שירים לא חרדיים שנכנסו גם לציבור החרדי
-
@מתורפת אמר בשירים לא חרדיים שנכנסו גם לציבור החרדי:
אני חושבת
שלא צריך להסתכל על מי שר את זה
צריך להסתכל על המילים
הזמר עצמו לא אומר כלום
המילים אומרותתגידי את רצינית?
מוזיקה טובה זה אומר מוזיקה שהזמר בסדר, שהמילים בסדר, ושהלחן בסדר,
לא כאילו, סתם שתדעי.....ואני אסביר,
גם הזמר, האישיות שלו, וכל מה שהוא מביא עימו, חודר אלינו,
לכן טיב השיר נמדד גם בזמר,
אם זה לא היה משפיע עלינו, אז זה לא היה מדד....
וכך גם הלחן והמילים.... -
@נעמי16 אמר בשירים לא חרדיים שנכנסו גם לציבור החרדי:
אהממ לא הגזמת קצת?
זאת דעת תורה לגבי מה זה מוזיקה טובה....
@מתורפת אמר בשירים לא חרדיים שנכנסו גם לציבור החרדי:
דווקא אני מרגישה
ששירים שחילונים שרים והמילים טובות זה מאוד מחזק אותיאני לא יכולה להתווכח עם דעת תורה, וגם אני לא יכולה להתווכח עם רגשות....
-
@נעמי16 אמר בשירים לא חרדיים שנכנסו גם לציבור החרדי:
@דיזיין אוקיי...אבל מדובר פה על שטח אפור,לא?
כל זמן שהשיר לא בעייתי מבחינת התוכן (אחרת הוא בכלל לא היה נכנס לצבור)מצחיקה, זאת בדיוק הנקודה,
כשמדובר על שיר שברור שהוא לא טוב, במילים אחרות- השחור, אז זה ברור שלא טוב לשמוע אותו,
וכשמדובר על שיר שהוא בטוח בסדר, זאת אומרת- הלבן, אז זה ברור שמותר לשמוע אותו,
כל השאלה כאן לגבי מוזיקה טובה, זה בשירים האפורים האלו, איך אנחנו יכולות להחליט האם שיר מסוים נכנס לקטגוריה של מוזיקה טובה או לא, כשאנחנו מרגישות שאנחנו לא מצליחות להכריע בעצמינו?
אז דעת תורה באה ואומרת לנו, ששיר טוב הוא שיר שהזמר בסדר, המילים בסדר, והלחן בסדר...
שיר שעונה על הקטגוריות האלו, זה אומר שאפשר לשמוע אותו במצפון שקט.... -
@נעמי16 אני אסביר מה ש @דיזיין רצתה לומר.
גם אם הלחן והמילים בסדר, צריך לבדוק מי הזמר או המלחין.
כי כשמלחין מלחין שיר, הוא מכניס בו את הרגשות שלו, את הכוונות שלו או להבדיל את התאוות שלו..
ואז כמו שכשאת שומעת שיר שהולחן על מישהו שנפטר חלילה, גורם לך איזושהי צמרמורת כי את מתחברת לרגש שהמלחין הכניס, כך גם התאוות והמחשבות של המלחין נכנסות אלייך....
לכן הרבה מתנגדים לשמיעת שירים שהולחנו ע"י מלחין גוי או חילוני, כי אין לדעת איפה הראש והלב שלו היו באותו זמן..
אני גם מבינה שהשירים האלה יכולים לחזק (מתחברת...), אבל ברור שיש בהם גם משהו שלילי שחודר מבלי שנשים לב. -
@נעמי16 אמר בשירים לא חרדיים שנכנסו גם לציבור החרדי:
אני שואלת על זה בדיוק....הנקודה הזו של לחן בסדר לדוגמא זה שטח אפור,אין לזה כללים ברורים.
אני לא מבינה לאן את בורחת כל הזמן,
אני מנסה להסביר לך,
שדוקא השטח האפור הזה,
הרבנים ישבו ונתנו לנו גדרים ברורים, כדי שלא יהיו לנו שטחים אפורים,
לדוגמא מילים שהם בסדר, אבל הזמר לא בסדר,
אז הדעת תורה אומרת, תדעו, שזה שהמילים בסדר, זה לא מספיק, אם הזמר לא בסדר השיר הפך לשחור, הוא לא אפור....
הבנת???אולי עד לפני כמה שעות לא ידעת שיש לזה כללים ברורים,
והנה אני באה ומספרת לך שהרבנים ישבו ודנו והחליטו על כללים ברורים,
והרי הם לפניך....ואגב,
מה שאמרת כאן,@נעמי16 אמר בשירים לא חרדיים שנכנסו גם לציבור החרדי:
כל זמן שהשיר לא בעייתי מבחינת התוכן (אחרת הוא בכלל לא היה נכנס לצבור)
זה לא בדיוק נכון, כי הנה מציאות בשטח שנכנסו גם שירים שהם לא בדיוק בסדר מבחינת המילים,(וכמובן מבחינת הלחן [שזה נפרץ כבר בצורה מזעזעת... וד"ל])
והנקודה היא שהגבול זז לנו לאט לאט, אנחנו לא שמים לב, כל פעם מזיזים אותו בעוד מילימטר, עד שמגיעים לשלב שאנחנו כבר לא יודעים להבדיל.... -
-
הנושא ננעל מכמה סיבות.
א. יש כבר נושא כזה באתר.
ב. הענייין פה יותר השקפתי.
וכמו שאמרנו גם בנושא הקודם,אין שום הכשרה לשום זמר באשר הוא.
בין אם הוא עם שטריימל ופאות ארוכות, בין אם הוא בחור ישיבה וכמובן שלא זמר חילוני.זה שכיום תופעת הזמרים החילונים נכנסה לציבור החרדי זה מראה טוב ולא טוב.
זה יכול להראות על קרבה ליהדות וכמובן פריצה בציבור החרדי על עצם המושג.לטעמו של עניין אין מה לדון,
כי יהיו שיראו בכך חיובי, ויהיו שיראו בכך שלילי- ובצדק!כל אחד יעשה כדעת רבותיו נראה לי הכי טוב....