מותגי זמר
-
אם הם היו מוציאים את השירים הנ"ל הם היו מותג.........(במנגינה תלמודית....)
-
ברור שזה היה פחות מצליח כי זה "אברהם פריד" וזה "קובי ברומר" ואי אפשר להשוות בניהם....
אפילו יש לי דוגמא: יש לחן של בנצי שטיין שהוא מכר ל2 זמרים (לא יודעת מה הקטע)...
"דע לך בני" של חיים ישראל וארי היל שהוא התפרסם.
"ומנורה" של מוטי ויזל שלא התפרסם כל כך....
יכול להיות שפשוט הביצוע של חיים ישראל וארי היל יותר יפה..... אבל זה קשור לזמרים מאוד -
ברור שזה קשור לזמר עצמו ואם זה היה סתם זמר אפילו לא היו משקיעים עליו האזנה
-
@מחשב-נייד לא מסכים.
זה מה שהציבור צורך כמובן שבגלל שזה פריד זה אץ רץ, אבל בכללי אני חושב שמה שמבים זמר לפרוינט זה
טיב הלחנים, כמובן שגם הווקאל שלו והיכולת הגשה, אבל לא רק.
תסתכלו ותראו יש המון אמנים מוצלחים שהם טובים מאוד והם פחות גדולים, זה יח"צ וכמובן לחנים ויכולת שירה ....
לסיכום ברור שלחנים זה עיקר העניין לדעתי. -
@מחשב-נייד אמר במותגי זמר:
אפילו יש לי דוגמא: יש לחן של בנצי שטיין שהוא מכר ל2 זמרים (לא יודעת מה הקטע)...
הוא מכר את זה גם לחיים ישראל וארי היל נראה לי בשביל שיהיה לשיר גם גירסא בעברית אבל בנצי שטיין אמר במוצ"ש חי בראיון למנחם טוקר שהוא הביא את הלחן לחיים ישראל גם בשביל שזמר מזרחי ישיר קצת ביידיש
אבל בשיר הזה (אני חושב שהוא יכול לזכות בשיר השנה בעשירייה הראשונה באמת שיר מדהים!) אני שמעתי גם את הביצוע של מוטי ויזל וגם את של חיים ישראל והביצוע של חיים ישראל הרבה יותר ריגש אותי ולא בגלל שקוראים לו חיים ישראל אלא באמת זה היה ביצוע הרבה יותר יפה יש מישהו שחולק עלי? -
-
@אלישבע או קי.
אבל איך הם הגיעו למעמד הזה של מותגי זמר??
כמו שכתבתי יש הרבה (במחשבה שנייה לא הרבה אבל יש...) זמרים טובים מאוד! שנמצאים מאחורה,
אגב גם בפופ ובמוזיקת עולם יש אמנים מוזיקלים ומ ט ו ר פ י ם שנמצאים בשורה השנייה והשלישית מה הסיבה?
משום 1. הם מוזיקלים וההגשה השירה והלחנים לא תופסים כ"כ 2 יח"צ ומרפקים לדעתי.
דיון מעניין, תגיבו... -
אני חושב שהוא יכול לזכות בשיר השנה בעשירייה הראשונה באמת שיר מדהים!)
אבא איתי היה כבר במצעד של שנה שעברה
וכן ברור שיש מושג כזה של מותג
ולדעתי מי שהכי מייצג את זה זה ישי ריבו (ואל תתקצפו עלי)
השירים שלו מצליחים רק בגלל שזה הוא.
השיר כתר מלוכה לא היה מושמע אם לא היו קוראים לזמר ששר אותו ישי ריבו ובוודאי שלא היה מגיע למקום ראשון במצעדים ועוקף את בזכות התורה שתכלס הרבה יותר להיט את בזכות התורה ישמיעו גם עוד שנים וכתר מלוכה פחות כבר עכשיו הוא לא כ"כ מושמע.... (ואל תתפסו לדוגמא)
אז כן יש מושג כזה האם זה לטובת המאזין או לרעתו זה קצת פרדוקס
כי מצד אחד אנחנו מתלהבים שיוצא שיר של הזמר אבל מצד שני אנחנו מפספסים לפעמים שירים טובים כי הם לא מושרים בידי הזמר... -
חושב שצריך לזכור שבסוף בסוף... זו רק סייעתא דשמייא לא רק בקטע אמוני, אלא בתכל'ס... זמרים יכולים לדשדש שנים עם תכנים יותר טובים מאותם תכנים שעשו להם את הפריצה.
ולגופו של עניין: ישנם להיטים שלא משנה מי יוציא, יתפסו... רק שלאותם זמרים אין לא יחס ולא יח''צ... אבל כל מי שמתוודע אליהם, נמכר...
וישנם גם שירים מיוחדים שיצאו ע''י זמרים מיוחדים ו...פחות תפסו, כמו 'עננו' של פריד משנה שעברה, ו'לבקש רחמים' מהשנה, ועוד... ועוד... לכל אלבום מוצלח כמעט יש להיטים שהם פשוט 'נפילים'... -
@ניני-חדרי אמר במותגי זמר:
חושב שצריך לזכור שבסוף בסוף... זו רק סייעתא דשמייא
לגמרי!! אין נוסחה להצלחה. או שזה קורה או שלא.
מותגים יש בכל תחום בחיים, וכך גם במוזיקה. במיוחד שכדי שאנשים יידעו על שיר חדש, צריך שהוא יצליח ביוטיוב או ברדיו, או שחברים ימליצו. מה שנותן למיתוג יותר משמעות וכח.
השאלה של לחן או מילים ממש לא קשורה לנושא.
-
יש עיניין של מותגי זמר
אבל למרות זאת אפשר לראות ששירים שהם ממש טובים גם אם הם של מישהו לא מוכר הם תופסים@דודו-בלוקה אמר במותגי זמר:
ואם זה היה סתם זמר אפילו לא היו משקיעים עליו האזנה
כל כך נכון...
אני זוכרת בשירים הראשונים של ישי ריבו מאוד התלהבתי (הוא עוד לא היה להיט..)
אמרתי לחברות שלי ולמשפחה שלי שיקשיבו ושזה שווה האזנה
תכל'ס, אף אחד לא ממש שמע...יש באמת קטע שלא משקיעים האזנה על זמרים לא מפורסמים וחבל...
אברומי וינברג למשל, יש לו אלבום מדהים, (נראה לי האלבום ששמעתי הכי הרבה פעמים)
ועד לשיר ברכת הכהנים רוב האנשים לא באמת שמעו אותו ורובם לא ידעו מי זה...
שוב, כי לא השקיעו עליו האזנה... -
בחלק מהזמרים המותג נהיה עם השנים (פריד ובן דוד) ובחלק מהזמרים זה נהיה בשתים שלש שירים טובים ומאז כל השירים להיטים
-
@אלי-מהאולפן או קי,
אבל כל זמר שיביא שירים באמת טובים ישתווק ויצליח לכאורה...