דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול
עיצובים
  • בהיר
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • כהה
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר
  1. דף הבית
  2. סאונד והפקה מוזיקלית
  3. טיפים מהסטודיו #3 | אקולייזר (EQ) ומיקס בסיסי

טיפים מהסטודיו #3 | אקולייזר (EQ) ומיקס בסיסי

מתוזמן נעוץ נעול הועבר סאונד והפקה מוזיקלית
15 פוסטים 4 כותבים 673 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • H_14H H_14

    בוא נדבר על EQ (אקולייזר, Equalization), כי זה אחד הכלים הכי חשובים כשאתם עושים מיקס.

    נגיד יש לכם טראק, והמיקס סבבה, אבל משהו עדיין לא יושב טוב. אולי הקיק לא חודר כמו שצריך, או שהבאס קצת מעורפל ולא מורגש. פה ה-EQ נכנס לפעולה.

    EQ זה כמו פוטושופ של הצלילים שלכם. בעזרתו, אתם יכולים להגביר או להנמיך תדרים מסוימים כדי לגרום לכל כלי להישמע הכי טוב שאפשר. אם אתם רוצים שהקיק יישמע יותר נקי וברור, תורידו קצת מהתדרים הנמוכים של הבאסים באיזור ה-60Hz. אם השירה לא מספיק ברורה, תוסיפו לה קצת בוסט באזור ה-3kHz כדי שתבלוט.

    אבל הכי חשוב – אל תגזימו! קל לחשוב שצריך לעשות שינויים גדולים, אבל במיקס לפעמים שינויים קטנים עושים את כל ההבדל. תזכרו שכל כלי במיקס שלכם צריך מקום לנשום. אם יש יותר מדי תדרים באותו איזור, הם יתחילו לריב זה עם זה ויגרמו למיקס שלכם להישמע עמוס ומבולגן.

    הנה דוגמאות להמחשה:
    (בדוגמאות הבאות יש לשים לב שיש הבדל בין 10Hz ל10kHz השני מבינהם לא אומר 10 הרץ אלא 10,000 הרץ)

    קיק ובאס נלחמים? תורידו טיפה את התדרים של הבאסים באיזור של ה-60Hz ותנו לקיק לבעוט.
    שירה נשמעת חנוקה? תוסיפו לה קצת תדרים גבוהים באזור ה-3kHz ותראו איך היא מתעוררת לחיים.
    לפני EQ.mp3
    אחרי EQ.mp3

    הכל נשמע קצת "מתכתי"? תורידו בין 2kHz ל-5kHz ותראו איך המיקס נהיה רגוע יותר.
    אם אתם מרגישים שהמיקס עדיין לא יושב כמו שצריך, קחו הפסקה קצרה ותחזרו עם אוזניים רעננות. לפעמים זה כל מה שצריך.
    לפני EQ 2.mp3
    אחרי EQ 2.mp3

    לכל כלי בטראק שלכם צריך להיות את המקום שלו במיקס וEQ הוא הכלי שיעזור לכם להגיע למצב הזה
    נסו את הטריק הבא: על כל שכבה ושכבה בטראק שלכם שימו EQ שמוריד את התדרים שלא צריכים
    לדוגמא:
    לפני EQ 3.mp3
    אחרי EQ 3.mp3

    בLEAD (המלודיה) שמתי EQ כזה:
    צילום מסך 2024-08-08 203822.png
    כי התדרים המרכזיים שלו הם יותר בגבוהים (צד ימין) ואת כל הנמוכים הורדתי כדי להשאיר מקום לבס. אפשר גם לראות שיש ירידה קטנה די באמצע בסביבות 1kHz, זה בשביל להשאיר מקום לאקורדים. וגם אפשר לראות שהגבתי את הגבוהים בסביבות 10kHz בשביל שהוא יהי יותר מדגש בתדרים האלה
    __

    באקורדים שמתי EQ כזה:
    צילום מסך 2024-08-08 203849.png
    שוב, הורדתי את הנמוכים בשביל להשאיר מקום לבס
    __

    בבס שמתי EQ כזה:
    צילום מסך 2024-08-08 203911.png
    אחד בשביל להנמיך קצת את הגבוהים ואחד בשביל להגביר קצת את התדרים שחיפשתי (בסביבות 100Hz)
    שימו לב שגם הורדתי את התדרים הממש נמוכים, זה היה בשביל להשאיר מקום לסאב
    __

