איך אורגניסט מזהה את הסולם של הזמר?
-
@חכם_בלילה לא, זה אחד,
כי אם אתה מנגן על דו, כדי לשנות את זה לדו דיאז צריך רק חצי טון אחד יותר -
@חכם_בלילה לא קשור לרבעי טונים.
אותו סולם במינור ובמזו' זה פער של 1.5 טונים.
לה מינור ודו מזו'ר זה אותו סולם, והפער ביניהם הוא 1.5 טונים.סתומרת תתחיל בדו מז'ור זה 0, דו דיאז 1 רה 2 וכו'.
ככה יוצא שהמספר בטרנספוזיציה בסולם מז'ור יביא לך תוצאה של 1.5 טונים יותר מסולם מינורי בדיוק כמו נקודת ההתחלה. -
@חכם_בלילה לא קשור לרבעי טונים.
אותו סולם במינור ובמזו' זה פער של 1.5 טונים.
לה מינור ודו מזו'ר זה אותו סולם, והפער ביניהם הוא 1.5 טונים.סתומרת תתחיל בדו מז'ור זה 0, דו דיאז 1 רה 2 וכו'.
ככה יוצא שהמספר בטרנספוזיציה בסולם מז'ור יביא לך תוצאה של 1.5 טונים יותר מסולם מינורי בדיוק כמו נקודת ההתחלה. -
@חכם_בלילה 1.5 טונים זה מספר 3
כל סיפרה מסמלת חצי טון בלבד, ככה ש1 זה חצי טון יותר, 2 זה טון שלם יותר, ו-3 זה 1.5 טונים יותר.
-
@חכם_בלילה 1.5 טונים זה מספר 3
כל סיפרה מסמלת חצי טון בלבד, ככה ש1 זה חצי טון יותר, 2 זה טון שלם יותר, ו-3 זה 1.5 טונים יותר.
-
@חכם_בלילה על אותו דרך,
6 זה 3 טונים שלמים מעל הדו דהיינו פה דיאז מז'ור. -
@חכם_בלילה על אותו דרך,
6 זה 3 טונים שלמים מעל הדו דהיינו פה דיאז מז'ור. -
@חכם_בלילה נמוך זה ענין יחסי,
אתה מגביה את הקליד של הדו שינגן פה דיאז שמעליו
ובמקביל אתה מנמיך את הפה דיאז שינוגן איפה שבעיקרון נמצא הדו -
@חכם_בלילה נמוך זה ענין יחסי,
אתה מגביה את הקליד של הדו שינגן פה דיאז שמעליו
ובמקביל אתה מנמיך את הפה דיאז שינוגן איפה שבעיקרון נמצא הדו -
@חכם_בלילה
תעשה את זה בעצמך.
לדוגמא(כשאתה מנגן על לה );
לה -0
סי - 2
דו - 3
וכן הלאה...
(עם הזמן תתרגל שהשחורים לדוגמא סי במול זה 1 וכו') -
@אהרן-נחום @כשרון איזה מלכים!!





אני ישתמש בזה! תודה
אולי יש עוד מילון לסולמות מז'וריים? בכל מקרה זה יעזור לי@חכם_בלילה אמר באיך אורגניסט מזהה את הסולם של הזמר?:
אולי יש עוד מילון לסולמות מז'וריים?
דו 0, רה במול 1+, רה 2+, מי במול 3+, מי 4+, פה 5+, סול במול 6+/6-, סול 5-, לה במול 4-, לה 3-, סי במול 2-, סי 1-.
-
@אפרים-פלג אבל איך אני יודע איזה סולם אני בטרספוזיציה לדוגמה אם אני על 3 איזה סולם זה?? (יש אולי מילון של זה??) אשמח לעזרה!
@חכם_בלילה
אני מנגן באורגן, קודם כל בסולם לה, הסולם הממוצע הוא בין מינוס 4 למינוס 1, ואם פתאום הזמר משנה סולם רצים על הקלידים עד שמוצאים את הסולם ורק אז משנים בלחצן של הטרנספוזיציה. -
שאלה למנגנים שכאן,
אני יודע מצוין על הקלידים,
הבעיה היא שכשמישהו שר בסולם מסוים אני צריך שעה ללחוץ על הכפתור של הסולם באורגן עד שאני מוצא את הסולם הנכון לפי איך שהוא שר.אבל אני שומע חתונות, וכל האורגניסיטים יודעים ברגע שהזמר משנה סולם - מיד הם יודעים להתאים את עצמם לסולם שלו.
