הזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית
-
@תמר-מהמרכז אמר בהזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית:
@ברוריה נכון, לדעתי זה בעיקר בגלל שאנחנו מאזינים לתכניות מוזיקה ורדיו במשך כל היום (אני לפחות יכולה להשאיר קול חי מיוזיק דולק ימים שלמים...) ואמנם הם מסננים, אבל יכולים להיות שירים שלעצמי לא הייתי מדליקה והנה אני שומעת את זה כחלק מתכנית מוזיקה.
זה אומר שבסך הכל -וזה חא מאוד קל - בן אדם צריך להציב לעצמו גבולות ולהגיד סטופ נגיד אצלנו שומעים רק אידיש נחת, שמילי ,שטיינמץ וכו' אבל אני שומעת גם ברומר ואת כל החברים אבל יודעת לשים לעצמי גבולות ולהגיד די ! עד כאן! נגיד אני לא מכירה אפילו שיר אחד (!) של חנן בן הארי,
@חסיד-אוטנטי אמר בהזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית:
@תמר-מהמרכז אמר בהזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית:
@ברוריה נכון, לדעתי זה בעיקר בגלל שאנחנו מאזינים לתכניות מוזיקה ורדיו במשך כל היום (אני לפחות יכולה להשאיר קול חי מיוזיק דולק ימים שלמים...) ואמנם הם מסננים, אבל יכולים להיות שירים שלעצמי לא הייתי מדליקה והנה אני שומעת את זה כחלק מתכנית מוזיקה.
זה אומר שבסך הכל -וזה חא מאוד קל - בן אדם צריך להציב לעצמו גבולות ולהגיד סטופ נגיד אצלנו שומעים רק אידיש נחת, שמילי ,שטיינמץ וכו' אבל אני שומעת גם ברומר ואת כל החברים אבל יודעת לשים לעצמי גבולות ולהגיד די ! עד כאן! נגיד אני לא מכירה אפילו שיר אחד (!) של חנן בן הארי,
וגם לא פשוט אותה גיברת בשינוי אדרת.גם אני לא מכירה את חנן בן ארי ואת הסגנון הזה אבל אני יודעת שזה סגנון שצריך לבחון בזכוכית מגדלת וכאן הבעיה מתחילה לכן אני שומרת על עצמי בעניין הזה
וגם לא מעניין אותי הסגנון הזה רק שמידי פעם משמיעים בתחנות רדיו את השירים האלו ואז אני צריכה לכבות כמו שבעבר עשיתי כשהקשבתי לתחנות חילוניות להבדיל פשוט אותה גברת בשינוי אדרת -
@חסיד-אוטנטי אמר בהזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית:
@תמר-מהמרכז אמר בהזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית:
@ברוריה נכון, לדעתי זה בעיקר בגלל שאנחנו מאזינים לתכניות מוזיקה ורדיו במשך כל היום (אני לפחות יכולה להשאיר קול חי מיוזיק דולק ימים שלמים...) ואמנם הם מסננים, אבל יכולים להיות שירים שלעצמי לא הייתי מדליקה והנה אני שומעת את זה כחלק מתכנית מוזיקה.
זה אומר שבסך הכל -וזה חא מאוד קל - בן אדם צריך להציב לעצמו גבולות ולהגיד סטופ נגיד אצלנו שומעים רק אידיש נחת, שמילי ,שטיינמץ וכו' אבל אני שומעת גם ברומר ואת כל החברים אבל יודעת לשים לעצמי גבולות ולהגיד די ! עד כאן! נגיד אני לא מכירה אפילו שיר אחד (!) של חנן בן הארי,
וגם לא פשוט אותה גיברת בשינוי אדרת.גם אני לא מכירה את חנן בן ארי ואת הסגנון הזה אבל אני יודעת שזה סגנון שצריך לבחון בזכוכית מגדלת וכאן הבעיה מתחילה לכן אני שומרת על עצמי בעניין הזה
וגם לא מעניין אותי הסגנון הזה רק שמידי פעם משמיעים בתחנות רדיו את השירים האלו ואז אני צריכה לכבות כמו שבעבר עשיתי כשהקשבתי לתחנות חילוניות להבדיל פשוט אותה גברת בשינוי אדרת@ברוריה בתחנות רדיו חרדיות לרוב מסננים יותר, כל אחד יבחר לאיזה רדיו להקשיב לפי הסינון שהוא רוצה. אבל מי שלא אוהב בכלל מוזיקה אלטרנטיבית וחושב שזה לא בשבילו- זה השאלה הקשה, כי היום קשה לא לשמוע מוזיקה מרדיו, זה נגיש יותר ונוח, אבל ברדיו זה לא שירים חסידיים בטהרתם. בעיה.
-
לדעתי היום מאוד קשה לשמור על גבול מסויים
מי שמחזיק את עצמו מגיע לו תפיחות על השכם!!!
כי זה באמת לא קל -
@ברוריה בתחנות רדיו חרדיות לרוב מסננים יותר, כל אחד יבחר לאיזה רדיו להקשיב לפי הסינון שהוא רוצה. אבל מי שלא אוהב בכלל מוזיקה אלטרנטיבית וחושב שזה לא בשבילו- זה השאלה הקשה, כי היום קשה לא לשמוע מוזיקה מרדיו, זה נגיש יותר ונוח, אבל ברדיו זה לא שירים חסידיים בטהרתם. בעיה.
@תמר-מהמרכז בדיוק. רדיו במקורו הוא לא הדבר הכי קדוש וטהור.....
היום הגבול מאוד מאוד דק וקשה להבחין בו.....כל שיר שיוצא צריך לבדור ב7 עיניים כי הבעיות נמצאות בניואנסים הכי הכי קטנים.....
אשריי מי שמצליח לבדוק ולאכוף את התחום הזה של המוזיקה!!!!! -
@ברוריה בתחנות רדיו חרדיות לרוב מסננים יותר, כל אחד יבחר לאיזה רדיו להקשיב לפי הסינון שהוא רוצה. אבל מי שלא אוהב בכלל מוזיקה אלטרנטיבית וחושב שזה לא בשבילו- זה השאלה הקשה, כי היום קשה לא לשמוע מוזיקה מרדיו, זה נגיש יותר ונוח, אבל ברדיו זה לא שירים חסידיים בטהרתם. בעיה.
@תמר-מהמרכז אמר בהזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית:
@ברוריה בתחנות רדיו חרדיות לרוב מסננים יותר, כל אחד יבחר לאיזה רדיו להקשיב לפי הסינון שהוא רוצה. אבל מי שלא אוהב בכלל מוזיקה אלטרנטיבית וחושב שזה לא בשבילו- זה השאלה הקשה, כי היום קשה לא לשמוע מוזיקה מרדיו, זה נגיש יותר ונוח, אבל ברדיו זה לא שירים חסידיים בטהרתם. בעיה.
נכון אבל קול חי מיוזיק מאוד מסננים ומשתדלים שיהיה על טהרת הקודש אם יש שירים של מורדי ודומיו אני מכבה לא כי זה רע אלע כי זה לא מתאים לי ואותו דבר חנן עקיבע וכו'
-
@תמר-מהמרכז אמר בהזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית:
@ברוריה אני חושבת שזה נושא מעניין מאוד ואוכל להבין אותו יותר אם תהיה דוגמא...
הדוגמה החמה ביותר זה זמרים כמו עקיבא ואחרים שפורצים לציבור שלנו בתכנים בעיתיים או כל מיני אנשים מזרמים שונים ופשוט נכנסים לנו לאוזניים מהדלת הראשית
(ואני מדגישה אני לא נגדו באופן אישי אני לא שומעת אותו חוץ מפעם אחת שיותר מידי יצא לי לשמוע אותו אבל...)@ברוריה אמר בהזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית:
@תמר-מהמרכז אמר בהזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית:
@ברוריה אני חושבת שזה נושא מעניין מאוד ואוכל להבין אותו יותר אם תהיה דוגמא...
הדוגמה החמה ביותר זה זמרים כמו עקיבא ואחרים שפורצים לציבור שלנו בתכנים בעיתיים או כל מיני אנשים מזרמים שונים ופשוט נכנסים לנו לאוזניים מהדלת הראשית
(ואני מדגישה אני לא נגדו באופן אישי אני לא שומעת אותו חוץ מפעם אחת שיותר מידי יצא לי לשמוע אותו אבל...)זה מוזיקה חסידית?.....
מה כתוב בכותרת? -
@ברוריה אמר בהזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית:
@תמר-מהמרכז אמר בהזרמים השונים בעולם המוזיקה החסידית:
@ברוריה אני חושבת שזה נושא מעניין מאוד ואוכל להבין אותו יותר אם תהיה דוגמא...
הדוגמה החמה ביותר זה זמרים כמו עקיבא ואחרים שפורצים לציבור שלנו בתכנים בעיתיים או כל מיני אנשים מזרמים שונים ופשוט נכנסים לנו לאוזניים מהדלת הראשית
(ואני מדגישה אני לא נגדו באופן אישי אני לא שומעת אותו חוץ מפעם אחת שיותר מידי יצא לי לשמוע אותו אבל...)זה מוזיקה חסידית?.....
מה כתוב בכותרת?@תהילוש אולי צריך לשנות את הכותרת ל"הזרמים שפרצו לעולם המוזיקה החסידית", היא התכוונה בעצם שאנשים שרגילים לשמוע חסידי פתאום שומעים שירים שלא מוגדרים חסידיים ורחוקים מההגדרה הזו כי זה בטעות נכנס לפלייליסט שלהם או משהו כזה.
-
@תהילוש אולי צריך לשנות את הכותרת ל"הזרמים שפרצו לעולם המוזיקה החסידית", היא התכוונה בעצם שאנשים שרגילים לשמוע חסידי פתאום שומעים שירים שלא מוגדרים חסידיים ורחוקים מההגדרה הזו כי זה בטעות נכנס לפלייליסט שלהם או משהו כזה.
-
@תהילוש טעות מכוונת?..... בסדר, אבל זה עדיין טעות... גם אני שומעת שירים שאני הכנסתי לנגן בעצמי (לצערי), אבל לא הייתי בוחרת מראש לשמוע את הסגנון הזה, זה פשוט נכנס כי זה מה שהעולם שומע.
-
@תהילוש טעות מכוונת?..... בסדר, אבל זה עדיין טעות... גם אני שומעת שירים שאני הכנסתי לנגן בעצמי (לצערי), אבל לא הייתי בוחרת מראש לשמוע את הסגנון הזה, זה פשוט נכנס כי זה מה שהעולם שומע.
@תמר-מהמרכז
כן גם אני לפעמים בשוק מהשירים שאני שומעת...
פתאום אני רואה שזה מה זה לא הסגנון שלי... -
@תמר-מהמרכז
כן גם אני לפעמים בשוק מהשירים שאני שומעת...
פתאום אני רואה שזה מה זה לא הסגנון שלי... -
הרבה פעמים אני נתקלת בחוסר הבנה של הבדלים שונים של חרדיות על כל גווניה השונים וזה משפיע על כל תחום וגם על תחום המוזיקה כמובן למשל כשיש אנשים שהם דתיים לאומים והם מתוך התעשייה החסידית המוזיקלית זה נורא מבלבל את רוב האנשים הקונפליקטים הפני חרדיים וכאילו מזהים אותם כחלק מהציבור החרדי (אני לא מדברת על מישהו ספציפי שלא יהיה לשון הרע אלא באופן כללי).
אני מתכוונת שיש גבול דק מאוד בין כל הזרמים ולפעמים הוא יכול להיות ממש שקוף אפילו לנו לאנשים מבוגרים ולא מבחינים לעיתים מרוב שהתרגלנו כבר להבדלים. כאילו מכניסים לנו לפלייליסט כל מיני סגנונות שלא בטוח רצויים אצלינו ואנחנו כסומים כבר לא מבחינים בין טוב לפחות טוב. מה דעתכם על נושא זה? -
@ברוריה הבעיה מתחילה בחרדים 'האמיתים' שהתחילו לשיר
עם מגזרים אחרים ואז נהיה היתר לשמוע גם אותם.
ואם נתחיל לסנן לא ישאר כמעט זמרים שאפשר לשמוע... -
@אילנית הבעיה שקשה לעצור זאת שפתאום זמרים עושים
הופעות עם חילונים גברים ונשים ובמקום למחות יש כאלה
שהולכים לשם... -
@נחמה-לה נכון. יש ויש.
ו @תמר-מהמרכז אני שמה בעצמי תשירים, וזה יהיה רק מה שאני אוהבת ובסגנון שלי. אין כאן מקום לטעות.
ברור שיש הרבה סגנונות וכבר מזמן התוודענו לכך וצריך לשים 🤍.@מוכשרת-על צודקת, אבל אני מדברת על שירים של זמרים מסוימים שהיום הם שונים מפעם, וכשהם מוציאים שירים בסגנון אחר אני מורידה ובהתלהבות רבה מכניסה לנגן, רק כשאני שומעת את השירים אני אוחזת שהזמר השתנה ושינה את הסגנון, גם כאלו עם מראה חרדי אותנטי יכולים מאוד לבלבל אותי וככה יוצא שאני שומעת שירים אחרים ממה שמלכתחילה הייתי שומעת.
-
@מוכשרת-על צודקת, אבל אני מדברת על שירים של זמרים מסוימים שהיום הם שונים מפעם, וכשהם מוציאים שירים בסגנון אחר אני מורידה ובהתלהבות רבה מכניסה לנגן, רק כשאני שומעת את השירים אני אוחזת שהזמר השתנה ושינה את הסגנון, גם כאלו עם מראה חרדי אותנטי יכולים מאוד לבלבל אותי וככה יוצא שאני שומעת שירים אחרים ממה שמלכתחילה הייתי שומעת.
@תמר-מהמרכז אבל עדיין יש זמרים שמורים
כגון הלל פלאי, ארהלה סאמעט,מוטי שטינמץ ויזל .
ויש עוד אבל בזמרים אחרים צריך לבדוק לפי השיר ולא לפי הזמר... -
@תמר-מהמרכז אבל עדיין יש זמרים שמורים
כגון הלל פלאי, ארהלה סאמעט,מוטי שטינמץ ויזל .
ויש עוד אבל בזמרים אחרים צריך לבדוק לפי השיר ולא לפי הזמר...@100 בטח, אבל כשהם יחליטו לשנות סגנון הם לא יודיעו לך לפני שיעשו את זה.... לכן נכנסים כל מיני שירים בסגנון אחר... לא להאשים אותי....
-
בוודאי שיש היום ירידת הדורות גדולה בנושא....
אני חושבת שכל אחד ישב עם עצמו ויבדוק-איזה סגנון מתאים לו באמת....ולפי זה יתאים ויכניס את השירים לפלייליסט שלו....
ו........
ברור שאפשר למצוא היום גם שירים שהם "גלאט" לגמרי!!!!
ב"ה ככל שהעולם מתקדם גם המוזיקה מתקדמת לטוב ולמוטב.....כל אחד באמת צריך לשמור על עצמו מהטעויות שיכולות לקרות.....
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות