הבנתם את כל המילים?
-
@הכל-טוב-0 הנה הביאור של השיר מתוך ויקיפדיה
%(#000000)[מילות השיר הן מחאה כנגד סטריאוטיפים ודעות קדומות הקיימות בציבור כנגד קבוצות באוכלוסייה ועל חנן בן ארי עצמו. השיר מציג בתחילתו טענה, לפיה לאנשים נח יותר להיסחף אחרי הסטיגמות מאשר לחשוב "הכל כבר מסודר לנו בראש מגירות מגירות, לא ניתן למציאות להפריע לנו לראות". בהמשך השיר יוצא הזמר כנגד הסתה וסגידה לרייטינג. הוא ממשיך ומתקומם נגד סטריאוטיפים בחברה, על כך ששמאלנים מתויגים כבוגדים, ערבים כמחבלים, חרדים כשודדים, והמתנחלים כאלו שרצחו את רבין. בנוסף הוא יוצא נגד תפיסה בציבור שכל תל אביב טבעונית וכל העיר נתיבות היא מסורתית עממית, וכן שהדתיים פרימיטיביים עם ציצית ודוחים את טענות דרווין (אבולוציה).בפזמון החוזר מבקש הדובר השר שלא לכלוא אותו בשום כלוב ולא לסכם אותו בוויקיפדיה, כשהמשפט החוזר ונשנה בפזמון הוא: "אני הכל, אני לא כלום, אור אין סוף לבוש בגוף, אז אל תכלאוני בשום כלוב". לאחר הפזמון החוזר מוסיף בן ארי כי מצידו אפשר לקרוא לו דון קישוט, ולשים על ראשו פרס וגיליוטינה בכיכר. עוד הוא מוסיף כי זמן השדים עבר והגיע הזמן לומר למלך שהוא עירום. הוא ממשיך ומתלונן על התפיסה שנוצרה כלפיו ומבקש מהקהל למחוק כל מה שידע עליו עד היום, וכי הוא לא מתנחל, לא נציג של אלוקים, הוא לא דוס שמדיר נשים ולא מהווה גשר בין המגזרים. ומצהיר שהוא רוצה שישרפו המגזרים והדיעות הקדומות כדי שלכל אדם יהיה סיכוי. בחלק זה ניתנות דוגמאות נוספות לתפיסה סטריאוטיפית: כל המזרחיים מקופחים והחילונים הם כופרים, כל הנשים מתאימות רק למטבח, הרוסים אוהבים את סטלין, מאחורי כל חבר כנסת יש קופת שרצים (שחיתות שלטונית). בסוף חלק זה משתמש הדובר ביסוד הומוריסטי מכליל הטוען שכל האתיופים רצים, ואלה שלא, שרים עם רייכל, ששילב בפרויקט שלו מוזיקאים, רובם יוצאי אתיופיה. את השיר מסיים בן ארי בתקווה שעוד יבוא יום שבו לא יכלאוהו בשום כלוב.]
ראיתי את זה כבר בפורום בנושא אחר (טקסטים יפים משהו כזה לא זוכר הקרדיט למי שהביא את זה) -
@הכל-טוב-0
צודק!
פשוט רציתי לחזק את דברך..
אבל זה מופנה לכל אותם אלו שלא הבינו...:)
זה ממש עניין של גיל וידע עולם רחב.. -
@הכל-טוב-0
צודק!
פשוט רציתי לחזק את דברך..
אבל זה מופנה לכל אותם אלו שלא הבינו...:)
זה ממש עניין של גיל וידע עולם רחב.. -
זה ממש עניין של גיל וידע עולם רחב..
לא תמיד.
לפעמים פשוט בקצב של השיר קשה להבין את כל המילים. קחו למשל את אבא נשמה או את חנניה, לקח לי המון זמן להבין... -
אני מנסה להבין על מה אתם מדברים?????????
אבל לדעתי שיר שרוצים שילך צריך להיות עם עומק במילים שלו
אני לא מתקשה להבין את השירים של חנן בן ארי (למרות השיר חנניה שלא התחברתי לרעיון שלו)
אבל הדור הצעיר הוא דור רדוד יותר שלא מחפש עומק (גרוע)
אז הם צריכים גם לשים שירים פחות עמוקים.. -
אני מנסה להבין על מה אתם מדברים?????????
