• דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • menu.unsolved
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ

הצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:)

מתוזמן נעוץ נעול הועבר מדריכים
23 פוסטים 4 כותבים 283 צפיות
    • מהישן לחדש
    • מהחדש לישן
    • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.
    כתב נערך לאחרונה על ידי לוי ל.
    #6

    @הדרי לי אישית פחות יצא להקליט ווקאל ואני פחות מתעסק בנושא אלא יותר בביצועים אינסטרומנטלים, לשירה השתמשתי בעיקר בPRO Q4 ,די אייסר של ERA, קומפרסור LALA שהוא קומפרסור חינמי מצוין שמחקה את אחד הקומפרסורים הטובים בהיסטוריה - LA-2A
    רוורב של והיילה כמובן תמיד, ורי אודיו/מלודין לתיקון שירה תלוי לפי המצב שירה והמצב רוח..

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • ה מנותק
    ה מנותק
    הדרית
    השיב להדרי נערך לאחרונה על ידי
    #7

    @הדרי הסבר מפורט ומעניין במיוחד. תודה!

    @הדרי כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    לפי שמיעה, מעלים, מורידים, מיישרים את התו..., אין מה לומר זה מיומנות שבאה עם הזמן, וזהו בהחלט דבר שמפתח את השמיעה המוזיקלית.

    נשמע כלי מדהים.
    אחרי שקלטת את הלחן והבחנת בזיוף, את פשוט משחקת בתווים ומיישרת קו מול הלחן הרשמי, וכל זה לפי שמיעה בלבד.
    וואו!

    @הדרי כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    נקליט את המקהלה כמה וכמה פעמים,

    למה בעצם?
    מקהלה תישמע מקהלה בכל הקלטה, אז בשביל מה להקליט אותה שוב ושוב?
    אני לא מדברת על הקלטות קולות שניים או תוספות, אלא על הבסיס.

    @הדרי כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    הוא אפקט שמע שמדמה את הגלישה של צלילים בחללים שונים, כמו חדרים, אולמות או מערות

    לדוגמא הקליפ של שוואקי ישתבח שמו?
    יש שם קטע קצר אבל משמעותי מאוד.
    מאמינה שאם משתמשים באפקט הזה בשירים רבים, זה יגיע בדרגה עדינה יותר, לא?
    יש לך דוגמא לשיר כזה?

    @הדרי כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    דיליי הוא אפקט שמע שמקנה עיכוב לזמן שבו הצליל נשמע שוב, כלומר, הוא יוצרת חזרה של הצליל אחרי זמן קצר.

    כמו המשמעות של המילה באנגלית. אבל איך זה מתבטא בשיר? אפשר דוגמא לשיר שניתן לשמוע בו את הדיליי?

    @הדרי כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    ברמת העיקרון אני אישית עושה קולות לווי, קולות שניים, קישוטי שיר- תוך כדי ההקלטות,

    לא כל כך קשור לכאן אבל בכל זאת שואלת- במצב הזה את אמורה להכיר ולשלוט בשיר.
    הרי זה לא יתאפשר במידה והשיר חדש ולא מוכר.

    לוי ל.ל תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.
    השיב להדרית נערך לאחרונה על ידי
    #8

    @הדרית כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    מקהלה תישמע מקהלה בכל הקלטה, אז בשביל מה להקליט אותה שוב ושוב?

    אין כזה דבר, הקול האנושי תמיד ישמע שונה בכל הקלטה, חוץ מזה שאח"כ מצדדים לצדדים כך שהקלטה 1 תשמע לאוזן ימין ו2 לאוזן שמאל ואין כאן המקום לפרט

    ה תגובה 1 תגובה אחרונה
    1
  • ה מנותק
    ה מנותק
    הדרית
    השיב ללוי ל. נערך לאחרונה על ידי
    #9

    @לוי-ל כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    אין כזה דבר, הקול האנושי תמיד ישמע שונה בכל הקלטה

    עד כדי כך שלא ישמעו שאכן מדובר במקהלה?

    @לוי-ל כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    חוץ מזה שאח"כ מצדדים לצדדים כך שהקלטה 1 תשמע לאוזן ימין ו2 לאוזן שמאל

    זה לא רק בשירים מסויימים שמעוניינים בצידוד הזה?

    @לוי-ל כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    אין כאן המקום לפרט

    נראה לי שדווקא כן 🙂 .
    הרי לשם כך נפתחה הפינה הזו, לא?

    הדריה תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • הדריה מנותק
    הדריה מנותק
    הדרי
    השיב להדרית נערך לאחרונה על ידי
    #10

    @הדרית כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    @לוי-ל כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    אין כזה דבר, הקול האנושי תמיד ישמע שונה בכל הקלטה

    עד כדי כך שלא ישמעו שאכן מדובר במקהלה?

    @לוי-ל כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    חוץ מזה שאח"כ מצדדים לצדדים כך שהקלטה 1 תשמע לאוזן ימין ו2 לאוזן שמאל

    זה לא רק בשירים מסויימים שמעוניינים בצידוד הזה?

    בהחלט!- לא בכל מקהלה זה ככה!
    יש אנספור סגנונות, זה ממש לא מחייב.

    @לוי-ל כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    אין כאן המקום לפרט

    נראה לי שדווקא כן 🙂 .
    הרי לשם כך נפתחה הפינה הזו, לא?

    יכולה בכיף לשאול שאלות,
    תייגי ואשתדל בעז"ה לענות מתי שאוכל.

    המשך יום נעים...

    "תפסיקו להתמקד במנגינות של אחרים,
    תתחילו לנגן את המנגינה שלכם!!!"🎼

    ה תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • הדריה הדרי התייחס לנושא זה
  • ה מנותק
    ה מנותק
    הדרית
    השיב להדרי נערך לאחרונה על ידי
    #11

    @הדרי כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    יכולה בכיף לשאול שאלות,
    תייגי ואשתדל בעז"ה לענות מתי שאוכל.

    תודה!

    @הדרי כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    בהחלט!- לא בכל מקהלה זה ככה!
    יש אנספור סגנונות, זה ממש לא מחייב.

    אז במה זה תלוי?
    בסוג הקלטה?
    אגב, יצא לך להקליט פעם מקהלה?

    ואשמח שתתני לי דוגמא לשיר ששומעים בו בצורה ברורה דילאי וריוורב.
    תודה רבה!

    הדריה תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • הדריה מנותק
    הדריה מנותק
    הדרי
    השיב להדרית נערך לאחרונה על ידי
    #12

    אז במה זה תלוי?
    בסוג הקלטה?

    במה זה תלוי?-
    כל שיר הוא עולם (לפחות בשבילי...), אני לא עושה לכל שיר את אותו המיקס וסוגרת..,
    כל שיר יש לו את הסגנון שלו, את מה שמתאים לו...,
    כך זה גם במקהלות- מה שמתאים, מה שנשמע טוב...
    לי אין הסבר לתת מה לשים לכל מקהלה- טעם אישי, אוזן קשובה לשיר ולסגנון, ופשוט לנסות!

    אגב, יצא לך להקליט פעם מקהלה?

    בטח!
    לדוג' יוצא לי להקליט שירים שמקליטות כמה.., אז בפזמון הסופי בדר"כ עושים מקהלה:)

    ואשמח שתתני לי דוגמא לשיר ששומעים בו בצורה ברורה דילאי וריוורב.

    יש לי כאלה שהריוורב והדילאי מודגשים באוטומציה ומורגשים,
    רק שזה -שירת נשים...
    אז כמובן שלא פה:)

    "תפסיקו להתמקד במנגינות של אחרים,
    תתחילו לנגן את המנגינה שלכם!!!"🎼

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    1
  • ה מנותק
    ה מנותק
    הדרית
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #13

    התכוונתי שירים מוכרים כמובן, שאפשר להעלות לכאן.
    אם אעלה לך לכאן גרסה ווקאלית, ניתן יהיה לזהות בה ריוורב ודילאיי? או שיש לך משהו כזה להעלות?

    הדריה תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • הדריה מנותק
    הדריה מנותק
    הדרי
    השיב להדרית נערך לאחרונה על ידי
    #14

    @הדרית כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    התכוונתי שירים מוכרים כמובן, שאפשר להעלות לכאן.
    אם אעלה לך לכאן גרסה ווקאלית, ניתן יהיה לזהות בה ריוורב ודילאיי? או שיש לך משהו כזה להעלות?

    היי, ערב טוב!
    בכל שיר כמעט קיימים ריוורב ודילאי, רק שבשירים מסויימים קטעים מסויימים מהם מודגשים בעזרת אוטומצייה,
    כך שאפשר במהירות לזהות את טיב האפקט, ולשמוע במוחש מה הוא עושה בדיוק.
    יצא לי לשמוע שיר ווקאלי אחד שהייתה שם אוטומצייה של ריוורב ודילאי, רק שאני ממש ממש לא זוכרת איזה שיר זה היה:)

    אז תייגי אותי לאחר שלושת השבועות, ותזכירי לי לחפש לך...)

    "תפסיקו להתמקד במנגינות של אחרים,
    תתחילו לנגן את המנגינה שלכם!!!"🎼

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    1
  • ה מנותק
    ה מנותק
    הדרית
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #15

    עד אז...
    אני מעלה שיר ווקאלי.

    קיוינו [vocals].mp3

    אני שומעת בו הד. אשמח לדעת אם יש כאן ריוורב ודילאיי .
    אוטומציה את מתכוונת שההרגשה של ה... (נגיד חדר גדול, אולם וכו') מורגשת?

    י הדריה 2 תגובות תגובה אחרונה
    0
  • לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #16

    @הדרית אוטומציה הכוונה לעשות בקיובייס, שברגע מסוים של השיר יעלה הרוורב והדיילי ויהיה יותר הד ודיליי

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • י מנותק
    י מנותק
    יהודה20
    השיב להדרית נערך לאחרונה על ידי
    #17

    @הדרית https://miktzav.com/topic/11266/%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%94%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%93%D7%99%D7%95-4-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%95lfo

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • הדריה מנותק
    הדריה מנותק
    הדרי
    השיב להדרית נערך לאחרונה על ידי הדרי
    #18

    @הדרית כתב בהצצה לתוככי האולפן- ידע מוזיקלי שאסור לפספס- כנסו:):

    עד אז...
    אני מעלה שיר ווקאלי.

    קיוינו [vocals].mp3

    אני שומעת בו הד. אשמח לדעת אם יש כאן ריוורב ודילאיי .
    אוטומציה את מתכוונת שההרגשה של ה... (נגיד חדר גדול, אולם וכו') מורגשת?

    היי,
    כן, יש פה ריוורב!- יש שירים שאפשר לשמוע את הרייורב בצורה חזקה ומורגשת יותר.
    אבל רוב השירים זה בצורה עדינה.
    ואוטומציה זה כפי ש- @לוי-ל הסביר.

    דוג' לאיך אוטומצייה ניראת בריוורב ובדילאי- אזורים שאני רוצה להדגיש ממש את הריוורב והדילאי אני מעלה,
    02.png

    "תפסיקו להתמקד במנגינות של אחרים,
    תתחילו לנגן את המנגינה שלכם!!!"🎼

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #19

    אני אישית לא משתמש באוטומצית רוורב, אני שם רוורב כל הזמן וכשצריך אוטומצית רוורב אני שם אוטומצית ENDELSS SMILE שזה אפקט שמוסיף רוורב, קצת רעש לבן, וחותך את התדרים הנמוכים, משהו מגניב בקיצור ושימושי בטירוף אני משתמש בו בכל פרויקט שלי גם בשקטים וגם במקפיצים

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • ה מנותק
    ה מנותק
    הדרית
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #20

    בכל השיר יש ריוורב?
    כדי להבין לעומק, אשמח לדעת בדיוק באיזה שניה אפשר לשמוע את זה.
    האם מדובר למשל בתוספת הווקאלית שהוא עושה בתחילת הפזמון מהפעם השניה והלאה? ההההההההההההההההההההההההההההההאו (על חשבון המילים היי, קיוינו, קיוי).

    בגדול אני ממש אשמח לפירוק והבנת הדוגמא הזו.
    בתור אנשי סאונד ואולפן-
    מהם האפקטים השימושיים כאן? האם אפשר למצוא כאן חוץ מדילאיי וריוורב עוד אחרים? וכן הלאה, כל מה שאפשר לדלות מהווקאל הזה יתקבל בברכה.
    אין כמו להבין מתוך דוגמא.

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #21

    @הדרית ריוורב זה לא משהו ששומעים אלא משהו שמרגישים
    לפעמים גם שומעים כשעושים אוטומציה אבל ריוורב זה בעיקר לתחושה שהווקאל יהיה נעים יותר לשמיעה ולהרגשה, בד"כ לא באמת יותר מידי שומעים שיש רוורב על הווקאל

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • ה מנותק
    ה מנותק
    הדרית
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #22

    קראתי את זה באתר מסוים:

    הריוורב (Reverb) מטרתו לתת לסאונד תחושה כי הוא נמצא בתוך חלל מסוים. המשמעות היא שאם תיקחו סאונד “יבש” לחלוטין ותשימו עליו ריוורב, שימוש נכון באפקט הזה ייתן לסאונד תחושה כי המידע נוגן\בוצע במקום מסוים, אפילו אם מדובר בחדר רגיל לחלוטין. הוא עושה זאת דרך העברת המידע דרך אלגוריתם אשר מבצע החזרים (Reflections) והדהודים (Reverbations) אשר מדמים את השרשרת אותה עובר סאונד בעולם האמיתי כאשר נשמע בחדר.

    הדיליי (Delay) לעומת זאת מדמה את האפקט של החזרים. בדומה לאפקט שנקבל כאשר נצעק לתוך מנהרה, הדיליי מטרתו ליצור החזרים ישירים בריתמיקה מסוימת. למרות שהדיליי גם כן יכול לסייע לתחושת חדר, בהרבה מקרים הדיליי ישמש לאפקטים אומנותיים של תחושת “גודל” ו”עומק” במיקס. ניתן לומר שהדיליי הוא כמו ריוורב איטי, או יותר מדויק לומר שההפך.

    אז הבנתי שאפשר להרגיש את הריוורב. אתה יכול לכוון באיזה דקה בדיוק?

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.ל מנותק
    לוי ל.
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #23

    @הדרית זה נכון אבל זה בסיסי מאוד
    היום לא שומעים רווורב בשירים אבל מרגישים רוורב
    כלומר מרגישים ווקאל עדין יותר ועמוק יותר, לא באמת שומעים רוורב ברוב השירים אלא אם כן יש אוטומציה או אם זה ווקאלי עם הרבה רוורב, נקודה

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0



  • התחברות

  • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

  • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
  • פוסט ראשון
    פוסט אחרון
0
  • דף הבית
  • לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • menu.unsolved
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול