דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • 0 לא נקרא 0
  • פוסטים אחרונים
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • שליחת פנייה לניהול
עיצובים
  • בהיר
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • כהה
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו אתר
  1. דף הבית
  2. כלי נגינה
  3. גיטרה
  4. סולמות בשירה

סולמות בשירה

מתוזמן נעוץ נעול הועבר גיטרה
21 פוסטים 6 כותבים 1.5k צפיות 2 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • מנאשששמ מנאששש

    @proud-jew השאלה היא מה הטון של השיר בכל סולם

    ס מנותק
    ס מנותק
    סלאש
    כתב מקצב
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #8

    @מנאששש טון וסולם זה אותו דבר מה בדיוק השאלה?

    יש אלוקים אחד בתוך אלפי תפילות
    תרים עיניים למעלה, הכל יכול להיות
    (אורית שחף)

    תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
    • טיטוט מנותק
      טיטוט מנותק
      טיטו
      צוות פיקוח
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
      #9

      וואי איזה סלט עשו פה.
      דבר ראשון @Proud-jew התמונה זה מעגל הקווינטות לא ממליץ להכנס לזה
      דבר שני @סלאש טון וסולם זה לא אותו דבר אלא טון זה מרווח וסולם זה תורה אחת שלמה שהתחלתי כבר לכתוב עליה בפוסטים במילון מוזיקלי ובעזרת השם אמשיך בקרוב. (https://miktzav.com/category/44/%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%99%D7%A7%D7%9C%D7%99)
      בכל מצב התשובה לשאלה של @מנאששש זה שהרצף של הסולמות הוא על פי האותיות באנגלית כלומר A B C D E F G והרצף תלוי במינור או מז'ור כלומר מסולם מינורי תעבור לסולם מינורי וממז'ורי למז'ורי

      אני לא עצמי.
      תכף אשוב...

      מנאשששמ תגובה 1 תגובה אחרונה
      2
      • טיטוט טיטו

        וואי איזה סלט עשו פה.
        דבר ראשון @Proud-jew התמונה זה מעגל הקווינטות לא ממליץ להכנס לזה
        דבר שני @סלאש טון וסולם זה לא אותו דבר אלא טון זה מרווח וסולם זה תורה אחת שלמה שהתחלתי כבר לכתוב עליה בפוסטים במילון מוזיקלי ובעזרת השם אמשיך בקרוב. (https://miktzav.com/category/44/%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%99%D7%A7%D7%9C%D7%99)
        בכל מצב התשובה לשאלה של @מנאששש זה שהרצף של הסולמות הוא על פי האותיות באנגלית כלומר A B C D E F G והרצף תלוי במינור או מז'ור כלומר מסולם מינורי תעבור לסולם מינורי וממז'ורי למז'ורי

        מנאשששמ מנותק
        מנאשששמ מנותק
        מנאששש
        צוות פיקוח
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #10

        @טיטו הבנתי
        השאלה היא אם זה בסדר עולה?
        ואם אני ב-AM והחברה עברו סולם לסולם גבוה יותר זה יהיה BM ?
        ומה אני עושה אם הם שרים בסולם שהוא נמוך יותר?
        (בעצם מה שאני מנסה לדעת זה ככה:
        הרי כשעוברים סולם אז שרים גם בטון אחר השאלה היא מה הסדר של הסולמות מהנמוך לגבוה. ואז אני יודע שאם שרים בסולם גבוה יותר לנסות סולמות גבוהים יותר)

        ברגע שמתחברים למוזיקה,
        הטכניקה באה מעצמה.

        טיטוט תגובה 1 תגובה אחרונה
        1
        • מנאשששמ מנאששש

          @טיטו הבנתי
          השאלה היא אם זה בסדר עולה?
          ואם אני ב-AM והחברה עברו סולם לסולם גבוה יותר זה יהיה BM ?
          ומה אני עושה אם הם שרים בסולם שהוא נמוך יותר?
          (בעצם מה שאני מנסה לדעת זה ככה:
          הרי כשעוברים סולם אז שרים גם בטון אחר השאלה היא מה הסדר של הסולמות מהנמוך לגבוה. ואז אני יודע שאם שרים בסולם גבוה יותר לנסות סולמות גבוהים יותר)

          טיטוט מנותק
          טיטוט מנותק
          טיטו
          צוות פיקוח
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #11

          @מנאששש הסדר של הסולמות הוא לפי האותיות באנגלית אז אם עלו טון והיית על סולם Am תעלה לBm ואם ירדו אז תחזור אחורה לG כלומר הרצף הוא כמו גלגל שאחרי G יהיה שוב A וחוזר חלילה אז אם עולים תתקדם קדימה על הרצף ואם יורדים תרד אחורה על הרצף.
          אגב זה בהנחה שעלו בטון שלם כי אם לא אז בין כל סולם לסולם יהיה לך סולם משלים של דיאז (בין Am לBm יהיה A#M וכן בשאר הסולמות חוץ מבין B ל C ובין E לF)

          אני לא עצמי.
          תכף אשוב...

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          3
          • מנאשששמ מנאששש

            @סודי-ביותר לא כל מי שיש לו שמיעה מוזיקלית יכול מיד לזהות את הסולם, וזה לוקח לרוב קצת זמן עד שמזהים את הסולם.
            אבל אולי אם יהיה טבלה ברורה מה כל סולם [מהנמוך לגבוה] אני יוכל לדעת?
            (פשוט פעם מישהו אמר לי שיש לזה כללים לדוג' היינו בסולם EM והחברה התחילו שיר אחרי ביותר גבוה אז ננגן ב - אין לי מושג
            אז אולי מישהו יעזור לי, עם הדרגות של הסולמות?)

            אנונימיתא מנותק
            אנונימיתא מנותק
            אנונימית
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #12

            @מנאששש
            כל מי שיש לו שמיעה מוזיקאלית יכול לזהות ( אם הוא נמצא ליד מקלדת ) את הסולם של השיר.
            מי שברמה יותר גבוהה של שמיעה אבסולוטית יכול גם בלי מקלדת...
            כשאני רוצה לכתוב אקורדים לשיר-אני שומעת את השיר ומיד מזהה את הסולם ומהרמנת לפי שמיעה.
            כמו שאמרו פה-אפשר לנגן כל שיר בכל סולם, וכדאי למי שאין שמיעה מפותחת לתרגל סולמות..זה תמיד טוב

            "מוזיקה היא החיים, ולכן הלב שלנו פועם בקצב קבוע."

            מנאשששמ תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • אנונימיתא אנונימית

              @מנאששש
              כל מי שיש לו שמיעה מוזיקאלית יכול לזהות ( אם הוא נמצא ליד מקלדת ) את הסולם של השיר.
              מי שברמה יותר גבוהה של שמיעה אבסולוטית יכול גם בלי מקלדת...
              כשאני רוצה לכתוב אקורדים לשיר-אני שומעת את השיר ומיד מזהה את הסולם ומהרמנת לפי שמיעה.
              כמו שאמרו פה-אפשר לנגן כל שיר בכל סולם, וכדאי למי שאין שמיעה מפותחת לתרגל סולמות..זה תמיד טוב

              מנאשששמ מנותק
              מנאשששמ מנותק
              מנאששש
              צוות פיקוח
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
              #13

              @אנונימית גם כשאנשים שרים?
              או רק כשאת שומעת את השיר?

              ברגע שמתחברים למוזיקה,
              הטכניקה באה מעצמה.

              אנונימיתא תגובה 1 תגובה אחרונה
              1
              • מנאשששמ מנאששש

                @אנונימית גם כשאנשים שרים?
                או רק כשאת שומעת את השיר?

                אנונימיתא מנותק
                אנונימיתא מנותק
                אנונימית
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי אנונימית
                #14

                @מנאששש
                אם אני ליד מקלדת-גם כשאנשים שרים.
                יש מקרים בודדים שבהם אני מזהה סולם גם בלי מקלדת למשל: השיר "היום" של משה קליין זיהיתי מיד שהוא לה מינור..אבל זה די נדיר אצלי..

                "מוזיקה היא החיים, ולכן הלב שלנו פועם בקצב קבוע."

                מנאשששמ תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • אנונימיתא אנונימית

                  @מנאששש
                  אם אני ליד מקלדת-גם כשאנשים שרים.
                  יש מקרים בודדים שבהם אני מזהה סולם גם בלי מקלדת למשל: השיר "היום" של משה קליין זיהיתי מיד שהוא לה מינור..אבל זה די נדיר אצלי..

                  מנאשששמ מנותק
                  מנאשששמ מנותק
                  מנאששש
                  צוות פיקוח
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #15

                  @אנונימית יש לך שמיעה אבסולוטית או רגילה מפותחת?
                  או שאי אפשר לדעת. [רשמית]

                  ברגע שמתחברים למוזיקה,
                  הטכניקה באה מעצמה.

                  אנונימיתא תגובה 1 תגובה אחרונה
                  1
                  • מנאשששמ מנאששש

                    @אנונימית יש לך שמיעה אבסולוטית או רגילה מפותחת?
                    או שאי אפשר לדעת. [רשמית]

                    אנונימיתא מנותק
                    אנונימיתא מנותק
                    אנונימית
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי אנונימית
                    #16

                    @מנאששש
                    יש לי שמיעה מוזיקאלית רגילה
                    יודעת לנגן כל שיר עם תוים כולל אקורדים בסולם של השיר(שירים ללא אקורדים ניגנתי כבר מגיל 8..) למיטב הבנתי-נולדים עם זה, אבל בעזרת תירגול מתמיד אפשר לפתח את השמיעה..

