-
מה אתם חושבים עליו?!
ו-
אם יש לכם חומרים שלו, אז
יאללה, תפציצו!!!!!!!!! -
רוזנבלום נולד וגדל ברמת גן למשפחה יוצאת פולין ששורשיה בחסידות גור. בצעירותו למד בישיבת נחלים, יחד עם דודו פישר. מגיל צעיר עסק במוזיקה, בגיל חמש וחצי למד נגינה על פסנתר, גיטרה וכלי נשיפה[1]. בהיותו בישיבה התיכונית פנה לקריירה מוזיקלית. בגיל 17 ניהל וניצח על המקהלה של ישיבת נחלים "נחלי רון". פריצתו הגדולה הייתה בשנות השבעים כשניצח על מקהלת "פרחי ירושלים" והפיק את אלבומם הראשון.
רוזנבלום הוא המפיק והמעבד של כמה מזמרי המוזיקה החסידית, ובהם: מרדכי בן דוד, ליפא שמלצר, ושלמה כהן, פרחי מיאמי. הוא גם מפיק את הדיסקים של ירמיה דמן, זמר ומלחין בחסידות בעלזא.
מונה הוא גם מלחין ושיריו מבוצעים על ידי זמרים חסידיים, חלקם הם להיטים ידועים, כמו השיר "משיח" בביצועו של מרדכי בן דוד, השיר "מוריה" של אברהם פריד, השיר "רבונו של עולם" שהושר לראשונה על ידי דודו פישר ולאחריו על ידי מרדכי בן דוד, השיר "אשריכם" שהשמיע בהיכל התרבות במרץ 2005 והשיר "כי יש בתורה" שהשמיע באצטדיון טדי ביולי 2012. כן הפיק את היצירה "אתה נגלית" לרגל סיום ש"ס עוז והדר שנערך באבניו בדצמבר 2007 ונכלל בתקליטור "תורה מפוארת". סדרת קלטות של שירים שהלחין יצאו בהפקתו, כאשר הביצוע הוא על ידי זמרים כמו אברהם פריד, מרדכי בן דוד, ליפא שמלצר, שלמה כהן. עד עתה יצאו שבעה אלבומים בסדרה. בנוסף מפיק רוזנבלום סדרת דיסקים בשם "פילהרמונה", בה הוא מעבד שירים שונים המבוצעים על ידי זמרים שונים, ומופיעים בו גם כמה שירים חדשים. הוא עצמו אינו משמש כזמר, אך בקלטת "מונה 4" הוא ביצע לראשונה קטע קטן של השיר "מקימי מעפר דל" שהלחין בנו אפרים.
עד סוף שנות השמונים השתייך רוזנבלום לציבור הדתי לאומי, אך לאחר מכן התקרב לציבור החרדי. הוא מקורב לחסידות חב"ד (אשתו היא צאצאית של האדמו"ר הזקן), וכן לחסידות גור, להן הוא גם מפיק את הדיסקים שיוצאים לאור מדי שנה[דרושה הבהרה] לקראת הימים הנוראים.
רוזנבלום הוא גם מנצח, ומופיע באירועים גדולים בליווי תזמורתו. משנות התשעים ועד שנת 2012 היה מנצחה ומנהלה המוזיקלי של להקת הרבנות הצבאית. ביום העצמאות ה-60 למדינת ישראל עיבד והלחין שיר מקורי שכתבה יעל הרמתי ובוצע על ידי חברי מקהלת הרבנות בחידון התנ"ך העולמי- "שישים שנה". כן ניצח על התזמורת באירועי סיום הש"ס בשנים האחרונות. בשנת 2010 הוא נבחר לאחד הזוכים בפרס מפעל חיים של אקו"ם[2].
מאז שנות התשעים מגיש רוזנבלום תוכנית "קבלת שבת" בתחנות הרדיו הדתיות - תחילה בערוץ שבע, אחר כך ברדיו קול חי וכיום ברדיו קול ברמה. כמו כן ערך את המדור "ניגון יהודי" בעיתון המודיע.
בתמוז ה'תשפ"א דורג שביעי במצעד המלחינים הגדולים במוזיקה החסידית במצעד שנערך בשיתוף קול פליי ואתר המחדש
-
-
מישהו יודע למה הוא לא מעבד יותר?
אין ביקוש?
או שהוא פשוט מבוגר כבר? -
@סודי-ביותרררררררר אמר במונה רוזנבלום ה-א-ג-ד-י!!!!!:
מישהו יודע למה הוא לא מעבד יותר?
אין ביקוש?
או שהוא פשוט מבוגר כבר?בן 70..... באמת מעניין למה הוא לא מעבד כבר.
-
@תהילוש אמר במונה רוזנבלום ה-א-ג-ד-י!!!!!:
בן 70..... באמת מעניין למה הוא לא מעבד כבר.
נו...נו..
הגיל מדבר בעד עצמו לא?! -
-
@רבקה אמר במונה רוזנבלום ה-א-ג-ד-י!!!!!:
@אייצ-ית אמר במונה רוזנבלום ה-א-ג-ד-י!!!!!:
הגיל מדבר בעד עצמו לא?!
אני לא חושבת שלמוזיקה יש גיל
בהחלט!!
אבל לעבודה??...נראה לי שכן...
בכל אופן עיבוד זה לא משחק.. -
@ברדק אמר במונה רוזנבלום ה-א-ג-ד-י!!!!!:
@אייצ-ית נכון, אבל עדיין אפשר להנות ממה שהוא יצר בשנים שעברו.
בהחלט!!
אני הגבתי על זה-@תהילוש אמר במונה רוזנבלום ה-א-ג-ד-י!!!!!:
@סודי-ביותרררררררר אמר במונה רוזנבלום ה-א-ג-ד-י!!!!!:
מישהו יודע למה הוא לא מעבד יותר?
אין ביקוש?
או שהוא פשוט מבוגר כבר?בן 70..... באמת מעניין למה הוא לא מעבד כבר.
-
@אייצ-ית השמועות אומרות שהדיסק הקרוב של מרדכי בן דוד יהיה עם עיבודים חדשים שלו
ולדעתי הוא לא מעבד שירים חדשים היום כי לכל הזמרים הצעירים אין מספיק כסף בשביל לשלם לו ועובדה שכשדרשו בקשו ממנו לנצח על האירוע הוא ניצח ביד רמה שם (ועלה המוווווןןןןן כסף, מידיעה....) -
-
מונה רוזנבלום: התברר לי שאת הניגון ד' בבות הקלטתי עם טעות
המפגש האישי שלי עם הרבי. זכיתי להיכנס בעת חלוקת הדולרים ביום ראשון. הרבי, במפתיע, נתן לי שני דולרים ואמר: דולר אחד עבור הניצוח שלך כאן (בארה"ב), ודולר נוסף - עבור הניצוח שלך בארץ הקודש • המלחין ר' מונה רוזנבלום בטור אישי מיוחד, מתוך מגזין 'קול פליי' מבית 'קול ברמה'
מונה רוזנבלום: התברר לי שאת הניגון ד' בבות הקלטתי עם טעות
ר' משה (מונה) רוזנבלום. צילום: ברלה שיינר
בחודש שעבר, כמידי שנה, זכיתי להופיע בי"ט כסלו בכפר חב"ד. האווירה היתה אמנם שונה, ללא קהל (רק בשידור ישיר), אבל הדביקות והשמחה החסידית היו שם בהחלט, כמו בכל שנה.זה למעלה מ-30 שנה שאני זוכה – בשנים האחרונות אפילו עם ילדיי, שדרך אשתי הם דור עשירי לבעל התניא – ללוות בנגינה את האירוע המרומם הזה. והחיבור לא התחיל שם. אני זוכר את עצמי כבר בתור ילד מגיע לכפר בי"ט כסלו, יושב על ספסל בחוץ ומקשיב למנגינות. בכפר חב"ד הכרתי לראשונה שירים כמו "ושמחת בחגך" או "ממצרים גאלתנו".
אבל לפני כמעט 30 שנים יצא לי לעסוק בפרויקט מיוחד ויוצא דופן - עבודה על צמד אלבומי "נעימות חב"ד ליובאוויטש". ר' שייע סגל, יהודי חשוב מהכפר ומחברי מקהלת חב"ד, פנה אליי אז ורצה להפיק אלבום מניגוני חב"ד. זו היתה הפעם הראשונה שחב"ד הוציאה החוצה בצורה מסודרת ומופקת היטב את הניגונים שלה. שייע רצה לשמור על הייחודיות, וקבע שהאלבום יהיה ללא שירה, רק עם נגינה, כדי שניצמד מדויק ככל האפשר לניגונים המקוריים.
היתה לנו סיעתא דשמיא מיוחדת בהקלטות. אני זוכר שניגשתי לניגונים האלה בחרדת קודש, ראשית כל כי הם ניגונים קדושים, ומעבר לכך, גם בגלל האתגר העצום להוציא מכלי הנגינה רגש חסידי ואנושי. כשאתה שר, אתה יכול להביע הרבה רגש בשירה. אולם בניגון בכלי, כדי להכניס רגש לכלי, הנגן צריך להכניס את כל כולו בתוך הכלי, וזה לא פשוט.
ישבתי אז עם הנגן הוירטואוז פטר ורטהיימר ז"ל (שיום פטירתו הראשון חל בחודש זה) על קטעי הסולו של כלי הנשיפה שביצע באלבום. יכולתי אז לשבת אתו שעות על פראזה פשוטה, ולא להניח לו עד שהוא ביצע בדיוק את מה שרציתי. זאת היתה עבודה סיזיפית ומיוחדת, בה לא ויתרנו אפילו על קנייטש אחד קטן בכל ניגון וניגון. פטר, מצדו, התפאר עוד שנים רבות אחר כך בעבודה המיוחדת שעשה באלבום הזה, הוא הרגיש שהיה שם משהו מיוחד. ההקפדה על כל פרט ופרט היתה יוצאת דופן.
השיא באלבום, היה ניגון ד' בבות, ניגון רוחני ונעלה. עד אז, אף אחד לא העז להעלות את הניגון על תקליט, מאחר ו"ד' בבות" הוא ניגון קדוש בחב"ד, אותו שרים רק בעתים מאד מיוחדות, כמו ביום כיפור, י"ט כסלו או בעת החופה. כשניגשתי להפיק מוזיקלית את היצירה, גיליתי שלא רבים מכירים אותה על בוריה, וכדי לדייק אותה, למדתי אותה מהתווים שהתפרסמו בספרי "ניגוני חב"ד" שיצאו בזמנו. אלא שבעת ההקלטות התברר לי שכנראה גם בספרים נפלה טעות. ד' בבות (בבות=שערים) הוא ניגון שמחולק ל-4 חלקים, ורוב העולם שרים אותו לא נכון, ולכן גם אני הקלטתי אותו לא נכון. ואז, לאחר ההקלטות, נאלצנו לשכפל את הקטע הראשון פעמיים, כי כך הוא צריך להישמע. ולא מדובר בדור המחשבים, אלא ממש ישבנו לחתוך סרטים, לשכפל ולהדביק...
ר' שייע, בהחלטה שלו לשלב לראשונה את הניגון הקדוש ד' בבות באלבום, לקח ריזיקה עצומה. הוא פחד לשאול על כך את הרבי, שהיה אז בחיי חיותו, מחשש שאולי יקבל תשובה שלילית. עד אז, המקור היחיד לניגון היה הקלטה של הרבי שר ד' בבות בהתוועדות, אבל אף פעם הניגון לא הוקלט בצורה מקצועית.
היה פה פחד מסוים: האם מתאים שניגון כה קדוש ומסורתי יעלה על אלבום, ויהיה נגיש לכל אחד? אולי הוא יהפוך בכך לפחות מיוחד? ואולי יהיו כאלה שישמעו וישירו אותו גם בזמנים אחרים? הרי היתה מסורת לשיר את הניגון הזה רק בתאריכים מסוימים. בינתיים, ב"ה הצלחנו לעבד את ד' בבות ולהנגיש אותו למאזינים, אבל לשייע, גם לאחר ההקלטה, היה חשש גדול. החשש, צריך להדגיש, היה של שייע, כי הוא לא שיתף אותי אז בגודל האחריות שיש עליי, ואני לא ידעתי עם איזו פצצת אטום אני מתעסק...
בסוף, כמובן, לא נותרה ברירה, ולאחר שהאלבום היה מוכן, שייע שלח אותו עם אחד מגבאי הרבי עבור הרבי. הרבי קיבל את השירים, ולא הגיב, לא לחיוב ולא לשלילה. מבחינת שייע, היתה פה בשורה עצומה: אם הרבי לא הגיב בשלילה לרעיון הוצאת האלבום החוצה, הרי שאפשר להוציא אותו לאור עולם. וכך היה. תחשבו על הצד שכנגד: אם הרבי היה אומר מילה אחת כנגד רעיון הוצאת האלבום, כל ההשקעה העצומה, השעות, וגם הכסף הרב שכבר הושקע – היו יורדים לטמיון והאלבום היה נגנז...
מאז האלבום ההוא, הקשר שלי לחב"ד התחזק והתעצם, כששיאו כאמור הוא באירוע השנתי בכפר של י"ט בכסלו. למרות שהשירים הם פחות או יותר קבועים, בכל שנה יש אדרנלין חדש, עוצמות חדשות. גם האווירה שם בבית הכנסת, מדהימה: רגועה בהתחלה, ותוך כדי נהיית סוחפת יותר ויותר, כשהשיא הוא בעת שירת ניגון "פדה בשלום נפשי" שחיבר הרבי בעל התניא כאשר היה במעצר המפורסם. את הקטע הקצבי של השיר, יכולים חסידי חב"ד בכפר לשיר אותו אפילו שעה ברציפות, והעוצמה רק מתגברת כל העת. ראיתי שם בכפר חב"ד את כל ראשי הממשלות רוקדים בהתלהבות עם הניגון הזה...
ואי אפשר לסיים בלי לתאר את המפגש האישי שלי עם הרבי. זכיתי להיכנס אליו בעת חלוקת הדולרים ביום ראשון, כאשר הייתי בניו יורק לנצח על הופעה מסוימת. הרבי, במפתיע, נתן לי שני דולרים ואמר: דולר אחד עבור הניצוח שלך כאן (בארה"ב), ודולר נוסף - עבור הניצוח שלך בארץ הקודש.
מתוך אתר col חבד אונליין -
-
אם למישהו יש קטעי ניצוח מהסיום של דרשו אשמח שיעלה- תודה מראש.
-
סליחה שאני מעלה נושא כ"כ ישן, אבל אני מחפש את "אתה נגלית" של מונה בעוז והדר לצפייה (שמע יש לי).מי שיכול להעלות, אשמח מאוד!
-
@איש-אחד-מאיזה-מקום זה מתשס"ח?
@איש-אחד-מאיזה-מקום
https://send.magicode.me/send-file/file/5e2b0000736ae28b***d366a4539152e17d81526aac/view
לא לשכוח להוריד *** -
@בועז אמר במונה רוזנבלום ה-א-ג-ד-י!!!!!:
@איש-אחד-מאיזה-מקום זה מתשס"ח?
@איש-אחד-מאיזה-מקום
https://send.magicode.me/send-file/file/5e2b0000736ae28b***d366a4539152e17d81526aac/view
לא לשכוח להוריד ***חסום בנטפרי. יש סיכוי ששמת את הכוכביות אחרי שהעתקת את הקישור לפורום?
אשמח אם תוכל להעלות שוב, ותשים את הכוכביות לפני שאתה מעלה לפורום (בחיפוש גוגל או בוורד וכדו'). -
אמנם לא מ'עוז והדר'... אבל ביצוע מטורף ומחודש ליצירה המדהימה.... -
@אייזיק בגלל זה נזכרתי מזה...
(זה חסום לי, אבל אני משער מה יש בקישור שהבאת).
18 בספט׳ 2021, 19:37
3 בינו׳ 2024, 19:58