סקירה מפורטת על מגזין קול פליי המורחב לחג הפסח
-
העלון גדוש בשלל מדורים בשלל כתבות הרבה הומור ומלא ידע ובקיאות במוזיקה.
קבלו עכשיו סקירה מפורטת על מגזין החג.
נתחיל בטורים:
הטור של פנחם ביכלר מנצח מהלת מלכות – אודות השיר החדש שיצא לאור עם הקליפ המושקע והמפואר כל ההכנות – והמאחורי הקלעים של השיר (רק להזכיר שמלכות מאוד אוהבת לעשות מאחורי הקלעים על הקליפים שלה כמה הם מושקעים וכו'. (כמו''כ במגזין "בקהילה" נערך סקירה מרתקת אודות מקהלת מלכות, הקמתה בידי פנחס ביכלר, החששות שהיו בהקמתה, מספר האירועים, מה יגידו החסידים שרואים דבר חדש כזה- כי בעבר היה רק מקהלות ילדים).
אח''כ משה ולדר מחדש סיגנון חדש במוזיקה החסידית הוא קורא לזה "דיפ האוס" שזה בעצם מוזיקה אלקטרונית קיצבית עם מוטיב רוחני שלאחרונה נפוצה יותר ויותר. לדוגמא השירים המדהימים: "היה הוה ויהיה – שמחה אברמצ'יק. "מרדכי ואסתר של דניאל אלישע וקובי מירסקי" וכו'.
וכמובן הטור של מונה רוזנבלום שמביא את הסיפור המוכר "שעל אבא לא שואלים שאלות" בליל הסדר. וכמובן מביא את מילות השיר הכ''כ מוכרות והמדהימות של מוטי וויס.כתבות: פותחים בכתבה על ממלכת הזמר והניגון (אני בתור חסיד חב''ד חושב שדווקא חב''ד היא ממלכת הניגונים..) ויז'ניץ, מתואר בה על טיש ליל שבת, על הסדר המיוחד בשירת הניגון בלכה דודי, על מקהלת ויז'ניץ, איך החסידים מעודכנים בניגונים החדשים שיוצאים וכו'. שיאו של טיש ערב שבת "מנוחה ושמחה". המלחינים האגדיים. תוך ראיון עם דולי הזמר שיצאו ממנה: יענקי דסקל, מאיר אדלר, אברומי וויס ובראשם מוטי שטיינמץ (בדרך אגב, שקראתי ראיון שלו שהוא דווקא אומר שהיה לו בלאגן עם השירה שהוא לא התקבל למקהלה והיה ילד דחוי וכו').
לאחמ''כ ראיון חג עם המלחין האגדי יוסי גרין על השירים שתפס השירים שלא. כמות הטיוטות שנזרקו לפח. הפסנתר בעבודה. ההצלה מהפיגוע בררכבת התחתית בלונדון. הפגישה שלו לראשונה עם דדי, קורס המלחינים שהיה בבית שלו, על עזרתו הרבה למלחינים אחרים, מי לימד אותו מה זה שווארמה וכו'. לפני יש קורס בקיאות בשירו "איזה שירים הלחנת למרדכי בן דוד, מה משותף לכל 10 השירים הראשונים שלך" ועוד.
לאחמ''כ ראיון עם הרב המנגן מראשון לציון – רבי שלמה יהודא בארי: הכתבה נפתחת בסקירה של שיעור שלו שבסיומו הוא פותח את האורגן ומתחיל לנגן לקהל הרחב, על שיעורו ונגינתו באירוע "צמאה הגדול", הרב משווה את נגינתו בסיום השיעור ל"מילתא דבדיחותא" שהיה נהוג בזמן הגמרא בסיום השיעור. ובסיום מובא תולדותיו וימי חייו של רבי שלמה יהודה בארי – הינוקא.חלק א' בהמשך יבוא השני.