איך הם יודעים מה הסולם? הרי יש עשרות סולמות, איך הם מתאימים את עצמם בידיוק כ"כ מהר??אשמח לתשובה
@פאראנצ-עס אמר באיך אורגניסט מזהה את הסולם של הזמר?:
שאלה למנגנים שכאן,
אני יודע מצוין על הקלידים,
הבעיה היא שכשמישהו שר בסולם מסוים אני צריך שעה ללחוץ על הכפתור של הסולם באורגן עד שאני מוצא את הסולם הנכון לפי איך שהוא שר.אבל אני שומע חתונות, וכל האורגניסיטים יודעים ברגע שהזמר משנה סולם - מיד הם יודעים להתאים את עצמם לסולם שלו.
איך הם יודעים מה הסולם? הרי יש עשרות סולמות, איך הם מתאימים את עצמם בידיוק כ"כ מהר??אשמח לתשובה
למרות מה שהגבתי לך למעלה,
התשובה הכי אמיתית היא שמי ששולט בכל הסולמות בלחיצה או שניים על הקלידים הוא כבר תופס מה הסולם הרצוי.
השימוש בכפתור הטרנספוזיציה מאד מסבך כי אתה אפי' לא יודע אם לעלות או לרדת, לעומת הבדיקה על המקלדת שאתה בודק כמה תוים בו זמנית וממילא תופס בשניה וחצי מה הסולם הנדרש...אלא ש....
לא באמת כל הקלידנים שולטים בכל הסולמות, ולהיפך.. רובם לא שולטים...
הייתי בחתונה של איזה חבר שניגן שם קלידן ידוע ומוכר שלא אזכיר את שמו..
סוף החתונה עליתי לנגן ליווי לחבר ששר קטע חזנות,
הקלידן שואל אותי "באיזה סולם לשים לך"?
עניתי לו שאין צורך, אני זורם על מה שהזמר יתחיל... וזה היה פה דיאז מז'ור....
מזווית עיני אני קולט את העיניים ההמומות של אותו קלידן..לעזאזאל..
אתה כבר קלידן באירועים, איך יכול להיות שאתה לא שולט בסולמות?????
רמה לא משהו... -
@פאראנצ-עס אמר באיך אורגניסט מזהה את הסולם של הזמר?:
שאלה למנגנים שכאן,
אני יודע מצוין על הקלידים,
הבעיה היא שכשמישהו שר בסולם מסוים אני צריך שעה ללחוץ על הכפתור של הסולם באורגן עד שאני מוצא את הסולם הנכון לפי איך שהוא שר.אבל אני שומע חתונות, וכל האורגניסיטים יודעים ברגע שהזמר משנה סולם - מיד הם יודעים להתאים את עצמם לסולם שלו.
איך הם יודעים מה הסולם? הרי יש עשרות סולמות, איך הם מתאימים את עצמם בידיוק כ"כ מהר??אשמח לתשובה
למרות מה שהגבתי לך למעלה,
התשובה הכי אמיתית היא שמי ששולט בכל הסולמות בלחיצה או שניים על הקלידים הוא כבר תופס מה הסולם הרצוי.
השימוש בכפתור הטרנספוזיציה מאד מסבך כי אתה אפי' לא יודע אם לעלות או לרדת, לעומת הבדיקה על המקלדת שאתה בודק כמה תוים בו זמנית וממילא תופס בשניה וחצי מה הסולם הנדרש...אלא ש....
לא באמת כל הקלידנים שולטים בכל הסולמות, ולהיפך.. רובם לא שולטים...
הייתי בחתונה של איזה חבר שניגן שם קלידן ידוע ומוכר שלא אזכיר את שמו..
סוף החתונה עליתי לנגן ליווי לחבר ששר קטע חזנות,
הקלידן שואל אותי "באיזה סולם לשים לך"?
עניתי לו שאין צורך, אני זורם על מה שהזמר יתחיל... וזה היה פה דיאז מז'ור....
מזווית עיני אני קולט את העיניים ההמומות של אותו קלידן..לעזאזאל..
אתה כבר קלידן באירועים, איך יכול להיות שאתה לא שולט בסולמות?????
רמה לא משהו...@מקצועיות
כמובן שעדיף ללמוד סולמות,
אבל יש גם בעיה הפוכה, של קלידנים שמנגנים באירועים על כל הסולמות, למרות שהם פחות שולטים בהם מAm לצורך העניין,
וזה ממש חוצפה שהם מנגנים פחות טוב ממה שהם יכלו אם היו משתמשים בטרנספוזיציה, רק כדי להרשים אולי מישהו שהם מנגנים על כל הסולמות.
קלידנים יקרים כל עוד אתם לא מנגנים בכל הסולמות במידה שווה (ואתם לא...)-
תתאמנו בבית כמה שתרצו, ובאירועים תשתמשו בטרנספוזיציה! אל תנסו להרשים על חשבון האירוע! תודה. -
@מקצועיות
כמובן שעדיף ללמוד סולמות,
אבל יש גם בעיה הפוכה, של קלידנים שמנגנים באירועים על כל הסולמות, למרות שהם פחות שולטים בהם מAm לצורך העניין,
וזה ממש חוצפה שהם מנגנים פחות טוב ממה שהם יכלו אם היו משתמשים בטרנספוזיציה, רק כדי להרשים אולי מישהו שהם מנגנים על כל הסולמות.
קלידנים יקרים כל עוד אתם לא מנגנים בכל הסולמות במידה שווה (ואתם לא...)-
תתאמנו בבית כמה שתרצו, ובאירועים תשתמשו בטרנספוזיציה! אל תנסו להרשים על חשבון האירוע! תודה.@אהרן-נחום
חחחחחחחח
מסכים עם כל מילה שלך.....
בעיה מוכרת מהפן השני... -
@פאראנצ-עס אמר באיך אורגניסט מזהה את הסולם של הזמר?:
שאלה למנגנים שכאן,
אני יודע מצוין על הקלידים,
הבעיה היא שכשמישהו שר בסולם מסוים אני צריך שעה ללחוץ על הכפתור של הסולם באורגן עד שאני מוצא את הסולם הנכון לפי איך שהוא שר.אבל אני שומע חתונות, וכל האורגניסיטים יודעים ברגע שהזמר משנה סולם - מיד הם יודעים להתאים את עצמם לסולם שלו.
איך הם יודעים מה הסולם? הרי יש עשרות סולמות, איך הם מתאימים את עצמם בידיוק כ"כ מהר??אשמח לתשובה
למרות מה שהגבתי לך למעלה,
התשובה הכי אמיתית היא שמי ששולט בכל הסולמות בלחיצה או שניים על הקלידים הוא כבר תופס מה הסולם הרצוי.
השימוש בכפתור הטרנספוזיציה מאד מסבך כי אתה אפי' לא יודע אם לעלות או לרדת, לעומת הבדיקה על המקלדת שאתה בודק כמה תוים בו זמנית וממילא תופס בשניה וחצי מה הסולם הנדרש...אלא ש....
לא באמת כל הקלידנים שולטים בכל הסולמות, ולהיפך.. רובם לא שולטים...
הייתי בחתונה של איזה חבר שניגן שם קלידן ידוע ומוכר שלא אזכיר את שמו..
סוף החתונה עליתי לנגן ליווי לחבר ששר קטע חזנות,
הקלידן שואל אותי "באיזה סולם לשים לך"?
עניתי לו שאין צורך, אני זורם על מה שהזמר יתחיל... וזה היה פה דיאז מז'ור....
מזווית עיני אני קולט את העיניים ההמומות של אותו קלידן..לעזאזאל..
אתה כבר קלידן באירועים, איך יכול להיות שאתה לא שולט בסולמות?????
רמה לא משהו... -
@מקצועיות רוב הקלידנים יודעים איך להשתמש בטרנספוזיציה באופן שוטף מעטים יודעים את כל הסולמות אבל ברוך השם כולם מצליחים
@אפרים-פלג אמר באיך אורגניסט מזהה את הסולם של הזמר?:
@מקצועיות רוב הקלידנים יודעים איך להשתמש בטרנספוזיציה באופן שוטף מעטים יודעים את כל הסולמות אבל ברוך השם כולם מצליחים
הלוואי לפעמים אני שומע אירועים של ישיבות ששם מאוד קשה להשתלב כידוע כי המקהלה של הישיבה לא הכי מקצועית מגיע איזה בחור שהחליט שיודע לשיר והשם ישמור עד שהארגניסט תופס באיזה סולם הוא כבר מתבייש להיות על הבמה.....
לכן בזמנו כשהייתי במקהלה בישיבה או הקלידן בישיבה כל פעם לפני שהתחלנו תיאמנו איזה סולם אם זה דו דיאז ......
-
@אפרים-פלג אמר באיך אורגניסט מזהה את הסולם של הזמר?:
@מקצועיות רוב הקלידנים יודעים איך להשתמש בטרנספוזיציה באופן שוטף מעטים יודעים את כל הסולמות אבל ברוך השם כולם מצליחים
הלוואי לפעמים אני שומע אירועים של ישיבות ששם מאוד קשה להשתלב כידוע כי המקהלה של הישיבה לא הכי מקצועית מגיע איזה בחור שהחליט שיודע לשיר והשם ישמור עד שהארגניסט תופס באיזה סולם הוא כבר מתבייש להיות על הבמה.....
לכן בזמנו כשהייתי במקהלה בישיבה או הקלידן בישיבה כל פעם לפני שהתחלנו תיאמנו איזה סולם אם זה דו דיאז ......
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות
