שירים אהובים עם עיבודים מיושנים, דעתכם?
-
@רבקה-כהן אין כמו המקור, ואין כמו המקור, ואני אגיד את זה שוב - אין כמו המקור.
הפתרון שיש לי להציע לך - תשמעי בבוקסה בבית, בטייפ, ולא באוזניות....... שלא יעשה צמרמורת...................
וגם מתעניינת - מה זה ישן? את מדברת על תקליטי קרליבך הישנים או פרחי מיאמי הראשונים? צליל וזמר? פריד נוסטלגי?
-
@כ-פ אמר בשירים אהובים עם עיבודים מיושנים, דעתכם?:
וגם מתעניינת - מה זה ישן? את מדברת על תקליטי קרליבך הישנים או פרחי מיאמי הראשונים? צליל וזמר? פריד נוסטלגי?
האמת שתמיד רציתי לכתוב את הדיון הזה. אבל הנושא הזה קפץ לי כשנזכרתי ב"ירושלים אורו של עולם"- חיפשתי את המקור וכששמעתי אותו, נחרדתי:)
לאוזן מודרנית שהתרגלה לל כך הרבה איכות ועיבודים חדשניים בגדר של כמעט בלתי אפשרי לעמוד ביותר מחצי דקה של שמע...
לשאלתך,
הכוונה היא לפריד, מרדכי בן דוד, פרחי מיאמי ולכל זמרי העבר... אם תבדקי את אלבומיהם הראשונים ואפילו האמצעיים של הזמרים הללו---- -
@רבקה-כהן אני מכירה הרבה ישנים - לכן התעניינתי. אצלנו בבית שומעים הרבה מיאמי, צליל וזמר, עמודי שיש, ג'ורניס ישנים, ועוד הרבה.......... האיכות באמת לא הכי אבל זה לא מונע ממנו להמשיך לשמוע.
תאמיני לי שזה עדיף מהשירים של היום שחלקם הגדול, במחילה מכבוד כל האמנים, חסרי טעם וריח. -
נכון.., אני גם מאוד מחוברת לשירים של פעם אבל באמת - קשה לי לשמוע את העיבודים הללו...
שלא תטעו- אני ממש אבל הכי לא בקטע של "מוזיקה" אלקטרונית
אבל אפשר לעשות עיבודים מלאים ויפים עם כלים חיים... אבל פשוט יותר קליל.
לפעמים בעיבודים של פעם יש יותר מידי אלמנטים בעיבוד אחד כך שהצלילים מתפספסים ונבלעים זה בזה (כמו לדוגמא בשיר דדא ביה של פריד או יאקב)
פרויקט קפיצת הדרך- באמת נחמד אבל זה יותר להוסיף תופים וכאלו... הייתי מעדיפה עיבוד חדש מלכתחילה... כי חבל השירים של פעם באמת אייכותיים ויפים... -
כיף לקרוא את כל מה שכתוב כאן!
אפשר לומר שבגלל איכות ההקלטה והסאונד והמכשור של פעם האיכות היתה גרועה, אבל אם חופרים לעומק במוזיקה של פעם, מגלים שהידע של המעבדים של פעם בתאוריית המוזיקה מבייש הרבה מהמעבדים של היום ...
בן ציון שנקר לדוגמה, קשה להקשיב לדיסקים הישנים שלו בגלל הסאונד וההקלטה המיושנים, אבל מספיק רק לשמוע את האקורדים בכדי להבין איזה אמן הוא היה ברמה שקשה למצוא היום, ואני לא מדבר על ההשקעה שלו בתזמורת ותפקידים של כל כלי שעושים הרמוניה מטורפת... וכן משה גולדמן חיים בנט ומונה רוזנבלום וכו' מעבדים שהשקיעו מאד בכל שיר
פעם היה יותר קשה להיות מעבד מוזיקלי, אבל מי שכן היה בתחום השקיע בזה באמת, ולמד את זה ברמה מאד מקצועית. וכן פעם היו פחות שירים מהיום, אבל מי שהוציא השקיע באמת מחשבה על כל שיר וכל עיבוד, שילם הרבה הרבה כסף על תזמורת איכותית!
(ונכון, כמו היום, גם פעם היה גם את התעשיה של האמנים שרצו לעשות חיים קלים ולהוציא עיבוד ברמה נמוכה עם איזה אורגן פשוט... ולשירים האלה באמת קשה להקשיב היום..)
