מי לדעתך יש/היה את הטונים הגבוהים ביותר
-
@אלי-פקרביץ אמר במי לדעתך יש לו את הטונים הגבוהים ביותר:
@מקצועיות שוחחתי עם אחד מכותבי התווים במקהלה של אלי יפה והוא היה בשבת הזו ולפי טענתו הוא לא השתמש בפלסטו בכלל.
אותו אדם שמבין לא מעט במוזיקה וחזנות אמר לי שהוא לא שמע הרבה חזנים בסדר גודל כמו ניסים סאל בכל המובנים.סתם מעניין אותי עם מי שוחחת, עם רימונד גולדשטיין? עם אלון הלל?
אני עצמי למדתי קצת אצל אלי יפה, והמידע שלי מגיע ממנו....על כל פנים לא ענית על טענתי, העובדה שבשבת הזו הוא לא ביצע טונים עם פסלטו לא מוכיחה כלום,
מה שנטען לעיל זה שבטונים גבוהים במיוחד יש תערובת של פלסטו.דרך אגב סוג הקול של ניסים סאל אינו טנור לירי.
????????
הוא טנור לירי על מלא!! -
@אלי-פקרביץ אמר במי לדעתך יש לו את הטונים הגבוהים ביותר:
ניסים סאל מתגורר בניו יורק ולא בבית שמש.
רק השבת הוא הגיע לבית שמשהא סבבה אני פשוט לא שמעתי אליו
למרות שאני מתענין מאוד בטונים וכד'ו -
@אלי-פקרביץ יפה
תגיד זה נכון שהוא לוקח את הלפגוט בטונים?
לי לא נראה -
-
@אבא-תודה אמר במי לדעתך יש לו את הטונים הגבוהים ביותר:
על אף שאני לא חובב בכלל.... את.... זאנוויל ווינברגער,
הגזמתה הוא שר פצצה אין הוא מוכשר בטרוףף
והכי חשוב הוא אברך כולל עד הערב אברך רציני לא שחקן||טוב אבל כל אחד וטעמו!||
-
@יונתן-פ לדעתי הוא מגיע להלפגוט בטונים, אני מסכים שלהלפגוט הטונים באו עם פחות מאמץ.
אבל בכל מקרה הלפגוט היום הוא לא מה שהיה בכלל.. שמעתי אותו לאחורנה והוא התאמץ על טונים לא כל כך גבוהים.
המעלה של ניסים סאל אינה רק הטונים שלו, המעלות הם בדיוק ובעוצמת הקול שלו (גם ללא רמקול...), בצבע הקול שמזכיר את יוסלה רוזנבלט, באומנות בחלק של האופרה שיש בחזנות - למשל ביצוע המילה 'שלווה' באמר רבי אלעזר, ועוד ועוד. מה שבטוח שכיום הוא אחד הגדולים ולכל הדעות לכל הפחות הוא הכי טוב לאחר הלפגוט. -
@אלי-פקרביץ אמר במי לדעתך יש לו את הטונים הגבוהים ביותר:
@יונתן-פ לדעתי הוא מגיע להלפגוט בטונים, אני מסכים שלהלפגוט הטונים באו עם פחות מאמץ.
המעלה של ניסים סאל אינה רק הטונים שלו, המעלות הם בדיוק ובעוצמת הקול שלו (גם ללא רמקול...), בצבע הקול שמזכיר את יוסלה רוזנבלט, באומנות בחלק של האופרה שיש בחזנות - למשל ביצוע המילה 'שלווה' באמר רבי אלעזר, ועוד ועוד. מה שבטוח שכיום הוא אחד הגדולים ולכל הדעות לכל הפחות הוא הכי טוב לאחר הלפגוט.
מסכים איתך שהוא יחודי בעניין הדיוק ושהוא אחד מהגדולים היום, ובשונה ממך אני אוחז שיש לו קלילות מיוחדת בעליית טונים.
אבל בעניין גוון הקול אני חולק עליך בתוקף..
גוון הקול שלו אם כבר מזכיר את משה קוסוביצקי,
יוסלה היה טנור דרמטי על גבול הבריטון לפי דעות מסויימות,
לניסים יש קול הרבה הרבה יותר דק ממנו.כאחד שבקי מאד הן בעולם החזנות והן בעולם האופרה אני לא כל כך מבין מהי כוונתך ב"חלק האופרה שיש בחזנות" אם הדוגמה שתפסת היא המילה "שלווה" שהינו קטע כל כך חזני ולא אופראי...
בכל אופן, אכן מדובר בחזן גדול לכל הדעות שכמותו הרבה זמן לא היה.
-
@מקצועיות אני מתכוון על הביצוע המהיר, והסילסול הלא מהוסס.
דעתי האישית שבטונים נמוכים הוא ממש צזכיר את יוסלה רוזנבלט. בשבת שהייתי בבית שמש הוא עשה את ישתבח של יוסלה שיש שם הרבה משחק בטונים נמוכים והדימיון בקול היה נשמע מטורף.
יחד עם זאת בטונים הגבוהים הוא לא דומה ליוסלה ויש לו בהם יותר דמיון לקוסוביצקי, אם כי יש הבדל ביניהם- קוסוביתקי בטונים הגבוהים היה שומר על מנעד קול רחב ומלא, אבל ניסים סאל ככל שהוא עולה המנעד הקול שלו הופך לצר יותר ומזכיר יותר סופרן מאשר טנור. -
@אלי-פקרביץ אמר במי לדעתך יש לו את הטונים הגבוהים ביותר:
@מקצועיות אני מתכוון על הביצוע המהיר, והסילסול הלא מהוסס.
זה רק גורם לי לתמוה עליך יותר...
סילסולים הם פרי נחלתם הבלעדית של חזנים,
ב 99.9% מהאריות (אַרִיָה בלשון יחיד, למי שלא יודע) באופרה אין סילסולים בכלל, הם הרבה יותר מלודיות מהחזנות.
ואם אתה לא מתכוון לאריות אלא לחלק של ההצגה עצמה, זה כבר יותר דיבורים על פי תווים, וודאי לא סילסולים.||באריה Una Furtiva Lagrima של דונצטי יש טיפלה סילסול בסוף, אבל זה סלסול שעולם החזנות מכניס בכיס הקטן..||