הרמוניה ופיתו"ש
-
@אפרת-גלבוע אמר בהרמוניה ופיתו"ש:
@אילן-פ
לא ברור שהתכוונתי לסולמות שאני אוהבת להשתמש בהם אפילו יותר מלה מינור...
אגב שאפו על זה שאתה מלחין שירים! זו יכולת מדהימה...
ולגבי יציאות של אקורדים בשירים גם לזה יש כללים אבל זה בהחלט גאוני... כשהייתי מהרמנת עם המורה שלי היו לה יציאות הזויות אבל מגניבות!העלתי 2 שירים לפורום אחרי הפקה עם קליפ מילים --לחנים ומלחינים -- אפשר לשמוע --"כי טוב יום בחצריך "
יש לי שיר 3 שמכינים לו קליפ {כ-פ מהפורום } --בשיר הזה שילבתי אקורדים מכל מיני סולמות --שיהיה מוכן אעלה לפורום -
@אפרת-גלבוע אמר בהרמוניה ופיתו"ש:
@yael
תגידי באיזה שיטה את משתמשת כדי לזהות סולמות לפי דיאזים מצטברים?
אני למדתי את כל סימני ההיתק של הסולמות המזוריים הרגילים( כאילו לא את סולמות הדיאזים כמו f# וכדומה..) והמינוריים בעל פה אבל את השיטה עצמה שכחתי כי אני בקושי משתמשת בה...
דבר שני טובבב שהעלית הירמונים שלך! הבעיה שאני לא מכירה את השירים האלו כל כך אולי רק מלמעלה... אבל ראיתי ששמת D במקום DM זה חזק! ראיתי את זה בכל מיני מקומות שהטוניקה הופכת למזורית אבל תגידי יש בזה כללים?כן, בגדול אני יודעת את זה בע"פ- סדר הופעת הדיאזים והבמולים
וגם את שיטת מעגל הקוינטות-מאוד ברור אגב וממולץ
זה לא שהטוניקה הופכת למזו'רית-זה לא הכלל- זה פשוט אקורד מחוץ לסולם כדי להוסיף "מלח פלפל"
מצ"ב השירים שכתובה ההרמוניה שלהם והסבר על מעגל הקוינטות-מחכה לשלך עכשיו -
-
@yael לי אישית במעבר לעוד סולמות (בגיטרה) היה נראה לי קשה עד שניסיתי קצת וזה עף, יש לי חבר שמנגן בכינור רק ברה מינור וזה חייב אותי ללמוד עוד. וגם בגיטרה ספציפית אחרי כמה סולמות השאר עפים ממש בגלל הברה, שקולטים את המעברים לאקורדים שונים בשריגים שונים
-
@גיטריסט-בינוני עצם הברה הוא לא קל ללמידה
-
@גיטריסט-בינוני אמר בהרמוניה ופיתו"ש:
@yael תוניקה מז'ורית זה לא האקורד ההרמוני? (כאילו ממודוס מינור הרמוני, שהדרגה השביעית מוגבהת בחצי טון כמו במודוס מז'ור)
כן.. אבל ההרמון שהיא מסתכלת הוא בסולם DM אז היא אמרה טוניקה מזו'רית..
זה בעצם דרגה ראשונה שם לא שביעית.. -
סליחה התבלבלתי טוניקה זה הדרגה הרושונה, מה שכתבתי נכון לגבי הדומיננטה
-
@גיטריסט-בינוני הכל נכון חוץ מזה ש טוניקה זה השם של האקורד הראשון (והשלישי בסולם הוא טוניקה מדומה)
טוניקה היא ה"בית"
דרגה חמישית היא דומיננטה
והובלה לטוניקה.......
במינור הרמוני השביעית מוגבהת ובמינור מלודי השישית והשביעית מוגבהות
החמישית זו חמישית מז/ורית בסולם מינור טבעי.. -
@גיטריסט-בינוני השביעית היא דומיננטה חזקה יותר
ובהרמוני זה עוד יותר
המלודי יותר רך
מה גם שבירידה המלודי מתבטל וחוזר להיות טבעי -
@גיטריסט-בינוני לא הכל.. תאמין לי..
סולם כרומטי? -
פוסט זה נמחק!
-
@yael
ועוד שאלה את שמעת את הקטע ואז הבנת שמתאים יותר משו מסולם אחר או שפשוט החלטת שבא לך יותר משו מעניין ואז ראית איפה אפשר לשים את זה?
ועוד דבר מעניין אותי-אצל מי את לומדת? ת בקטע של תווים ויצירות קלאסיות?
סליחה על החפירה...
אגב איך עושים את זה שיהיה כתוב משפט? -
@אפרת-גלבוע אמר בהרמוניה ופיתו"ש:
@yael
תגידי באיזה שיטה את משתמשת כדי לזהות סולמות לפי דיאזים מצטברים?
אני למדתי את כל סימני ההיתק של הסולמות המזוריים הרגילים( כאילו לא את סולמות הדיאזים כמו f# וכדומה..) והמינוריים בעל פה אבל את השיטה עצמה שכחתי כי אני בקושי משתמשת בה...
דבר שני טובבב שהעלית הירמונים שלך! הבעיה שאני לא מכירה את השירים האלו כל כך אולי רק מלמעלה... אבל ראיתי ששמת D במקום DM זה חזק! ראיתי את זה בכל מיני מקומות שהטוניקה הופכת למזורית אבל תגידי יש בזה כללים?הסברתי את השיטה בפירוט כאן
https://miktzav.com/topic/5671/מספר-הבמולים-דיאזים-בסולם