שלום , יש נושא חשוב שלא הועלה בפורום והוא נושא הלחנים, ואני מתכוון לכך שיש המון אנשים שהלחינו בעצמם שירים ולא יודעים איך להתקדם עם זה הלאה , וחבל, כי החומרים הכי טובים מגיעים באופן ספונטני מאנשים רגילים , ולכן פתחתי דיון בנושא איך אפשר לעזור לאנשים בענין , וכל מי שיש לו פתרונות איך להביא את השירים לאנשים הנכונים, מוזמן לכתוב לתועלת כולם.....
בני מז'ורי
-
-
אם כבר מגדירים מוזיקה חסידית, זה מתחלק לכמה דרגות:,
לחסידי ברמה של ר' יענקל תלמוד, ועובר דרך אלבומים של חסידויות שונות, כגון פיטסבורג, בעלזא, ויזניץ, מודזיץ, חב''ד, ועוד,
וממשיך לחסידי כמו האלבומים של זאנוויל ואהרלה סאמעט,
ונגמר במוזיקה של זמרים כמו שלמה כהן ואלי הרצליך, (וברור שנכלל בזה מ.ב.ד, ואברהם פריד), שלמעשה גם הם מוגדרים כמוזיקה חסידית אפילו שהמרחק בינם למשל, לבין ניגוני מודזיץ, הוא גדול מאוד,
ולכן כנראה ההסבר הוא, שמוזיקה חסידית זה שם כולל, ובתוך זה יש כמה תתי קטגוריות.נב. לגבי המוזיקה כמו נובהרדוק, ורמ''ש שפירא, שהזכירו למעלה, לדעתי זה נמצא באזור המוזיקה של שלמה כהן ואלי הרצליך והלאה, כלומר זה קטגוריה נפרדת.
-
בכל דבר יש את הנושא הטכני, ויש את הנושא התיאורטי, וכל דבר חשוב בפני עצמו,
אבל בשניהם תמיד עדיף להתחיל לבד כל עוד אתה יודע מה אתה צריך ללמוד,
ועיקר הלימוד זה להתאמן...
ורק בשלב שבו את\ה נתת מעצמך את המקסימום ואין לך עוד מה להוסיף ולהתאמן מעצמך, תלך למורה...
הרעיון הוא שהמורה אמור להוסיף על דבר שאתה בעצמך כבר לא יכון להגיע אליו מעצמך.... -
הסירטון האחרון מהאירוע של אירגון אורחות יושר, מעיד על אדם עם שליטה וואקלית מדהימה,
מה שאומר שמה שכיום הוא פחות תופס, זה מצד סגנון המוזיקה, ולא מצד האיכות של הקול,
ואין ענין שינסה את המוזיקה העדכנית, כי צריך מישהו שעדין ישמור על המוזיקה הישנה והטובה,
ובפרט שבתחום הזה הוא מספר אחד. אין עוד מלבדו.... -
יש ענין להתאים את השיר לזמר ששולחים אליו ולכן צריך רשימה רחבה של אמרגנים וזמרים
-
אם תסתכלו לדוגמא על השיר של ירון בר שלהבת הנשמה תבינו שזה וודאי רחוק מההגדרה של שיר חסידי וסגנון השיר הנ''ל זה מה שהוא משמיע אצלו בתכנית
ולגבי אפרים קמיסר המוזיקה החסידית שהוא משמיע סגנון מוזיקה של צמאה אבל לקחו את זה לפרשנות אחרת שגם זה לא מוזיקה חסידית ,ואם תרצו דוגמא למוזיקה חסידית תסתכלו באלבום של זאנוויל האחרון מן השמים ותבינו את המרחק בין הסגנון הזה, לסגנון שירים של אפרים קמיסר.
-
הופיע בעבר בפורום קישורים של מקצבים ,הדבר החשוב הוא שרובם מקצבים מאוד פשוטים , עד כדי כך שחלקים רק פתיח ומעבר אחד, לכן צריך לסנן את כל המקצבים שמופעים שם, זה אמנם עבודת נמלים אבל משתלם...
-
@הגאון וודאי שלהתאמן זה חשוב מאוד אבל לא פחות חשוב שיהיה מישהו שידריך ויכוון לעשות טכניקות מסוימות שעליהם צריך
להתאמן -
מי שקצת מבין באקורדים ויודע לנגן את האלבומים הקודמים של קמפה, אין סיבה שלא ידע לנגן גם את האלבום הנוכחי, כי הכל מבוסס על מוזיקה חרדית בנאלית של סולם מינורי הכי פשוט, ואקורדים בסיסיים ברובם.
-
לגבי הטענה שבעבר היו פחות זמרים וממילא היה פחות תחרות על התואר מלך המוזיקה עובדתית זה לא נכון כי גם בשנות השמונים היו הרבה זמרים יחסית לציבור החרדי
ולגבי ההגדרה מהו מלך המוזיקה כנראה שפעם שאנשים יותר התענינו בסוג הקול ובצורת ההגשה מב''ד תפס בצדק את המקום הראשון אבל כיום שהציבור יותר מתעניין בטכניקות ובטונים יותר גבוהים יש מגוון של זמרים שיכולים לעמוד בקריטריון ביניהם גם זמרים צעירים
-
אם מפרידים תכניות רגילות מתכניות מוזיקה, צריך גם להפריד בין קול ברמה לקול פליי, כי זה וודאי שקול ברמה במהותו הוא יותר מזרחי מבחינת התוכניות, וגם המוזיקה שלהם לפעמים מגיע עד כדי מזרחית כבד, ולעומת זאת קול פליי אמנם אי אפשר להגדיר את בתור משהו חסידי כי משמיעים שם מכל הסיגנונות כולל עקיבא וחנן בן ארי, ואני אפילו שמעתי שיר של עידן עמדי שמוגדר זמר של הציבור הכללי,
אבל גם קול חי מיוזיק אמנם לא משמעים זמרים לא חרדים, אבל עדין המוזיקה שלהם לפעמים רחוקה מאוד מההגדרה של מוזיקה חסידית, ויעיד מי שמקשיב לתוכניות של ירון בר ושל אפרים קמיסר,
ולכן אם כבר מסכמים את ההבדל בין קול חי מיוזיק לקול פליי, ההבדל הוא, שבקול חי מיוזיק המוזיקה יחסית כבדה כלומר פחות שירי פופ חדשים, ואילו קול פליי כן שמים דגש יותר על שירי פופ שמושכים בעיקר צעירים, ובאמת בסקר TGI האחרון נקבע, שיש קצת יותר רייטינג לקול חי מיוזיק, אבל בסקר אמרו שזה מתבסס בעיקר על קהל מבוגר.
מלחינים בחסד
מוזיקה 'חסידית', האומנם?
איך כדאי ללמוד נגינה, עם מורה או לבד?
מרדכי בן דוד
מלחינים בחסד
איזה רדיו עדיף לשמוע קול חי או קול ברמה?
מקצבים לימהה
עזרה בנגינה בפסנתר
לכל שוחרי האקורדים
מדוע אין "מלך" חדש במוזיקה???
איזה רדיו עדיף לשמוע קול חי או קול ברמה?