כד יתבון
-
@המאסטרו-הנסתר נכון אני רק שואל אם יש לזה שם מקצועי כי זה מתאים בהמון מקומות.
-
@מויישה-הבכיר התכוונתי אם עשית את הכלים בלייב או במידי (קונטקט זה תוכנה של כלי מידי מאוד נפוצה)
לגבי האקורדים מסתבר שטעיתי. האקורדים הם Dm ואז B במול ואז Bdim שזה אומר בי מוקטן. בכל המהלך הזה אתה פשוט מזיז את הקווינטה חצי טון קדימה -
@מויישה-הבכיר אז זה השם המקצועי של זה לכאורה
-
@סלאש אל תצחקו עלי.. אבל אין לי קייוביס כרגע אז אני פשוט על אודיוסיטי... הפסנתר זה ממיוזיסקיור (הקלטה פנימית לאודיוסיטי) והגיטרה זה איזה תוסף מגניב שמתפקד גם עצמאית ממליץ לכל אחד ממש נהנתי לעבוד איתו הנה קישור:https://getintopc.com.pk/softwares/music/musiclab-realguitar-free-download/
@המאסטרו-הנסתר נירלי שזה בינתיים רק הגדרה.. אבל צודק, זה באמת מספיק
@margalit אוקי סורי הייתי צריך לעשות את זה עם אקורדים ''בלוק'' בלי פירוקים וזה היה יותר ברור, אבל פחות יפה.הם Dm ואז B במול ואז Bdim שזה אומר בי מוקטן.
כן אבל שים לב שהבס אמור להישאר של הdm לאורך הכול. אגב אתה יכול לכתוב איזה רמז לשם של השיר של א. א.?
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
@מויישה-הבכיר אמר בכד יתבון:
כן אבל שים לב שהבס אמור להישאר של הdm לאורך הכול
ממש לא, לא יודע מה אתה עשית בעיקרון אתה מזיז את הבס אותו דבר. תבדוק ותמצא נחת...
||השיר נקרא השמים הכחולים||
-
@מויישה-הבכיר אמר בכד יתבון:
@margalit אוקי סורי הייתי צריך לעשות את זה עם אקורדים ''בלוק'' בלי פירוקים וזה היה יותר ברור, אבל פחות יפה.
אפרופו יפה, זה מאוד יפה!!
(שכחתי לציין את זה...)וכן, אם זה היה בלוק של אקורד אז הסקוונצות לא היו נכנסות
אבל בסופו של דבר יצאו סקוונצות יפות -
-
@מויישה-הבכיר ניסיתי עכשיו לטעמי פחות יפה. אתה לא חייב להסכים איתי יש לי טעם מוזר במוזיקה...
איפה דיקמן עושה את המהלך הזה? (אם במקרה אתה זוכר) -
@סלאש בישיבישיר 3 (אין ערוך) בקטע שהוא (כאילו) מתופף על הכוסות והקהל עונה, ויש שם גם קטע בהמשך שהוא משחק בו זמנית בצלילי האקורד
בדקה ה4:03 -
פוסט זה נמחק!
-
-
@המאסטרו-הנסתר לפי מה שאני שומע הוא דווקא לא נוגע באקורד. הקהל שעושה את הצלילים של האקורד עושה כל פעם אותו דבר וזה מה שהתכון @מויישה-הבכיר אבל אני חושב שיותר יפה לשנות את האקורד
-
@מויישה-הבכיר כשהוא מתחיל בפעם השניה לנגן על הכוסות, הוא עושה לא רק את הצליל המוביל, אלא גם עושה את שאר הצלילים וכל פעם זה עולה לאקורד הבא
-
@המאסטרו-הנסתר אני לא מרוכז מספיק אבל לענ''ד פשוט הקווינטה מודגשת יותר אבל האקורד נשאר יציב.||יוצא להלכתא, דנח' הר' @סלאש והר' יוילי דיקמן, מה יותר יפה, ואנן קי''ל בזה כהרב דיקמן||
-
זה קטע חמוד ומוכר,
לא מתאים בכל מקום אבל זה מהלך חמוד. -
אם זכרוני אינו מטעה אותי אריק דביר בקומזיץ המפורסם בשערי יושר תוקע את זה כל שניה זה ממש יפה אבל בגבול...
-
@מויישה-הבכיר ישנו שיר נוסטלגי שמצלצל לכולנו מהילדות שבו המהלך הזה כ"כ מתבקש עד כדי מחויב, זה מקום שנוכחתי לראות שאפי' אנשים עם אוזן מוזיקלית בינונית מרגישים שזה צריך להיות.
השיר הוא "נשמה שנתת בי" בביצועו של גלעד פוטולסקי ותזמורת שלהבת (ת.נ.צ.ב.ה.).
המהלך המדובר צריך להיות ממש במילים הראשונות של השיר "נשמה שנתת בי".
(ותמהני בזאת על גלעד ותזמורתו שפיספסו דבר כזה בעיבוד...)
הדרך המקצועית ביותר לבצע את זה היא על ידי הולכת באסים כמו שכתב @סלאש, אלא שפעמים זה מתחיל כבר כאקורד עם בס לא טבעי, דהיינו: Am/E ואז Am/F ואז #Am/F ואז חזרה לAm/F.
שים לב שיש מכנה משותף בין השיר הזה לבין השיר "כד יתבון" שהצגת, בשניהם המיקום של המהלך הזה נמצא בקטע בו המלודיה קצת חוזרת על עצמה בלופ כאשר הפרזה המוזיקלית הנוכחית מתנגנת שוב ושוב, (פעמים ב"כד יתבון" ושלוש ב"נשמה שנתת בי"), שאז בא המהלך הזה לתת קצת גיוון למלודיה החדגונית שבאותו פרזה.
דוגמא בולטת נוספת בשיר "ריבונו של עולם" של מקהלת אידיש נחת באלבום מתנה טובה - מיד אחרי המקטע הראשון שבבית הראשון, וכן הלאה לאורך השיר. (אם כי שם הסיבה היא לא חדגוניות, אלא אופי המלודיה שבנוי באופן שמאד מזכיר את מהלך הזה, על כן זה פשוט מזמין את זה....)
-
@מקצועיות מרתק! לפי איך שאתה מגדיר את זה, כל פעם שהאקורד נשאר אותו דבר יותר משתי תיבות, אפשר וצריך לבצע את התעלול הלז, או משהו דומה.
אגב אם כבר, יש לי צד קטן שבנשמה שנתת בי היה עדיף כרומטיה רגילה, אני לא על האורגן אז אני לא בטוח אבל לפי האוזן... נירלי זה מה שהייתי עושה.