הרמוניה ופיתו"ש
-
@אפרת-גלבוע אמר בהרמוניה ופיתו"ש:
@אילן-פ
הידידותי והמוכר הוא יותר נחמד נכון אבל חלק בלתי נפרד מהמוזיקה זה התאוריה והידע! גמאני בהתחלה הייתי תקועה על AM אבל לאחרונה התחלתי לשלב גם BM ו GM ו DM זה הרבה יותר מאתגר ומעניין...הכוונה שבשיר אחד משולבים האקורדים שציינת ?או שהנגינה היא לא רק בסולם לה מינור אלא
בכל הסולמות הנ"ל בהתאמה ?--שזה פחות מרגש
בגיטרה אני מאוד אוהב להתלבש דוקא על סולם EM שאקורדים שמשתלבים שם -- bm d a am g פה דיאז מינור וכ"ו זה נשמע הכי יפהבשירים שאני מלחין יש מצב שכל האקורדים שהזכרת נ"ל נכנסים בשיר אחד למרות שלכאורה
שייכים לסולמות אחרים -- ישי ריבו ,ומשה פלד ,משתמשים בזה הרבה
ואצל שולי רנד --זה מטורף לגמרי תוך כדי שיר אחד עובר סולמות ומשלב אקורדים שצריך
נס גלוי שישתלבו ביחד --וזה עובד -- מי שמבין בתאוריה מבין מה הכוונה -
@אילן-פ
לא ברור שהתכוונתי לסולמות שאני אוהבת להשתמש בהם אפילו יותר מלה מינור...
אגב שאפו על זה שאתה מלחין שירים! זו יכולת מדהימה...
ולגבי יציאות של אקורדים בשירים גם לזה יש כללים אבל זה בהחלט גאוני... כשהייתי מהרמנת עם המורה שלי היו לה יציאות הזויות אבל מגניבות! -
@אפרת-גלבוע אמר בהרמוניה ופיתו"ש:
@אילן-פ
לא ברור שהתכוונתי לסולמות שאני אוהבת להשתמש בהם אפילו יותר מלה מינור...
אגב שאפו על זה שאתה מלחין שירים! זו יכולת מדהימה...
ולגבי יציאות של אקורדים בשירים גם לזה יש כללים אבל זה בהחלט גאוני... כשהייתי מהרמנת עם המורה שלי היו לה יציאות הזויות אבל מגניבות!העלתי 2 שירים לפורום אחרי הפקה עם קליפ מילים --לחנים ומלחינים -- אפשר לשמוע --"כי טוב יום בחצריך "
יש לי שיר 3 שמכינים לו קליפ {כ-פ מהפורום } --בשיר הזה שילבתי אקורדים מכל מיני סולמות --שיהיה מוכן אעלה לפורום -
@אפרת-גלבוע אמר בהרמוניה ופיתו"ש:
@yael
תגידי באיזה שיטה את משתמשת כדי לזהות סולמות לפי דיאזים מצטברים?
אני למדתי את כל סימני ההיתק של הסולמות המזוריים הרגילים( כאילו לא את סולמות הדיאזים כמו f# וכדומה..) והמינוריים בעל פה אבל את השיטה עצמה שכחתי כי אני בקושי משתמשת בה...
דבר שני טובבב שהעלית הירמונים שלך! הבעיה שאני לא מכירה את השירים האלו כל כך אולי רק מלמעלה... אבל ראיתי ששמת D במקום DM זה חזק! ראיתי את זה בכל מיני מקומות שהטוניקה הופכת למזורית אבל תגידי יש בזה כללים?כן, בגדול אני יודעת את זה בע"פ- סדר הופעת הדיאזים והבמולים
וגם את שיטת מעגל הקוינטות-מאוד ברור אגב וממולץ
זה לא שהטוניקה הופכת למזו'רית-זה לא הכלל- זה פשוט אקורד מחוץ לסולם כדי להוסיף "מלח פלפל"
מצ"ב השירים שכתובה ההרמוניה שלהם והסבר על מעגל הקוינטות-מחכה לשלך עכשיו -
-
@yael לי אישית במעבר לעוד סולמות (בגיטרה) היה נראה לי קשה עד שניסיתי קצת וזה עף, יש לי חבר שמנגן בכינור רק ברה מינור וזה חייב אותי ללמוד עוד. וגם בגיטרה ספציפית אחרי כמה סולמות השאר עפים ממש בגלל הברה, שקולטים את המעברים לאקורדים שונים בשריגים שונים
-
@גיטריסט-בינוני עצם הברה הוא לא קל ללמידה
-
@גיטריסט-בינוני אמר בהרמוניה ופיתו"ש:
@yael תוניקה מז'ורית זה לא האקורד ההרמוני? (כאילו ממודוס מינור הרמוני, שהדרגה השביעית מוגבהת בחצי טון כמו במודוס מז'ור)
כן.. אבל ההרמון שהיא מסתכלת הוא בסולם DM אז היא אמרה טוניקה מזו'רית..
זה בעצם דרגה ראשונה שם לא שביעית.. -
סליחה התבלבלתי טוניקה זה הדרגה הרושונה, מה שכתבתי נכון לגבי הדומיננטה
-
@גיטריסט-בינוני הכל נכון חוץ מזה ש טוניקה זה השם של האקורד הראשון (והשלישי בסולם הוא טוניקה מדומה)
טוניקה היא ה"בית"
דרגה חמישית היא דומיננטה
והובלה לטוניקה.......
במינור הרמוני השביעית מוגבהת ובמינור מלודי השישית והשביעית מוגבהות
החמישית זו חמישית מז/ורית בסולם מינור טבעי.. -
@גיטריסט-בינוני השביעית היא דומיננטה חזקה יותר
ובהרמוני זה עוד יותר
המלודי יותר רך
מה גם שבירידה המלודי מתבטל וחוזר להיות טבעי -
@גיטריסט-בינוני לא הכל.. תאמין לי..
סולם כרומטי?