אבל לדעתי שיר שרוצים שילך צריך להיות עם עומק במילים שלו
אני לא מתקשה להבין את השירים של חנן בן ארי (למרות השיר חנניה שלא התחברתי לרעיון שלו)
אבל הדור הצעיר הוא דור רדוד יותר שלא מחפש עומק (גרוע)
אז הם צריכים גם לשים שירים פחות עמוקים..@hi-it-s-me ההיפך. אם הדור רדוד בואי נעמיק אותם.. יותר יפה לראות בקשות של להבין את השירים העמוקים. שירים שחשבו לפני שכתבו עליהם וחיברו רצף הגיוני של משפטים. מאשר לשמוע שירים דבילים בלי שום תוכן..עם פזמון שהוא כל השיר וכדו'
וסתם מעניין-לאיזה רעיון אל התחברת בחנניה? -
@hi-it-s-me ההיפך. אם הדור רדוד בואי נעמיק אותם.. יותר יפה לראות בקשות של להבין את השירים העמוקים. שירים שחשבו לפני שכתבו עליהם וחיברו רצף הגיוני של משפטים. מאשר לשמוע שירים דבילים בלי שום תוכן..עם פזמון שהוא כל השיר וכדו'
וסתם מעניין-לאיזה רעיון אל התחברת בחנניה?@123-3 ברור שצריך שירים עמוקים
אבל יש מלא שירים ששרים אותם כשרוקדים כמוזיקת רקע.....
אותם לא צריך עומק ועינין אלה מילים פשוטות
אני שונאת את כל השירים הדבילים בלי עומק
כשאני רוצה לשמוע שירים אני שומעת שירים ישנים....
ולא התחברתי בחנניה למנגינה למילים להכל פשוט לא אהבתי! -
@123-3 ברור שצריך שירים עמוקים
אבל יש מלא שירים ששרים אותם כשרוקדים כמוזיקת רקע.....
אותם לא צריך עומק ועינין אלה מילים פשוטות
אני שונאת את כל השירים הדבילים בלי עומק
כשאני רוצה לשמוע שירים אני שומעת שירים ישנים....
ולא התחברתי בחנניה למנגינה למילים להכל פשוט לא אהבתי! -
@מתויגת
נכון, לכן לא כל הזמן שומעים את השירים האלה!!!!!!!!!! -
@מתויגת
נכון, לכן לא כל הזמן שומעים את השירים האלה!!!!!!!!!!@hi-it-s-me לפעמים זה עושה הרגשה כבדה...
טוב, זה תלוי במצב...

-
@hi-it-s-me לפעמים זה עושה הרגשה כבדה...
טוב, זה תלוי במצב...

-
@מתויגת אני רק יסבר את אוזנכם שדיברו כאן בין השאר על ויפקידה שיש בו מילים עמוקות. אבל אני לא בטוחה שהוא עונה על ההגדרה שלכם כשיר כבד..
@123-3
חנן בן ארי אין לו בכלל שירים כבדים
שירים כבדים זה בדרך כלל יותר בציבור החרדי! -
@123-3
חנן בן ארי אין לו בכלל שירים כבדים
שירים כבדים זה בדרך כלל יותר בציבור החרדי!@hi-it-s-me הוא אשר אמרתי... התכתבם כאן ואמרתם שזה שירים כבדים(כשאני אומרת זה הכוונה לשירים שלא מובנים תמיד ממבט ראשון).. ולכן נתתי את חנן כדגומא שכתבנו עליה בדיון למעלה
-
@123-3
חנן בן ארי אין לו בכלל שירים כבדים
שירים כבדים זה בדרך כלל יותר בציבור החרדי!@hi-it-s-me לא מחייב!!!!
-
@hi-it-s-me לא מחייב!!!!
@מתויגת
תלוי מה את מגדיר שיר כבד.......
אני מגדירה שיר כבד , שיר אם מנגינה מסוימת יותר איטית מילים אם תוכן יותר כבד ומסר -
@מתויגת
תלוי מה את מגדיר שיר כבד.......
אני מגדירה שיר כבד , שיר אם מנגינה מסוימת יותר איטית מילים אם תוכן יותר כבד ומסר@hi-it-s-me בדיוק.
תוכן כבד.
אגב, אני בת. -
@הכל-טוב-0 אמר בהבנתם את כל המילים?:
@בני-5 אני הבנתי יפה מאוד את השיר.
היית צריך לתייג את @איזה-קטע ואת @פנני
וסתם את כל אלה שלא הבינו.
ומילא לא הבינו- זלזלו באחרים בגלל חוסר ההשכלה שלהם.
היי @אנונימית בעלת ידע עולם וכנראה כמוני בגיל.....באנה לא חסר לי מושגים ואני הבנתי כל שורה ממה שהוא אמר (וליתר ביטחון קראתי גם את וויקיפדיה) פשוט לא הבנתי מה הקשר בין שורה לשורה!!!
-
@איזה-קטע אמר בהבנתם את כל המילים?:
תקראו לי דון קישוט שמעז לקרוא תיגר שימו לי פרס על הראש וגיליונטינה בכיכר (עד כאן מובן) השדים זמנם עבר וכו'...
מה הקשר?יש מצב שאם היית יודע/יודעת קצת הסטוריה היית מבין הכל.
@פנני אמר בהבנתם את כל המילים?:
לא קשור עדיין צריך לפתוח נושא על זמרים ש-סליחה מחרטשים מילים (בלי להעליב)
זה שאת/ה לא מבין/ה לא אומר שהם מחרטשים.
@הכל-טוב-0 אמר בהבנתם את כל המילים?:
@איזה-קטע אמר בהבנתם את כל המילים?:
תקראו לי דון קישוט שמעז לקרוא תיגר שימו לי פרס על הראש וגיליונטינה בכיכר (עד כאן מובן) השדים זמנם עבר וכו'...
מה הקשר?יש מצב שאם היית יודע/יודעת קצת הסטוריה היית מבין הכל.
@פנני אמר בהבנתם את כל המילים?:
לא קשור עדיין צריך לפתוח נושא על זמרים ש-סליחה מחרטשים מילים (בלי להעליב)
זה שאת/ה לא מבין/ה לא אומר שהם מחרטשים.
אני לא מדבר על שירים בעיקר בעיקר אצל הצעירים שאין קשר בין מילה לשניה בין בית לפזמון לא ענין של הבנה, דוגמא;
אתה תשיר - איציק וינגרטן.mp3
מה הקשר בין הבית לפזמון
תגובה זו גם ל-
@איזה-קטע -
@הכל-טוב-0 אמר בהבנתם את כל המילים?:
@איזה-קטע אמר בהבנתם את כל המילים?:
תקראו לי דון קישוט שמעז לקרוא תיגר שימו לי פרס על הראש וגיליונטינה בכיכר (עד כאן מובן) השדים זמנם עבר וכו'...
מה הקשר?יש מצב שאם היית יודע/יודעת קצת הסטוריה היית מבין הכל.
@פנני אמר בהבנתם את כל המילים?:
לא קשור עדיין צריך לפתוח נושא על זמרים ש-סליחה מחרטשים מילים (בלי להעליב)
זה שאת/ה לא מבין/ה לא אומר שהם מחרטשים.
אני לא מדבר על שירים בעיקר בעיקר אצל הצעירים שאין קשר בין מילה לשניה בין בית לפזמון לא ענין של הבנה, דוגמא;
אתה תשיר - איציק וינגרטן.mp3
מה הקשר בין הבית לפזמון
תגובה זו גם ל-
@איזה-קטע@פנני לגמרי צודק
כל האלה החדשים שמוציאים שירים בלי קשר מילה אחד לשניה וגם אם זה קשור
בלי רמה -
@הכל-טוב-0 אמר בהבנתם את כל המילים?:
@בני-5 אני הבנתי יפה מאוד את השיר.
היית צריך לתייג את @איזה-קטע ואת @פנני
וסתם את כל אלה שלא הבינו.
ומילא לא הבינו- זלזלו באחרים בגלל חוסר ההשכלה שלהם.
היי @אנונימית בעלת ידע עולם וכנראה כמוני בגיל.....אני עצמי עניתי על דון קישוט
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות