מהלך כרומטי באקורד
-
@יואלי-יורוביץ
שוועת עניים
אדרבה בפתיח, ובקטע 'ושנדבר...' (לא זוכר אם בביצוע של פריד אבל באידיש נחת זה וודאי ככה)ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה......... -
@נחמיה אמר במהלך כרומטי באקורד:
ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה.........חלק הראשון של ואמרתם כה לחי
ואמרתם. מי. כה לחי. פה. רבי שמעון. פה דיאז. בר יוחאי. פהאו הפזמון של צוה
צוה צוה צוה צוה. צוה ישועות יעקב
מי פה פה#פה -
למי שמכיר את השיר של משה גולדמן
רבש"ע איך בעהט דיר זייער"
בקטע
'און אלע מיינע מעשים זאל זיין'
(סולם לה מינור )מע שים זאל זיין...
F E D#M DM -
אחד המהלכים היפים!!! יש מקום שממש ''חיבים'' את הכרומטיה , בשיר מכניסי רחמים המוכר במנגינה שבאה אחרי המילים: מלך קל רם ונישא. ואז יש ''טיננה נה נה וכו' המיוחד שזה כרומטיה כפולה דהיינו:
dm , ואז יורדים עם הרה לרה במול, אח''כ לדו (שאז זה בעצם נהיה f) ואז לסי, ובתחילת המשפט השני מתחילים בam ואז יורדים עם הלה ללה במול ואח''כ לסול. תנסו! שימו לב שהטון שיורד ממשיך את הירידה כל הזמן כי במעבר מהdm לam הוא נמצא בסי ויורד ללה וכן הלאה, כמובן שאם הבס עושה את זה זה מאוד יפה וכל אחד לפי טעמו -
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
-
-
-
בשיר ונפשי שפכי כמים
טאטע איך געב פאר דיר מיין גאנצע הארץ
ונפשי שפכי כמים לבך ונפשי שפכי כמים לבך
רה דו סי לה לה סול פה מי -
אני מאוד ישמח לשמוע רעיונות
על סולם מז'ור. או על סולם פריגי. או על סולם דורי אוקראיני
תודה.