יצוין שיואלי דיקמן הוא אחד מהאמנים שרוצים להחזיר את הכבוד של המוזיקה האיכותית והאותנטית של פעם, והוא למד ומשקיע ומשלם על זה מאד הרבה! ובאמת מגיע לו הכבוד על העבודה האיכותית שלו במוזיקה החסידית וההשקעה הרבה שלו על כל שיר שהוא מפיק, וכמובן עם הרמה והאיכות הכי חדשנית של היום
אולי הסיבה שפחות משקיעים היום בכל שיר זה כי זה פחות רווחי, וגם כי עוד חודש צריך להוציא עוד שיר ואין זמן להשקיע..
-
מה עם שני האלבומים של שוואקי 'היו ימים'? הוא חידש שם שירים ישנים בצורה מאוד מקצועית.
לגבי פרויקט קפיצת הדרך אני לא חושב שזה מתאים לכל אחד זה מוזיקה אלקטרונית מדי -
@מ-S-0
פעם הדגש היה יותר על --לחן היפה -העיבוד היה בכלי נגינה -לייב ---ואולפן עם מיקסר של 80 ערוצים
היום יש התפשרות על לחנים ובהחלט יתכן מפני חוסר ידע ושטחיות מוזיקלית --אבל העיבודים מיליון $ - באלקטרוני - אפקטים וכ"ו
וזה מה שעושה את השיר יפה ומושך -- היום בלי עיבוד כזה כמעט ואין סיכוי לשירים -ואי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה
לדעתי ----אם הלחן טוב -- ישמעו את השירים עוד הרבה שנים גם עם העיבוד מיושן -ותמיד יהנו
ואם לחן רדוד --כמו הרבה שירים היום --זה יהיה לשמיעה חד פעמית -- וואו -וואו --תודה רבה - נעבר לשיר הבא -
צריך לשים לב שפעם לא רק רמת הסאונד היתה אחרת ושונה אלא גם הסגנון מוזיקה שהיה יותר רוק כבד כזה עם המון כלים ומי שהתרגל לסגנון העכשווי האקוסטי יותר אם נגדיר זאת כך, יהיה לו קשה להאזין לשירים ישנים (עיבודים של יואלי זה שונה כי יש שם הרבה אקשן ועניין..)
-
@כ-פ אמר בשירים אהובים עם עיבודים מיושנים, דעתכם?:
תאמיני לי שזה עדיף מהשירים של היום שחלקם הגדול, במחילה מכבוד כל האמנים, חסרי טעם וריח.
במחילה מכל האומנים?
מהאומנים אין על מה לבקש מחילה.
מהבחורים הצעירים ששולחים את ידם במוזיקה וכבר נקראים אומנים?
בקשי מחילה:)@אילן-פ אמר בשירים אהובים עם עיבודים מיושנים, דעתכם?:
לדעתי ----אם הלחן טוב -- ישמעו את השירים עוד הרבה שנים גם עם העיבוד מיושן -ותמיד יהנו
כמו שאמרתי בהתחלה- שירים מיתולוגיים שכאלה, כביכול תמיד היו וככל הנראה גם תמיד יהיו...
אבל בכל זאת, עם איכות השמיעה, אני אישית מעדיפה לזמזם לבדי את "ירושלים אורו של עולם" ודומיו... -
הרבה מאלו שרגילים לשמוע את המוזיקה המודרנית במילא לא מתחברים למוזיקה הישנה, כך גם אם יקליטו מחדש את השירים אחרי 2 הדקות הראשונות שלהם הם יאבדו את הסבלנות.
והרבה מאלו שאוהבים את המוזיקה הנוסטלגית אוהבים אותה איך שהיא. עם כל ה"שריטות" שלה. ככה הורגלו אליה מילדות. מן "גירסא דינקותא" שכל שינוי שיעשה יתן להם תחושה של אי נוחות שזה לא מדויק כמו המקור...
אז כמה ביקוש יהיה להשקעה כזאת? -
אגב לאחרונה היו כמה פרוייקטים של חידושים, כמו יעקב שוואקי שכבר הוציא 2 דיסקים שנקראים 'היו זמנים' וזה מחולק לפי מחרוזות. מחרוזת מבד, מחרוזת פריד, קרליבך, אנגלית......... ועוד כמה.
גם ברוך לוין הוציא 2 דיסקים כאלו בשנתיים האחרונות, קוראים לזה 'Off The Record' וגם זה מחולק למחרוזות. לדעתי דיסקים מאוד מוצלחים.