לא הכל ורוד...
-
את המייל הזה אני כותב עכשיו
אחרי סשן מיקס לא מוצלח שהיה לי אתמול (הוקלט והוקלד ביום חול)
כן - יש גם כאלה.
לא הכל ורוד!התחלתי מיקס של פרויקט
עם דד ליין מטורף
ומרוב שרציתי להתקדם ולקדם אותו,
הוא פשוט נתקע.נלחמתי שעות למצוא פתרון
ולהבין עם עצמי מה מפריע לי?
ולמה המיקס לא מתקדם...?
באסה... פתאום, שום דבר לא נשמע טוב...בסוף, פשוט סגרתי את המחשב
ויצאתי בתסכול מהאולפן.בארוחת הערב עם הילדים אתמול,
ניסיתי לשחזר מה קרה בסשן הזה,
ולמה לא הצלחתי?
הרי אני עושה את זה 25 שנה...
מה היה שונה הפעם?לאט לאט חיברתי את הפאזל...
אחת התובנות שלי היו
שניגשתי למיקס הזה אתמול בשעה 1 בצהריים,
כאשר משעה 8 בבוקר (5 שעות ברצף)
עבדתי עם לקוח על שיר אחר
ברמקולים פתוחים, בווליום גבוה וכמעט ללא הפסקות.|-חשיפה לווליום גבוה (מעל 85 דציבל)
גורמת לכל הדעות לכהות זמנית באוזן.
במועדונים לפעמים המוסיקה עוברת 100 דציבל
ויכולה ממש לגרום לצפצופים באוזניים לזמן מה...
בחשיפה ממושכת לווליום מאוד גבוה
ישנה סכנה לבעיות שמיעה ולירידה בחדות השמיעה-|אז אמנם היינו רחוקים מ85 או 100 דציבל
אבל ללא ספק היינו על "טורים גבוהים"
וזה קצת הכהה לי את החושים בצהריים...התובנה השנייה הייתה
שבשעות הבוקר עבדנו על מוסיקת פופ
שמורכבת מצלילים עשירים מאוד -
כמו קיק בס אלקטרוני מלא
ונפוח בתדרים נמוכים,
סאונדים אלקטרוניים וסינטיסייזרים
שהצלילים שלהם עשירים
בהמון תדרי אמצע וגבוהים.לעומת זאת, בשעה 1 עבדתי על מיקס אקוסטי
בו כלי הנגינה טבעיים למדי
ואין בהם תדרים בולטים מידי...
מה שהפך פתאום את השיפוט שלי
על הסאונדים האלה לחיוורים,
בהשוואה לחומרים שעבדתי עליהם בבוקר.התובנה השלישית היתה קשורה
ללחץ שלקוח ניסה להפעיל עלי:"תסיים את זה דחוף
כי אני חייב לשלוח את המיקס למפיק
שיעלה את זה בכל הפלטפורמות,
וגם יש השמעת הבכורה מחר ברדיו".ואז נפל לי האסימון...
-
את המיקס הייתי צריך לעשות על הבוקר כשהאוזן רעננה.
יותר מזה, גם כשאני מסיים מיקס, שווה לחכות לבוקר שלמחרת
ואם גם אז הכל בסדר, רק אז לשחרר את זה ללקוח.
אגלה לך בסוד, שבבוקר שלמחרת תמיד יש לי עוד מה לתקן
ואני שואל את עצמי: "יא דביל" איך לא שמעת את זה אתמול...??? -
אם המיקס אינו בבוקר ועובדים על חומר אחר, כדאי מאוד לעבוד
בווליום נמוך, ליצור הפסקות יזומות לאיוורור האוזן ולמנוחה. -
לקוח חייב להבין שתהליך מיקס לא עושים בלחץ, אחרת
טובת השיר נפגעת. עדיף להמתין עוד יום למיקס מוצלח
מאשר להיות פזיז ולהוציא שיר שלעולמי עד ישמע רע.
ולמה אני מספר לך את זה?
כדי שלא יהיו גם לך טעויות.
יש מספיק חבלי לידה לאורך הדרך
כמו טעויות שנגרמות מחוסר ידע, חוסר בניסיון
ובהבנה מערכתית איך מיקס צריך להשמע.
לא צריך גם בעיות חיצוניות שיוסיפו לך וירחיקו אותך מתוצאות טובות.מאחל לך זמן איכותי ליצירה,
ותוצאות שיחמיאו למוסיקה שלך
בכל עת.עמית
נ.ב. היום התחלתי מהתחלה את המיקס על הבוקר,
וסיימתי אותו בהצלחה מרובה.
מחר רק אוודא שאני "לא דביל"אם מעניין אותך להכיר מקרוב את תוכנת ההפקה קיובייס
ולדעת להקליט לערוך ולמקסס בעצמך ולהגיע לתוצאות מטורפות,
כל הטירוף האמיתי נמצא ממש כאן!!!
https://amitbenatar.ravpage.co.il/cubase course for google
|-כאן תגיבו-|
-