קול שני באקורדים
-
אם הבנתי נכון על מה אתם מדברים אז אפשר סוג של להרמן את התו כלומר לפרק את לה לדוגמא ל am ואז את שלושת התווים לפרק ולנגן כמו באילתור על רצף שונה באוקטבה אחרת בדרך כלל אחת גבוהה יותר
-
@טיטו אם הבנתי, אתה מתכוון לנגן באוקטבה יותר גבוהה.
וזה אפשר לדוג' לנגן עם קאפו בשריג 5 בסולם em והשני רגיל בסולם am. אבל זה לא נראה לי קול שני. (אולי כן?)@אייצ-ית אמר בקול שני באקורדים:
אפשר בהחלט.
איך?
-
בתכלס ככה מנגנים בקונצרטים כלומר כל נגן מנגן תוים שונים על אותו הסולם אבל תוים ממלאים כמו סול וסי שמשלימים למי ואז כל אחד מנגן את זה על התוים שלו קול שני יהיה על סול וקול שלישי שהוא דיי נדיר במושיקה רגילה שהיא לא קוצנרט יהיה על סי אבל בסך הכל זה לנגן על התו השני של האקורד יוצא קול שני
אגב בכל שיר אפשר לעשות קול שני ויש הרבה שעושים את זה בקול שלהם או בכלי אחר אבל לא בהכרח שיהיה בשיר המקורי קול שני -
@אייצ-ית אמר בקול שני באקורדים:
פשוט צריך להמיר את האקורדים שקיימים בשיר בסולם מסוים לאקורדים אחרים בסולם שאתה רוצה כקול שני. בד"כ מאמן המקהלה עושה זאת..
אני חושב שגם התוכנה Riffstation שהעלתי בנושא הזה תוכל לעשות בעבורך את העבודה.
שם אתה יכול לשנות את השיר לכל סולם שתרצה -
פוסט זה נמחק!
-
@מנאששש אמר בקול שני באקורדים:
יש כזה דבר ששניים ינגנו (אקורדים) ואחד יהיה קול שני?
(האם לכל סולם יש סולם אחר שהוא הקול שני שלו?)כל הצלילים שנשמעים ברגע נתון במהלך השיר הם "אקורד". לדוגמה, יכול להיות כינור שמנגן לה, סקסופון שמנגן דו וקלרינט שמנגן מי, וקיבלת לה מינור (Am). באותה מידה יכולה להיות מקהלה שאחד שר לה, השני דו והשלישי מי ושוב קיבלת לה מינור. כנ"ל 3 גיטרות וכו'.
לכן אם האקורד שצריך לנגן עכשיו הוא לדוגמה Am ואתה מכניס צליל שהוא לא מהמרכיבים של האקורד, זה לא יהיה נכון. אפשר לנגן קול שני כל עוד זה בתוך האקורד הרצוי. -
@מנאששש למה צריך להסביר יותר מפעם אחת.... זה ברור שא"א לעשות קול שני בסולם אחר כי זה לא יהיה נכון ולא מדוייק רק בתוך הסולם למשל מי ביחס לדו בסולם AM או דו ביחס ללה זה קול שני. כמו שהסביר מצויין ירון . באמת כל הכבוד לו הוא הגדיר את זה מצויין.
-
@שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?
-
@מנאששש אמר בקול שני באקורדים:
@שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?
באקורד רגיל כן.
(זה הנוסחה הבסיסית של האקורד. 1, 3, 5. (באקורד משולש מזור רגיל)) -
@מנאששש אמר בקול שני באקורדים:
@שמואל-ששון זאת אומרת שבאקורד עצמו יש קול שני?
באקורד יש קול ראשון, קול שני וקול שלישי
לדוגמא באקורד Am
הקול הראשון זה הצליל לה
הקול השני זה הצליל דו
והקול השלישי זה הצליל מיאם תנגן אקורדים בשתי סולמות זה רק יהרוס את ההרמוניה
אני אתן דוגמא
אם אחד ינגן אקורדים בסולם Am ועוד אחד ינגן בסולם C
אז זה לא יהיה קול שני
זה יהפוך את כל האקורדים לאקורד עם תוספת 7
כי ב Am הצלילים הם לה, דו, מי
וב C הצלילים הם דו, מי, פה
והצלילים לה, דו, מי, פה יוצרים את אקורד Am7זה כשלקחתי סולם מקביל שההבדל בין הצלילי השורש זה טרצה אז זה עוד יכול להישמע סביר
אבל אם זה סולמות שיותר רחוקים אחד מהשני זה יכול להשמע גרוע
אם אני אנגן Dm ו Em ביחד יהיה לי את הצלילים מרה עד סי ברגע אחד וזה ישמע בלאגן@שמואל-ששון אמר בקול שני באקורדים:
למה צריך להסביר יותר מפעם אחת....
אם הוא שאל שוב זה אומר שהתשובה לא הייתה מספיק ברורה לו
למה להגיב בצורה כזאת? -
נראה לי שפשוט היה צריך להסביר שאקורד זה מונח באותיות לטיניות שמבטא תו מסוים לדוגמא Am/A זה התו לה אז כדי לעשות לאקורד קול שני צריך למלאות אותו אם זה בסולם מינורי אז במרווחים של שלוש ואז ארבע (כולל את הדיאז ובמול-השחורים) ואם במז'ורי במרווחים של ארבע ואז שלוש התווים שבהם ממלאים זה בעצם תווים שניים ושלישיים שבעצם עליהם עושים קול שני ושלישי
אקורד משולש ביסוד מורכב מטרצה ומקווינטה שמופיעות מעל הבס,
קיימים ארבעה סוגים של אקורדים משולשים (האקורד המוקטן והאקורד המוגדל פחות רלוונטיים בשביל להבין את זה אז לא כתבתי עליהם) :
האקורד המז'ורי, מורכב מטרצה גדולה ומקווינטה זכה(שלמה) האקורד יותר שמח ומקפיץ בדרך כלל בגלל שהקווינטה והטרצה מופיעות בסדרת הצלילים העיליים של צליל השורש.
האקורד המינורי, מורכב מטרצה קטנה ומקווינטה זכה אקורד מינורי נחשב יותר "עצוב" יחסית לאקורד מז'ורי.
ואם נפשיט את זה באקורד Am/A-לה הטרצה תהיה במינור דו ובמז'ור דו דיאז והקווינטה במינור ובמזור לא תשתנה ותהיה מי