" כוחו של ניגון"
-
רציתי לשתף מסקנא מסוימת-אשמח לחוות דעתכם...
בציבור שלנו השירים מדברים על "אין דבר שלם מלב שבור" משא"כ ב"שירים מהעולם המערבי" כל שיר שני שיוצא להם מדבר על שבר את הלב וכו' ע"ז הסגנון
מסקנא: בציבור שלנו לומדים איך לקום מכל נפילה או דבר לא נעים / טוב שקורא לנו ובציבור שלהם איך לשקוע יותר ויותר במרה השחורה וזאת הסיבה גם שיש כאלה שיתחברו לשירים האלה כי כשאדם נמצא במשבר הוא יותר מתחבר למצב הנוכחי שלו באותו רגע ויעדיף לשקוע בו מאשר לקום.נ.ב. תודה ל @אייצ-ית שעזרה לי איך לנסח את זה ללשון שמתאימה לפורום
-
@יהודה1 מסכימה עם כל מילה!!!
כל ניגון פונה אל הנפש שלנו- גם אם לא נתייחס למילים של השיר- לרוב יהיו לחנים שנתחבר יותר ולחנים שנתחבר פחות.
ברגע שאדם "נתפס" ללחן כל שהוא- זה מעיד הרבה על מצבו הרוחני באותו זמן/סיטואציה.
לכן צריך לשים לב מאוד לשמור על זה גם בזמני משבר או קושי- ששם הניסיון רב יותר.@יהודה1 אמר ב" כוחו של ניגון":
בציבור שלהם איך לשקוע יותר ויותר במרה השחורה
הם לעולם לא יודו בזה!!
אבל ס'תכלו על ההשלכות...שם המבחן האמיתי... -
מהי מוזיקה יהודית? מה מגדיר ומייחד מוזיקה מסוימת כיהודית?
בניגוד לעמים השונים שהמוזיקה המאפיינת אותם נוצרה בארצות מוצאם
ומשקפת את נוף תרבותם, המוזיקה היהודית כוללת בתוכה אוסף של יצירות
מוזיקליות ממקומות שונים ברחבי העולם ומורכבת מסגנונות מוזיקליים שונים
ומגוונים מצד אחד, ומן הצד השני ישנם אלמנטים משותפים ההופכים את כל
היצירות הללו ל'מוזיקה יהודית'.
יש איפוא להגדיר את המוזיקה יהודית כמוזיקה של היהודים.
יש לראות במוזיקה היהודית חלק מהתרבות היהודית הבא לידי ביטוי
בשירה ונגינה:
1 .כמוזיקה ליטורגית הבאה לידי ביטוי בשירה: המוזיקה של התפילה, טעמי
המקרא, עולם הפייטנות והחזנות.
2 .כמוזיקה פראליטורגית: לרוב בשירה: שירת קודש שאינה תפילה
המושרת בבית, בחוג המשפחה ובאירועי הקהילה. למשל פיוטי תור הזהב בספרד,
דיואן יהודי תימן ופיוטים ממסורות שונות.
ומהצד השני יש
המוזיקה החילונית: באה לידי ביטוי בשירה ונגינה. כגון שירי חול בנושאי
אהבה, טבע, פרידה, ערש וכדומה. -
@יהודה1
אני ממש מסכימה עם ההבחנה שלך בין המוזיקה החרדית ושאינה,
אבל לדעתי המוזיקה שלנו הרבה פעמים חוטאת לאמת,
כי אין מה לעשות והמציאות לא תמיד מושלמת,
ולא תמיד הכל יפה וורוד כמו שהמוזיקה שלנו באה לומר,
צריך לדעת לקום ממשברים אבל אי אפשר להתכחש להם.
העולם לא תמיד זורח ולא לכל אחד הוא תמיד מאיר פנים כמו שמי ששומע תחנת מוזיקה חרדית יכול לחשוב... -
@אלי-מהאולפן אמר ב" כוחו של ניגון":
יש לראות במוזיקה היהודית חלק מהתרבות היהודית הבא לידי ביטוי
בשירה ונגינה:
1 .כמוזיקה ליטורגית הבאה לידי ביטוי בשירה: המוזיקה של התפילה, טעמי
המקרא, עולם הפייטנות והחזנות.
2 .כמוזיקה פראליטורגית: לרוב בשירה: שירת קודש שאינה תפילה
המושרת בבית, בחוג המשפחה ובאירועי הקהילה. למשללא רק-עובדה כל המוזיקה הישראלית שיש לנו למשל.
-
@רחלי אמר ב" כוחו של ניגון":
ולא תמיד הכל יפה וורוד כמו שהמוזיקה שלנו באה לומר,
למה את קוראת המוזיקה שלנו??
אם כוונתך לשירים מהתנ"ך וכד'..ברור שיש שם המון עומק ממה שאנחנו מבינים בשניה ראשונה.
ואם את מתכוונת ל'סתם' שירים- ברור שלא בהכל משקפים רק "וורוד". -
@אלי-מהאולפן אמר ב" כוחו של ניגון":
1 .כמוזיקה ליטורגית הבאה לידי ביטוי בשירה: המוזיקה של התפילה, טעמי
המקרא, עולם הפייטנות והחזנות.
2 .כמוזיקה פראליטורגית: לרוב בשירה: שירת קודש שאינה תפילה
המושרת בבית, בחוג המשפחה ובאירועי הקהילה. למשל פיוטי תור הזהב בספרד,
דיואן יהודי תימן ופיוטים ממסורות שונות.לא מסכים. מוזיקה ליטורגית ביהדות היתה רק בבית המקדש.
מוזיקה יהודית לא קשורה לדת בכלל, אפי' אם היא מעוררת רגשות רליגיוזים.
מה שהיום מכנים מוזיקה יהודית, זה מוזיקה "של דתיים". וזו הגדרה שלא מתיחסת כלל לסגנון או תוכן השירים.