מנקודת המבט שלכם..
-
כדי שתדעו למה אני מתכוון - אעלה כאן אנקדוטה
לפעמים בקבלת שבת עולה מישהו נחמד,
ואני רוצה להסביר לחברי שהחזן לא מתאים לחזנות כיון שהוא מצליחלשלוט רק על המינור, אבל אם יש קטעים של מז'ור - הוא מתבלבל כשהוא עובר לשם,
איך מסבירים על מינור ו מז'ור כשהחבר יודע במקרה הטוב מה זו אוקטבה (יש לציין שמדובר בחבר מוזיקלי מאד)????:)
בקיצור איך נראית המוסיקה מנקודת המבט שלכם, ומה קורה כשאתם רוצים משהו במילים גבוהות ואינכם יכולים?? -
@א-ה-2 הבקשה שלך מענייינת וחכמה בו זמנית, לעיתים אנחנו יושבים ורוצים משהו מסויים מבחינה מוזיקלית, (נניח שאנחנו לא עם שמיעה מוזיקלית, או שאין לנו דרך כתובה כמו תוים להסביר את הרצון שלנו) וזה יכול לשגע אותנו,
"אני מסביר לו שהוא לא שר נכון על המז'ור" אני אומר: והוא...
אז ראשית אם זה כל כך חשוב לך תאלץ להסביר לו את המרווחים ואת ההבדל המהותי בין מינור למז'ור, טכנית לא אמורה להיות בעייה כי יש שירים כמו "אשת חייל" שהם לא מינור ולא מז'ור וכולנו מצליחים לשיר אותו יופי...
ושנית באופן כללי יש בעייה נוספת לחזנים שזה הסולם עצמו, חזן לפעמים יתחיל קדיש לצוע''ה גבוה מדי או נמוך מדי והוא תוקע את כולם,
הטבע האנושי עונה בטון שהוא שומע, זה בדיוק הסיבה הטכנית (חוץ מההיגיון המוזיקלי) שלשיר על פלייבק שלא בסולם ישמע גרוע,
זה עוד נקודה למחשבה.
לגבי מילים גבוהות, קצת היה גבוה לי להבין את כוונתך,
זה כבר נושא שלם בפני עצמו:
מילים גבוהות זה יפה כי בדרך כלל מילים חדשות אבל אתה לא יכול לקחת סתם מילים גבוהות וליצור מהם איזה "חלטורה פיוטית"
"מעיי המו עליי וליבי עצר מלכת, עת נסו הצללים ונעה השלכת, אכתוב מדם ליבי בקסת עקובה מדם, אנצור את לשוני מלהיות כותב חינם"...
הבננו את העיקרון ?!... בקיצור אפשר לשלב, לדוג' "לפדות את אסירי הכוח ולכודי הרשת" של ריבו מסיבת הסיבות..
התוכן גם צריך להיות מאוד קשור לשיר ולא סתם שישמע פיוטי...
זו דעתי, בהצלחה. -
@shin אמר במנקודת המבט שלכם..:
לגבי מילים גבוהות, קצת היה גבוה לי להבין את כוונתך,
סליחה שאני עונה במקומו, אבל נדמה שר''ל שהוא צריך להסביר את עצמו ע''י מילים גבוהות שהחבר לא מבין,
@א-ה-2 אמר במנקודת המבט שלכם..:
ומה קורה כשאתם רוצים משהו במילים גבוהות ואינכם יכולים??
הזדהיתי פעמיים, גם כשאני רוצה להסביר למישהו משהו ואין לי איך וגם כשמישהו מנסה להביר לי משהו ואין לו איך, אבל לדעתי אין מנוס מלהסביר הכול כולל הכול במשך חצי שעה, ונרלי שצריך גם קלידים או לפחות עט ודף, כדי לתקשר כמו שצריך
-
@מויישה-הבכיר יש בזה בהחלט משהו נכון. כמובן שאפשר לקצר ולדלג על שלבים לא הכרחיים, כך כשאתה מסביר לחבר לשיר על מז'ור. אין לך עניין ללמד אותו אקורדים
בכל אופן לגבי מילים גבוהות הרבה אנשים לא מבינים. זה לא חיסרון. זה עניין של העשרת אוצר המילים.
פשוט אם אין הכרח אפשר לפשט את המילים. -
@shin צריך להתחיל לכתוב מילון מוזיקלי, (נדמה לי שיש פה איזה נושא כזה באתר) שיתרגם את המושגים הגבוהים למילים פשוטות,
קודם כל העניין של החילוק בין ''קול גבוה'' ל ''קול חזק'' שבלי זה א''א לדבר בכלל, (אבל זה ממש לפשוטי העם) -
@מויישה-הבכיר אתה מוזמן לעשות זאת. אני בעד ואני מוכן (באישור הצוות פיקוח) לתת לזה במה אצלי.
אני חושב שזה מאוד חשוב.. אסור לשכוח שיש ביננו הרבה שהידע שלהם מסתכם ביונתן הקטן באורגן והם רוצים יותר !!!
אבל מפחדים מ"בס אקורד". ו"סי מיג'ר שבע".... -
@shin אבל זה קשה בטירוף, לצוה''ע תן לי תרגום בסיסי של מז'ור מינור...
-
@מויישה-הבכיר ההבדל הוא בדילוגים בין הטונים.
ראשית: אם על המקלדת יש לנו קליד שחור בין 1ל2 ו2ל3 (דו לרה ורה למי) כל מרווח כזה יוצר חצי טון. אז מתי שאין אחד כזה המרווח הוא טון שלם כמו בקליד3-4. כל אוקטבה מורכבת מ7 תוי הבסיס...
וכו'.. וכו'... ככה: לא חייב על ההתחלה להשתמש בסול דיאז מינור. והבן אדם חוטף נוק אאוט.... -
@shin שאפו! אז יאלה נתחיל, (לא עכשיו אני חייב ללכת, בימים הקרובים, ) נעשה יעני ''מוזיקה המכלול''
-
@מויישה-הבכיר תשלח לי מייל לכתובת בפרופיל שלי !! של מקצב.
מקווה שאמצא זמן לעבור על זה אבל הרעיון בהחלט חדשני ומעניין..
אני אדבר היום עם הניהול כאן לראות שזה בסדר.