מהלך כרומטי באקורד
-
מהלך כרומטי באקורד
כרומטיות (להבדיל מהמבנה הסטנדרטי הנקרא גם "דִיאָטוֹנִי") היא אתגר לכל מוסיקאי, בדיוק בגלל היותה תופעה של יציאה מהסדר הרגיל,
בעיקרון מה שאני רוצה. שאתם תביאו רעיונות על כל מיני מהלכים באקורד
אני מסביר
מהלך כרומטי הוא בעצם רצף של אקורדים אחד אחרי השני
לדוגמה לה. לה במול. סול. סול במול .
אבל אני רוצה לדבר על מהלך קצת שונה
אני רוצה לדבר על אקורד משולש. שתי אצבעות אני משאיר ורק אם אצבע אחד אני יורד
לדוגמה AM אני עומד על דו ומי כל הזמן ואני יורד אם האצבע מלה. ללה-במול. סול. סול במול.
שזה בעצם AM אחרי זה C פלוס וC ו D מוקטן
עוד סוג מהלך
אתה עומד על DM אתה נשאר על רה ופה
ועולה מלה. ללה דיאז. אחרי זה סי.
שזה בעצם DM ו B במול ו D מוקטן
לסיכום. המהלך הזה. זה אחד המהלכים הכי האוב על המוזיקאים
ואני אשמח לשמוע מכם רעיונות לשירים
באיזה שירים אפשר להכניס את המהלך הזה@יואלי-יורוביץ
שוועת עניים
אדרבה בפתיח, ובקטע 'ושנדבר...' (לא זוכר אם בביצוע של פריד אבל באידיש נחת זה וודאי ככה)ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה......... -
@יואלי-יורוביץ
שוועת עניים
אדרבה בפתיח, ובקטע 'ושנדבר...' (לא זוכר אם בביצוע של פריד אבל באידיש נחת זה וודאי ככה)ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה......... -
@יואלי-יורוביץ
שוועת עניים
אדרבה בפתיח, ובקטע 'ושנדבר...' (לא זוכר אם בביצוע של פריד אבל באידיש נחת זה וודאי ככה)ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה.........@נחמיה אמר במהלך כרומטי באקורד:
ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה.........חלק הראשון של ואמרתם כה לחי
ואמרתם. מי. כה לחי. פה. רבי שמעון. פה דיאז. בר יוחאי. פהאו הפזמון של צוה
צוה צוה צוה צוה. צוה ישועות יעקב
מי פה פה#פה -
@נחמיה אמר במהלך כרומטי באקורד:
ואגב יש מעבר נוסף מעניין שאני משתמש בו שזה כשאני על לה מינור ונשאר על לה ודו ואת המי אני עולה לפה ואז לפה דיאז
וגם זה מהלך שקים בשירים אבל לא זוכר כרגע שיר כזה.........חלק הראשון של ואמרתם כה לחי
ואמרתם. מי. כה לחי. פה. רבי שמעון. פה דיאז. בר יוחאי. פהאו הפזמון של צוה
צוה צוה צוה צוה. צוה ישועות יעקב
מי פה פה#פה -
אחד המהלכים היפים!!! יש מקום שממש ''חיבים'' את הכרומטיה , בשיר מכניסי רחמים המוכר במנגינה שבאה אחרי המילים: מלך קל רם ונישא. ואז יש ''טיננה נה נה וכו' המיוחד שזה כרומטיה כפולה דהיינו:
dm , ואז יורדים עם הרה לרה במול, אח''כ לדו (שאז זה בעצם נהיה f) ואז לסי, ובתחילת המשפט השני מתחילים בam ואז יורדים עם הלה ללה במול ואח''כ לסול. תנסו! שימו לב שהטון שיורד ממשיך את הירידה כל הזמן כי במעבר מהdm לam הוא נמצא בסי ויורד ללה וכן הלאה, כמובן שאם הבס עושה את זה זה מאוד יפה וכל אחד לפי טעמו -
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
פוסט זה נמחק!
-
ח חיימקה התייחס לנושא זה ב
-
M margalit התייחס לנושא זה ב
-
ח חיימקה התייחס לנושא זה ב
-
בשיר ונפשי שפכי כמים
טאטע איך געב פאר דיר מיין גאנצע הארץ
ונפשי שפכי כמים לבך ונפשי שפכי כמים לבך
רה דו סי לה לה סול פה מי -
אני מאוד ישמח לשמוע רעיונות
על סולם מז'ור. או על סולם פריגי. או על סולם דורי אוקראיני
תודה.
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות