טקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל
-
@תמר-מהמרכז איך קוראים לקאבר?
-
@תמר-מהמרכז אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
לא רוצה לפגוע פה באף אחד, אבל השיר הזה ספציפית היה לדעתי נפילה... המנגינה יפה מאוד, הקול של ישי ריבו הוא תמיד משהו שנעים להקשיב אליו, אבל המילים... אם תתעמקו יותר- יש שם כמה מילים שמוקרצות בלי כל כך קשר ביניהן, אבל שוב, זו דעתי ולא רוצה פה שאנשים יתנפלו עליי.
לא שאני מתנפלת עליך.. או נפגעת..
רק כדי לשבר את האוזן שלך על השיר..
ויקיפדיה פתוח לך?
אם כן כדאי שתראי לעומק על מה השיר.. אין אצל ישי ריבו כזה דבר מילה לא קשורה.
כל מילה במקום שלה.
והנה לחסומי ויקיפדיה..
השיר נכתב על ידי ישי ריבו עצמו ומילותיו עוסקות במרומז במגפת הקורונה והשאלות התרבותיות והרוחניות שעלו ממנה: "במרחב הפתוח" - כאלגוריה לאיסור על שהיה בחדרים סגורים בזמן המגפה. "לקבל את השחור לבן עם כל צבעי הקשת" - כאלגוריה לקיטוב ששרר בין הציבור החרדי לציבור הכללי במדינת ישראל. כאשר בפזמון פונה המשורר לבורא עולם ומכריז שהוא הסיבה להכל ורק לו ראוי להודות. ישי ריבו אמר שהשיר בעיניו הוא מעין תשובה לכתר מלוכה:
את השיר החדש שיוצא הבוקר כתבתי לפני כמה חודשים בעיצומה של תקופת הקורונה, כשהרגיש לי שכל הנסיונות לתכנן ולהתנהל בה הם חסרי סיכוי. הבנתי שנדרשת מאיתנו הכנעה והכלה גמורה למתרחש.
עם תחילת הקורונה הוצאתי את 'כתר מלוכה', ממש בשיאה של אי הוודאות, ובחלוף כמה חודשים כבר היה אופק של תקווה. 'סיבת הסיבות' הוא סוג של תשובה ל'כתר מלוכה', במובן שהוא שיר שמבחינתי מייצג השלמה עם התקופה ומה שקורה בה. בתוך כל המציאות המורכבת הצלחתי לראות הרבה חסד ורחמים, ובעיקר את האופק. עבדתי על השיר עם מאור שושן, השותף המוזיקלי שלי שאני תמיד אוהב לעבוד וליצור איתו, והחיבור בינינו רק התעצם השנה. -
@אייצ-ית באמת מרגש מאוד... אבל אם כבר יש שם את הדוגמא של כתר מלוכה, אז לדעתי בהשוואה לכתר מלוכה זה כן היה נפילה, אבל עניין של טעם.
@אילנית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אייצ-ית רק שאלה קטנה....
משנה אבות פרק ג'.....- לא היה חרוז ?!...בדיוק זה מה שעלה לי... משנה אבות פרק ג' נשמע כמו משהו שהוא הכניס בלי קשר..... באמת כתיבה יפה והכל, אבל בהשוואה לשירים אחרים שלו כמו אור החיים וכו' - פחות טוב, מה לעשות?
-
@אילנית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אייצ-ית רק שאלה קטנה....
משנה אבות פרק ג'.....- לא היה חרוז ?!...רואי שלא למדת
במשנה אבות בפרק ג' כתוב "חביב אדם שנברא בצלם..." תפתחי תראי...@תמר-מהמרכז אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אייצ-ית באמת מרגש מאוד... אבל אם כבר יש שם את הדוגמא של כתר מלוכה, אז לדעתי בהשוואה לכתר מלוכה זה כן היה נפילה, אבל עניין של טעם.
זה באמת עניין של טעם. אבל כל מילה במקום...
-
@אייצ-ית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אילנית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אייצ-ית רק שאלה קטנה....
משנה אבות פרק ג'.....- לא היה חרוז ?!...רואי שלא למדת
במשנה אבות בפרק ג' כתוב "חביב אדם שנברא בצלם..." תפתחי תראי...נעלבתי סופית
אני יודעת שזה מה שכתוב שם. אבל מה הקשר להכניס את זה בשיר?
אחרי כל ציטוט של ישי ריבו בשיריו הוא מיד הביא מקור?
מעכשיו כל שורה שנייה בשיר תהיה גמרא ברכות עמוד ב'....? -
@אילנית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אייצ-ית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אילנית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אייצ-ית רק שאלה קטנה....
משנה אבות פרק ג'.....- לא היה חרוז ?!...רואי שלא למדת
במשנה אבות בפרק ג' כתוב "חביב אדם שנברא בצלם..." תפתחי תראי...נעלבתי סופית
אני יודעת שזה מה שכתוב שם. אבל מה הקשר להכניס את זה בשיר?
כל ציטוט של ישי ריבו בשיריו הוא מיד הביא מקור?
מעכשיו כל שורה שנייה בשיר תהיה גמרא ברכות עמוד ב'....?שימי לב מה הוא כתב לפני
"לקבל את השחור לבן עם כל צבעי הקשת" - כאלגוריה לקיטוב ששרר בין הציבור החרדי לציבור הכללי - שהפירוש של זה שזה משל שמסמל את הפילוג וההפרדה שיש במדינת ישראל ולכן הוא כתב "משנה אבות פרק ג' חביב אדם שנברא בצלם".
הבינות?!...
יענו כל אדם חביב.. גם אם הוא לא כמוך...וכו'... -
@אילנית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אייצ-ית המסר מדהים בעיניי!!!!!
אבל למה אני צריכה לדעת מאיפה הציטוט היפה הזה?
ממתי בשיריו הוא כתב כאלה אזכורים?הבעיה שלי היא רק רק עם המילים משנה אבות פרק ג'.... לא יכלו לוותר על זה?
המסר לא שלם בלי זה?יאוורדי....
מה אני יגיד לך..
כלכ כך מפריע לך שהוא מזכיר את המקור שלנו?
לא מבינה אתכם לפעמים..באמת..
כשמביאים טקסטים מהציבור הכללי יש תלונות, כשהאלטרנטיבית מובילה- יש תלונות למה אין לנו את "המקורות"
וכשבא אדם ולא שם פס על אף אחד, מראה לכולם את המקור שלנו אתם רוצים שיוריד את זה??? -
@ידידיה
@אייצ-ית
אסביר זאת.
המסר הזה יפה מאוד! מסרים של קבלת האחר לא מפריעים לי...- אם זה נראה כך....הבעיה היחידה היחידה היחידה זה שהחרוז פה נראה מאולץ.
באף אף שיר עד עכשיו ישי לא כתב משפט מן המקורות ולאחריו " חומש דברים פרק י"ח " .
נראה ( רק נראה!!! ) שאין משמעות עמוקה במילים - משנה אבות פרק ג'.... בניגוד למילים חביב אדם שנברא בצלם שאותם אני אוהבת מאוד!....וגם פה.
אין בעיה מהותית!
אבל דיברו פה מקודם על עומק השירים, ואני ו@תמר-מהמרכז העזנו לחטוא! בכך שאמרנו שמאחורי המילים משנה וכולי' אין משמעו עמוקה...
ככה זה נראה בעיניי.
מותר לכם לחשוב אחרת ולהגיד שמאחורי המילים הללו עומדות כוונות הרש"ש....דעתכם מקובלת וכך גם דעתי...
-
@אילנית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
הבעיה היחידה היחידה היחידה זה שהחרוז פה נראה מאולץ.
עזבי.. מה אני יגיד לך.. השיר הזה לא נכתב בדקה.. ככה שהוא לא מאולץ בטוח!
@אילנית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
באף אף שיר עד עכשיו ישי לא כתב משפט מן המקורות ולאחריו " חומש דברים פרק י"ח " .
תמיד יש פעם ראשונה..
חוץ מזה שלא זכור לי על עוד ציטוטים בשיריו.. ואם כן יש ציטוטים לא אומר שהוא חייב להביא ת'מקור.
בדיוק כמו שאם למשל הוא היה מחרז את המילה בננה בשיר הוא לא יחרז אותה שוב בעוד שיר רק בגלל שהוא כתב אותה כבר בשיר אחר.. וההפך..@אילנית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
ואני ו@תמר-מהמרכז העזנו לחטוא!
ואוו.. מה את מנסה להגיד בזה?! אז לא.. אני לא יצא עליך.. כי זכותך המלאה לומר דבר אחר- את לא צריכה להרגיש אשמה... כי לא אמרנו שחטית.. אם את מרגישה ככה כנראה שזה משו אישי שלך...
@אילנית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
מותר לכם לחשוב אחרת ולהגיד שמאחורי המילים הללו עומדות כוונות הרש"ש....
נו..נו...
טוב זה כבר לא רציני... עזבי..
בואי נחתום כאן ת'דיון בכל אופן מצידי... -
@אייצ-ית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אילנית אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אייצ-ית המסר מדהים בעיניי!!!!!
אבל למה אני צריכה לדעת מאיפה הציטוט היפה הזה?
ממתי בשיריו הוא כתב כאלה אזכורים?הבעיה שלי היא רק רק עם המילים משנה אבות פרק ג'.... לא יכלו לוותר על זה?
המסר לא שלם בלי זה?יאוורדי....
מה אני יגיד לך..
כלכ כך מפריע לך שהוא מזכיר את המקור שלנו?
לא מבינה אתכם לפעמים..באמת..
כשמביאים טקסטים מהציבור הכללי יש תלונות, כשהאלטרנטיבית מובילה- יש תלונות למה אין לנו את "המקורות"
וכשבא אדם ולא שם פס על אף אחד, מראה לכולם את המקור שלנו אתם רוצים שיוריד את זה??את לא הבנת נכון וזה הכל. הפוך לגמרי- אני בעד שירים מהמקורות, בעד שמכניסים בשירים בעברית פסוקים, בעד שמכניסים את התנ"ך והמשניות למוזיקה, בכיף!
אבל מה תגידי אם יונתן שינפלד למשל יכניס בכל שיר שלו את המקור לכל פסוק שהוא דוחף? נשמע נורמלי או נשמע שהוא רצה להכניס חרוז נחמד?
אז לי נשמע שלא היה לו מה לכתוב שם, אז הוא אמר, איזה יופי שיש לנו פסוק מהמקורות, בוא נביא לכאן את המקור של הפסוק, ואיך שהוא זה נשמע מוזר ותקוע, אבל אולי סתם עניין של טעם...
וכמובן כמובן שאני לא כתבתי את מה שכתבתי בשביל להוריד במשהו מהאליפות של ישי ריבו, אני אוהבת מאוד את הזמר הזה, מבחינתי הוא אחד האלופים מבחינת כתיבה, ובדיוק לכן אני מצפה ממנו ליותר. -
דעתי באופן כללי ששיר עם מילים מקוריות יותר קל להתחבר אליהם אם הם באים ממקום אמיתי מהלב ומילים שמביאות רגשות שונות ואמונה וכו'.
אבל לפעמים אני מתחברת למילים מהמקורות כי זה יותר רוחני ונקי ממילים שיכולות להיות בעיתיות -
@ידידיה אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אייצ-ית צודק בכל מילה מסכים איתך
@ידידיה אמר בטקסטים טובים באופן יוצא מן הכלל:
@אייצ-ית בטח אשריך
כל התגובות הללו - מיותרות. עבור כך נועד הלייק. אני מבינה שאין באפשרותך ללייק. אבל תמחק אותן וברגע שיתאפשר לך ללייק - תלייק.
אתה יכול לרשום דעה - ואז לתייג את המשתמש שאתה מסכים איתו ולומר שאתה באותה דעה....