-
-
-
@ארי-בראנד
דיסק או סינגל? -
@מוזיקאי-בנשמה-2
נראה לי סינגל ו''קליפ''!!!! -
@פייביש אמר בשרוליק מנדלסון:
@שמעי-ה אווירא סטייל..
יצא גם שנה שעברה מחרוזת בת 40 דקות.@פייביש רק אתה יכול לעזור לי...
אני כבר מבולבל מכל ההודעות .. תסביר מה הולך לצאת, דיסק אוירא או דיסק לפורים, של מי ההפקה, מה החלק של שרוליק מנדלסון בסיפור, איך נכנס מוטי ויזל?, ומה עם מקהלת מלכות שרים שם או לא?
בקיצור @פייביש תעשה לי סדר ע"פ המידע שיש לך... ויש לך... -
@נטו-מוזיקה אמר בשרוליק מנדלסון:
@פייביש רק אתה יכול לעזור לי...
אולי גם אני יכול לעזור...
ממקורות שיש לי:
מאחד שכבר שמע את רוב המחרוזת.. דבר ראשון הוא טוען שזה מחרוזת מאוד מאוד יפה ומוצלחת
דבר שני זה לא דיסק אלא רצועה ארוכה של כ 45 דקות [כמו שמוישי הוציא אם אהרלה בל"ג בעומר רצועה של 50 דקות...]. בקיצור לא יעלה כסף [עד כמה שאני מבין] ושרים שם אהרלה סאמעט בעיקר וגם מוטי ויזל עם מקהלת מלכות .. וזה בלי הפקה של יוסף משה כהנא כי זה חינמי!
אשריהם של מושי ואהרלה על העבודה המסורה לציבור! כי תמיד כולם מחפשים להדליק משהו לענין לפורים וזה הולך לענות על הצרכים של הציבור... -
פוסט זה נמחק!
-
@אילה-הזמרת מנדלסון הצעיר גר בביתר?
-
-
-
@שמעי-ה אמר בשרוליק מנדלסון:
@מוזיקאי-בנשמה-2 אמר בשרוליק מנדלסון:
@אילה-הזמרת מנדלסון הצעיר גר בביתר?
כן!!
-
-
שרוליק מנדלסון // לא הבנתי, אתה לא DJ???
שרוליק מנדלסון בטור על יצירה והפקה של מוזיקה אלקטרונית, DJ ומה שביניהם
לא הבנתי, אתה לא DJ??? אז מה אתה בעצם?כיוצר מוזיקה אלקטרונית אני נשאל לעיתים קרובות האם אני DJ, כמובן שהתשובה היא לא (אף שאני מהרהר באפשרות).
עקב ריבוי השאלות, המסקנה הבלתי נמנעת היא שההבנה של הציבור בנושא רופפת עד לא קיימת- במיוחד כשזה מגיע לתחום היצירה האלקטרונית.
בטור זה אנסה לרדת לשורש והגדרת מעשיו של המעבד מול המתקלט.
אתחיל מהעולם שקרוב אליי- עולם היצירה של המוזיקה אלקטרונית.
למען האמת בכדי לענות על השאלה מה עושה בפועל יוצר אלקטרוני אולי כדאי להבין קודם מה זה בכלל מוזיקה אלקטרונית… אבל זה כבר נושא לטור נפרד.
התפקיד של יוצר אלקטרוני דומה ממש למעבד/מנצח של מוזיקה חיה.
מקודם
שרוליק מנדלסון // לא הבנתי, אתה לא DJ???
הלב מתפלץ: "היא עמדה לידו וראתה את כל הזוועה"מקודם
שרוליק מנדלסון // לא הבנתי, אתה לא DJ???
טויוטה היילנדר בנזין החל מ-4,300 לחודש בלבד, לכל המידע כנסומקודם
שרוליק מנדלסון // לא הבנתי, אתה לא DJ???
שיער מיותר בפנים? הגיע הזמן למצות עם זה בחצי מהזמן וללא טיפת כאב!מקודם
שרוליק מנדלסון // לא הבנתי, אתה לא DJ???
אינדוקציה בפסח? עם סיליפלוס אתה מכוסה כיסויי ייחודי ואיכותי, לבישול בכיריים אינדוקציה בפסח.בהגדרה כוללנית, מעבד מוזיקלי בוחר את כלי הנגינה בשיר, וכן אומר לנגנים מה וכיצד לנגן. במקביל בעולמות הEDM (שזה ראשי תיבות באנגלית של Electronic dance music)
במקום נגנים יש סאונדים מוכנים- והמעבד בוחר כיצד ואיפה הם ינגנו.עיקר העבודה כיום מתבצעת במחשב- שם יוצרים את הצלילים באמצעות סינתים דיגיטליים, ומנגנים איתם בכלי שנקרא Midi המאפשר נגינה וירטואלית.
מעולם היצירה נצעד לעולם התקלוט, נבין מדוע התפקיד של הDJ כה שונה ואיך בכל זאת יש לו קשר הדוק לעולם היצירה.
הגדרת התפקיד היבשה של הDJ היא השמעת השירים בארוע.
בדיוק כמו מתי שנוסעים ברכב כמה חברים ויש את מי שיושב ׳על השיבר׳ ומשמיע את המוזיקה מנגן (וירטואלי או פיזי), מי שמשמיע בפועל את השירים הוא בעצם בתפקיד הDJ.
התפקיד מתחיל לדרוש מיומנות כשנניח החברים ברכב מטילים עליו משימה קשה במיוחד- להשמיע רשימת שירים רציפה, באופן שיותיר את כלל הנוסעים ברכב שבעי רצון ובאנרגיה שמשתנה במידה הגיונית. לדוגמה לאחר שלושה שירים קצביים ורועשים שני שירים שקטים יותר וכדו׳.
הDJ גם יעקוב אחר תגובות החברים בזמן אמת וינסה לבצע התאמות ברשימת השירים בזמן הנסיעה על מנת למקסם את החוויה של הנוסעים.
הבעיה הראשונה שהDJ יתקל בה, תהיה העדר הרציפות במוזיקה- הפסקה של כמה שניות בין שיר לשיר שיווצרו אם הוא ישמיע באופן סטנדרטי- ואנחנו כאמור רוצים לשמוע מוזיקה ברצף וללא הפרעות.
הפתרון לבעיה נמצא בדמות תוכנה שמאפשרת להשמיע שני שירים במקביל, עם לחצן ווליום שנע בין שני השירים באופן שינמיך בהדרגתיות את השיר הראשון ויכניס בעוצמה שתלך ותגבר את השיר השני.
מה שכן, פתרון זה יצר בעיה חדשה… שכעת יש חלקים בשיר שלא ממש שומעים- כל מה שמושמע במהלך המעבר בין שני השירים.
הפתרון לזה בא בדמות מעברים שדיג׳ייס החלו לבנות לשירים, הם הוסיפו קטע בהתחלה ובסוף בכדי לאפשר מעבר חלק בין השירים.
כאן נוצרה ההתערבות הראשונה של הDJ במוזיקה שהוא משמיע. אחרי תוספת המעברים החלו תוספות נוספות עד כדי יצירת גירסאות של ממש לשירים- מה שמכונה ״רמיקס״.
מכאן החל הערבוב הגדול בין עולם היצירה והתקלוט כשרבים מהדיג׳ייס יוצרים את המוזיקה שהם מנגנים- או
לפחות חלק ממנה.אז האם DJ חייב להיות יוצר אלקטרוני? ממש לא! רוב הדיג׳ייס לא יוצרים מוזיקה בעצמם, חלקם קונים רמיקסים בשביל המיתוג והרוב אפילו את זה לא עושה.
המיומנות הנדרשת מהDJ שונה לחלוטין מהנדרש אצל היוצר והמעבד, הDJ בעיקר צריך טעם טוב בבחירת השירים ויכולת לקרוא קהל, לעומת המעבד שצריך קודם כל ידע בהפקה מוזיקלית בכלל, ושליטה ברזי ההפקה האלקטרונית בפרט- כולל הכרת התוכנות הרלוונטיות ועוד.
בשולי הדברים אזכיר כי יש גם אפקטים שהDJ יכול להוסיף בזמן אמת בשביל השואו, אך זוהי פעולה משנית בחשיבותה.
מקווה שעשיתי לכם קצת סדר, אף שאני מתאר לעצמי שהתווספו לכם כמה סימני שאלה חדשים על תחום המוזיקה אלקטרונית, אולי בטור הבא בעז״ה נרחיב עוד על התחום.
שתפו את דעתכם בתגובות!
נ. ב. אני לא DJ בעצמי כרגע, ולכן לא מן הנמנע שתאור עבודת הDJ לא בוצעה במדויק, אך זו התמונה הכללית.
-
-
פוסט זה נמחק!