אקורדים עם בארה
-
@מנאששש קלאסית או אקוסטית???
יש ביד ובאצבעות שרירים, וצריך לפתח אותם! בכל פעם שאתה עושה אקורד כזה, הוא לא נשמע טוב ולכן אתה מפסיק את האימון. תנגן כמה שירים עם חסימה, כל שיר 5 פעמים ביום במשך שבוע-שבועיים, ותראה איזה שיפור דראסטי יהיה.
-
במוזיקה הכל עניין של אימון וחזרות.
בד"כ שום דבר לא בא חלק...@אלי-מהאולפן אמר באקורדים עם בארה:
קלאסית או אקוסטית???
כללית..אם כבר עובדים על גיטרה- אני אישית ממליצה להתחיל באקוסטית...קשה יותר- אבל תוצאה יותר יפה.
בכל אופן בעיני... -
@אלי-מהאולפן אמר באקורדים עם בארה:
@מנאששש קלאסית או אקוסטית???
אני מנגן על שניהם.
יש ביד ובאצבעות שרירים, וצריך לפתח אותם! בכל פעם שאתה עושה אקורד כזה, הוא לא נשמע טוב ולכן אתה מפסיק את האימון. תנגן כמה שירים עם חסימה, כל שיר 5 פעמים ביום במשך שבוע-שבועיים, ותראה איזה שיפור דראסטי יהיה.
עיקר הבעיה זה המעבר לאקורד בארה, שהתנוחה של היד משתנה לגמרי.
-
@אייצ-ית אמר באקורדים עם בארה:
כללית..אם כבר עובדים על גיטרה- אני אישית ממליצה להתחיל באקוסטית...קשה יותר- אבל תוצאה יותר יפה.
בכל אופן בעיני...הצליל ודאי יותר יפה, אבל יותר קשה לעשות בארה (לי, בכל אופן).
-
@מנאששש בהחלט!
גם לי היה מאווד קשה בהתחלה..ונחתכו לי האצבעות...
אבל זה שווה.
כי אם מתחילים על קלאסית- בד"כ קשה לעבור לאקוסטית...
אז אני אישית השקעתי יותר...מלא אימונים!! מלא!! וזה עובד.
בשלב כל שהוא לא יודעת איך להסביר את זה אבל כאילו האצבעות 'מתארכות' ומייצרות עור יותר קשה. מה שמקל על הניגון. -
@מנאששש משתנה.
אבל לא ביום וגם לא בשבועיים.
נשמע קליישאתי.
אבל ככל שתתרגל יותר- הכל הופך לחלק יותר.
אני אישית לתלמידות שלי לא מוותרת- וכל טעות או העברה איטית מידי אני חוזרת על השיר מהתחלה.
ככה מתרגלים בית בית לאט לאט על העברה מהירה יותר..
בסוף זה עובד.
פשוט לא להתייאש... -
@מנאששש עוד פעם..עניין של אימון.
אני אישית מתחילה עם התלמידות שלי באיצבוע חלקי- מה שמקל על התנוחה של היד.
אבל אני לא מאפשרת להן להתרגל לאיצבוע החלקי- אחרי אימון קצר באיצבוע חלקי אני עוברת לאיצבוע מלא. בד"כ זה עוזר.
גם אני עבדתי בצורה הזו...
תנסה.
תעדכן עם עזר -
ו..
כאן זה משו מגוגל...אולי יועיל לך.- האם קל לבצע את האקורדים הללו?
האקורדים הללו הם שונים מהאקורדים הבסיסיים שלמדתם עד עכשיו, כמו C, G, Am... הם דורשים מאצבע אחת להתאמץ מאוד. זה חדש לאצבע שלכם, ולכן, ההצלחה תגיע אחרי כמה שבועות של תרגול. זכרו בבקשה את מה שכתוב בשורה הבאה - האצבע שלכם היא שריר! שריר שמתפתח, בכל פעם שהוא עושה "כושר", כלומר בכל פעם שאתם מתאמנים.
למי שמתאמן על גיטרה חשמלית - יהיה לכם יותר קל.
למי שמתאמן על גיטרה אקוסטית - יהיה לכם יותר קשה.- איך נכון להתאמן?
פעם או פעמיים ביום (או 9 פעמים, תלוי במוטיבציה שלכם) - לנסות לבצע את ארבע הצורות השונות שלמדנו פה. לא משנה על איזה סריג תחסמו את כל המיתרים, העיקר שתתרגלו את ארבע הצורות. ממליץ להתחיל מלחסום את האצבע בסריג 5. אם תנסו לחסום על סריג 1, יהיה יותר קשה. האגודל אמור לעזור לכם מהצד השני, כמו בתמונה -
לפרוט מיתר מיתר, ולשמוע האם יש מיתר שלא נשמע טוב.
הקושי בדרך כלל יהיה עם המיתרים שאותם האצבע שלכם חוסמת. אם הצליל לא נשמע טוב, נסו לשחק מעט עם האצבע, להזיז קצת הצידה, קצת למעלה, קצת למטה וכו'... ולא לצפות להצליח הכל בניסיונות הראשונים!. מפעם לפעם יהיה יותר קל.
רק! לא לוותר.
- האם קל לבצע את האקורדים הללו?
-
ועוד משו...שברעיון זה המשך..אבל פשוט האתר לא מאפשר להעלות כמה תמונות בהודעה אחת.
חשוב!
אין דרך אחת מדויקת להצליח אקורדים מסוג בארה (גשר). נגנים שונים מניחים את האצבע בזוויות קצת שונות, וזה בסדר. כל עוד... - אתם לא מרימים את המרפק
-
אתם לא מעקמים את מפרק כף היד
-
האצבע לא מגיעה בלאכסון מדי
-
האגודל לא מציץ מלמטה
-
האצבע לא עוברת את הקו של הגיטרה יותר מדי, כמו בתמונה
- נסו ליישר את האצבע, כמעט "למעוך" אותה על כל המיתרים, ושלא תהיה מעוגלת.
יש עוד תמונות לכל ההסבר למעלה..אבל האתר לא מאפשר להעלות הרבה תמונות בפעם אחת. אם תרצה- תעדכן- ואני יעלה בהודעות ניפרדות.
-
-
@אייצ-ית אמר באקורדים עם בארה:
- האגודל לא מציץ מלמטה
מה הכוונה?
- האגודל לא מציץ מלמטה
-
-
@אייצ-ית אני אישית ג"כ היה לי מסובך הענין של הבארה ולכן צריך לדעת שמה שאומרים שהעיקר זה להתאמן אינו כל כך מדוייק משום שאם האחיזה אינה נכונה (אע"פ שהסאונד נשמע סביר) האימון רק יעמיק ויקבע את האחיזה הלא נכונה ולאחר זמן יהיה קשה לחזור לאחיזה הנכונה לכן דבר ראשון לאחוז נכון ולאחמ"כ להתאמן.
דבר שני - אני אישית היום מנגן מצויין עם בארה וזאת רק אודות למורה גיטרה שמעביר שיעורים באינטרנט בשם 'לירון כסיף' או 'גיטאר מסטר' יש לו שם חבילת שיעורים שנקראת 'לעבור את הגשר'. לי באופן אישי מאוד עזר. -
כל מה שכתבו כאן נכון, רק רציתי להוסיף 2 דברים קטנים:
- באקורדים שלא משתמשים בהם עם האמה כדי ללחוץ אשר להשתמש איתה כדי לתמוך באצבע מלמעלה (מקווה שאני מובן)
- יש טענה (לא בדקתי אותה) שיותר קל ללחוץ כשהאצבע עקומה - שהקצה שלה קרוב לקצה השריג והשורש בכיוון של הראש של הגיטרה
אבל בכל הנושא של שינוי פוזיציות - נטו אימונים