    בסאב (הבס הנמוך יותר) שמתי EQ כזה:
    צילום מסך 2024-08-08 203923.png
    חתכתי את כל שאר התדרים שאני לא צריך שהם הגבוהים והנמוכים מדי
    __

    אם יש לכם שאלות או אם בא לכם שאדבר על משהו ספציפי – תגיבו פה למטה 🤘
    נתראה בטיפ הבא ✌ 😉

    דוד 33ד מנותק
    דוד 33ד מנותק
    דוד 33
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי דוד 33
    #2

    @H_14
    רוצה לעשות פינה על זה בקו שלי? תקליט בשלוחה 0 ואז 2 בקו ואני אדבר איתך: 0796077899

    H_14H תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
    • דוד 33ד דוד 33

      @H_14
      רוצה לעשות פינה על זה בקו שלי? תקליט בשלוחה 0 ואז 2 בקו ואני אדבר איתך: 0796077899

      H_14H מנותק
      H_14H מנותק
      H_14
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
      #3

      @דוד-33
      הייתי שמח אבל תראה, מספיק קשה לעשות את זה בטקסט ולא בסרטון, אבל לעשות את זה בקו...
      זה לא יהיה פשוט

      דוד 33ד תגובה 1 תגובה אחרונה
      1
      • H_14H H_14

        @דוד-33
        הייתי שמח אבל תראה, מספיק קשה לעשות את זה בטקסט ולא בסרטון, אבל לעשות את זה בקו...
        זה לא יהיה פשוט

        דוד 33ד מנותק
        דוד 33ד מנותק
        דוד 33
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי דוד 33
        #4

        @H_14
        כל מה שאתה כותב פה גם תקליט דרך חדר ועידה בקו רק לך, לא קל?

        H_14H תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • דוד 33ד דוד 33

          @H_14
          כל מה שאתה כותב פה גם תקליט דרך חדר ועידה בקו רק לך, לא קל?

          H_14H מנותק
          H_14H מנותק
          H_14
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #5

          @דוד-33
          כרגע אני די עסוק בפרויקטים אישיים וזה...
          אם אתה רוצה, אתה יכול להקליט את מה שאני כותב, אין לי שום בעיה עם זה

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          1
          • H_14H H_14

            בוא נדבר על EQ (אקולייזר, Equalization), כי זה אחד הכלים הכי חשובים כשאתם עושים מיקס.

            נגיד יש לכם טראק, והמיקס סבבה, אבל משהו עדיין לא יושב טוב. אולי הקיק לא חודר כמו שצריך, או שהבאס קצת מעורפל ולא מורגש. פה ה-EQ נכנס לפעולה.

            EQ זה כמו פוטושופ של הצלילים שלכם. בעזרתו, אתם יכולים להגביר או להנמיך תדרים מסוימים כדי לגרום לכל כלי להישמע הכי טוב שאפשר. אם אתם רוצים שהקיק יישמע יותר נקי וברור, תורידו קצת מהתדרים הנמוכים של הבאסים באיזור ה-60Hz. אם השירה לא מספיק ברורה, תוסיפו לה קצת בוסט באזור ה-3kHz כדי שתבלוט.

            אבל הכי חשוב – אל תגזימו! קל לחשוב שצריך לעשות שינויים גדולים, אבל במיקס לפעמים שינויים קטנים עושים את כל ההבדל. תזכרו שכל כלי במיקס שלכם צריך מקום לנשום. אם יש יותר מדי תדרים באותו איזור, הם יתחילו לריב זה עם זה ויגרמו למיקס שלכם להישמע עמוס ומבולגן.

            הנה דוגמאות להמחשה:
            (בדוגמאות הבאות יש לשים לב שיש הבדל בין 10Hz ל10kHz השני מבינהם לא אומר 10 הרץ אלא 10,000 הרץ)

            קיק ובאס נלחמים? תורידו טיפה את התדרים של הבאסים באיזור של ה-60Hz ותנו לקיק לבעוט.
            שירה נשמעת חנוקה? תוסיפו לה קצת תדרים גבוהים באזור ה-3kHz ותראו איך היא מתעוררת לחיים.
            לפני EQ.mp3
            אחרי EQ.mp3

            הכל נשמע קצת "מתכתי"? תורידו בין 2kHz ל-5kHz ותראו איך המיקס נהיה רגוע יותר.
            אם אתם מרגישים שהמיקס עדיין לא יושב כמו שצריך, קחו הפסקה קצרה ותחזרו עם אוזניים רעננות. לפעמים זה כל מה שצריך.
            לפני EQ 2.mp3
            אחרי EQ 2.mp3

            לכל כלי בטראק שלכם צריך להיות את המקום שלו במיקס וEQ הוא הכלי שיעזור לכם להגיע למצב הזה
            נסו את הטריק הבא: על כל שכבה ושכבה בטראק שלכם שימו EQ שמוריד את התדרים שלא צריכים
            לדוגמא:
            לפני EQ 3.mp3
            אחרי EQ 3.mp3

            בLEAD (המלודיה) שמתי EQ כזה:
            צילום מסך 2024-08-08 203822.png
            כי התדרים המרכזיים שלו הם יותר בגבוהים (צד ימין) ואת כל הנמוכים הורדתי כדי להשאיר מקום לבס. אפשר גם לראות שיש ירידה קטנה די באמצע בסביבות 1kHz, זה בשביל להשאיר מקום לאקורדים. וגם אפשר לראות שהגבתי את הגבוהים בסביבות 10kHz בשביל שהוא יהי יותר מדגש בתדרים האלה
            __

            באקורדים שמתי EQ כזה:
            צילום מסך 2024-08-08 203849.png
            שוב, הורדתי את הנמוכים בשביל להשאיר מקום לבס
            __

            בבס שמתי EQ כזה:
            צילום מסך 2024-08-08 203911.png
            אחד בשביל להנמיך קצת את הגבוהים ואחד בשביל להגביר קצת את התדרים שחיפשתי (בסביבות 100Hz)
            שימו לב שגם הורדתי את התדרים הממש נמוכים, זה היה בשביל להשאיר מקום לסאב
            __

            בסאב (הבס הנמוך יותר) שמתי EQ כזה:
            צילום מסך 2024-08-08 203923.png
            חתכתי את כל שאר התדרים שאני לא צריך שהם הגבוהים והנמוכים מדי
            __

            אם יש לכם שאלות או אם בא לכם שאדבר על משהו ספציפי – תגיבו פה למטה 🤘
            נתראה בטיפ הבא ✌ 😉

            אילן פא מנותק
            אילן פא מנותק
            אילן פ
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #6

            @H_14
            ישר כח על הפינה -- ממש מוסיפה ידע בסיסי לי אישית זה מאוד מועיל
            משום מה שמעתי את הדוגמאות של לפני ואחרי --ולא הרגשתי כזה הבדל
            זה קשור לרמקולים שלי שלא משהו --או שככה זה צריך להיות ?

            י תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • אילן פא אילן פ

              @H_14
              ישר כח על הפינה -- ממש מוסיפה ידע בסיסי לי אישית זה מאוד מועיל
              משום מה שמעתי את הדוגמאות של לפני ואחרי --ולא הרגשתי כזה הבדל
              זה קשור לרמקולים שלי שלא משהו --או שככה זה צריך להיות ?

              י מנותק
              י מנותק
              יהודה20
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
              #7

              @אילן-פ כתב בטיפים מהסטודיו #3 | אקולייזר (EQ) ומיקס בסיסי:

              משום מה שמעתי את הדוגמאות של לפני ואחרי --ולא הרגשתי כזה הבדל
              זה קשור לרמקולים שלי שלא משהו --או שככה זה צריך להיות ?

              מצטרף לשאלה

              תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • H_14H מנותק
                H_14H מנותק
                H_14
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #8

                @אילן-פ @יהודה20
                מומלץ באמת להשתמש באוזניות או במוניטורים טובים
                אתם רוצים אולי שאני אקצין את הדוגמאות?

                י אילן פא 2 תגובות תגובה אחרונה
                2
                • H_14H H_14

                  @אילן-פ @יהודה20
                  מומלץ באמת להשתמש באוזניות או במוניטורים טובים
                  אתם רוצים אולי שאני אקצין את הדוגמאות?

                  י מנותק
                  י מנותק
                  יהודה20
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #9

                  @H_14 כתב בטיפים מהסטודיו #3 | אקולייזר (EQ) ומיקס בסיסי:

                  אתם רוצים אולי שאני אקצין את הדוגמאות?

                  אם אפשר אז למה לא, בכל אופן תודה על הפינות באמת אני לומד מהם הרבה.

                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • H_14H מנותק
                    H_14H מנותק
                    H_14
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #10

                    @יהודה20
                    בכיף, אני שמח לשמוע
                    אגב למה אני לא יכול לשים לייק (להצביע בעד) תגובה כלשהי?
                    וגם למה אני לא יכול להוסיף טקסט בפרופיל שלי?

                    י תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • H_14H H_14

                      @יהודה20
                      בכיף, אני שמח לשמוע
                      אגב למה אני לא יכול לשים לייק (להצביע בעד) תגובה כלשהי?
                      וגם למה אני לא יכול להוסיף טקסט בפרופיל שלי?

                      י מנותק
                      י מנותק
                      יהודה20
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #11

                      @H_14 כתב בטיפים מהסטודיו #3 | אקולייזר (EQ) ומיקס בסיסי:

                      אגב למה אני לא יכול לשים לייק (להצביע בעד) תגובה כלשהי?

                      מוזר, אני חושב שאחרי 15 מוניטין אפשר לתת לייק

                      וגם למה אני לא יכול להוסיף טקסט בפרופיל שלי?

                      אתה נכנס לערוך פרופיל, ואז כתוב לך 'אודותי'

                      H_14H תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • H_14H H_14

                        @אילן-פ @יהודה20
                        מומלץ באמת להשתמש באוזניות או במוניטורים טובים
                        אתם רוצים אולי שאני אקצין את הדוגמאות?

                        אילן פא מנותק
                        אילן פא מנותק
                        אילן פ
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #12

                        @H_14
                        אתה מוכן שאחרי המצרים במסגרת הפורום
                        אשלח לך לדוגמא קובץ אודיו של פליי בק שעשיתי באורגן
                        -ותעשה לי קצת שיפור באקולייזר "לפני ואחרי "

                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • H_14H מנותק
                          H_14H מנותק
                          H_14
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                          #13

                          @אילן-פ
                          אני לא כזה מבין במיקס אבל אין לי שום בעיה
                          (מיותר לציין שאתה צריך לשלוח לי כל שכבה בנפרד)

                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                          1
                          • י יהודה20

                            @H_14 כתב בטיפים מהסטודיו #3 | אקולייזר (EQ) ומיקס בסיסי:

                            אגב למה אני לא יכול לשים לייק (להצביע בעד) תגובה כלשהי?

                            מוזר, אני חושב שאחרי 15 מוניטין אפשר לתת לייק

                            וגם למה אני לא יכול להוסיף טקסט בפרופיל שלי?

                            אתה נכנס לערוך פרופיל, ואז כתוב לך 'אודותי'

                            H_14H מנותק
                            H_14H מנותק
                            H_14
                            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                            #14

                            @יהודה20
                            9f7ee352-1b02-403e-8ae7-f4e887484d96-image.png
                            ???

                            י תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • H_14H H_14

                              @יהודה20
                              9f7ee352-1b02-403e-8ae7-f4e887484d96-image.png
                              ???

                              י מנותק
                              י מנותק
                              יהודה20
                              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                              #15

                              @H_14 אצלי זה נראה ככה:
                              64b40105-b7b8-47d4-aba1-d3b352db5067-image.png

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0

                              שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.

                              נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.

                              בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗

                              הרשמה התחברות
                              תגובה
                              • תגובה כנושא
                              התחברו כדי לפרסם תגובה
                              • מהישן לחדש
                              • מהחדש לישן
                              • הכי הרבה הצבעות


                              • התחברות

                              • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                              • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                              • פוסט ראשון
                                פוסט אחרון
                              0
                              • דף הבית
                              • לא נקרא 0
                              • פוסטים אחרונים
                              • לא נפתר
                              • משתמשים
                              • חיפוש גוגל בפורום
                              • שליחת פנייה לניהול