• דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ

קול שני באקורדים

מתוזמן נעוץ נעול הועבר גיטרה
28 פוסטים 11 כותבים 814 צפיות
    • מהישן לחדש
    • מהחדש לישן
    • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • שמואל ששוןש מנותק
    שמואל ששוןש מנותק
    שמואל ששון
    השיב למנאששש ב נערך לאחרונה על ידי שמואל ששון
    #19

    @מנאששש למה צריך להסביר יותר מפעם אחת.... זה ברור שא"א לעשות קול שני בסולם אחר כי זה לא יהיה נכון ולא מדוייק רק בתוך הסולם למשל מי ביחס לדו בסולם AM או דו ביחס ללה זה קול שני. כמו שהסביר מצויין ירון . באמת כל הכבוד לו הוא הגדיר את זה מצויין.

    מנאשששמ תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • מנאשששמ מנותק
    מנאשששמ מנותק
    מנאששש צוות פיקוח
    השיב לשמואל ששון ב נערך לאחרונה על ידי
    #20

    @שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?

    ברגע שמתחברים למוזיקה,
    הטכניקה באה מעצמה.

    I margalitM 2 תגובות תגובה אחרונה
    1
  • I מנותק
    I מנותק
    IGO
    השיב למנאששש ב נערך לאחרונה על ידי
    #21

    @מנאששש אמר בקול שני באקורדים:

    @שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?

    באקורד רגיל כן.
    (זה הנוסחה הבסיסית של האקורד. 1, 3, 5. (באקורד משולש מזור רגיל))

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    2
  • margalitM מנותק
    margalitM מנותק
    margalit משתמש מומחה
    השיב למנאששש ב נערך לאחרונה על ידי margalit
    #22

    @מנאששש אמר בקול שני באקורדים:

    @שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?

    באקורד יש קול ראשון, קול שני וקול שלישי
    לדוגמא באקורד Am
    הקול הראשון זה הצליל לה
    הקול השני זה הצליל דו
    והקול השלישי זה הצליל מי

    אם תנגן אקורדים בשתי סולמות זה רק יהרוס את ההרמוניה

    אני אתן דוגמא
    אם אחד ינגן אקורדים בסולם Am ועוד אחד ינגן בסולם C
    אז זה לא יהיה קול שני
    זה יהפוך את כל האקורדים לאקורד עם תוספת 7
    כי ב Am הצלילים הם לה, דו, מי
    וב C הצלילים הם דו, מי, פה
    והצלילים לה, דו, מי, פה יוצרים את אקורד Am7

    זה כשלקחתי סולם מקביל שההבדל בין הצלילי השורש זה טרצה אז זה עוד יכול להישמע סביר
    אבל אם זה סולמות שיותר רחוקים אחד מהשני זה יכול להשמע גרוע
    אם אני אנגן Dm ו Em ביחד יהיה לי את הצלילים מרה עד סי ברגע אחד וזה ישמע בלאגן

    @שמואל-ששון אמר בקול שני באקורדים:

    למה צריך להסביר יותר מפעם אחת....

    אם הוא שאל שוב זה אומר שהתשובה לא הייתה מספיק ברורה לו
    למה להגיב בצורה כזאת?

    סולמות
    מגביהים את הקול שלך

    I תגובה 1 תגובה אחרונה
    4
  • I מנותק
    I מנותק
    IGO
    השיב לmargalit ב נערך לאחרונה על ידי
    #23

    @margalit
    אפשר לציין שבאקודים מושהים (sus) אין את הקול השני. ובמקום הצליל השלישי, עושים או את הרביעי או את השני.
    גם במקרה הזה אין הגיון שמישהו אחר ינגן את הקול השני, כי זה יהרוס את כל המתח שיש באקורד המושהה.

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    3
  • טיטוט מנותק
    טיטוט מנותק
    טיטו צוות פיקוח
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #24

    נראה לי שפשוט היה צריך להסביר שאקורד זה מונח באותיות לטיניות שמבטא תו מסוים לדוגמא Am/A זה התו לה אז כדי לעשות לאקורד קול שני צריך למלאות אותו אם זה בסולם מינורי אז במרווחים של שלוש ואז ארבע (כולל את הדיאז ובמול-השחורים) ואם במז'ורי במרווחים של ארבע ואז שלוש התווים שבהם ממלאים זה בעצם תווים שניים ושלישיים שבעצם עליהם עושים קול שני ושלישי

    אקורד משולש ביסוד מורכב מטרצה ומקווינטה שמופיעות מעל הבס,
    קיימים ארבעה סוגים של אקורדים משולשים (האקורד המוקטן והאקורד המוגדל פחות רלוונטיים בשביל להבין את זה אז לא כתבתי עליהם) :
    האקורד המז'ורי, מורכב מטרצה גדולה ומקווינטה זכה(שלמה) האקורד יותר שמח ומקפיץ בדרך כלל בגלל שהקווינטה והטרצה מופיעות בסדרת הצלילים העיליים של צליל השורש.
    האקורד המינורי, מורכב מטרצה קטנה ומקווינטה זכה אקורד מינורי נחשב יותר "עצוב" יחסית לאקורד מז'ורי.
    ואם נפשיט את זה באקורד Am/A-לה הטרצה תהיה במינור דו ובמז'ור דו דיאז והקווינטה במינור ובמזור לא תשתנה ותהיה מי

    שמואל ששוןש תגובה 1 תגובה אחרונה
    2
  • שמואל ששוןש מנותק
    שמואל ששוןש מנותק
    שמואל ששון
    השיב לטיטו ב נערך לאחרונה על ידי
    #25

    @טיטו אתה מקצוען ברמות אחרות. חבל על הזמן.

    טיטוט תגובה 1 תגובה אחרונה
    1
  • טיטוט מנותק
    טיטוט מנותק
    טיטו צוות פיקוח
    השיב לשמואל ששון ב נערך לאחרונה על ידי
    #26
    פוסט זה נמחק!
    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
  • ד מנותק
    ד מנותק
    דיאז
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #27

    כל הנידון הזה כל כך לא נכון.
    אבל עזבו את התאוריה לרגע ותנסו לנגן ככה קול שני עם שני גיטרות שעל אחת יש קאפו (לא הבנתי איפה בדיוק אתה רוצה להניח אותו בסריג 3? או 5 שאז זה dm?) ותראו לבד שזה פשוט לא יתכן.
    וההסבר לזה הוא כנ"ל.

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    1
  • ב מנותק
    ב מנותק
    בועז
    השיב למנאששש ב נערך לאחרונה על ידי
    #28

    @מנאששש אמר בקול שני באקורדים:

    יש כזה דבר ששניים ינגנו (אקורדים) ואחד יהיה קול שני?
    (האם לכל סולם יש סולם אחר שהוא הקול שני שלו?)

    אין כזה דבר
    מה שכן הצלילים שיופקו להרמוניה יהיו יותר גבוהים. כלומר באוקטבה יותר גבוהה ולא בסולם אחר.

    רוצים לשמוע עלי, או את החומר שלי???
    הטעימה הראשונה....https://www.youtube.com/watch?v=pGKKDX1dIgg

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0



  • התחברות

  • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

  • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
  • פוסט ראשון
    פוסט אחרון
0
  • דף הבית
  • לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול