      שהיה נחשב אז לתגלית המאה...

      "שחק" הוא אומר לי... ומפעיל משחק שתיכנן מראש שאשחק.

      בלי לחשוב פעמיים התחלתי לשחק ולהפעיל את כל הכפתורים באקראי

      ולנסות להבין איך המשחק עובד תוך כדי תנועה.

      לא שיחקתי בו בעבר לעולם...

      אחרי כמה דקות אנדריי לוקח לי באמצע המשחק את הגיימבוי ואומר לי:

      למדתי עליך 3 דברים:

      1. לא שאלת ולו לרגע למה אני נותן לך לשחק במשחק

      שלא קשור למה שאנחנו עושים היום ופשוט זרמת.

      זו תכונה טובה כי זה אומר

      שאתה אוהב להתנסות בדברים חדשים

      ולא חושש לקפוץ למים.

      1. אתה פזיז,

      כי לרגע לא הסתכלת מה כולל המשחק,

      איפה צריך ללחוץ ואיפה לא ללחוץ.

      אם היית מסתכל שנייה במפה שנמצאת בכותרת המשחק

      היית מבין באיזה חיצים אפשר להשתמש ובאיזה לא.

      1. אם באותה פזיזות אתה חושב שתוכל להקליט ולערוך - אנחנו בבעיה.

      הסתכלתי עליו חצי נרגש חצי נעלב מ"משפט השדה" שנעשה לי

      וניסיתי להסביר את עצמי.

      אנדריי שוב משתיק אותי ואומר: "אתה רוצה ללמוד או לא"?

      המבט שלי אמר הכל והתחלתנו את התהליך.

      אנדריי קם והוביל אותי אל חדר ההקלטה.

      "בעולם ההפקה תתכנן מה אתה רוצה לשמוע

      ואז תיגש למעשים הפרקטיים כדי שזה יקרה.

      יש פה 2 חדרי הקלטה, אחד גדול ואחד חדרון קטן.

      בכל אחד מהם סאונד שירה ישמע שונה. תבחר מה אתה רוצה

      ולפי זה תיקח את הלקוח לאן שצריך.

      בתחום המוסיקה לפעמים גם מטעויות נולדים הדברים הטובים ביותר

      ובהחלט יש מקום לניסוי וטעייה

      אבל אתה חייב להכיר את המסגרת כדי לצאת מהמסגרת.

      יצאתי מהשיעור עם המון מחשבות...

      הכל היה עד עכשיו כזה אינטואיטיבי אצלי

      ופתאום הוא מנחית עלי סכמות וסדר פעולות...

      בשיעורים שלאחר מכן התעסקנו בעוד שלל ענייני הקלטה

      וכשהגענו לעריכות, שוב קיבלתי על הראש

      שאני חושב מבולגן ואין מצב לערוך ככה מוצר שישמע הגיוני.

      "יש סדר בתהליך העריכה" אנדריי כל הזמן הזכיר לי.

      "אין טעם לערוך כמה ערוצים

      כאשר כל ערוץ בתוך עצמו עדיין מבולגן ולא מאוזן".

      "חכה עם כל האפקטים" תקשיב קודם כל לסורס (סאונד מקור)

      ותבין איזה אפקט ולמה אתה רוצה להשתמש במרחב שלו..."

      אין ספק שזה מתסכל להבין שלכל דבר שעשיתי היה לו מה לומר...

      אבל מה לעשות, אני הילד והוא טכנאי ותיק.

      לימים כל כך שמחתי על השיעורים החשובים האלו

      כי פתאום לכל מהלך שרציתי לעשות,

      שאלתי את עצמי את אותה שאלה פשוטה וברורה:

      זה מקדם אותי למהלך שרציתי?

      א. תמיד צריך להיות מהלך.

      ב. האם הפעולה הזו מקדמת את המהלך או לא.

      אני כותב את הדברים כי עולם המוסיקה ככ מרתק

      ויכול בקלות לשאוב אותנו לכל מיני מקומות

      עד שלפעמים שוכחים מה בכלל רצינו...

      לפעמים שיר מסוים צריך עיבוד ענק

      ולפעמים גיטרה אקוסטית ופד יעשו את העבודה הכי טוב שיש.

      הכי חשוב להבין מה המטרה ומשם לצעוד בצעדים

      שמקדמים אל המטרה.

      אחד הפרויקטים שאני מתעסק בהם עכשיו הוא

      להפיק שיר לזמר כאשר הזמר במרכז ללא עטיפה גדולה ובומבסטית.

      במילים אחרות אני צריך במינימום כלי נגינה לתת מקסימום מטרה.

      בחרתי בפסנתר ככלי עיקרי ומיד עולה בי מחשבות של

      "איזה גיטרה אוסיף כאן וכאן...?"

      ומיד חוזר בי שזה לא משרת את המטרה.

      עמית תחשוב מינימלי

      הפסנתר הוא הכלי ההרמוני היחידי

      ויהיו כמה פדים שיעטפו בצורה מעניינת את הפסנתר מבלי להשתלט עליו.

      מסתבר לפעמים יותר קשה לעשות עם מעט - הרבה,

      מאשר לעשות עם הרבה - מעט...

      לקופירייטר אגב יש את אותו אתגר,

      הוא צריך לנתח מקום עסק, להכיר את פעילות הלקוח שלו,

      את צרכי הלקוחות שלו ואת הבעיות שלהם.

      את כל התחקיר הזה הוא צריך לזקק לסלוגן של 3 מילים

      שיהיו שם המוצר החדש שעליו הוא עובד.

      סוף הסיפור:

      אחרי 15 שיעורים (חצי מהזמן)

      אנדריי ניגש למנהל האולפן ואמר לו:

      עמית מוכן! שם את המפתחות על השולחן ואמר: "זזתי..."

      אחרי שבוע בעבודה המאתגרת והמדהימה

      הבנתי את משמעות המילה של אנדריי: "זזתי..."

      אנדריי טס לרומניה ומאז נעלמו עקבותיו.

      הייתי עושה הרבה כדי להחליף איתו מילה או שתיים על הפקה,

      או אפילו סתם שוב, לשחק ב"גיימבוי" שלו...אולפני קשת 2.jpg
      מאחל לך

      להבין גם בפרויקטים שלך

      מהי נקודת היעד ומהם שלבי העבודה הנדרשים

      כדי להגיע למטרה בצורה הנכונה ביותר.

      כל הפרטים על איך לעשות את זה נכון בקישור הזה:
      https://amitbenatar.ravpage.co.il/landingtosailpage

      עמית

      עמית בן עטר
      אולפני ביט
      קורסים דיגיטלים בנושאים: תוכנת קיובייס, אקורדים ותווים, עיבוד מוסיקלי.

      1 Reply Last reply Reply Quote 7

      • First post
        Last post