                    "מוזיקה היא החיים, ולכן הלב שלנו פועם בקצב קבוע."

                    מנאשששמ תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • אנונימיתא אנונימית

                      @מנאששש
                      יש לי שמיעה מוזיקאלית רגילה
                      יודעת לנגן כל שיר עם תוים כולל אקורדים בסולם של השיר(שירים ללא אקורדים ניגנתי כבר מגיל 8..) למיטב הבנתי-נולדים עם זה, אבל בעזרת תירגול מתמיד אפשר לפתח את השמיעה..

                      מנאשששמ מנותק
                      מנאשששמ מנותק
                      מנאששש
                      צוות פיקוח
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי מנאששש
                      #17

                      @אנונימית אחרי הרבה אימונים?
                      כמה שנים את מנגנת?
                      כיבסת את המילה שמיעה אבסולוטית לכל מיני נוסחאות? [ענווה]
                      או שאני לא קורא טוב?

                      ברגע שמתחברים למוזיקה,
                      הטכניקה באה מעצמה.

                      אנונימיתא תגובה 1 תגובה אחרונה
                      1
                      • מנאשששמ מנאששש

                        @אנונימית אחרי הרבה אימונים?
                        כמה שנים את מנגנת?
                        כיבסת את המילה שמיעה אבסולוטית לכל מיני נוסחאות? [ענווה]
                        או שאני לא קורא טוב?

                        אנונימיתא מנותק
                        אנונימיתא מנותק
                        אנונימית
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי אנונימית
                        #18

                        @מנאששש
                        בעבר למדתי נגינה ותאוריה בצורה מסודרת(משם הידע על האקורדים)
                        כבר הרבה שנים שאני לא לומדת מסודר, אבל השמיעה נשארה..
                        אני לא מתאמנת בשביל זה.. זה אוטומטי בשבילי..
                        אין לי ומעולם לא הייתה לי שמיעה אבסולוטית

                        "מוזיקה היא החיים, ולכן הלב שלנו פועם בקצב קבוע."

                        מנאשששמ תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • אנונימיתא אנונימית

                          @מנאששש
                          בעבר למדתי נגינה ותאוריה בצורה מסודרת(משם הידע על האקורדים)
                          כבר הרבה שנים שאני לא לומדת מסודר, אבל השמיעה נשארה..
                          אני לא מתאמנת בשביל זה.. זה אוטומטי בשבילי..
                          אין לי ומעולם לא הייתה לי שמיעה אבסולוטית

                          מנאשששמ מנותק
                          מנאשששמ מנותק
                          מנאששש
                          צוות פיקוח
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                          #19

                          @אנונימית טוב, נו. אני אבל לא כ"כ מקצוען
                          אז אני צריך לעשות קצת סדר
                          אבל @טיטו די סידר לי את העניין.

                          ברגע שמתחברים למוזיקה,
                          הטכניקה באה מעצמה.

                          אנונימיתא תגובה 1 תגובה אחרונה
                          1
                          • מנאשששמ מנאששש

                            @אנונימית טוב, נו. אני אבל לא כ"כ מקצוען
                            אז אני צריך לעשות קצת סדר
                            אבל @טיטו די סידר לי את העניין.

                            אנונימיתא מנותק
                            אנונימיתא מנותק
                            אנונימית
                            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                            #20

                            @מנאששש
                            צריך ידע בסיסי בתאוריה ומשם הכל יותר פשוט..

                            "מוזיקה היא החיים, ולכן הלב שלנו פועם בקצב קבוע."

                            מנאשששמ תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • אנונימיתא אנונימית

                              @מנאששש
                              צריך ידע בסיסי בתאוריה ומשם הכל יותר פשוט..

                              מנאשששמ מנותק
                              מנאשששמ מנותק
                              מנאששש
                              צוות פיקוח
                              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                              #21

                              @אנונימית כן
                              אבל התאוריה מדברת על הכלים על המרווחים וכו' .
                              אבל לזהות סולם של אנשים שרים זה בעיקר שמיעה טובה.
                              רק אני חשבתי שיש איזה נוסחא לחבר את הטון והסולם .... אנא עראף.

                              ברגע שמתחברים למוזיקה,
                              הטכניקה באה מעצמה.

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              1

                              שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.

                              נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.

                              בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗

                              הרשמה התחברות
                              תגובה
                              • תגובה כנושא
                              התחברו כדי לפרסם תגובה
                              • מהישן לחדש
                              • מהחדש לישן
                              • הכי הרבה הצבעות


                              • התחברות

                              • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                              • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                              • פוסט ראשון
                                פוסט אחרון
                              0
                              • דף הבית
                              • לא נקרא 0
                              • פוסטים אחרונים
                              • לא נפתר
                              • משתמשים
                              • חיפוש גוגל בפורום
                              • שליחת פנייה לניהול