הבנתם את כל המילים?
-
@הכל-טוב-0
נכון.
בשירים של חנן בן ארי ובכלל בשירים ישראלים שמכוונים לקהל ישראלי-יש מושגים מעולם התוכן של התרבות הישראלית. מי שלא מכיר את הקלאסיקה של "בגדי המלך החדשים"-( והמלך הוא עירום...) או קצת היסטוריה כללית( דון קישוט) לא יבין במה מדובר..
קצת ידע עולם וגם עניין של גיל..:) -
@הכל-טוב-0 הנה הביאור של השיר מתוך ויקיפדיה
%(#000000)[מילות השיר הן מחאה כנגד סטריאוטיפים ודעות קדומות הקיימות בציבור כנגד קבוצות באוכלוסייה ועל חנן בן ארי עצמו. השיר מציג בתחילתו טענה, לפיה לאנשים נח יותר להיסחף אחרי הסטיגמות מאשר לחשוב "הכל כבר מסודר לנו בראש מגירות מגירות, לא ניתן למציאות להפריע לנו לראות". בהמשך השיר יוצא הזמר כנגד הסתה וסגידה לרייטינג. הוא ממשיך ומתקומם נגד סטריאוטיפים בחברה, על כך ששמאלנים מתויגים כבוגדים, ערבים כמחבלים, חרדים כשודדים, והמתנחלים כאלו שרצחו את רבין. בנוסף הוא יוצא נגד תפיסה בציבור שכל תל אביב טבעונית וכל העיר נתיבות היא מסורתית עממית, וכן שהדתיים פרימיטיביים עם ציצית ודוחים את טענות דרווין (אבולוציה).בפזמון החוזר מבקש הדובר השר שלא לכלוא אותו בשום כלוב ולא לסכם אותו בוויקיפדיה, כשהמשפט החוזר ונשנה בפזמון הוא: "אני הכל, אני לא כלום, אור אין סוף לבוש בגוף, אז אל תכלאוני בשום כלוב". לאחר הפזמון החוזר מוסיף בן ארי כי מצידו אפשר לקרוא לו דון קישוט, ולשים על ראשו פרס וגיליוטינה בכיכר. עוד הוא מוסיף כי זמן השדים עבר והגיע הזמן לומר למלך שהוא עירום. הוא ממשיך ומתלונן על התפיסה שנוצרה כלפיו ומבקש מהקהל למחוק כל מה שידע עליו עד היום, וכי הוא לא מתנחל, לא נציג של אלוקים, הוא לא דוס שמדיר נשים ולא מהווה גשר בין המגזרים. ומצהיר שהוא רוצה שישרפו המגזרים והדיעות הקדומות כדי שלכל אדם יהיה סיכוי. בחלק זה ניתנות דוגמאות נוספות לתפיסה סטריאוטיפית: כל המזרחיים מקופחים והחילונים הם כופרים, כל הנשים מתאימות רק למטבח, הרוסים אוהבים את סטלין, מאחורי כל חבר כנסת יש קופת שרצים (שחיתות שלטונית). בסוף חלק זה משתמש הדובר ביסוד הומוריסטי מכליל הטוען שכל האתיופים רצים, ואלה שלא, שרים עם רייכל, ששילב בפרויקט שלו מוזיקאים, רובם יוצאי אתיופיה. את השיר מסיים בן ארי בתקווה שעוד יבוא יום שבו לא יכלאוהו בשום כלוב.]
ראיתי את זה כבר בפורום בנושא אחר (טקסטים יפים משהו כזה לא זוכר הקרדיט למי שהביא את זה) -
@בני-5 אמר בהבנתם את כל המילים?:
בסוף חלק זה משתמש הדובר ביסוד הומוריסטי מכליל הטוען שכל האתיופים רצים, ואלה שלא, שרים עם רייכל, ששילב בפרויקט שלו מוזיקאים, רובם יוצאי אתיופיה.
אגב היה לו מריבה רצינית עם עידן על המילים האלה -
בעצם העניין הדיון נראה לי תמוה כי זה כל העניין בשירה לתת פאנץ' בקיצור וברמיזה ובלשון מליצית מבוססת על היסטוריה ועל מושגים ואגדות ומליצות ובפרט בזמרים הגדולים איין סיכוי שהיה נכנס מילה בלתי מוגהת ולא מובנת
(וסיפור המלך עירום הוא סיפור עממי על מלך גנדרן שאהב בגדים והיו המון חייטים וכו' והוא הגזים וכו' עד שהיועצים שלו תפרו לו בגד מיוחד שהיה מבד יקר ושקוף והמלך יצא ככה לפני העם....) -
אני מנסה להבין על מה אתם מדברים?????????
אבל לדעתי שיר שרוצים שילך צריך להיות עם עומק במילים שלו
אני לא מתקשה להבין את השירים של חנן בן ארי (למרות השיר חנניה שלא התחברתי לרעיון שלו)
אבל הדור הצעיר הוא דור רדוד יותר שלא מחפש עומק (גרוע)
אז הם צריכים גם לשים שירים פחות עמוקים.. -
@hi-it-s-me ההיפך. אם הדור רדוד בואי נעמיק אותם.. יותר יפה לראות בקשות של להבין את השירים העמוקים. שירים שחשבו לפני שכתבו עליהם וחיברו רצף הגיוני של משפטים. מאשר לשמוע שירים דבילים בלי שום תוכן..עם פזמון שהוא כל השיר וכדו'
וסתם מעניין-לאיזה רעיון אל התחברת בחנניה? -
@123-3 ברור שצריך שירים עמוקים
אבל יש מלא שירים ששרים אותם כשרוקדים כמוזיקת רקע.....
אותם לא צריך עומק ועינין אלה מילים פשוטות
אני שונאת את כל השירים הדבילים בלי עומק
כשאני רוצה לשמוע שירים אני שומעת שירים ישנים....
ולא התחברתי בחנניה למנגינה למילים להכל פשוט לא אהבתי! -
לפעמים מילים עמוקות מידי מתישות. קשה לשמוע שירים כאלו.
-
@hi-it-s-me לפעמים זה עושה הרגשה כבדה...
טוב, זה תלוי במצב... -
@hi-it-s-me הוא אשר אמרתי... התכתבם כאן ואמרתם שזה שירים כבדים(כשאני אומרת זה הכוונה לשירים שלא מובנים תמיד ממבט ראשון).. ולכן נתתי את חנן כדגומא שכתבנו עליה בדיון למעלה
-
@hi-it-s-me לא מחייב!!!!
-
@hi-it-s-me בדיוק.
תוכן כבד.
אגב, אני בת.