לחטוף אירוע...
-
ת'אמת
אני קצת לא נושם בתקופה האחרונה.
כל המצב המתוח במדינה והמלחמה הזו
שגובה מחירים מידי יום עוצרת לי את הנשימה.
בנוסף, המון ביטולי הקלטות והפקות החל מה-8 באוקטובר יום אחרי הזוועות של שמחת תורה.ובכל זאת החלטתי היום לשתף קצת על בניית אירוע מוסיקלי
מסוג "שירת המונים" שעשיתי לאור התקופה באולפנת חורב בירושלים,
בדי לשפוך קצת אור לכל מי שיהיה מעוניין או תהיה מעוניינת להרים מופע כזה בעתיד.כחודש לאחר שמחת תורה קיבלתי טלפון מראש האולפנה
שרצה לקיים תפילת המונים למען חיילי צה"ל והחזרת החטופים
והאירוע התקיים בשיתוף אמא של יוסף גדליה הי"ד חייל שנהרג בעזה,
ובהשתתפות איריס חיים אמא של החטוף יותם חיים הי"ד,
שלצערינו הרב נהרג מאש כוחותינו לא מזמן,
בתקרית המצערת שהיתה בעזה.לא היה זמן כמעט לכלום. הכל קרה מאוד מהר, כך שלא היה לי ככ זמן...
זה התחיל בבנית עיבוד מוסיקלי שכלל חיבור של 3 שירים יחד, אך תוך כדי תנועה הבנו ש-3 שירים יהיה קצת מידי עבור לימוד קהל בשעה,
והורדנו את המספר ל-2 שירים מחוברים.בתיכנון המקורי שלי היה להקליט גם נגנים אך מחמת חוסר הזמן לא הספקנו
ונשארנו רק עם גרסת בנייה ממוחשבת ללא נגנים.
לקח לי סביב 10 שעות לבנות את העיבוד.
לאחר שבניתי עיבוד כילי וקולי הכנתי דפי תרגול לקהל מן המניין
עם סימנים פשוטים להבנה בזמן הלימוד.
באירוע מסוג כזה יש גם המון לוגיסטיקה והזמנת אנשי צוות הכוללים:
צוות הגברה, צוות הקלטה, 2 צלמים, מדריכה נוספת ללימוד סהכ של 2 קולות,
הערכות מול האולפנה ותובנות היכן למקם את המופע, נגישות לחשמל שיעבור בבטחה, עמדות צילום אסטרטגיות, התחשבות במזג אויר שהיה על הקשקש מבחינת ירידת גשם, צילומי דפים ביום המופע בבית הספר הקמת 2 עמדות חזרה - אחת לכל מדריך וכו...בנקודה הזו אני חייב לומר שבעבר דגלתי בשיטת "אני יכול הכל לבד"
גם הייתי המפיק, גם המעבד, גם איש ההגברה, גם הסבל של ההגברה וגם איש הסאונד.
ככל שעברו השנים הבנתי שלכל תפקיד יש איש מקצוע ואין טעם לחסוך
אם רוצים לקבל משהו איכותי ולכן עצתי היא לשכור אנשי מקצוע טובים
ולא לחפש בחינם. מה שעולה חינם בדכ שווה גם חינם - ללא מחויבות ועם ים של התקלות.את האירוע הקלטנו עם 14 מיקרופונים המפוזרים ברחבת הקהל שמנתובים למערכת ממוחשבת שמקליטה בערוצים את הקולות השונים כדי שאחכ בעריכה אוכל לבודד
ולעשות בלאנס תקין בין הקולות.
מזכיר שלא מדובר בהקלטות 700 זמרות אלא ב700 נשים מן השורה שחלקם שרים טוב וחלקם פחות ולכן צריך לבדוק בכל רגע נתון איזה מיקרופון משאירים ואיזה מנמיכים אם יהיו זיופים.חשוב מאוד לתזמן כל שלב בזמן מוגדר.
התכנסות 20 דקות, חזרות 40 דקות, מופע 40 דקות.למדתי זאת על בשרי שלא משנה כמה יפה מופע שיהיה,
ברגע שהקהל אינו אקטיבי הוא מאבד סבלנות ו
לכן במופע פסיבי כמו הצגת תיאטרון לא כדאי לעבוד שעה ורבע.
באירוע אקטיבי כמו שירת המונים הכולל חזרות ומופע,
לא כדאי לעבור שעה ו-45 דקות נטו.האירוע בספו של דבר היה מרגש עד דמעות,
היו רגעים שקצת היה קשה לי לדבר מהמעמד המרומם
שהתגבש. השמיים אפילו בכו קצת...בנינו אותו כך שראש האולפנה פתח בעניינא דיומא, לאחר מכן האימהות דיברו
ולא היה ציוץ בקהל אל מול המראות והדיבור הכאוב שלהן ומיד אחכ התחלנו בחזרות
כאשר כולן דרוכות ונאמנות להשיג את המטרה. תפילת המונים להשבת החטופים ולשלום חיילי צה"ל.אני מדגיש את הדברים הללו כי לפעמים סדר לא נכון או תחושה קלילה מידי בקהל יוצרת זילות, חוסר פוקוס, ופיזור של הקהל עוד לפני שהאירוע התחיל ולכן
זה עניין שחייבים לקחת לתשומת הלב כדי לרכוש את תשומת לב הקהל
ולרתום אותו אליך.לאחר המופע לקחתי מכל אנשי הצוות את הקבצים, (צלמים והקלטות שטח מיקרופונים) ונכנסתי להתייחד איתו באולפן כדי להוציא את התוצאה שלפניכם.
אם יש לכם שאלות נוספות מוזמנים לשאול כאן ואענה.
ולמי שרוצה ללמוד על תהליך הפקה, הקלטות, עריכות מיקס, תווים, אקורדים
מוזמן להכנס לדף הזה וליצור איתי קשר
https://amitbenatar.ravpage.co.il/hamerkazlelimodeihafakamusikalit